Geld & Recht alle pijlers

zorgen om dat rotgeld

27-01-2013 09:44 496 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door al de bezuinigingen dit jaar hebben we geen zorgtoeslag meer (60 euro), 27 euro minder loon, 32 euro minder kindsgebonden budget en ik kreeg van de belasting altijd voorlopige teruggave van 25 euro. We werken samen,man verdient 30000 en ik 13800(met overuren). Geen topinkomens en als ik dan zie wat we moeten inleveren. Ik zit de hele dag met dat domme geld in mijn kop zorgen zorgen en nog eens zorgen. En dit is niet de 1 keer dat we met minder moeten doen. 4 jaar geleden is mijn man werkeloos geworden en zijn we er ook al 300 op achteruit gegaan. We hebben 2 tieners die ook het nodige kosten, ik weet soms niet meer waar het geld vandaan te halen. Neem aan dat er meer mensen in deze situatie zitten, hoe gaan jullie hiermee om? Ik merk dat ik er down van word en weinig zin meer heb om wat te doen in huis, geen zin meer om te werken.
En een keer Mac Donalds voor 4 personen is al gauw 30 euro.

Een rondje snackbar is voor hetzelfde aan snaaierijen zo'n 14 euro...

DAAR liggen dus onder andere je besparingen...
@bios

Heb je toevallig een spaarreking bij ING?

Met rentepunten van ING kun je korting krijgen op

abonnement bij grote bioscoopketen.
achmed zijn uitkering moet ook betaald worden.
quote:Kier_V schreef op 27 januari 2013 @ 11:18:

DAAR liggen dus onder andere je besparingen...of je leert je kinderen gezond eten...overgewicht is namelijk geen probleem he...
quote:truthster schreef op 27 januari 2013 @ 11:19:

achmed zijn uitkering moet ook betaald worden.

En die van Henk die wel zwart werken kan maar niet wit

Zo kan ik nog wel even doorgaan Truthster...
Waarom haalt je man daar trouwens wat en neem jij bewust wat mee? Waarom nemen jullie niet voor allemaal wat mee als je dat toch al doet?
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:Kier_V schreef op 27 januari 2013 @ 11:18:

DAAR liggen dus onder andere je besparingen...

De grootste besparing maak je door beiden niet meer te bezoeken, is nog gezonder ook.

Je kunt besparen door dingen goedkoper te gaan doen óf nog beter door het helemaal niet meer te doen. De laatste geeft de grootste besparing.
quote:truthster schreef op 27 januari 2013 @ 11:20:

[...]

of je leert je kinderen gezond eten...overgewicht is namelijk geen probleem he...

Klopt, er staat inderdaad nergens dat de kinderen van TO aan overgewicht lijden, dus dat gezond eten hoeft niet

On topic maar weer?
Voor de uitjes zou ik proberen te kijken naar acties.

En ipv naar de bios kun je ook een DVD huren.

Is een stuk goedkoper, toch een leuke film.

Desnoods maak je dan thuis zelf popcorn erbij.
Vraag bioscoopbonnen bijvoorbeeld voor verjaardag van man en jij. Dan kan je toch uit.

Neem een grote handtas mee en daar cola en wat snoep in. Frisdrank en allerlei snoep etc. In bioscoop vind ik echt zonde van het geld.
quote:sandt schreef op 27 januari 2013 @ 11:11:

[...]

TO gaf al aan op 100 euro per week te zitten. Voor twee volwassenen en twee bijna volwassenen is dat niet echt gigantisch veel. Zou iets minder kunnen misschien, maar bezuinigen op andere dingen levert meestal meer op.Ik vind 100 euro per week aan boodschappen wel erg veel. Da is 400 euro in de maand!!!! Dat kan zeker wel minder als je kritisch kijkt naar productkeuze.
Voor die 80 euro krijgen we 8 uur bijles. Elke week een uur voor mijn zoon en voor mijn dochter. Met mijn dochter zijn vreselijk veel fouten gemaakt op de lagere school. Ze lieten haar maar aanmodderen met rekenen omdat ze zelf niet durfde te vragen aan de juf dat ze het niet snapte. Juf vond dat ze dat toch moest leren en hielp haar gewoon niet. Ze heeft eigenlijk recht op LWOO maar door een fout van de basisschool(verkeerde berekening, vergeten doubleren mee te tellen) heeft ze dat dus niet gekregen. Zijn we vorig jaar in de eerste klas achter gekomen, ze deed het toen redelijk, dus de zorgcoordinator besloot om het even aan te zien. Nu het wat slechter ga hoor ik de school niet, overal moet je zelf achteraan bellen. Ze loopt nu helemaal vast met engels, de juf waar ze nu bijles van krijgt vroeg me al of ze dyslectisch was, voorzover ik weet niet maar haar vader en ooms zijn het wel. Mentor vind haar geen dylectisch kind. Ze is 14 maar heeft altijd moeite gehad met automatiseren en klok kijken. Dat zijn ook weer dingen die kunnen duiden op dyslexie. Als de school niks doet dan moeten we het zelf maar betalen. Het is ook niet voor altijd bedoeld hoor, als ze een tijdje voldoende staan haal ik ze er wel weer af.

Ik werk 20 uur zoals ik zei. en meer uren zitten er op dit moment niet in bij ons op het werk. volgend jaar wel, ik zal dan ook meer gaan werken. Enne, de kinderen kunnen wel 14 en 12 zijn maar zelfstandig zijn ze nog niet. Ze hebben echt nog wel een beetje sturing nodig. Mijn dochter moet altijd haar ei kwijt als ze terug is uit school en ik ben blij dat ik er dan voor haar kan zijn.

Ik heb ook niet gezegd dat het water me aan de lippen stond maar dat ik soms niet meer weet waar ik het vandaan moet halen en me zorgen maak over waar dit moet eindigen.
Alles herzien en zoveel mogelijk schraPpen..
@leergierig

Goed idee! Je kan ook vvv bonnen vragen op andere cadeau gelegenheden.

Kun je bewaren voor van alles. Kortom vraag praktische gerichte cadeaus.
quote:Kier_V schreef op 27 januari 2013 @ 11:16:

Er zijn ook veel studenten die bijles geven en die vragen gemiddeld 5 a 6 euro per uur.....

De meesten vragen 10 euro per uur (en dat weet ik uit mijn omgeving). Er een paar die voor 8 euro doen.

Ik heb zelf 2 jaar geleden bijles wiskunde gegeven en vroeg gewoon 10 euro per uur voor.

@TO

Alle bruikbare tips zijn gegeven. Probeer er iets mee te doen.

Het is gewoon een knop die om moet dat je minder geld moet doen dan voorheen
Armoede is het niet, er wordt gespaard, er zijn twee auto's, TO heeft het over 700 euro zakgeld voor vakantie????, TO werkt maar 20 uur.

Minder uitgeven, dan maar niet op vakantie of naar de bios en meer gaan werken. Zo simpel is het
quote:cootjep schreef op 27 januari 2013 @ 11:23:

[...]

Ik vind 100 euro per week aan boodschappen wel erg veel. Da is 400 euro in de maand!!!! Dat kan zeker wel minder als je kritisch kijkt naar productkeuze.Kan nog wel iets minder, maar heb jij een idee wat tieners eten? Ik geef 120 per week uit met (bijna) drie tieners, nog goedkoper betekent dan minder of minder van kwaliteit. En daar pas ik voor. Ik ga mijn kinderen geen slecht eten geven omdat dat goedkoper is.
@bijles

Na de uitleg snap ik het beter TO, dank.

Tien euro per uur is een redelijk bedrag.

Wat een pech met LWOO. Kijk even of je

daar een instantie achteraan kunt laten gaan.

Rechtswinkel, juridisch loket, ombudsman...
Je zegt dat het water aan je lippen staat, welnu dat valt best mee, als je 5 uurtjes per week ergens gaat schoonmaken dan heb je het geld dat je nu minder hebt al weer ruimschoots terugverdiend als je tenminste niet in je uitgaven wilt snijden.
quote:bian1970 schreef op 27 januari 2013 @ 11:25:

Ik heb ook niet gezegd dat het water me aan de lippen stond maar dat ik soms niet meer weet waar ik het vandaan moet halen en me zorgen maak over waar dit moet eindigen.Schrappen wat je schrappen kunt. Dus bioscoop is een no go, als je de bijlessen wilt blijven doen. En zo zijn er vast nog meer dingen. Als je jouw auto kunt missen, breng je hem nu vast naar de sloop, zonder de keuring af te wachten. Zelf heb ik er ook zo een, maar dat zou echt het eerste zijn dat we schrappen als we weer krap zouden zitten.
Kringloopwinkel.

Heb zelf daar laatst weer aardige trui gekocht voor 3,60. Ook staan er soms aardige dingen bij die je nog cadeau kunt geven. Soms hangt er paar weken niets en dan opeens wat aardige dingen. Action heeft ook leuke cadeau- artikelen. Plastic folie, lintjes, en je bent weer klaar voor verjaardagen. Verjaardagskaarten bij de zgn. witte winkels (ik weet niet hoe ze heten). Vaak 4 voor 1,99. Ook prachtige boeken om cadeau te geven en niet duur.

Bespaar je daar ook weer wat geld, maar misschien deed je dat al.
quote:bian1970 schreef op 27 januari 2013 @ 09:44:

Door al de bezuinigingen dit jaar hebben we geen zorgtoeslag meer (60 euro), 27 euro minder loon, 32 euro minder kindsgebonden budget en ik kreeg van de belasting altijd voorlopige teruggave van 25 euro. We werken samen,man verdient 30000 en ik 13800(met overuren). Geen topinkomens en als ik dan zie wat we moeten inleveren. Ik zit de hele dag met dat domme geld in mijn kop zorgen zorgen en nog eens zorgen. En dit is niet de 1 keer dat we met minder moeten doen. 4 jaar geleden is mijn man werkeloos geworden en zijn we er ook al 300 op achteruit gegaan. We hebben 2 tieners die ook het nodige kosten, ik weet soms niet meer waar het geld vandaan te halen. Neem aan dat er meer mensen in deze situatie zitten, hoe gaan jullie hiermee om? Ik merk dat ik er down van word en weinig zin meer heb om wat te doen in huis, geen zin meer om te werken.Ook als je niet denkt dat het water je aan de lippen staat: je maakt je er wel elke dag zorgen om, schrijf je. En dat is niet nodig, als je 1) overzicht hebt en 2) je bewust bent van de keuzes die je hebt en de prioriteiten die je daarin stelt. Als je bewust kiest voor bijles, dan weet je dat er geen geld over is voor de bioscoop. Dat is gewoon de consequentie van de keuze die je zelf maakt en de prioriteit die je er zelf aan geeft. Vind je dat je wel "recht" hebt op een dagje bios? Dat kan, maar dan vervalt de bijles. Of de auto. Of allebei, afhankelijk van hoe vaak je vindt dat je naar de bioscoop mag.
Hoe reizen jullie naar werk? Is fiets mogelijk? Eventueel openbaar vervoer mogelijk? Dat wordt vaak volledig vergoed.

Moet natuurlijk wel kunnen met aard werk en aanvang diensten.
Oh, TO heeft niet gezegd dat het water aan de lippen staan maar hoe interpreteer ik dit dan?

maar dat ik soms niet meer weet waar ik het vandaan moet halen en me zorgen maak over waar dit moet eindigen
Klinkt inderdaad behoorlijk wanhopig sabbaticalmeds, maar onder de streep valt het voor TO wel mee.

Anders leven, de luxe er wat uit.

Kan ze weer wat geruster slapen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven