Entertainment alle pijlers

Obese - 2013

29-01-2013 10:40 2513 berichten
Alle reacties Link kopieren
Obese begint zondag weer! Wie gaat het ook weer trouw kijken?



Vanaf zondag 3 februari gaan zes nieuwe kandiaten, met de steun van presentatrice Wendy van Dijk, aan de slag met de overtollige kilo’s in een nieuwe reeks ‘Obese’ bij RTL 4.



De kandidaten

Ruben (222 kg), Michel (222 kg), Stanley (227 kg), Amanda (138 kg), Lilian (171 kg) en Tamara (163,5 kg) zijn de zes nieuwe deelnemers die de kans krijgen om hun levensstijl drastisch te veranderen. Mede door het succes van de eerste serie, die ook hun ogen heeft geopend, zien zij zelf in dat het zo niet langer kan.



Zwaar traject

Wendy verrast ze met de boodschap dat zij degenen zijn die het zware traject van 300 dagen ingaan. Zij hebben nog een hele lange weg te gaan en weten inmiddels wat ze te wachten staat. Lukt het ze om het tij te keren en een nieuw levensritme te vinden, waardoor ze in ieder geval uit de gevarenzone stappen en gezonder door het leven kunnen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom? Heb jij de reacties op dat programma wel eens gelezen? Hoe er gespot wordt.. Hoe ze voor alles en nog wat worden uitgemaakt? Daarom dus..
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 29 januari 2013 @ 11:27:

Het blijft toch krom, om aan te nemen dat een dik persoon zich moet of zal schamen voor zijn bloot zijn.Dat zegt ook niemand.
Alle reacties Link kopieren
je wordt sowieso al snel bespot als je op tv komt. Maakt niet uit of dat bloot is of niet.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 29 januari 2013 @ 11:27:

Het blijft toch krom, om aan te nemen dat een dik persoon zich moet of zal schamen voor zijn bloot zijn.er zullen ongetwijfeld mensen zijn met overgewicht die heel trots op hun lichaam zijn en die dat aan de hele wereld willen laten zien. Maar het gros van de mensen zal echt een drempel over moeten om zich zo op tv te laten zien, dik én dun!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ja, die heb ik gelezen. Maar het is toch belachelijk dat de deelnemer zich moet gaan schamen ijn plaats van xe lompe hork die het nodig vindt zo asociaal met anderen om te gaan. Dat is potverdomme de omgekeerde wereld!
Alle reacties Link kopieren
quote:jacjes schreef op 29 januari 2013 @ 10:58:

Wat is er mis aan met je kleren aan op de weegschaal? Dat is minder sensatie voor het programma. Dat is dus het "probleem". Maar het is gewoon mijn mening, daar hoeven we toch niet over in discussie? Ik vind het een akelig op sensatie bewust, "kijk die dikkertjes nou toch eens" programma. En daarom kies ik er voor het niet te kijken. En dat was toch de vraag. Of moet iedereen verplicht gaan kijken?



Ik denk dat je met bijna blote weegmomenten het verschil beter kunt zien tussen voor en na. Als ze verhullende kleding dragen, zie je toch minder waar het over gaat.



En verder kiezen mensen hier zelf voor. Ze hebben het eerdere programma gezien, ze weten waar ze voor tekenen en willen het kennelijk zo. Ik kan me voorstellen dat het een fijne motivatie is, ik zou er zelf niet voor kiezen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
in een ideale wereld heb je volkomen gelijk, alleen leven we niet in zo'n wereld
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiaaaaa schreef op 29 januari 2013 @ 11:34:

Ja, die heb ik gelezen. Maar het is toch belachelijk dat de deelnemer zich moet gaan schamen ijn plaats van xe lompe hork die het nodig vindt zo asociaal met anderen om te gaan. Dat is potverdomme de omgekeerde wereld!Ja..dat is het ook. Maar niet iedereen heeft een dikke huid en kan daar tegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 29 januari 2013 @ 11:36:

in een ideale wereld heb je volkomen gelijk, alleen leven we niet in zo'n wereld +1
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 29 januari 2013 @ 11:35:

[...]





Ik denk dat je met bijna blote weegmomenten het verschil beter kunt zien tussen voor en na. Als ze verhullende kleding dragen, zie je toch minder waar het over gaat.



En verder kiezen mensen hier zelf voor. Ze hebben het eerdere programma gezien, ze weten waar ze voor tekenen en willen het kennelijk zo. Ik kan me voorstellen dat het een fijne motivatie is, ik zou er zelf niet voor kiezen.Ik ook niet..
Alle reacties Link kopieren
Eens met Rosanna en Jacjes. Ik ben niet dik, maar hoef ook niet zo nodig bloot op tv, en dat is niet uit schaamte.

Ik begrijp dat het voor de deelnemers misschien extra confronterend is om zichzelf bloot op die weegschaal te zien, maar wat is de toegevoegde waarde om ze dat met heel Nederland te laten delen?
Alle reacties Link kopieren
quote:dulcis schreef op 29 januari 2013 @ 11:38:

Eens met Rosanna en Jacjes. Ik ben niet dik, maar hoef ook niet zo nodig bloot op tv, en dat is niet uit schaamte.

Ik begrijp dat het voor de deelnemers misschien extra confronterend is om zichzelf bloot op die weegschaal te zien, maar wat is de toegevoegde waarde om ze dat met heel Nederland te laten delen?



Omdat het gewoon duidelijker te zien is dát ze afgevallen zijn.

Als ze bij het eerste weegmoment een wijd shirt aanhebben en bij het laatste weegmoment een strak(ker) shirt, dan zie je toch niet zoveel verschil, denk ik.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
We houden die wereld zelf in stand Rosanna als we naakte dikke mensen niet laten zien op tv (in dit geval). Zolang mensen niet leren tolerant te zijn een verder te kijken dan hun eigen neus lang is verandert er niks.
Alle reacties Link kopieren
dat valt natuurlijk te vermijden als je altijd in hetzelfde weegt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Juist.. dat wegen kunnen ze ook prive houden. Maar nee, er moet extra benadrukt worden hoe dik ze wel niet zijn..

En het zegt al genoeg dat iemand van 119 kg niet dik genoeg gevonden wordt, terwijl je dan ook overgewicht hebt, ze willen ze zo zwaar mogelijk, want dat trekt dan weer meer sensatiegericht publiek. Helaas werkt het gewoon zo. En ik vind dat concept gewoon niet prettig. Ik voel me daar plaatsvervangend ongemakkelijk bij. En dat is niet omdat ik iets tegen dikke mensen heb, ik ben het tenslotte zelf ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiaaaaa schreef op 29 januari 2013 @ 11:40:

We houden die wereld zelf in stand Rosanna als we naakte dikke mensen niet laten zien op tv (in dit geval). Zolang mensen niet leren tolerant te zijn een verder te kijken dan hun eigen neus lang is verandert er niks.Mensen worden echt niet toleranter van dat programma. Sommige mensen kijken het omdat ze meeleven, maar veel mensen (en dat kan je aan de vele, vele gemene reacties overal op internet zien) kijken het om ze uit te lachen. Dat is helaas de realiteit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 29 januari 2013 @ 11:39:

[...]





Omdat het gewoon duidelijker te zien is dát ze afgevallen zijn.

Als ze bij het eerste weegmoment een wijd shirt aanhebben en bij het laatste weegmoment een strak(ker) shirt, dan zie je toch niet zoveel verschil, denk ik.Dat verschil zie je echt wel. Als iemand 100 kg afvalt. Daar hoef je dan niet bloot voor te zijn. Eerst een wijd tshirt en daarna een mooi wat strakker shirt zie je het net zo goed. Maar dat geeft dan weer niet genoeg sensatie voor het tv kijkend publiek..
Alle reacties Link kopieren
quote:jacjes schreef op 29 januari 2013 @ 11:28:

Waarom? Heb jij de reacties op dat programma wel eens gelezen? Hoe er gespot wordt.. Hoe ze voor alles en nog wat worden uitgemaakt? Daarom dus..

Ik vind niet dat de schuld 100% bij dat programma hoort te liggen.



Mensen met overgewicht krijgen sowieso wel met opmerkingen en kritiek te maken, recht in hun gezicht of achter hun rug om. Verder is het uiteraard heel stoer om dat soort opmerkingen te maken op internet, waar men anoniem is.



Ik vind het goed dat dit programma er is, en ook dat andere afvalprogramma met kinderen. Natuurlijk heeft het een sensatiefactor, maar het zorgt er hopelijk ook voor dat er bij meer mensen die knop om gaat en eens nadenken over wat zij kunnen aanpassen in hun manier van leven. Waar ik mee zit, is de enorme hoeveelheid sponsoring van allerlei producten. Een speciale appel, dat frituurapparaat, kangoeroeschoenen, een flosapparaat, etc. Alles moet minstens 1x per aflevering worden gebruikt.



En tja, wegen met alleen ondergoed aan, ik doe dat ook, 1x per week 's ochtends, in m'n nakie zelfs, nadat ik naar de wc ben geweest, dan weeg ik namelijk het minst. In ondergoed op de tv heeft een stukje sensatiewaarde, dat ontken ik niet, het is echter ook een confrontatie met jezelf.
Alle reacties Link kopieren
jacjes, 2 minuten geleden Juist.. dat wegen kunnen ze ook prive houden.



Dan moet je gewoon prive afvalbegeleiding zoeken.

Dit is een tv programma. Sommig mensen vinden het leuk om op tv te komen. Anders doen ze niet mee he.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 29 januari 2013 @ 11:44:

jacjes, 2 minuten geleden Juist.. dat wegen kunnen ze ook prive houden.



Dan moet je gewoon prive afvalbegeleiding zoeken.

Dit is een tv programma. Sommig mensen vinden het leuk om op tv te komen. Anders doen ze niet mee he.Ik weet niet of ze het perse leuk vinden om op tv te komen. Ik denk dat ze het ook uit wanhoop doen, omdat ze het zien als laatste kans.
Alle reacties Link kopieren
Het is maar hoe je het opvat Jacjes. Volgens mij is het doel van het programma mensen een nieuw leven te geven zonder de zware beperkingen die komen kijken bij zoveel overgewicht. Die beperkingen zij bij 119 kilo vele malen kleiner dan bij 222 kilo ( over het algemeen). De winst die je kunt halen is dus veel groter bij die mensen. Kan me voorstellen dat ze daarom liever die mensen helpen dan een relatief lichtgewicht die ook nog andere opties heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bammetjebam schreef op 29 januari 2013 @ 11:43:

[...]



In ondergoed op de tv heeft een stukje sensatiewaarde, dat ontken ik niet, het is echter ook een confrontatie met jezelf.Natuurlijk is het een confrontatie met jezelf. Maar dat hoeven ze dan niet uit te zenden. Die kunnen die kandidaten ook krijgen buiten de camera om. Snap je. Het gaat hier echt puur om de sensatie. En dat stuit mij persoonlijk zo tegen de borst..
Alle reacties Link kopieren
quote:jacjes schreef op 29 januari 2013 @ 11:43:

[...]



Dat verschil zie je echt wel. Als iemand 100 kg afvalt. Daar hoef je dan niet bloot voor te zijn. Eerst een wijd tshirt en daarna een mooi wat strakker shirt zie je het net zo goed. Maar dat geeft dan weer niet genoeg sensatie voor het tv kijkend publiek..



ja, maar daar is het programma toch ook voor? Dat weten de deelnemers toch? En als er niet (genoeg) gekeken wordt, gaat het programma helemaal niet door. De deelnemers weten waar ze aan beginnen, ze kiezen hiervoor.



en ja.. je ziet het verschil van 30 kg wel, maar bloot toch net iets meer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiaaaaa schreef op 29 januari 2013 @ 11:45:

Het is maar hoe je het opvat Jacjes. Volgens mij is het doel van het programma mensen een nieuw leven te geven zonder de zware beperkingen die komen kijken bij zoveel overgewicht. Die beperkingen zij bij 119 kilo vele malen kleiner dan bij 222 kilo ( over het algemeen). De winst die je kunt halen is dus veel groter bij die mensen. Kan me voorstellen dat ze daarom liever die mensen helpen dan een relatief lichtgewicht die ook nog andere opties heeft.Ten dele heb je gelijk. Maar als je eerlijk bent, weet jij ook dat ze de mensen het liefst zo dik mogelijk hebben omdat dat ze betere, lees sensatiegerichte, tv geeft. Hoe dikker ze zijn, hoe meer mensen hun meningen hebben en gaan kijken. Het gaat tenslotte allemaal om de kijkcijfers. Daar maken ze het programma voor, niet om mensen te helpen. Want daar heb je geen camera's bij nodig namelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiaaaaa schreef op 29 januari 2013 @ 11:40:

We houden die wereld zelf in stand Rosanna als we naakte dikke mensen niet laten zien op tv (in dit geval). Zolang mensen niet leren tolerant te zijn een verder te kijken dan hun eigen neus lang is verandert er niks. denk je echt dat het wel tonen van dik naakt er toe zal leiden dat mensen er anders tegen aan kijken?

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven