Minnaar deel 19.

26-11-2012 12:53 3006 berichten
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt de relatie met nr 2 steeds intensiever. Soms zelfs bijna te. Hoewel ik enorm van zijn aandacht geniet en het allemaal even heerlijk voelt bekruipt me soms het gevoel dat we misschien wel teveel om elkaar zijn gaan geven. Op de een of andere manier blijven we naar elkaar toe groeien, steeds intensiever, wat mij een beetje angst inboezemt. Want nee, ik wil geen ellende veroorzaken tussen hem en zijn vrouw, echt niet! Echter bekruipt me steeds vaker het gevoel dat hij er aan denkt weg te gaan thuis. Ik vraag me af of het mogelijk is gewoon vriendschappelijk door het leven te gaan, maar ik weet het antwoord eigenlijk al. Die aantrekkingskracht is natuurlijk niet zomaar weg. Afkappen gaat nu zeker niet lukken, daarvoor heb ik hem in ieder geval als vriend te hard nodig nu! En daar komt binnenkort een dag,avons en nacht samen bij, en daar heb ik wel enorme zin in!,Komt tijd komt raad zullen we maar zeggen dan!
quote:vivaflamenco schreef op 31 januari 2013 @ 17:32:

[...]

Mag ik vragen waarom je het afbreekt? Ik begrijp dat nr. 2 heeft aangegeven te willen wachten en ik vermoed dat het 80 uur werken maar tijdelijk is? Waarom kies je voor zo'n definitieve stap als afbreken i.p.v. een tijdelijk pauze/rustiger periode?

Omdat je het hier op het forum nooit eerder over hebt gehad, klinkt het als een soort impulsieve actie. Is dat ook zo?

(Het pas niet helemaal in het beeld dat ik had van jullie relatie, dus ik probeer het te begrijpen, maar je hoeft niet te antwoorden natuurlijk )

het klopt idd niet helemaal in het beeld wat er is, en wellicht deels impulsief.. Maar ondanks onze gevoelens probeer ik de echte intentie van onze relatie ook niet uit het oog te verliezen. Er is zoveel meer dan alleen seks,.. maar seks was wel het uitgangspunt waar we 3.5 jaar geleden mee zijn gestart.

Of dit tijdelijk is.. kan ik niet zeggen.. ik heb geen 40 urige werk week, het is altijd al erg druk.. maar er komen nog wat schepjes boven op die ik emotioneel niet zo goed kan handelen.. En ik wil niet te veel op hem leunen.. dat doe ik al zoveel..
Ik kom uit pure nieuwsgierigheid in dit topic terecht. Heb een paar pagina's gelezen, maar ik vind 51 iets teveel om de antwoorden op mijn nu brandende vragen bij elkaar te sprokkelen..

Wanneer zien jullie je minnaar? Valt het niet op?

En heeft jullie vriend of man ook een 'nummer 2'?
Sense, is het een licht destructieve actie? (je weet wat ik bedoel hè?)

Rot om te lezen dat je door omstandigheden zoveel werk op je nek hebt. Is er ook nog een heel klein beetje Sense tijd of wordt alles opgeslokt?
Te weinig rust in mijn donder om echt te reageren, sorry!

Sense, jee.. wat heftig!! Juist ook omdat je naast seks altijd zoveel steun aan hem hebt.

Als hij wil wachten, is er toch helemaal geen stress? Dan hoef je nu toch ook niet perse actie te ondernemen?

Pas je wel een beetje op jezelf?

Hier een gekkenhuis, in mijn eigen leven/wereld/werk en ook in dat van Guus. Het gaat niet zoals hij wil en hij doet nu struisvogelen.
Nops, bedoel je dat jij ook nauwelijks iets van hem hoort?
Niet anders dan anders, eigenlijk, maar het frustreert hem vooral dat hij nu ziek thuis zit en ik merk aan zijn reacties dat hij er mee in gevecht is. Hij denkt dat het met een week of twee wel weer over is.
O, ik dacht dat jullie een poos heel intensief contact hadden. Een week of 2 met een burn out? Right. Lastig hè, die zijnlijn!
Wekelijks, maar ik verwacht dat de freq nu weer naar beneden gaat.. Dat is ook niet erg hoor, ik heb nooit zo'n moeite met de frequentie. Ik mis hem, maar ik denk dat hij zichzelf ook mist op dit moment. Niet je (creatieve) werk kunnen doen, terwijl je daar juist zo goed in bent, frustreert en dan is elke dag een dag te veel.

Ik stuur af en toe een klein berichtje, niks bijzonders, maar om hem te laten weten dat ik er ben. Weet het ook niet zo goed en bovendien heb ik zelf ook wel eea te rooien.. was het maar lente ;-)!
Of het destructief was, ja, wellicht wel een beetje.. Maar ik bekeek het ook van zijn kant. Zijn tijd is al schaars, en daarbij een thuissituatie die niet echt flexibel is.. Ik wil daar niet nog meer druk op leggen, en heb het gevoel dat nu wel te doen.

Ik heb even geen tijd om op mezelf te letten Nop, het is nu even alles of niets.. Mijn tijd komt wel weer.. maar geen idee wanneer..
Wat hebben jullie in hemelsnaam met jullie ava's gedaan??

Ik krijg er een eng gevoel bij.. en wil eigenlijk niet weten of dat ook zo is...
Sense, Mayaelf is gistermiddag overleden, eea staat op klets. Daarom hebben wij ter nagedachtenis aan haar een engeltje op onze ava.

Van zijn kant bekijken, dat ken ik. Toch roep ik mezelf dan terug want ik vind dat ik niet voor hem beslissen mag. Aan de andere kant snap ik je ook heel goed. Je hebt gewoon lullig genoeg echt, écht geen tijd.

Maar je weet diep in je hart ook dat je hem absoluut niet kwijt wilt! En dat weet hij ook....
quote:Sensual_D schreef op 31 januari 2013 @ 23:54:

en wil eigenlijk niet weten of dat ook zo is...Als ik je goed snap kan ik je gerust stellen. Ik zal je persoonlijk op de hoogte brengen.
Ik zie mijn minnaar hopelijk morgen weer. Een paar gestolen uurtjes...

Ik heb geen nr1, en ben zijn nr2. Vind het zo moeilijk af en toe...laatst hebben we er bijna een punt achter gezet, als ik hem te weinig zie word ik onrustig en ga ik verlangen naar een nr1, iemand die er 100% voor me is. Maar ja, houd te veel van minnaar om hem los te kunnen laten. Herkenbaar he?
Ik had ondertussen de klets gelezen (ik lees daar nooit meer) en inderdaad begrepen dat Maya is overleden.. Ja je hebt me inderdaad gesnopen.. En als je dat zou willen doen heel graag.

Ik schrik erg van het bericht van Maya, deels gevolgd wat haar geschiedenis was, maar nooit begrepen wat er precies aan de hand was.. en dat hoeft ook niet.. arm joch

Ik weet dat ik niet voor hem mag beslissen, maar als er een beslissing genomen moet worden, ben ik liever degene die hem neemt (dat was dat destructieve he!) En aangezien het op een ander vlak toch al misloopt, had ik het gevoel dit er gewoon bij te plakken.. Ik heb het gevoel hem harder nodig te hebben dan ooit, maar hij is verder weg dan ooit.. lijfelijk.. Ik heb op zich veel aan nr1, maar op zakelijk vlak.. niet op emotioneel vlak..

Ik kan hier gewoon niet dieper op in gaan uit het oogpunt van herkenning.
Sense, een ander vlak misloopt, dat klinkt niet fijn. Je weet me te vinden

Ja, ik ken het. En dat is inderdaad het stukje destructieve en ik herken het heel erg, zo zit ik ook nog steeds in elkaar. En dat mag je accepteren van jezelf want dat andere doet gewoon nog veel meer zeer.

Hem lijflijk nodig hebben, zijn armen, zijn lippen. En gewoon domweg geen tijd hebben is meer dan kut. Kan hij er op een andere manier dan lijflijk voor je zijn?
quote:mercadonna schreef op 01 februari 2013 @ 00:01:

Ik zie mijn minnaar hopelijk morgen weer. Een paar gestolen uurtjes...

Ik heb geen nr1, en ben zijn nr2. Vind het zo moeilijk af en toe...laatst hebben we er bijna een punt achter gezet, als ik hem te weinig zie word ik onrustig en ga ik verlangen naar een nr1, iemand die er 100% voor me is. Maar ja, houd te veel van minnaar om hem los te kunnen laten. Herkenbaar he?

Ja, best herkenbaar. Ik kan wel verlangen naar iemand die er 100% voor me is en ik moet af en toe even flink bedenken waarom die man ook weer in mijn leven is en welke plek ik inneem. Teveel van iemand houden om hem los te laten is voor mij gelukkig lang geleden.

Dat moet toch pijnlijk zijn.. eigenlijk nummer 1 willen zijn, wetende dat je die plek nooit zal innemen.
Ja, hij is er wel.. hij zorgt dat hij op de hoogte is van wat ik doe (of niet doe) pietje speurneus struint gewoon mijn facebook af.. Daarnaast wel whatsapp en chat contact. En zo af en toe een mail. We proberen wel wat in de avonden te plannen, maar ook daar heb ik zeer weinig tijd. En ik kan niets meer uit handen geven..
quote:lolitablue schreef op 31 januari 2013 @ 19:44:

Wanneer zien jullie je minnaar? Valt het niet op?

En heeft jullie vriend of man ook een 'nummer 2'?

mijn ex zag haar minaar op werk en daarnaast een aantal keer in de week.

het viel me meteen de eerste week op dat er iets was en na de 2e week wist ik helaas ook wat er was.

zelf heb ik nooit een nr2 gehad in dit onderwerp is hier ook nooit ter sprake geweest.

@sense heel veel sterke.

ik dacht ook altijd van de verhalen hier dat jij het perfecte evenwicht had gevonden tussen je nr 1 en nr2
Ik denk dat een perfect evenwicht niet bestaat. Ik ken meerdere mensen die een jarenlange minnaarrelatie hebben en het gaat nooit echt nooit helemaal vanzelf.

Sense, hij zal je echt niet 123 zomaar loslaten, daar is het de man niet naar. Accepteer dat nu maar. Ik denk dat je erg ongelukkig wordt van een leven zonder hem. Niemand kan je met zekerheid zeggen dat hij er altijd zal zijn maar op dit moment is hij er wel en hij zal ook nog wel even blijven.
Nee, een perfect evenwicht bestaat niet.. het is altijd wel met ups en downs gegaan.. van uit mijn kant, maar ook vanuit zijn kant.

Perfect lukt alleen als er geen gevoelens bij komen kijken, en die zijn bij ons wel heel duidelijk aanwezig. Ik kan de gevoelens naar beiden wel goed balanceren.. ik neig nooit naar 'Ik wil weg bij nr1' maar dat neemt niet weg dat ik vaker bij nr2 wil zijn en hem erg mis.

Ja, ik weet dat ik het moet accepteren, dat is raar want dat is ook wat ik wil.. samen achter de rollator ;)
Dat is ook pijnlijk Roos, daarom probeer ik soms hem los te laten. Snuffel af en toe rond op datingsites maar ja...niemand is zo leuk als hij...

We wonen ook totaal niet bij elkaar in de buurt, dus zien elkaar alleen als hij aan mijn kant van het land is en dan ook nog naar zijn thuisfront toe zijn afwezigheid kan verantwoorden. Lastig dus...
Merc, ik zit in dezelfde situatie. Wil graag haar nummer 1 zijn. En we wonen meer dan 1.5u rijden bij elkaar vandaan. HEt is lastig en heftig als we elkaar zien.
Wovi, mijn beslissing van gisteren had niets te maken met balans, of disbalans in beide, of 1 van beide relaties.. Het zijn voor mij momenteel zakelijk zeer emotionele weken.. en vrouwen kunnen in dat soort omstandigheden rare dingen doen..
Hier ook lastig en heftig, avonduurtje. Wij hebben nu ruim een jaar een relatie, de bedoeling was een avondje 'platte seks', maar we werden verliefd. We hebben dagelijk veel email contact, regelmatig bellen of whatsapp. Ik heb hem leren kennen toen ik midden in mn scheiding zat, en was er voor me als ik dat nodig had. Heb zelfs getwijfeld of hij mn 'rebound' lover was, maar ik ben over mn ex heen en nog steeds verliefd op minnaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven