Obese - 2013
dinsdag 29 januari 2013 om 10:40
Obese begint zondag weer! Wie gaat het ook weer trouw kijken?
Vanaf zondag 3 februari gaan zes nieuwe kandiaten, met de steun van presentatrice Wendy van Dijk, aan de slag met de overtollige kilo’s in een nieuwe reeks ‘Obese’ bij RTL 4.
De kandidaten
Ruben (222 kg), Michel (222 kg), Stanley (227 kg), Amanda (138 kg), Lilian (171 kg) en Tamara (163,5 kg) zijn de zes nieuwe deelnemers die de kans krijgen om hun levensstijl drastisch te veranderen. Mede door het succes van de eerste serie, die ook hun ogen heeft geopend, zien zij zelf in dat het zo niet langer kan.
Zwaar traject
Wendy verrast ze met de boodschap dat zij degenen zijn die het zware traject van 300 dagen ingaan. Zij hebben nog een hele lange weg te gaan en weten inmiddels wat ze te wachten staat. Lukt het ze om het tij te keren en een nieuw levensritme te vinden, waardoor ze in ieder geval uit de gevarenzone stappen en gezonder door het leven kunnen?
Vanaf zondag 3 februari gaan zes nieuwe kandiaten, met de steun van presentatrice Wendy van Dijk, aan de slag met de overtollige kilo’s in een nieuwe reeks ‘Obese’ bij RTL 4.
De kandidaten
Ruben (222 kg), Michel (222 kg), Stanley (227 kg), Amanda (138 kg), Lilian (171 kg) en Tamara (163,5 kg) zijn de zes nieuwe deelnemers die de kans krijgen om hun levensstijl drastisch te veranderen. Mede door het succes van de eerste serie, die ook hun ogen heeft geopend, zien zij zelf in dat het zo niet langer kan.
Zwaar traject
Wendy verrast ze met de boodschap dat zij degenen zijn die het zware traject van 300 dagen ingaan. Zij hebben nog een hele lange weg te gaan en weten inmiddels wat ze te wachten staat. Lukt het ze om het tij te keren en een nieuw levensritme te vinden, waardoor ze in ieder geval uit de gevarenzone stappen en gezonder door het leven kunnen?
zondag 3 februari 2013 om 21:34
quote:Sophiaaaaa schreef op 29 januari 2013 @ 12:58:
Waar zit hier dan de kwetsbaarheid pastiche?
Tjonge, zie jij dat écht niet? Ik kijk het programma ook en ik vind het aan de ene kant mooi maar het blijft een commercieel programma en jaaa deze mensen worden ook op een bepaalde manier gebruikt.
Kwetsbaar is = een vader aan heel Nederland laten vertellen dat hij geen seks meer heeft, in zijn broek plast tijdens het trainen en ja ook zo vaak bloot voor de camera en ál die herhalingen van dezelfde shots die nog gaan komen (denk aan vorig seizoen).
Ik begrijp dat die mensen dit als laatste kans zien en mijn sympathie gaat ook naar de kandidaten maar ik zou het mooi vinden als er iets meer rekening wordt gehouden met de impact van het programma op de familie, ik zou als trouwe kijker het niet erg (zelfs mooier) vinden als bovenstaande dingen niet zo expliciet worden gebracht.
Waar zit hier dan de kwetsbaarheid pastiche?
Tjonge, zie jij dat écht niet? Ik kijk het programma ook en ik vind het aan de ene kant mooi maar het blijft een commercieel programma en jaaa deze mensen worden ook op een bepaalde manier gebruikt.
Kwetsbaar is = een vader aan heel Nederland laten vertellen dat hij geen seks meer heeft, in zijn broek plast tijdens het trainen en ja ook zo vaak bloot voor de camera en ál die herhalingen van dezelfde shots die nog gaan komen (denk aan vorig seizoen).
Ik begrijp dat die mensen dit als laatste kans zien en mijn sympathie gaat ook naar de kandidaten maar ik zou het mooi vinden als er iets meer rekening wordt gehouden met de impact van het programma op de familie, ik zou als trouwe kijker het niet erg (zelfs mooier) vinden als bovenstaande dingen niet zo expliciet worden gebracht.
zondag 3 februari 2013 om 22:01
Nu gaat het voor deze kandidaat pas echt beginnen. De druk is eraf; de controle minder en hoewel hij nog een jaar begeleiding krijgt, is het toch anders (denk ik).
Hij was al een leuke vent, maar dat verstopt onder al dat vet.
Voor mij hoeft dat ook niet zo, dat complete blootstellen aan allemaal schaamteloze zaken. En inderdaad, de hoek waarin ze De Buik filmen is zo lelijk mogelijk. Bleh..
Hij was al een leuke vent, maar dat verstopt onder al dat vet.
Voor mij hoeft dat ook niet zo, dat complete blootstellen aan allemaal schaamteloze zaken. En inderdaad, de hoek waarin ze De Buik filmen is zo lelijk mogelijk. Bleh..
Everything you see I owe to spaghetti!
zondag 3 februari 2013 om 22:07
quote:Sabeltandcavia schreef op 03 februari 2013 @ 20:35:
En we praten weer in de 'je'-vorm...
DAT viel mij ook op, maar dat is ook echt een manier van praten bij mensen. Zijn vrouw deed het ook.
Over die 'schaamte..' en wat in beeld kwam: ik vond het vooral voor z'n vrouw erg, dat ze zich bij een psych bloot moet geven voor het NL'se volk. Daarbij was ze duidelijk niet op d'r gemak. Maar enorm respect voor deze man! En ik hoop echt dat hij het vol blijft houden.
En we praten weer in de 'je'-vorm...
DAT viel mij ook op, maar dat is ook echt een manier van praten bij mensen. Zijn vrouw deed het ook.
Over die 'schaamte..' en wat in beeld kwam: ik vond het vooral voor z'n vrouw erg, dat ze zich bij een psych bloot moet geven voor het NL'se volk. Daarbij was ze duidelijk niet op d'r gemak. Maar enorm respect voor deze man! En ik hoop echt dat hij het vol blijft houden.
Later is nu
maandag 4 februari 2013 om 09:22
quote:Mirremara schreef op 03 februari 2013 @ 21:34:
[...]
Tjonge, zie jij dat écht niet? Ik kijk het programma ook en ik vind het aan de ene kant mooi maar het blijft een commercieel programma en jaaa deze mensen worden ook op een bepaalde manier gebruikt.
Kwetsbaar is = een vader aan heel Nederland laten vertellen dat hij geen seks meer heeft, in zijn broek plast tijdens het trainen en ja ook zo vaak bloot voor de camera en ál die herhalingen van dezelfde shots die nog gaan komen (denk aan vorig seizoen).
Ik begrijp dat die mensen dit als laatste kans zien en mijn sympathie gaat ook naar de kandidaten maar ik zou het mooi vinden als er iets meer rekening wordt gehouden met de impact van het programma op de familie, ik zou als trouwe kijker het niet erg (zelfs mooier) vinden als bovenstaande dingen niet zo expliciet worden gebracht.Hier ben ik het helemaal mee eens.
[...]
Tjonge, zie jij dat écht niet? Ik kijk het programma ook en ik vind het aan de ene kant mooi maar het blijft een commercieel programma en jaaa deze mensen worden ook op een bepaalde manier gebruikt.
Kwetsbaar is = een vader aan heel Nederland laten vertellen dat hij geen seks meer heeft, in zijn broek plast tijdens het trainen en ja ook zo vaak bloot voor de camera en ál die herhalingen van dezelfde shots die nog gaan komen (denk aan vorig seizoen).
Ik begrijp dat die mensen dit als laatste kans zien en mijn sympathie gaat ook naar de kandidaten maar ik zou het mooi vinden als er iets meer rekening wordt gehouden met de impact van het programma op de familie, ik zou als trouwe kijker het niet erg (zelfs mooier) vinden als bovenstaande dingen niet zo expliciet worden gebracht.Hier ben ik het helemaal mee eens.
maandag 4 februari 2013 om 10:27
Dat broekplassen had wat mij betreft niet uitgezonden hoeven worden maar dat blote-gedoe; dat weet de kandidaat en de familie. Dat zal geen verrassing meer zijn na al een hele reeks Obese gezien te hebben.
Ik kreeg een beetje de indruk dat zijn vrouw toch niet meer gelukkig is met hem. Ik vond haar zo benepen kijken elke keer. Mij bekroop het gevoel dat zij zich achter zijn dikzijn kon verschuilen. Nu hjij zoveel was afgevallen voelde ze zich weer verplicht van hem te moeten houden maar dat straalde er niet van af.
Ik kan het haar ook niet kwalijk nemen hoor; ten eerste is het nogal wat als je man zo zwaar is en er is de afgelopen jaren ook aardig wat binnen hun gezin gebeurd; zijn ontslag; zijn werk wat onder zijn niveau is en (daardoor mede) zijn dikzijn en zich onttrekken aan het gezinsleven. Anyway, ik vraag me af of het helemaal pluis zit tussen die twee.
Ik kreeg een beetje de indruk dat zijn vrouw toch niet meer gelukkig is met hem. Ik vond haar zo benepen kijken elke keer. Mij bekroop het gevoel dat zij zich achter zijn dikzijn kon verschuilen. Nu hjij zoveel was afgevallen voelde ze zich weer verplicht van hem te moeten houden maar dat straalde er niet van af.
Ik kan het haar ook niet kwalijk nemen hoor; ten eerste is het nogal wat als je man zo zwaar is en er is de afgelopen jaren ook aardig wat binnen hun gezin gebeurd; zijn ontslag; zijn werk wat onder zijn niveau is en (daardoor mede) zijn dikzijn en zich onttrekken aan het gezinsleven. Anyway, ik vraag me af of het helemaal pluis zit tussen die twee.
Poep, wie heeft jou gescheten?