Mode & Beauty alle pijlers

Pluishaar.

27-01-2013 16:05 23 berichten
Wie oh wie heeft de ultieme tip voor mijn lange pluizige, statische haar? In de zomer valt het wel mee maar in de winter is er NIKS mee te beginnen. Bovenop valt het wel mee maar verder naar beneden is het rampzalig.

Ik gebruik nu gewone conditioner en zo'n pompje van andrélon "care and repair" maar dat doet het 'em eigenlijk ook niet echt. Ik wil dat mijn haar gewoon glad is en niet overal aan blijft plakken van de statische elektriciteit.

Anyone?

(het gaat vooral om spulletje voor NA het wassen, of de goeie conditioner. Over mijn shampoo ben ik wel tevreden)
Alle reacties Link kopieren
Serum geprobeerd ?
Serum?
oil and care uit zo'n pompje van andrelon?
Andere borstel
http://csimg.koopkeus.nl/ ... agic-anti-frizz-serum.jpg
Een borstel van wilde zwijnen haar helpt ook om je pluizen te temmen. Maar heb je krullen of stijl haar? Krulllen zijn van nature droger, dan kun je ook een vet in je punten doen.
anoniem_173209 wijzigde dit bericht op 27-01-2013 16:21
Reden: bang dat de url niet mag
% gewijzigd
haarspray in je kam sprayen en dor t haar

en ik ben heel tevreden over de lijn van andrelon Oil&care

heb de shampoo, 1minuut-masker en de intesieve anti klit spray.

die laatste doe ik in mn haar als het gewassen is en handdoekdroog. Kan overigens ook op droog haar en het maakt je haar niet zwaar of vettig ofzo
Van dat kokos spul kopen bij een kroeshaar kapper.
Dank voor de tips tot nu toe!

Ik heb geen krullen maar er zit wel lichte slag in mijn haar. Het is aan de vettige kant bovenop en droog aan de onderkant. Om het nog even ingewikkeld te maken..

(oh wat ben ik toch absoluut geen meisje soms, ik heb de ballen verstand van dit soort dingen )
Glad/stijl makende mouse van andrelon en dan föhnen met een föhn met roterende borstel (Braun) succes verzekerd.
Vaak is dat een teken van overproducering van talg door een verstoorde huid. Dat kan komen door te agressieve producten of andere dingen waar je eigenlijk minder goed tegen kan. Je kan in jou geval dus goed wat vettigs in je puntjes stoppen. een borstel zorgt voor een goede verdeling van je natuurlijke haarvet waardoor je haar ook minder pluizig word. Succes ermee :-)
Hoe vaak was je je haar? Iets minder vaak wassen wil ook wel helpen, dan heb je mssn eerst even last van een wat vettere hoofdhuid, maar na verloop van tijd is er weer een balans.

Evt. Olie in de punten.
Wat ook helpt: Je product in kletsnat haar doen en haar niet drogen met een normale handdoek maar met een microfiber handdoek, voor paar euro te koop bij xenos. Water eruit knijpen en dan kwartiertje om je hoofd wikkelen. Ik heb zelf wel krullen en pluis is stukken minder tot bijna niet meer.
Je hebt van die doekjes die je in je droger kunt gooien om je was lekker te laten ruiken. Wrijf die over je haar en hoppa!! Weg statisch haar!
Je haar kammen en niet borstelen. Ik heb een kam van GHD die is antistatisch. Grove kam van carbon. Wat een verschil met borstelen.

Ik heb ook een masker van J. Beverly Hills besteld, maar dat moet ik nog proberen. Mijn haar is in ieder geval al opgeknapt doordat ik het niet meer borstel.

Kammen het liefst als het bijna droog is.
Anti Frizz van John Frieda werkt goed bij mij.
Marocan Oil!
Dank voor alle tips, ik ga een en ander uitproberen!
quote:BillieJean schreef op 28 januari 2013 @ 23:22:

Marocan Oil!

Waar koop je dat?

Ik ben helemaal verslaafd aan de andrelon oil and care lijn! met marocan oil en argan oil! Werkt super, en krijg complimentjes over mijn glanzende haar. :-)
..............................................
Dit las ik toevallig in de Telegraaf.

http://www.telegraaf.nl/v ... o_kom_je_er_van_af__.html

Ik weet niet of het helpt.

Succes.
Als ik moet kiezen tussen vrede of gerechtigheid dan kies ik voor gerechtigheid.
Jouw haar is gewoon droog van structuur. Ik heb dat ook. Ik was mijn haar maar één x in de week. En de laatste dagen voordat ik het ga wassen, dan zit het eigenlijk het mooist.

Dus je haar weinig wassen, dat is tip één.

Bij het borstelen s'ochtends spuit ik er iets in met, anti klit en anti droogte. Ik geloof van Schwarzkopf.

En als ik het gewassen heb, doe ik er een soort olieachtige lotion in van CHI silk infusion. Dat is NIET vet! En het is echt heel fijn spul.
Kijk ook eens van wat voor stof de kraag van je winterjas en je sjaals en mutsen gemaakt zijn. Ik werd ook altijd helemaal gek van statisch haar, totdat ik alleen nog maar puur katoenen en/of echt wollen sjaals ben gaan dragen. Nooit meer last gehad van statisch haar in de winter. Behalve toen ik in een vlaag van verstandsverbijstering een fleece-trui had gekocht, toen was het meteen weer helemaal mis.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven