Help aub!
zondag 27 januari 2013 om 15:01
zondag 27 januari 2013 om 15:32
Ik doe de opleiding via thuisstudie, kan de opdrachten op het werk doen. Ik loop alleen tegen het feit, hoe leg je zoiets vast. Bijvoorbeeld opdracht 1: werft kandidaten, opdracht 2: selecteert kandidaten, opdracht 3: bemiddelt naar werk, opdracht 4: verwerft opdrachten, opdracht 5: verricht promotieactiviteiten, opdracht 6: berekent inkomen en vergoedingen, opdracht 7: stelt overeenkomsten op, opdracht 8: verricht administratieve werkzaamheden, opdracht 9: verstrekt informatie en advies, opdracht 10: genereert en verwerkt managementinformatie, opdracht 11: presenteert managementinformatie. Van al de opdrachten moet ik een planning maken en een verslag en bewijzen overhandigen. Dat snap ik allemaal, alleen hoe leg je het vast qua planning en hoe moet een verslag eruit zien. Iemand die deze opleiding doet of heeft gedaan, graag tips of voorbeelden eventueel.
zondag 27 januari 2013 om 15:45
Je kunt in je verslaglegging een bepaalde structuur aanhouden per opdracht:
- wat word je geacht te leren van de opdracht
- hoe heb je je voorbereid
- hoe verliep de uitvoering van de opdracht
- hebben je inspanningen geleid tot het gewenste resultaat
- welke links kun je leggen met de theorie
- evaluatie: wat ging er goed en wat ging er minder goed, leerpunten behaald?
Of zo ik roep maar wat hoor. Hebben ze daar geen protocol voor bij je opleiding?
- wat word je geacht te leren van de opdracht
- hoe heb je je voorbereid
- hoe verliep de uitvoering van de opdracht
- hebben je inspanningen geleid tot het gewenste resultaat
- welke links kun je leggen met de theorie
- evaluatie: wat ging er goed en wat ging er minder goed, leerpunten behaald?
Of zo ik roep maar wat hoor. Hebben ze daar geen protocol voor bij je opleiding?
zondag 27 januari 2013 om 17:02
Ik zag dat je eerder gereageerd hebt in een soortgelijk topic, dus dat je er al een paar maanden mee bezig bent, daarom vroeg ik me af of je in de tussentijd wat wijzer geworden was.
Ik kan je inhoudelijk niet helpen helaas, maar ben wel docent en mijn tip is wel om als je een vraag stelt aan een docent dat zo concreet mogelijk te doen. Bijvoorbeeld door eerst zelf een opzet te maken en deze voor te leggen, dan kan een docent betere feedback geven. Of door in elk geval te proberen aan te geven waar je over twijfelt, zodat je laat zien dat je er zelf ook over hebt nagedacht.
Ik kan je inhoudelijk niet helpen helaas, maar ben wel docent en mijn tip is wel om als je een vraag stelt aan een docent dat zo concreet mogelijk te doen. Bijvoorbeeld door eerst zelf een opzet te maken en deze voor te leggen, dan kan een docent betere feedback geven. Of door in elk geval te proberen aan te geven waar je over twijfelt, zodat je laat zien dat je er zelf ook over hebt nagedacht.
zondag 27 januari 2013 om 17:14
Bedankt Firene voor je tips, maar het gaat mij om het volgende: de opdrachten begrijp ik wel, maar alleen niet hoe je zoiets op papier zet. Deze vraag heb ik ook gesteld aan de opleidingsinstituut maar ze zeggen min of meer dat je het zelf moet uitzoeken. Het is een opleiding van 4 jaar die ik in 2 jaar doe.