Obese - 2013
dinsdag 29 januari 2013 om 10:40
Obese begint zondag weer! Wie gaat het ook weer trouw kijken?
Vanaf zondag 3 februari gaan zes nieuwe kandiaten, met de steun van presentatrice Wendy van Dijk, aan de slag met de overtollige kilo’s in een nieuwe reeks ‘Obese’ bij RTL 4.
De kandidaten
Ruben (222 kg), Michel (222 kg), Stanley (227 kg), Amanda (138 kg), Lilian (171 kg) en Tamara (163,5 kg) zijn de zes nieuwe deelnemers die de kans krijgen om hun levensstijl drastisch te veranderen. Mede door het succes van de eerste serie, die ook hun ogen heeft geopend, zien zij zelf in dat het zo niet langer kan.
Zwaar traject
Wendy verrast ze met de boodschap dat zij degenen zijn die het zware traject van 300 dagen ingaan. Zij hebben nog een hele lange weg te gaan en weten inmiddels wat ze te wachten staat. Lukt het ze om het tij te keren en een nieuw levensritme te vinden, waardoor ze in ieder geval uit de gevarenzone stappen en gezonder door het leven kunnen?
Vanaf zondag 3 februari gaan zes nieuwe kandiaten, met de steun van presentatrice Wendy van Dijk, aan de slag met de overtollige kilo’s in een nieuwe reeks ‘Obese’ bij RTL 4.
De kandidaten
Ruben (222 kg), Michel (222 kg), Stanley (227 kg), Amanda (138 kg), Lilian (171 kg) en Tamara (163,5 kg) zijn de zes nieuwe deelnemers die de kans krijgen om hun levensstijl drastisch te veranderen. Mede door het succes van de eerste serie, die ook hun ogen heeft geopend, zien zij zelf in dat het zo niet langer kan.
Zwaar traject
Wendy verrast ze met de boodschap dat zij degenen zijn die het zware traject van 300 dagen ingaan. Zij hebben nog een hele lange weg te gaan en weten inmiddels wat ze te wachten staat. Lukt het ze om het tij te keren en een nieuw levensritme te vinden, waardoor ze in ieder geval uit de gevarenzone stappen en gezonder door het leven kunnen?
dinsdag 29 januari 2013 om 12:21
Natuurlijk mogen ze wel op tv. Alleen hoef ik het niet te zien. En daar ging het om toch. De een vindt het leuk om naar te kijken, de ander niet.
nou, jij doet alsof die mensen uitgebuit worden of voor gek gezet, en zegt dat ze uit wanhoop meedoen. Maar het is gewoon een win-win situatie voor omroep en deelnemer. En het werkt alleen als de deelnemer graag voor de camera staat. Anders komt het niet over op tv en kiezen ze wel een ander. Aanmeldingen genoeg.
nou, jij doet alsof die mensen uitgebuit worden of voor gek gezet, en zegt dat ze uit wanhoop meedoen. Maar het is gewoon een win-win situatie voor omroep en deelnemer. En het werkt alleen als de deelnemer graag voor de camera staat. Anders komt het niet over op tv en kiezen ze wel een ander. Aanmeldingen genoeg.
.
dinsdag 29 januari 2013 om 12:29
quote:ninon schreef op 29 januari 2013 @ 12:19:
[...]
Ik denk echt dat het bloot wegen gedaan wordt om het psychologische effect dat het heeft op de kandidaat, namelijk de confrontatie aangaan met zichzelf en niet om dikke mensen te kijk te zetten.
Er was laatst een reportage bij Dr Phil over een vrouw van 300+. Zij vermeed elke spiegel, dat was voor haar een manier om haar probleem te ontkennen/bagatelliseren. Ze zei dat ze in deze reportage al haar waardigheid was verloren, maar dat deze confrontatie met zichzelf haar kracht had gegeven om haar probleem aan te pakken.
Ik denk dat dat het effect is wat ze willen bereiken met het bloot wegen.Dat snap ik wel. Maar dat effect krijgen ze ook als ze een kandidaat bloot wegen en dat dan niet uitzenden. Snap je
[...]
Ik denk echt dat het bloot wegen gedaan wordt om het psychologische effect dat het heeft op de kandidaat, namelijk de confrontatie aangaan met zichzelf en niet om dikke mensen te kijk te zetten.
Er was laatst een reportage bij Dr Phil over een vrouw van 300+. Zij vermeed elke spiegel, dat was voor haar een manier om haar probleem te ontkennen/bagatelliseren. Ze zei dat ze in deze reportage al haar waardigheid was verloren, maar dat deze confrontatie met zichzelf haar kracht had gegeven om haar probleem aan te pakken.
Ik denk dat dat het effect is wat ze willen bereiken met het bloot wegen.Dat snap ik wel. Maar dat effect krijgen ze ook als ze een kandidaat bloot wegen en dat dan niet uitzenden. Snap je
dinsdag 29 januari 2013 om 12:31
quote:impala schreef op 29 januari 2013 @ 12:21:
Natuurlijk mogen ze wel op tv. Alleen hoef ik het niet te zien. En daar ging het om toch. De een vindt het leuk om naar te kijken, de ander niet.
nou, jij doet alsof die mensen uitgebuit worden of voor gek gezet, en zegt dat ze uit wanhoop meedoen. Maar het is gewoon een win-win situatie voor omroep en deelnemer. En het werkt alleen als de deelnemer graag voor de camera staat. Anders komt het niet over op tv en kiezen ze wel een ander. Aanmeldingen genoeg.Dat is inderdaad mijn mening. Maar mijn mening hoeft niet als waarheid gezien te worden. Maar zo zie ik het. Dat wil niet zeggen dat andere mensen het niet anders mogen of kunnen zien. Maar dat wil ook niet zeggen dat ik er niet mijn gevoelens bij mag hebben toch.
Natuurlijk mogen ze wel op tv. Alleen hoef ik het niet te zien. En daar ging het om toch. De een vindt het leuk om naar te kijken, de ander niet.
nou, jij doet alsof die mensen uitgebuit worden of voor gek gezet, en zegt dat ze uit wanhoop meedoen. Maar het is gewoon een win-win situatie voor omroep en deelnemer. En het werkt alleen als de deelnemer graag voor de camera staat. Anders komt het niet over op tv en kiezen ze wel een ander. Aanmeldingen genoeg.Dat is inderdaad mijn mening. Maar mijn mening hoeft niet als waarheid gezien te worden. Maar zo zie ik het. Dat wil niet zeggen dat andere mensen het niet anders mogen of kunnen zien. Maar dat wil ook niet zeggen dat ik er niet mijn gevoelens bij mag hebben toch.
dinsdag 29 januari 2013 om 12:32
quote:jacjes schreef op 29 januari 2013 @ 12:29:
[...]
Dat snap ik wel. Maar dat effect krijgen ze ook als ze een kandidaat bloot wegen en dat dan niet uitzenden. Snap je Snap ik, maar het is toch de eerste, belangrijke stap die een kandidaat zet en dat is dan toch relevant voor het programma? Net zoals kandidaten gewogen worden om te kijken of er kilo's af zijn?
[...]
Dat snap ik wel. Maar dat effect krijgen ze ook als ze een kandidaat bloot wegen en dat dan niet uitzenden. Snap je Snap ik, maar het is toch de eerste, belangrijke stap die een kandidaat zet en dat is dan toch relevant voor het programma? Net zoals kandidaten gewogen worden om te kijken of er kilo's af zijn?
dinsdag 29 januari 2013 om 12:34
quote:ninon schreef op 29 januari 2013 @ 12:32:
[...]
Snap ik, maar het is toch de eerste, belangrijke stap die een kandidaat zet en dat is dan toch relevant voor het programma? Net zoals kandidaten gewogen worden om te kijken of er kilo's af zijn?Het startgewicht is inderdaad relevant, maar dat kunnen ze ook gewoon vermelden toch? Nuja.. hoe dan ook. Het is gewoon niet mijn ding. Maar als andere mensen het wel een fijn programma vinden en er graag naar kijken is dat ook oke. Ik kijk liever naar andere programma's. Maar nu moet ik er wel bijzeggen dat al dat soort programma's gewoon niet mijn voorkeur hebben. Ik kijk liever naar een goeie film of serie. Dat is voor mij ontspanning..
[...]
Snap ik, maar het is toch de eerste, belangrijke stap die een kandidaat zet en dat is dan toch relevant voor het programma? Net zoals kandidaten gewogen worden om te kijken of er kilo's af zijn?Het startgewicht is inderdaad relevant, maar dat kunnen ze ook gewoon vermelden toch? Nuja.. hoe dan ook. Het is gewoon niet mijn ding. Maar als andere mensen het wel een fijn programma vinden en er graag naar kijken is dat ook oke. Ik kijk liever naar andere programma's. Maar nu moet ik er wel bijzeggen dat al dat soort programma's gewoon niet mijn voorkeur hebben. Ik kijk liever naar een goeie film of serie. Dat is voor mij ontspanning..
dinsdag 29 januari 2013 om 12:38
ophiaaaaa, 3 minuten geleden Nee, ik vind het programma wat ze volgen te intensief. Door bepaalde gezondheidsklachten en een drukke baan past het niet bij me. Daarom ben ik zelf aan de slag gegaan sinds september en inmiddels 17, 5 kilo kwijt.
Chapeau hoor!
Ik zou ook niet meedoen trouwens. Ik wil sowieso niet met mijn kop op tv. Maar ik kijk wel
Chapeau hoor!
Ik zou ook niet meedoen trouwens. Ik wil sowieso niet met mijn kop op tv. Maar ik kijk wel
.
dinsdag 29 januari 2013 om 12:47
quote:jacjes schreef op 29 januari 2013 @ 12:04:
[...]
Nee, dat vind ik een beetje onzin. Ik heb niks tegen blote dikke mensen. Veel blote dikke mensen zijn zelfs mooi in mijn ogen. Ik ken geweldige foto's van blote dikke mensen waar ik zelfs graag naar kijk. Maar dat is heel wat anders dan dit programma, waar dikke mensen gewoon -in mijn ogen ja- te kijk worden gezet. Maar wij mogen daarin van mening verschillen. Enne.. ook ik kijk niet graag naar dat soort natuurprogramma's hoor Ik ben niet dik en ik begrijp je posts helemaal. Heel herkenbaar. Persoonlijk denk ik dat het moeite hebben met het exploiteren van kwetsbaarheid is oid. Ik hou er ook niet van. En dat staat dus niet gelijk aan dat ik dikke mensen lelijk vind, er niet naar wil kijken of vind dat ze zich moeten schamen. Verre van.
[...]
Nee, dat vind ik een beetje onzin. Ik heb niks tegen blote dikke mensen. Veel blote dikke mensen zijn zelfs mooi in mijn ogen. Ik ken geweldige foto's van blote dikke mensen waar ik zelfs graag naar kijk. Maar dat is heel wat anders dan dit programma, waar dikke mensen gewoon -in mijn ogen ja- te kijk worden gezet. Maar wij mogen daarin van mening verschillen. Enne.. ook ik kijk niet graag naar dat soort natuurprogramma's hoor Ik ben niet dik en ik begrijp je posts helemaal. Heel herkenbaar. Persoonlijk denk ik dat het moeite hebben met het exploiteren van kwetsbaarheid is oid. Ik hou er ook niet van. En dat staat dus niet gelijk aan dat ik dikke mensen lelijk vind, er niet naar wil kijken of vind dat ze zich moeten schamen. Verre van.
dinsdag 29 januari 2013 om 13:06
quote:ninon schreef op 29 januari 2013 @ 11:14:
Ik kijk ook altijd met plaatsvervangende schaamte naar het moment dat ze op de weegschaal moeten.
Ik denk alleen dat het niet voor niets is dat ze er bloot op moeten staan. Het is een harde confrontatie met hun eigen lichaam en ik denk dat dat moment, hoe vernederend dan ook, er juist voor zorgt dat die knop omgaat.
Ja, dat denk ik ook. Gewoon de 'naakte' waarheid onder ogen durven zien. En misschien ook als eye-opener voor andere mensen die te zwaar zijn.
Ik ga zeker kijken, ik vind het een mooi programma. Ook omdat je vaak ziet dat mensen ook echt als persoon veranderen en niet alleen qua uiterlijk.
En ik vind Radmilo een schatje.
Ik kijk ook altijd met plaatsvervangende schaamte naar het moment dat ze op de weegschaal moeten.
Ik denk alleen dat het niet voor niets is dat ze er bloot op moeten staan. Het is een harde confrontatie met hun eigen lichaam en ik denk dat dat moment, hoe vernederend dan ook, er juist voor zorgt dat die knop omgaat.
Ja, dat denk ik ook. Gewoon de 'naakte' waarheid onder ogen durven zien. En misschien ook als eye-opener voor andere mensen die te zwaar zijn.
Ik ga zeker kijken, ik vind het een mooi programma. Ook omdat je vaak ziet dat mensen ook echt als persoon veranderen en niet alleen qua uiterlijk.
En ik vind Radmilo een schatje.
dinsdag 29 januari 2013 om 13:26
quote:jacjes schreef op 29 januari 2013 @ 12:34:
[...]
Het startgewicht is inderdaad relevant, maar dat kunnen ze ook gewoon vermelden toch? Nuja.. hoe dan ook. Het is gewoon niet mijn ding. Maar als andere mensen het wel een fijn programma vinden en er graag naar kijken is dat ook oke. Ik kijk liever naar andere programma's. Maar nu moet ik er wel bijzeggen dat al dat soort programma's gewoon niet mijn voorkeur hebben. Ik kijk liever naar een goeie film of serie. Dat is voor mij ontspanning..
bij dit soort programma's is juist het voor en nabeeld véél veelzeggender dan wat cijfers. Waar komt iemand vandaan en hoe ziet het er nu uit. Een getal zegt me niets, Het is tv, een beeld zegt zoveel meer.
En ik vind niet dat deze mensen uitgebuit worden, aangezien ze met z'n allen volwassen zijn en hier zelf voor kiezen. Ze weten waar ze aan beginnen. Voor sommigen is het misschien wel een stok achter de deur, dat heel NL meekijkt.
Ik kende iemand die meegedaan had aan 'de afvallers' (ging over een heel gezin) Die kon daarna bij bedrijfsuitjes heel goed Nee zeggen, met als argument "dik wil ik nooit meer" en aangezien iedereen op tv had gezien waar hij doorheen was gegaan, kreeg hij veel minder te horen van 'ahjoh..neem eentje' dan anderen, die afgevallen zijn (in mijn optiek dan)
Hij was maar wat blij dat zijn ouders hiervoor gekozen hadden. (was zelf wel volwassen en thuiswonend, van wat ik begreep)
[...]
Het startgewicht is inderdaad relevant, maar dat kunnen ze ook gewoon vermelden toch? Nuja.. hoe dan ook. Het is gewoon niet mijn ding. Maar als andere mensen het wel een fijn programma vinden en er graag naar kijken is dat ook oke. Ik kijk liever naar andere programma's. Maar nu moet ik er wel bijzeggen dat al dat soort programma's gewoon niet mijn voorkeur hebben. Ik kijk liever naar een goeie film of serie. Dat is voor mij ontspanning..
bij dit soort programma's is juist het voor en nabeeld véél veelzeggender dan wat cijfers. Waar komt iemand vandaan en hoe ziet het er nu uit. Een getal zegt me niets, Het is tv, een beeld zegt zoveel meer.
En ik vind niet dat deze mensen uitgebuit worden, aangezien ze met z'n allen volwassen zijn en hier zelf voor kiezen. Ze weten waar ze aan beginnen. Voor sommigen is het misschien wel een stok achter de deur, dat heel NL meekijkt.
Ik kende iemand die meegedaan had aan 'de afvallers' (ging over een heel gezin) Die kon daarna bij bedrijfsuitjes heel goed Nee zeggen, met als argument "dik wil ik nooit meer" en aangezien iedereen op tv had gezien waar hij doorheen was gegaan, kreeg hij veel minder te horen van 'ahjoh..neem eentje' dan anderen, die afgevallen zijn (in mijn optiek dan)
Hij was maar wat blij dat zijn ouders hiervoor gekozen hadden. (was zelf wel volwassen en thuiswonend, van wat ik begreep)
Later is nu
dinsdag 29 januari 2013 om 13:26
quote:Sophiaaaaa schreef op 29 januari 2013 @ 12:58:
Waar zit hier dan de kwetsbaarheid pastiche?
Veel dikke mensen voelen zich kwetsbaar over hun gewicht. En met reden trouwens, genoeg mensen die vinden dat overgewicht bij een ander een vrijbrief is om maar alles te mogen zeggen.
Dat jij dit niet zo ervaart, vind ik oprecht fijn voor jou. Maar genoeg mensen die er wel onder lijden. Sensatie rondom overgewicht stuit mij tegen de borst. Net zo goed als bloopers doen of een zebra jong dat opgejaagd wordt door een leeuw. Kijk ik net zo min graag naar. Daarom denk ik dat ik Jac uitstekend begrijp. En dat is idd een persoonlijke mening, geen heilig iets dat voor iedereen moet gelden.
Waar zit hier dan de kwetsbaarheid pastiche?
Veel dikke mensen voelen zich kwetsbaar over hun gewicht. En met reden trouwens, genoeg mensen die vinden dat overgewicht bij een ander een vrijbrief is om maar alles te mogen zeggen.
Dat jij dit niet zo ervaart, vind ik oprecht fijn voor jou. Maar genoeg mensen die er wel onder lijden. Sensatie rondom overgewicht stuit mij tegen de borst. Net zo goed als bloopers doen of een zebra jong dat opgejaagd wordt door een leeuw. Kijk ik net zo min graag naar. Daarom denk ik dat ik Jac uitstekend begrijp. En dat is idd een persoonlijke mening, geen heilig iets dat voor iedereen moet gelden.
dinsdag 29 januari 2013 om 14:02
Het ergert me mateloos dat de camera expres van onderen filmt zodat de dikke buik nog extra geaccentueerd wordt. Met dit voorbeeld blijkt dat er wel degelijk op bepaalde manier de serie wordt gemaakt. Of Als de dikkerd een keer verzaakt is het meteen een slappeling en komen er weer een hoop vooroordelen naar voren. Nee is niet mijn programma.
dinsdag 29 januari 2013 om 14:08
quote:jacjes schreef op 29 januari 2013 @ 11:28:
Waarom? Heb jij de reacties op dat programma wel eens gelezen? Hoe er gespot wordt.. Hoe ze voor alles en nog wat worden uitgemaakt? Daarom dus..
Tsja, dat doen ze ook als ik mee doe aan een programma over domme blondjes
Spotten doen mensen toch.
De deelnemers zijn zich daar echt wel van bewust hoor, en ze worden niet gedwongen om mee te doen
Ze geven zich allemaal stuk voor stuk meer dan vrijwillig op.
En spot?
Het enige wat bij mij is blijven hangen na de eerste reeks is het respect voor de mensen die het toch maar even gedaan hebben
Kop op tv, en strak afvallen!
Ik heb er binnen mijn (bijbaan) werk ook heel veel profijt van gehad
Ik ben sportinstructrice en mensen die bij mij kwamen sporten vonden zelf...als zij van de tv het kunnen, dan kan ik het ook!
Dus ja, ik vond het een mooi programma, waar veel mensen iets aan gehad hebben, ik ga ook zeker de tweede serie kijken
Waarom? Heb jij de reacties op dat programma wel eens gelezen? Hoe er gespot wordt.. Hoe ze voor alles en nog wat worden uitgemaakt? Daarom dus..
Tsja, dat doen ze ook als ik mee doe aan een programma over domme blondjes
Spotten doen mensen toch.
De deelnemers zijn zich daar echt wel van bewust hoor, en ze worden niet gedwongen om mee te doen
Ze geven zich allemaal stuk voor stuk meer dan vrijwillig op.
En spot?
Het enige wat bij mij is blijven hangen na de eerste reeks is het respect voor de mensen die het toch maar even gedaan hebben
Kop op tv, en strak afvallen!
Ik heb er binnen mijn (bijbaan) werk ook heel veel profijt van gehad
Ik ben sportinstructrice en mensen die bij mij kwamen sporten vonden zelf...als zij van de tv het kunnen, dan kan ik het ook!
Dus ja, ik vond het een mooi programma, waar veel mensen iets aan gehad hebben, ik ga ook zeker de tweede serie kijken
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!