Werk & Studie alle pijlers

wsw

25-01-2013 18:40 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
een collega van ons ergert zich behoorlijk aan de collega,s. ik werk op een sociale werkvoorziening. die zegt dat ze niet normaal zijn en met gekke mensen werkt.. de mentaliteit zeg maar. ik ben van mening dat die collega daar niet op moet letten. die collega wil daar weg. wat vinden jullie daar van= moeten wij daar op in gaan
Jij was het toch die wel eens vertelde dat er collega`s zijn van jou die andere collega`s slaan?

Ja in dat geval heeft je collega een punt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
ja dat klopt..maar diegene werkt daar niet meer die geslagen heeft. wat moeten wij doen als die collega zulke dingen zegt? ik bedoel wij zitten er ook niet vanwege onze zweetvoeten
heb jij daar iets over te zeggen dan?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
nee maar wat moeten wij er mee dan?
Negeren.
doorverwijzen naar degene die er wel iets over te zeggen heeft
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Oja, dat kan natuurlijk ook, Rosanna.
ja oke want het is best storend
Met andere woorden: die collega zegt dat jullie gek zijn? Die moet je natuurlijk wel ff terugkaatsen.
die zit er zelf ook met een psychische beperking
Eerlijk gezegd weet ik niet beter dan dat de meesten die worden geplaatst in een instelling of op een voorziening dat ze dan vinden dat die ánderen allemaal zo raar/gek/anders zijn. Zijzelf natuurlijk niet. Ik negeer dat altijd maar gewoon. Maar ja, over mij zeggen ze nooit dat ik raar of gek ben. Zou iemand dat wel doen zou ik wel iets iets terugzeggen.
idd. ik zeg toch ook zelf dat ik er ook niet zit vanwege mn zweetvoeten?
quote:anoniem001 schreef op 25 januari 2013 @ 19:06:

idd. ik zeg toch ook zelf dat ik er ook niet zit vanwege mn zweetvoeten?Misschien moet je ff aan de hare/zijne ruiken en uitroepen: "Ach jee, zit jij hier dan als enige ECHT voor je zweetvoeten? Och arme!". Ofzo.
Friz!
Dat was nog het minst erge dat ik kon verzinnen.
haha. ja en dan zegt die collega. er werken hier allemaal zieke geesten en die mensen sporen niet en zelf zit ie daar met een psychische beperking
Lastig hoor, ik zou dit echt even aangeven en een gesprek aangaan met je leidinggevende. Mijn partner werkt door zijn lichamelijke beperking ook bij een sociale werkvoorziening, en komt daar ook soms met vervelende situaties in aanraking. Echt aankaarten!
quote:anoniem001 schreef op 25 januari 2013 @ 19:13:

haha. ja en dan zegt die collega. er werken hier allemaal zieke geesten en die mensen sporen niet en zelf zit ie daar met een psychische beperkingWeet je, geen inzicht hebben in je eigen problematiek is ook best zielig.
Smurfje, soms vinden mensen het makkelijker om naar een ander te wijzen zodat ze niet naar zichzelf hoeven te kijken. Dat is te confronterend.

Ik zou het gewoon negeren. Desnoods begin je over totaaaaal iets anders als ze weer begint.
idd klopt, ik weet dat ik er niet voor niks zit
En een beetje om je heen schoppen is natuurlijk ook 'makkelijker' dan stil staan bij je eigen beperkingen.
ja en dan zegt ie. ik wil hier weg en wil vooruit en weg van die (ver}zieke(nde) collega,s
Dat jullie nog na werktijd contact met elkaar hebben, zijn jullie ook vrienden?

Ik zou toch zoveel mogelijk werk en prive gescheiden houden.

Stap naar een leidinggevende met deze problemen.
Het probleem van de Wet Sociale Werkvoorziening is dat je een indicatie kunt krijgen wanneer je een lichamelijke, psychische en/of geestelijke beperkingen hebt die vereist dat er aanpassingen in het werk moeten worden gedaan om te kunnen functioneren. Deze aanpassingen zijn van dien aard dat deze niet in ´gewone´ betaalde arbeid zijn te realiseren.

Kortom iemand met alleen lichamelijke beperkingen kan op een werkplek komen samen met iemand die een IQ heeft van 51. Daarnaast worden veel WSW plekken nu ook gebruikt als reintegratieplek voor andere doelgroepen zoals WWB-ers, UWV klanten en zelfs taakgestraften.

Kortom de meeste grote WSW werkplekken zijn een klein kruidvat van verschillende mensen die variëren van psychiatrie tot MS en verder.

Wanneer jij last hebt van iemand en dat herhaalt zich dan raad ik je aan om dit met je werkleider of leidinggevende te bespreken zodat je samen een oplossing kunt zoeken. In dit geval heeft je collega zelf de sleutel in handen om het op te lossen, laat je niet voor zijn of haar karretje spannen. Je collega kan zelf met een werkleider of leidinggevende praten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven