zorgen om dat rotgeld
zondag 27 januari 2013 om 09:44
Door al de bezuinigingen dit jaar hebben we geen zorgtoeslag meer (60 euro), 27 euro minder loon, 32 euro minder kindsgebonden budget en ik kreeg van de belasting altijd voorlopige teruggave van 25 euro. We werken samen,man verdient 30000 en ik 13800(met overuren). Geen topinkomens en als ik dan zie wat we moeten inleveren. Ik zit de hele dag met dat domme geld in mijn kop zorgen zorgen en nog eens zorgen. En dit is niet de 1 keer dat we met minder moeten doen. 4 jaar geleden is mijn man werkeloos geworden en zijn we er ook al 300 op achteruit gegaan. We hebben 2 tieners die ook het nodige kosten, ik weet soms niet meer waar het geld vandaan te halen. Neem aan dat er meer mensen in deze situatie zitten, hoe gaan jullie hiermee om? Ik merk dat ik er down van word en weinig zin meer heb om wat te doen in huis, geen zin meer om te werken.
zondag 27 januari 2013 om 10:29
Hoi Bian,
Letten op aanbiedingen om zo geld te besparen. Ik ben bv veranderd van zorgverzekering wat mij 40 euro in de maand scheelt. Ieder jaar wissel ik van ernergiemaatschappij wat mij gemiddeld een welkomspremie oplevert van 180 euro. Meer op de fiets en minder met de auto. Voor trips shoppen bij vakantieveilingen en niet op vakantie gaan in hoogseizoen.
Probeer creatief te zijn en relativeer waar je nu mee tobt. Hoe gek het in deze consumerende maatschappij nog klinkt maar geniet van je leven door de kleine dingen want je bent er maar even.
Groet,
Letten op aanbiedingen om zo geld te besparen. Ik ben bv veranderd van zorgverzekering wat mij 40 euro in de maand scheelt. Ieder jaar wissel ik van ernergiemaatschappij wat mij gemiddeld een welkomspremie oplevert van 180 euro. Meer op de fiets en minder met de auto. Voor trips shoppen bij vakantieveilingen en niet op vakantie gaan in hoogseizoen.
Probeer creatief te zijn en relativeer waar je nu mee tobt. Hoe gek het in deze consumerende maatschappij nog klinkt maar geniet van je leven door de kleine dingen want je bent er maar even.
Groet,
De gelukkigste mensen hebben niet het beste van alles.
Maar zij maken van alles het beste.
Tat Svam
Maar zij maken van alles het beste.
Tat Svam
zondag 27 januari 2013 om 10:30
3650 per maand hebben we echt niet hoor. Denk dat jij de die 2 bruto bedragen optelt en dan deelt door 12. Maar er zit ook eindejaarsuitkering bij en vakantiegeld, dat krijg je niet elke maand maar 1 keer per jaar. En dat hebben we dan ook wel nodig voor een reparatie aan de auto of zetten we weg op de spaar. Ons loon is ook niet elke maar hetzelfde, mijn man werkt in 2 ploegendienst. Vorig heeft hij een 3 maand geen ploeg gehad en dan komt hij met 1613 netto in huis. Met vakanties of vrije dagen/ziekte heeft hij ook geen ploegentoeslag dus het is nooit elke maand hetzelfde. Bij mij is het ook verschillend het minste wat ik krijg is ongeveer 700 soms wel 950 euro netto. Dat is wel een uitschieter. Mijn man heeft een telefoonabonnement van 18 euro per maand. Zelf heb ik geen mobiel. Tv, internet en telefoon is ongeveer 60 euro per maand. We hebben geen abonnementen verder, geen krant, leesmap hebben we niet meer. Kinderen zitten niet meer op sport(willen ze zelf niet).
Het is of meer uren gaan maken, of toch ergens gaan bezuinigen.
Ik vind je hypotheek ook niet overmatig hoog, noch je zorgkosten. Maar dat is wel 950,- uit je budget.
Dan hou je zo'n 1550 over om van te leven. Vijfhonderd voor boodschappen? 120 voor lessen kinderen. Dan blijft er nog zo'n 900 over voor andere dingen. Kun je daar ergens op besparen? Dure abonnementen? Auto?
Ik vind je hypotheek ook niet overmatig hoog, noch je zorgkosten. Maar dat is wel 950,- uit je budget.
Dan hou je zo'n 1550 over om van te leven. Vijfhonderd voor boodschappen? 120 voor lessen kinderen. Dan blijft er nog zo'n 900 over voor andere dingen. Kun je daar ergens op besparen? Dure abonnementen? Auto?
"
Zorgverzekering was 300 voor ons per maand, deze hebben we voor de beugels van de kinderen anders waren we al lang goedkoper gegaan.
"
Kinderen zijn verzekerd voor tandartskosten tot hun 18 e jaar. Daarvoor hoeven jullie geen extra verzekering af te sluiten, voor zover ik het begrijp.
Zorgverzekering was 300 voor ons per maand, deze hebben we voor de beugels van de kinderen anders waren we al lang goedkoper gegaan.
"
Kinderen zijn verzekerd voor tandartskosten tot hun 18 e jaar. Daarvoor hoeven jullie geen extra verzekering af te sluiten, voor zover ik het begrijp.
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
zondag 27 januari 2013 om 10:33
Ja die ziektekosten hakken er ook altijd flink in natuurlijk. Hebben jullie 1 auto? Ik ga ervanuit van wel. Misschien een idee om minder de auto te pakken, bespaar je toch al op benzine. Met boodschappen doen, op aanbiedingen letten etc. Voor de rest doen jullie geen gekke dingen als ik het zo lees.
zondag 27 januari 2013 om 10:34
quote:een_man schreef op 27 januari 2013 @ 10:30:
"
"
Kinderen zijn verzekerd voor tandartskosten tot hun 18 e jaar. Daarvoor hoeven jullie geen extra verzekering af te sluiten, voor zover ik het begrijp.Niet goed begrepen dan, orthodontie (ook voor kinderen) moet extra verzekerd zijn.
"
"
Kinderen zijn verzekerd voor tandartskosten tot hun 18 e jaar. Daarvoor hoeven jullie geen extra verzekering af te sluiten, voor zover ik het begrijp.Niet goed begrepen dan, orthodontie (ook voor kinderen) moet extra verzekerd zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 27 januari 2013 om 10:34
zondag 27 januari 2013 om 10:36
zondag 27 januari 2013 om 10:36
quote:lindelunelente schreef op 27 januari 2013 @ 10:30:
Dan hou je zo'n 1550 over om van te leven. Vijfhonderd voor boodschappen? 120 voor lessen kinderen. Dan blijft er nog zo'n 900 over voor andere dingen. Kun je daar ergens op besparen? Dure abonnementen? Auto?Ze moet toch ook nog gas en elektra, verzekeringen,water,enz betalen. Zometeen komen OZB en dat soort shit er ook weer aan dus je hebt echt geen 1550 om van te leven.
Dan hou je zo'n 1550 over om van te leven. Vijfhonderd voor boodschappen? 120 voor lessen kinderen. Dan blijft er nog zo'n 900 over voor andere dingen. Kun je daar ergens op besparen? Dure abonnementen? Auto?Ze moet toch ook nog gas en elektra, verzekeringen,water,enz betalen. Zometeen komen OZB en dat soort shit er ook weer aan dus je hebt echt geen 1550 om van te leven.
zondag 27 januari 2013 om 10:38
Ik denk persoonlijk dat je vaste lasten best meevallen en je het wel moet kunnen redden. Ik denk dat je onbewust toch geld uitgeeft wat niet nodig is, althans het niet goed bijhoud. Als je continue gaat pinnen heb je niet zo snel door dat je veel uitgeeft. Het beste is om wekelijks 1x te pinnen en daarvan je boodschappen en dergelijke te halen.
zondag 27 januari 2013 om 10:38
Vaste lasten zoals OZB e verzekeringen etc. Kan je voor regelen dat deze maandelijks af worden geschreven. Zorg voor een vaste structuur in je kasboek.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 27 januari 2013 om 10:42
Als je even googelt op 'simpel huishoudboekje', kun je een excelbestand downloaden dat je kunt gebruiken om een overzicht te maken van je inkomsten en uitgaven.
Ik zou voor alle uitgaven zoals telefonie/internet/tv, gas/licht, autoverzekering (eventuele andere verzekeringen) gaan kijken wat je er nu voor betaald en of je eventueel ergens anders goedkoper uit kunt zijn.
Zoals ik al eerder aangaf kun je voor telefonie/internet/tv al 20 euro p.m. besparen door naar een andere provider over te stappen. Mijn ouders hebben door online over te stappen naar een andere autoverzekering dit jaar ook weer 200 euro bespaart.
Ik zou voor alle uitgaven zoals telefonie/internet/tv, gas/licht, autoverzekering (eventuele andere verzekeringen) gaan kijken wat je er nu voor betaald en of je eventueel ergens anders goedkoper uit kunt zijn.
Zoals ik al eerder aangaf kun je voor telefonie/internet/tv al 20 euro p.m. besparen door naar een andere provider over te stappen. Mijn ouders hebben door online over te stappen naar een andere autoverzekering dit jaar ook weer 200 euro bespaart.
zondag 27 januari 2013 om 10:43
Wij hebben nog 2 auto's. Mijn auto gaat er op den duur wel uit want ik denk niet dat hij dit jaar nog door de keuring komt. die auto kost mij 13 euro aan belasting en 15 verzekering. Tanken ongeveer 25 euro per maand. Verkopen heeft geen zin want het is echt een oud barrel, fiat cinqecento van 1992 en hij ziet er niet meer uit. Verder hebben we een peugeot 307sw op gas van 2002, kost 79 per maand belasting en tanken ongeveer 100 per maand. We sparen 25 euro voor de kinderen per maand en 50 voor onszelf. Als ons inkomen boven de 2500 netto per maand is sparen we dat ook allemaal extra. Maar we pakken het ook weer als we maar 2300 in de maand hebben. Boodschappen ongeveer 100 per week.
zondag 27 januari 2013 om 10:45
schrijf eens een maand lang wat je allemaal uitgeeft en dan ook echt alles opschrijven! Je zal verbaasd zijn hoeveel meer je uitgeeft dan dat je nu denkt. Hierop kan je veel besparen door er bewuster mee om te gaan.
En een budget opstellen! Ondanks wisselende inkomsten. Kijk eens wat het gemiddeld is en ga hier dan van uit.
En een budget opstellen! Ondanks wisselende inkomsten. Kijk eens wat het gemiddeld is en ga hier dan van uit.