Minnaar deel 19.

26-11-2012 12:53 3006 berichten
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Paeonia, wat een verhaal! Je schrijft 'gelukkig zijn ze niet getrouwd', maar een kind lijkt mij een veel sterkere verbintenis dan een huwelijk. Ik kan me voorstellen dat het fijn voelt dat jullie elkaar gevonden hebben, maar gezien de situatie met een zwangere (net bevallen?) ex lijkt het me wel erg ingewikkeld. Hoe zitten jullie daar nu in?

Mijn verhaal. Wij zijn collega's (beide getrouwd met kleine kinderen). Ongeveer een jaar geleden was het duidelijk dat er meer speelde. Naar veel om elkaar heen gedraai met bijbehorende sms-berichten, 'werkbesprekingen' etc. uiteindelijk gezoend en een tijdje later in bed beland. Vanaf het begin was het duidelijk dat we niet bereid zijn ons gezin voor elkaar op te geven, maar er spelen duidelijk veel gevoelens. De combinatie van verliefde gevoelens naar elkaar, schuldgevoel naar thuis en geen idee hoe dit op de lange termijn moet, hebben we even wat afstand genomen. Dus geen nachtelijke sms-partijen meer of gevoos in de vergaderzaal, maar wel bijna dagelijks even contact. We hebben onze relatie nu maar even gedefineerd als niet-platonische vriendschap , maar we zijn duidellijk nog op zoek naar hoe we hier mee verder willen/kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Hi Vivaflamenco!

De kleine is nu 9 maanden oud en daardoor de situatie ook nog steeds ingewikkeld. We houden het nog voor een deel geheim omdat onze relatie geen invloed mag hebben op de onderlinge onderhandelingen wat betreft het ouderschapsplan. Hij wordt nu heen en weer gesleept in emoties, schuldgevoel en gaat nu met een professional in gesprek om alles op een rijtje te zetten. Dat hij vader is maakt het inderdaad niet gemakkelijk, maar voor nu geloof ik dat onze band zo sterk is en dat wij hier wel doorheen gaan komen. Ik hoop het in ieder geval..

je gevoelens zijn herkenbaar! afstand nemen omdat er mee gevoelens bij komen kijken, dat maakt het lastig en spannend tegelijk he? Heb je niet het gevoel dat het verlangen juist sterker wordt nu jullie bewust afstand hebben genomen? Omdat het nu nog meer onbereikbaar lijkt?
Paenoia, welkom hier! Wat een verhaal. Vind je het niet eng dat het nu misschien anders wordt allemaal, minder heftig omdat het verbodene er af is, minder spannend dus misschien minder leuk? Of wordt het juist fijner en leuker nu het mag?
quote:paeonia01 schreef op 30 januari 2013 @ 10:10:

je gevoelens zijn herkenbaar! afstand nemen omdat er mee gevoelens bij komen kijken, dat maakt het lastig en spannend tegelijk he? Heb je niet het gevoel dat het verlangen juist sterker wordt nu jullie bewust afstand hebben genomen? Omdat het nu nog meer onbereikbaar lijkt?Het afstand nemen voelt vooralsnog goed. Het verlangen wordt niet groter, we weten dat samen verder gaan onbereikbaar is en staan hier gelukkig hetzelfde in. We moeten nu kijken of we een goede balans tussen thuis en dit extraatje kunnen vinden. Of dit gaat lukken weet ik niet, maar we kunnen er in ieder geval goed met elkaar over praten, waardoor we weten wat we aan elkaar hebben.
algaartje, ik ben er heel blij mee eigenlijk! hoewel op het moment hij vertelde dat hij bij haar weg was gegaan ik totaal niet wist hoe ik moest reageren of moest voelen.

Het voelt goed, vertrouwd en nog steeds ontzettend spannend.. En misschien komen we straks op een punt dat de spanning weg zakt en we erachter komen dat we toch niet bij elkaar horen.. dan zal ik in ieder geval nooit een ' wat als...' momentje hebben gehad.

fijn flamenco, klinkt alsof jullie goed op 1 lijn zitten met ratio en emo en dat is wel heel erg prettig. Vooral als jullie in de toekomst wel van elkaar (op jullie eigen manier) van elkaar willen blijven genieten!
Hoi Vain, leuk je weer even langs te zien komen! Ik begrijp dat je nog steeds in de oude tweestrijd verkeert en dat lijkt me best zwaar voor je. Soms is een verkeerd besluit nog beter dan geen besluit, want dan kan je weer richting geven aan je leven, hè?. Mocht je toch wat meer kwijt willen, dan mag je me altijd mailen hoor (zie profiel). Sterkte in ieder geval

Vivaflamenco: Dat doen jullie dan toch heel prima hoor. Als je er samen goed over kan praten én beiden actief blijft investeren in de relatie thuis, dan kan er een prima balans ontstaan.

Paeonia, dank voor je toelichting! Het lijkt mij heel lastig om een minnaarrelatie 'om te zetten' naar een normale relatie, het is nogal een complexe manier om een relatie te starten namelijk. De andere kant is dat als jullie voor elkaar bestemd zijn, dat al die hindernissen heel goed overwonnen kunnen worden natuurlijk. Ik snap wel dat het voor je vriend niet altijd mee valt en voor zijn ex al helemaal niet en dat jullie het heel rustig aan (moeten) doen.

Ik heb trouwens niet zo'n spannend verhaal; ons seksleven thuis houdt al enkele jaren zwaar te wensen over ten gevolge van ziekte van mijn partner en ik ben bewust op zoek gegaan naar een minnaar. Mijn huidige minnaar heeft een 'soortgelijke' situatie thuis en we doen elkaar eens per maand een feestelijke hoteldate kado.

Uiteraard spelen er wel meer gevoelens, want we vinden elkaar niet alleen lekker, maar ook lief en leuk, maar de legitimatie bestaat uit seks. And sex it is!. Hij zou trouwens een fantastische levenspartner kunnen zijn, maar ik heb nooit de neiging om mijn keuze voor Nr.1. te heroverwegen.... dat zit gewoon niet in de deal. Ik prijs me wel gelukkig met een minnaar die het thuis goed naar zijn zin heeft, want als één van beider relaties zou rammelen, dan zou ik het een stuk lastiger vinden om balans te houden. Ik heb eerder een minnaar gehad met een slecht huwelijk en daarna nog eentje met een open relatie en dat liep allemaal stuk op een verschil in wederzijdse verwachtingen.
Leuk om weer wat verhalen te lezen!

Paeonia, spannend hoe het nu verder gaat! Lijkt me wel apart om een minnaarsrelatie om te zetten in een normale relatie..

Allegaartje, jou man weet hier van toch? Vind het wel knap dat het dan zo goed loopt..

Bij mij loopt het eigenlijk hetzelfde.. Weinig communicatie.. druk.. Maar ik ben wel even geschrokken vandaag aangezien nr2 aankaart dat hij heel erg twijfelt over zijn eigen relatie en liever vrij wil zijn.. Weet niet goed wat ik er van moet denken maar het ligt in ieder geval niet aan mij, maar ben wel een soort eyeopener voor hem..

Maar vanavond zie ik hem dus ben benieuwd..
Pae (de rest krijg ik niet uit mijn toetsenbord, sorry! ) wat zijn jullie vervolgstappen voor nu? Gaan jullie samenwonen of eerst latten? Het lijkt me enorm wennen om eerst stiekeme minnaars te zijn en dan ineens partners. Wat vertel je aan de familie en vrienden als men vraagt "goh waar kennen jullie elkaar van?". Ik kan me ook zo voorstellen dat de glans er op een bepaalde manier aflijkt omdat het ineens zo nietspannend legitiem is allemaal. Maar het is helemaal aan jullie natuurlijk om daar inhoud aan te geven.

Mijn verhaal is ook niet zo bijzonder eigenlijk. Had een open relatie, ben nu gescheiden. Er zit een date in met een (hopelijk) oude God, een ex minnaar, een open relatie man en een stel.

Verder verveel ik me dood
Haha rooss, je hebt t er maar druk mee Have fun
Nee joh, helemaal niet druk. Best relaxed eigenlijk. Ik kan mezelf nog steeds niet in tweeën delen dus alles op z`n tijd. Lekker, ik heb er zin an.

Maar eerst een braaf, wat zeg ik, überbraaf weekend!
Oooowww... Roos, al die mensen in 1 date?? Of 4 verschillende dates dus, haha wat ben je toch een lekkere sloerie ! Wel heerlijk om als 'single woman' veel verschillende ervaringen te kunnen opdoen, toch?quote:justme03 schreef op 30 januari 2013 @ 14:59:

Allegaartje, jou man weet hier van toch? Vind het wel knap dat het dan zo goed loopt..

Helaas Justme, ik zou soms willen dat het zo kon. Ik ben een ouderwetse vreemdganger; daar ben ik niet trots op, maar ik heb er wel heel bewust voor gekozen om meerdere redenen die ik verder niet zal toelichten. Mocht het ooit te belastend worden voor m'n gemoedsrust dan zal ik de minnaarrelatie beëindigen en mijn minnaar steunt dat ook; het is leuk, maar niet tegen elke prijs.
Gaar, nou nee.. niet in één date.. het kan te gek ook hè, zelfs voor mij. Ja, ik vind het fijn dat ik nu weer lekker verder kan experimenteren, heb dat wel een beetje gemist het afgelopen half jaar. Of het allemaal gaat lopen zoals ik hoop weet ik niet hoor. We zien het wel.

Ik sta er ook stukken relaxter in dan een poos geleden. En dat is heel fijn.

Volgens mij kan jij zo nu en dan een heel goed gesprek voeren met die gemoedsrust van je! Je staat er zo helder en duidelijk in, al weet ik ook wel dat ook jij het zo af en toe lastig hebt. Maar ik heb zomaar zo`n gevoel dat jij dit op deze manier een hele tijd gaat volhouden!
Ik heb een heel gelukkige open relatie en een heerlijke minnaar. Deze minnaar is mijn derde op rij. Mijn man heeft een minnares. Toevalligerwijs de vrouw van mijn huidige minnaar. (en nee, het voelt niet als partnerruil! Het is inderdaad toevallig zo gelopen) . Afgelopen jaar heb ik veel geexperimenteerd met trio's, vrouwen en sm, maar nu heb ik wat ik Echt wil. Een heerlijke man thuis en een heerlijke man als minnaar. En van beide mannen hou ik op een andere manier, wat een geschenk!

Het is niet alleen maar roze wolk hoor. Communiceren is een grote uitdaging, thuis zijn wat dingetjes bloot gelegd waar we wel aan moeten werken, dates met minnaar gaan nog wel eens niet door om verschillende redenen en iets onbezonnens doen is vreselijk lastig te organiseren (en toch zo heel erg leuk, niet alles hoeft open).
wat een vooruitzicht Rooss ....lekker op zijn beloop laten en volop genieten.

Mijn verhaal in het kort.

Een eveneens getrouwde minnaar sinds een maand 8. Beide zonder medeweten van het thuisfront, dus ik ga vreemd.

Ontmoeten elkaar gemiddeld eens per 5 weken ongeveer, soms iets langer soms iets korter.

Bij voor keur een fijne hoteldate

Ik kan er erg van genieten maar soms zijn de gevoelens naar het thuisfront toch wel moeilijk
Mooi Triky ! Gewetensvraag.... zit je te wachten tot zij ook 'weg is en er genoeg van heeft thuis of vaar je je eigen koers?'

Dit doet me trouwens denken aan de situatie van JJ, die huis- en haard (en zoveel meer) verloor aan de affaire met zijn - eveneens - gebonden minnares. Het wemelt hier van de minnaressen, maar het minnaar-zijn valt ook niet altijd mee, natuurlijk !! Hoe is dat voor jou, Triky.. heb je verwachtingen of is het goed zoals het is?

All

allegaartje..ik ben er eigenlijk wel blij mee zo , hoewel ik in begin best wel meer gewild zou hebben..ik ben idd vrijgezel maar heb een lekker leven al zeg ik het zelf , waar ook ruimte is voor andere vriendinnen..het is wel een feit dat ik mijn hart..tot nu toe.. niet aan een ander verlies..ik hou van mijn minnares en misschien staat dat best een "gewone "relatie in de weg..maar daar zit ik niet echt mee..de losse vriendinnen zijn er meer voor de fun dan dat ik er serieus mee bezig ben..daar ben ik overigens eerlijk in , ik beloof niemand wat..de onzekerheids gevoelens wat betreft minnares hoor ik hier vaak en deel ik ook ..dat is niet altijd even makkelijk , maar dat hoort er beetje bij inmiddels..dus ik vaar ook eigen koers en geniet van het leven..reken maar
Heerlijk Roos, good for you!

Zeker raak ik ook wel eens uit m'n lood hoor, ik schrijf het hier heel nuchter op allemaal; maar ik zou anderen het 'vreemdgaan' niet adviseren simpelweg omdat het best belastend is voor jezelf. Maar als het gaat zoals het nu gaat, dan hoop ik het vol te houden tot ik libidoloos ben, haha.

Triky, dank voor je antwoord. Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt! Je kunt als single ook in een nare afhankelijkheidsrelatie terecht komen (like a puppet on a string) maar volgens mij ben je aardig in balans zo.

Leuk al die verhalen !
ja dit vind ik ook wel leuk om te lezen, je weet toch van sommigen niet precies meer hoe het zit.

Ik kan me nog zo goed herinneren dat er er meer begon te spelen en ik via google op dit forum, meen deeltje 14 of 15 terecht kwam.

Ik heb geloof ik delen achter elkaar gelezen over hoe anderen erin stonden.

We waren beide helemaal onervaren op dit gebied en ik heb hier zoveel kunnen lezen en ook weer neer kunnen schrijven.

Dit is ook geen onderwerp wat ik even gezellig tijdens de koffie een vriendin zou vertellen.

Net nog even fijn met elkaar gebeld, toch fijn om even elkaars stem te horen .

Hoe verloopt jullie contact, via whatsapp of mail of wordt er toch geregeld gebeld met elkaar ?
wat leuk om jullie verhalen in het kort te horen!

We zijn collega's dus als men vraagt waar we elkaar van kennen is het antwoord makkelijk. En niet eens gelogen..

De glans is er nog niet vanaf en het voelt momenteel alleen maar bevrijdend dat we niet continue hoeven te liegen tegenover de buitenwereld. Op werk weet niemand van ons en zo blijft het natuurlijk ook spannend. Over 2 weken gaan we een weekendje weg, en man o man! Wat heb ik daar lang over gefantaseerd. Hij en ik, samen, een héél weekend samen! Maar net zoals vandaag, wanneer hij zijn zoon weer even heeft kunnen zien merk ik dat hij anders is, veel heeft te verwerken... Ik moet het tijd geven maar toch.. Deze kant van het verhaal gaat zich uiteindelijk ook ontwikkelen natuurlijk. Samenwonen zit er voorlopig zeker niet in! We hebben allebei een eigen plek en blijven de komende tijd zeker nog latten.

Wat leuk jullie verhalen te lezen. En wat fijn dat ik zo wordt 'verwelkomd'. Het doet me goed, deze dingen op papier te zetten zonder dat ik een hele lading met kritiek over me heen krijg.

Anna, ik heb open relaties altijd een interessant concept gevonden kan me voorstellen dat communiceren ontzettend belangrijk is! hebben jullie ook afspraken gemaakt hoevaak je je minnaar/minnares mag zien? Of hoe gaat dat in z'n werk? 'dag schat! ik ga vanavond even flink tekeer met Mr x, zie je vanavond weer!' ?
gaartje..dat puppet on a string gevoel heb ik wel degelijk ervaren..ik ken haar nu 3 jaar en heeft hoop tijd , emotie en tranen gekost om te staan waar ik nu sta...maar nu ben ik er happy mee , heeft zij een plek en ik ga lekker mijn gang
quote:silver1977 schreef op 30 januari 2013 @ 19:58:

Hoe verloopt jullie contact, via whatsapp of mail of wordt er toch geregeld gebeld met elkaar ?

We zijn begonnen via mail, maar al snel kwam daar wap bij. Dat laatste is nu wat minder, maar skype (met en zonder beeld) is daarbij gekomen, ook erg leuk. Bellen gebeurt wel maar vrij weinig.

Zal mijn verhaal ook even vertellen, we hebben elkaar in oktober ontmoet op een feestje, email adressen uitgewisseld en toen kwam van het een het ander, een paar weken later zijn we samen wat gaan drinken en daarna was het hek van de dam ;)
Hier ook iemand waarvan het thuisfront het niet weet. Maar op het moment eigenlijk niemand waar ik mee afspreek. Zelf een beetje teveel aan mijn hoofd en moeten een paar belangrijke beslissingen genomen worden op een bepaald gebied (geen huwelijksproblemen trouwens). Dus eigenlijk wel even lekker dat er niks loopt zeg maar.
quote:paeonia01 schreef op 30 januari 2013 @ 20:02:

Anna, ik heb open relaties altijd een interessant concept gevonden kan me voorstellen dat communiceren ontzettend belangrijk is! hebben jullie ook afspraken gemaakt hoevaak je je minnaar/minnares mag zien? Of hoe gaat dat in z'n werk? 'dag schat! ik ga vanavond even flink tekeer met Mr x, zie je vanavond weer!' ?

In het begin vertelden we alles vaak pas achteraf, maar tegenwoordig is het vaak wel bekend dat er een date is bij een van ons, ook uit praktische overwegingen. Maar soms is er ook nog wel eens een stiekeme date hoor, omdat dat zo leuk is! We hebben wel globale afspraken over datefrequentie. In de praktijk halen we die frequentie niet eens, omdat we allemaal drukke banen, nog een eigen sociaal leven en een gezin hebben.

Tja, dat seksdingetje is geen item. Ik heb er geen problemen mee als ik weet dat zij een date hebben, gun het ze van harte. Wat wel lastig is, is juist het emotionele. Op sommige momenten moet je wel eens een stapje opzij doen, ten gunste van je minnaar of je eigen partner. Dat is een leerzaam proces wat ik nog niet altijd onder de knie heb. En het vinden van balans is ook een hele lastige. Minnaar zat en zit soms teveel in mijn systeem, dan is er even te weinig ruimte voor thuis. Dan moet ik weer even landen, wat gelukkig inmiddels ook gewoon een gespreksonderwerp met mijn partner kan zijn, die helpt met landen op dat moment. Want veel heeft dan te maken met aandacht en intimiteit, die je thuis weer even moet vinden.
ola allemaal, paar maandjes geen zin/ tijd in online wereld (= wel zo eerlijk) maar weer fris en fruitig en er dus weer BIJ...
Twee jaar geleden heb ik hier een paar keer gepost, omdat ik aan het begin stond van een sv te nemen. Vond veel steun en advies hierin. Anderhalf jaar niets aan dit forum gedaan. Teveel dingen gebeurt (posisitief en negatief). Vanavond was ik wat aan het internetten en kwam ik hier weer terrecht. Heeel veel nieuwe mensen zie ik. Leuk dat er nog steeds zo open over gepraat wordt. Zal me snel even voorstellen hier. Voor degene die me wel herkennen (?), ik heb nu al twee jaar dezelfde sv en ben er nog steeds gelukkig mee. Na de bekende achtbanen van emoties te hebben gereden is nu alles kalm en werkt het nog steeds van beide kanten. Wel zijn thuis en sv nog steeds gescheiden werelden. Maar daar heb ik (en sv) zelf voor gekozen. Ga ik nog wat proberen in te lezen. Pffff
Hier een meelezer sinds deel 18 :-) zo fijn en herkenbaar de verhalen.

Volgende week 1e date nieuwe potentiële nr2 en er is een super opwindende collega als zeer groot potentieel.

Heerlijk die aandacht en spanning... Is dat het?

Zonder dat mijn partner het weet overigens.

Probeer ik zeker zo te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven