Werk & Studie alle pijlers

Help aub!

27-01-2013 15:01 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik doe momenteel de opleiding medewerker Personeel en Arbeid mbo 4, maar ik loop tegen de BPV opdrachten aan. Kan iemand mij hiermee helpen, of kan ik van iemand de opdrachten krijgen om te zien hoe ik moet aanpakken.

Alvast bedankt!
BPV?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je hebt geen klasgenoten?
bpv zijn je stage opdrachten als ik het goed heb dus bespreek het even op je stage of op je school?
Even googlen hoor: BPV = beroepspraktijkvorming, stage dus?

Wat is je probleem dan met je stage? De stage zelf of je verslaglegging?
Volgens mij was er al eens eerder een topic over. Wat is precies het probleem? Ik snap het niet is ongeveer het moeilijkste om antwoord op te geven.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Daar heb een een stagebegeleider, docent en klasgenoten voor. Die kunnen je veel beter helpen dan wij.
Je krijgt een opdracht.

Je leest de opdracht.

Je stelt de vragen die je hebt op.

Je vraagt BPV docent/stagebegeleider om hulp

Je maakt de opdracht.
Zo moeilijk kan het toch niet zijn?

Je BPV opdrachten zijn bekend!

Dus stapsgewijs de vragen af en aldoende heb je dan snel je opdrachten af...
Ik doe de opleiding via thuisstudie, kan de opdrachten op het werk doen. Ik loop alleen tegen het feit, hoe leg je zoiets vast. Bijvoorbeeld opdracht 1: werft kandidaten, opdracht 2: selecteert kandidaten, opdracht 3: bemiddelt naar werk, opdracht 4: verwerft opdrachten, opdracht 5: verricht promotieactiviteiten, opdracht 6: berekent inkomen en vergoedingen, opdracht 7: stelt overeenkomsten op, opdracht 8: verricht administratieve werkzaamheden, opdracht 9: verstrekt informatie en advies, opdracht 10: genereert en verwerkt managementinformatie, opdracht 11: presenteert managementinformatie. Van al de opdrachten moet ik een planning maken en een verslag en bewijzen overhandigen. Dat snap ik allemaal, alleen hoe leg je het vast qua planning en hoe moet een verslag eruit zien. Iemand die deze opleiding doet of heeft gedaan, graag tips of voorbeelden eventueel.
Bij een thuisstudie kun je ook de opleiding mailen met dit soort vragen. Slecht excuus.
Als het goed is, leg je het vast terwijl je de opdracht uitvoert.
Ik heb spijt dat ik het via de thuisstudie doe, hele slechte begeleiding en heel slechte uitleg. Wil er toch voor gaan en mijn papiertje halen, vandaar via deze weg. Dus als er studenten zijn die mij hierbij kunnen helpen, graag.
Je kunt in je verslaglegging een bepaalde structuur aanhouden per opdracht:

- wat word je geacht te leren van de opdracht

- hoe heb je je voorbereid

- hoe verliep de uitvoering van de opdracht

- hebben je inspanningen geleid tot het gewenste resultaat

- welke links kun je leggen met de theorie

- evaluatie: wat ging er goed en wat ging er minder goed, leerpunten behaald?

Of zo ik roep maar wat hoor. Hebben ze daar geen protocol voor bij je opleiding?
Nogmaals, is er iemand die deze opleiding heeft gedaan of doet, die mij hierbij kan helpen.

De rest bedankt voor het meedenken, en alle tips zijn welkom!
Volgens mij heeft ieder opleidingsinstituut eigen protocollen hiervoor. Dus als je echt zeker wilt weten of je het goed doet zul je er toch echt een mailtje aan moeten wagen.
Als je zo ook je vragen aan de docent stelt, kan ik me voorstellen dat ze je niet helpen. "Hoe moet het verslag eruit zien" is nauwelijks te beantwoorden, tenzij iemand het voor je schrijft.
In oktober heb je in eenzelfde topic ook vragen gesteld, wat ben je inmiddels wijzer geworden?
Firene, dit is de eerste keer dat ik een topic open op Viva, ik heb in oktober geen topic gemaakt. Maar kun jij mij wel helpen?
Ik zag dat je eerder gereageerd hebt in een soortgelijk topic, dus dat je er al een paar maanden mee bezig bent, daarom vroeg ik me af of je in de tussentijd wat wijzer geworden was.

Ik kan je inhoudelijk niet helpen helaas, maar ben wel docent en mijn tip is wel om als je een vraag stelt aan een docent dat zo concreet mogelijk te doen. Bijvoorbeeld door eerst zelf een opzet te maken en deze voor te leggen, dan kan een docent betere feedback geven. Of door in elk geval te proberen aan te geven waar je over twijfelt, zodat je laat zien dat je er zelf ook over hebt nagedacht.
o nee laat maar, ik zie dat je reactie dateert van vorige week
Bedankt Firene voor je tips, maar het gaat mij om het volgende: de opdrachten begrijp ik wel, maar alleen niet hoe je zoiets op papier zet. Deze vraag heb ik ook gesteld aan de opleidingsinstituut maar ze zeggen min of meer dat je het zelf moet uitzoeken. Het is een opleiding van 4 jaar die ik in 2 jaar doe.
Normaal gesproken moet je omschrijven hoe je de opdrachten uitvoert tijdens je stage. Dus echt gericht op dat bedrijf. Dat doe je gewoon per hoofdstuk. Niet te moeilijk denken, gewoon gaan typen
Niemand die deze opleiding gedaan heeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven