Gezondheid alle pijlers

overdosis?!

26-01-2013 19:51 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik slik mijn antidepressiva (fluoxetine 60) altijd rond 9 uur id avond. Nu wist ik gisteren niet meer of ik al een dosis had geslikt, ja of nee. Ik dacht van niet en heb er weer 3 geslikt. De volgende dag (vandaag dus) functioneerde ik normaal, maar nu (ongeveer een half uur geleden) voel ik me zo misselijk en duizelig. Ben maar gaan liggen. Stel dat ik gisteren per ongeluk 2 dosissen heb geslikt, wat kan er gebeuren? Maar zeker weten doe ik het niet. En straks maar weer de gebruikelijke dosis slikken? Sorry voor warrig verhaal, maar voel me echt niet lekker! Bedankt.
Raadpleeg een professional, bel de huisartsenpost.
Huisartsen post, en een beetje rapido.
Inderdaad, hier geen artsen. Bel de huisartsenpost.
Als je dubbel had geslikt had je het al veel eerder gemerkt.
Even gekopieerd

Wat u moet doen als u meer van Fluoxetine Capsules heeft ingenomen dan zou mogen?

Wanneer u teveel capsules heeft ingenomen, neem dan onmiddellijk contact op met uw arts

informeren of naar de dichtstbijzijnde eerstehulpafdeling van een ziekenhuis . Neem indien

mogelijk, de verpakking van fluoxetine mee.

De volgende symptomen kunnen optreden: misselijkheid, braken, toevallen, hartproblemen (

zoals een onregelmatige hartslag en hartstilstand), longproblemen en veranderingen in

psychische toestand, variërend van agitatie tot coma.

Even met de HAP bellen.
Misschien voor de volgende keer: Koop een pillendoosje met de dagen van de week. Vul die elke week & zo kun je altijd zien of je je pillen hebt gehad.
Bellen met de HAP. En als ze zeggen dat je langs moet komen: bel een taxi. Niet besparen op je gezondheid.
En koop een medicijnbox bij de apotheek. Of hoe ze ook maar heten. Dan kun je even terug kijken of je ze al genomen hebt en voorkom je dit soort dingen
Ik heb het wel eens gehad en heb mij helemaal binnenste buiten gekotst. Ik wist toen niet zozeer dat het daardoor kwam. Maar ik heb mij zo naar gevoeld en zo veel gekotst. Ik had dit wel al binnen 24 uur. Volgens mij al binnen 12 uur.

Ik slikte het drankje en niet de capsules. Weet niet of dat verschil maakt. Maar tegenwoordig zitten er in veel medicijnen deze stoffen dat je met een overdosis gaat kotsen.

Wat niet betekent dat je niet de hap moet bellen. Had ik eigenlijk ook moeten doen toen.
Bedankt allemaal, ze zijn in gesprek.,, Ik probeer vol te houden. Maar is toch raar dat ik het pas na zoveel uren merk. Hoop dat het gewoon ziek zijn is.
Gewoon blijven bellen. Neemt vanzelf iemand op.
Had laatst nog pillendoosje gekocht, ben ik hem vergeten bij mijn ouders :( Ik probeer HA te pakken te krijgen...
Maak je geen zorgen, als dit levensbedreigend zou zijn, zou je deze medicatie niet zo in huis krijgen, want zo'n foutje kan iedereen overkomen.

Ik denk zelf ook dat je het eerder had gemerkt als het door de medicijnen kwam, maar bel idd voor de zekerheid even.

Maar nogmaals, geen zorgen. Nergens goed voor.
Bah, wat eng. Inderdaad snel bellen! En voor de toekomst inderdaag een pillendoosje met weekdagen, of een papiertje waar je dagelijks de datum opschrijft. Bij dit soort bijwerkingen bij een dubbele dosis zou ik geen enkel risico nemen. En straks zou ik geen dosis meer nemen, overleg dit met de arts!
Kun je bij de HAP niet gewoon in de wacht gezet worden? Ouderwets, en vervelend dat je het steeds opnieuw moet proberen.
Waarom heb je niet eerder gebeld, ik snap dat je niet helder denkt,,.
Is het al dagelijks lovethesummer01?
Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was...
griepje?
quote:sabbaticalmeds schreef op 26 januari 2013 @ 20:40:

griepje?Komt niet zo vaak voor als mensen denken, misschien licht in het hoofd door snotterigheid.
buikvirus?
Is het niet wat apart dat je van een eventuele dubbele dosis pas na bijna 24 uur iets zou merken?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
ook dat
quote:Gamayun schreef op 26 januari 2013 @ 20:52:

Is het niet wat apart dat je van een eventuele dubbele dosis pas na bijna 24 uur iets zou merken?

Ja, je verwacht de klachten als de spiegel in het bloed hoog is. Die is inmiddels allang weer een eind gedaald, want we zijn bijna 24 uur verder. Ik zou wel even overleggen over de nieuwe dosis.

Wat zei de HAP TO?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven