Minnaar deel 19.

26-11-2012 12:53 3006 berichten
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Alle reacties Link kopieren
lascivo nogmaals ik vind niet dat de persoon zelf onbetrouwbaar is maar wel wat betreft hoe ze in hun relatie. staan.

Ik denk dat je dit niet echt kunt vergelijken met het liegen over wat kleren kosten of hoe jullie relatie in elkaar steekt.

tenmiste 1 van die dingen vind ik belangrijk de andere

interesseert me niet en snap ook niet waarom iemand hier over zou liegen.

xsxaxmx dat is toch fijn dat je het hier dan over kunt hebben.

ik denk dat bij de meeste mensen ook veel meer mogelijk is dan dat ze zelf denken als ze er maar een echt gesprek over beginnen wat hun behoeftes en wensen zijn.

je wilt tenslotte toch dat je partner gelukkig is.

maar de meeste gaan dit gesprek niet aan en gaan er vanuit dat hun partner nergens voor open staat zonder hier een serieus gesprek over gehad te hebben.
xcxaxmx, Het hebben van een minnaarsrelatie gaat vaak verder dan alleen op seksueel vlak. Het emotionele gedeelte komt er ook bij kijken en het geeft geen garantie dat hij jou nooit zou bedriegen op het moment dat je samen verder zou gaan.

Dat is iets wat ik me ook voor hou, ik ben in zoveel wegen meer ruimdenkend dan zijn ex, maar dan is het niet vanzelfsprekend dat hij bij mij wel alles op tafel zal gooien. Ik vertrouw hem erop dat hij dat doet, en dat heeft hij ook meerdere malen beloofd maar ik zou er nooit vanzelfsprekend van uit gaan.
Garantie heb je nooit, maar voor mijn gevoel kan ik hem vertrouwen en daar gaat het mij om.

Daarnaast hoop ik dat hij zijn vrouw nooit voor mij verlaat.
@Paeonia, ik heb hier heel lang onder een andere nick geschreven maar dat ooit opengegooid, ook bij de moderators (creabea85)

We zijn eerder uit elkaar geweest nadat hij was vreemdgegaan (ja ook bij mij) en nu omdat hij het toch heel eng vindt om volgende stappen te nemen.. We zagen elkaar heel regelmatig en meeste mensen weten wel van onze relatie, maar dingen samen doen met anderen erbij, ho maar.. (ouders ontmoeten etc) Ik werd daar heel onzeker van.. Ik snap dat het na een lang huwelijk moeilijk is om met iemand gelijk opnieuw te beginnen, maar ik verdien wel een vent die 100 % voor me gaat vind ik.. Daarom dus bij hem weg gegaan. Maar makkelijk is anders. We zijn nu nog wel in gesprek over van alles..

Dat bespreekbaar maken wat je noemt, is goed, maar ook heel gevaarlijk. Het eerste half jaar heb ik hem ontzettend bijgestaan, met hem gehuild, gelachen, maar vooral verdriet gehad. Hij heeft zijn ex alles verteld en ik werd dus ontzettend gehaat. Ik voelde me daar ontzettend schuldig over (achteraf, toch niet goed ingezien wat ik deed tijdens) Het groeide gewoon ontzettend scheef.. Hij ongelukkig, want mistte kinderen, had geldproblemen, iedereen was kwaad op hem, hij verloor vrienden. En ik probeerde hem te steunen maar mistte heel erg een vriend die er ook voor mij was.

Wat ik nu nog heel erg merk.. Het is raar om gewoon met elkaar om te gaan. Zonder het drama. Wij hebben anderhalf jaar met elkaar gerommeld, ik heb het toen wel 10 keer 'uitgemaakt', wel/geen contact, ruzie, goedmaken etc.. En het afgelopen halfjaar was het 'gewoon goed'. Dat is zooo raar. Ik zie drama blijkbaar ook als bevestiging dat iemand echt voor je gaat, dat iemand voor je vecht.
Soms lees ik hier nog even mee, ooit schreef ik redelijk fanatiek mee. Deeltje 4, 5, zo ronde die tijd. Inmiddels gescheiden en geen minnaar meer in mijn leven. Mijn huidige Lief leerde ik wel kennen met de bedoeling minnaars te worden maar dat is dus anders gelopen.

@Crea/Vivadiva jouw verhaal staat me nog goed bij. Wat ontzettend verdrietig dat het niet heeft willen lukken tussen jou en je minnaar.
quote:wovi12 schreef op 04 februari 2013 @ 10:31:

maar de meeste gaan dit gesprek niet aan en gaan er vanuit dat hun partner nergens voor open staat zonder hier een serieus gesprek over gehad te hebben.

En stel dat je dat gesprek wel aan gaat?

En als je partner daar niet voor open staat?

Daar sta je dan met je goede gedrag.

Vaak wordt ook niet gezien dat het heel wat moed kost om zoiets aan te durven geven.
Zwaait naar Jahoe.

Sluit me bij je aan. Het vergt veel moed omdat vaak aan het begin van een relatie er al zaken afgesproken zijn. "Als je ooit vreemdgaat is daar het gat van de deur" Dat slaat iedere discussie al bij voorbaat dood.
@vivadiva: goed je weer eens te lezen.

Zit zo een beetje de afgelopen berichten door te lezen en ik denk dat je er nooit van uit mag gaan dat een nr2 je trouw zal blijven.

Er zal een groot verschil zitten in minnaars die elkaar jaren kennen en waarbij uiteindelijk wordt toegegeven aan die aantrekkingskracht of contacten die dankzij de virtuele wereld tot stand komen, waar m/v bewust op zoek gaan naar wat spanning.

Is het ook niet zo dat (schiet me rustig af!) vrouwen gevoeliger voor aandacht zijn dan mannen en zullen vrouwen minder snel geneigd zijn op zoek te gaan naar iets nieuws dan mannen, toch door een soort van verbondenheid.

Maar moet je ook niet voor ogen houden; als een man (of vrouw) al niet eerlijk is naar de belangrijkste persoon in zijn/haar leven, wat geeft de nr2 dan de illusie dat hij/zij wel volledig op de hoogte is? Of deel je alleen datgene dat je met elkaar wilt delen om het zo leuk mogelijk te houden?
jahoe ik denk juist dat dit een van de moeilijkste gesprekken zijn die je maar kunt voeren, zeker omdat dit grote gevolgen kan hebben voor je relatie en niemand wilt kwetsen.

het hoeft dan natuurlijk ook niet te zijn dat 1 van beide partners zijn zin krijgt maar je kunt wel kijken of je er met zijn 2e uit komt om een manier te vinden waar beide zich prettig bij voelen.

dus bv geen open relatie maar mischien wel een mogelijk tot swingen etc.

lisannez dat klopt dat wordt wel vaker geroepen maar als het zo ver is, zijn er volgens mij maar weinig die dit ook meteen doen.

zeker bij een jarelange relatie en er ook nog kinderen in het spel zijn.

is het dan niet beter om vantevoren dit gesprek te hebben en te bekijken wat er mogelijk is ?

Ik denk dat de meeste die in een lange relatie zitten best wel openstaan om wat meer spanning te creëren binnen de relatie. wat natuurlijk niet wil zeggen dat er aan alle wensen voldaan kan worden.

als je het gesprek aan moet gaan met: ik ga vreemd en wil ook verder blijven gaan met jou en nr2 dan is dat natuurlijk op een heel andere manier dan dat je samen aan dit avontuur begint.
Wovi, ik ben zo monogaam als een zwaan.. Als ik in een relatie gewoon seks heb, niets raars, niets spannends, dan zou ik niet vreemd gaan.

Ik heb geen seks met een ander omdat dat spannend is, of omdat ik aan verandering toe ben, enkel en alleen omdat ik seks nodig heb..
Weet je, mijn verhaal is niet als van een ieder ander, maar dat wil niet zeggen dat dingen meteen maar een 'feit' moeten zijn.

Je kunt gewoon niet generaliseren in dit geval..

Ik schat zo in dat mijn antwoord namelijk ook voor Allegaartje zou kunnen gelden..
wow vivadiva, ik denk dat ik veel van mezelf in je verhaal herken. Wanneer ik tijd heb ga ik je even loepen, waarschijnlijk kom ik veel herkenning tegen.

Hij is vreemdgegaan zeg je, was je daar van te voren bang voor? Of had je het vertrouwen dat hij jou wel trouw zou blijven? Dat zijn de voornaamste reacties die ik krijg (eenmaal een vreemdganger altijd.. of wat hij bij haar doet, gaat ie ook bij jou doen) en eigenlijk wuif ik ze weg, want ik praat er veel met hem over en vertrouw hem dat hij dat niet doet. Hoe stond jij daarin?
Ik sluit me bij jou aan Sensual. Je kunt niet iedereen over 1 kam scheren, ieder heeft zijn eigen verhaal.

Mijn man krijgt hem simpelweg bijna nooit meer omhoog en als het wel lukt dan zitten we nog met andere lichamelijke beperkingen. Dus van een normaal seksleven is bij ons nooit geen sprake.

Ik ben een paar geleden het gesprek aan gegaan met mijn man over zijn/mijn tekortkomingen. Heb allerlei voorstellen gedaan. Tja, die zag hij ook wel aankomen. Maar hij wilt er niets van weten. Dus heb ik voor mezelf besloten om het voor mezelf op te lossen zonder zijn medeweten. Ik heb seks gewoon nodig, lichamelijk en geestelijk.

Misschien vermoedt hij iets, misschien niet. Maar ik ga hem geen pijn doen, ik weet hoe hij er over denkt. Manlief heeft het al zwaar genoeg met zijn ziekte.

Met mijn sv heb ik hier ook hele strenge regels voor opgesteld. Eens in de drie a vier weken een afspraak, tussendoor weinig contact. Twee keer in de week een snelle sms-wisseling is voldoende voor mij.

En natuurlijk, ben ook maar een vrouw, komen er op een gegeven moment gevoelens bij kijken. Maar ik heb geen last van verliefdheid of iets dergelijk. Ik geef om hem, maar dat doe ik al twaalf jaar, want het is een hele goede vriend van mij.

Maar manlief zal altijd op de eerste plaats komen, heb nog nooit maar een seconde nagedacht om hem maar te verlaten.

Dus ook al ga ik vreemd, vind ik van mezelf dat ik wel degelijk betrouwbaar ben in mijn relatie.

Maar ja, dat is zoals ik er naar kijk natuurlijk. En voor jezelf iets recht lullen is het makkelijkste wat er is !
Eens een dief, altijd een dief?

Eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger?

Vind ik echt onzin. Zelf vreemdgegaan in mijn vorige relatie en dat zal in mijn huidige relatie niet aan de orde zijn. Geen behoefte maar als er wel meer behoefte aan spanning zal komen dan is dat bespreekbaar. Huidige relatie is veel opener dan vorige.
En toch denk ik dat er voor een deel van de vreemdgangers dat best opgaat, eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger. Afhankelijk van karaktereigenschappen en motief om vreemd te gaan, denk ik toch dat een flink aantal mensen er eerder voor kiest om relatief 'gemakkelijk' vreemd te gaan dan een misschien wel moeilijk gesprek te voeren thuis.

Dus als je een minnaar(es) hebt die 'spanning nodig had' en een gedoogconstructie heeft of helemaal vreemd gaat, zou ik toch nog eens achter mijn oren krabben waarom die minnaar(es) na een x aantal jaar wanneer de sleur toch wel iets toeslaat, dan wel opeens monogaam blijkt te zijn. Ook al ben je zelf zo open als maar kan. Nieuw en spannend blijft ook erg interessant als je partner thuis wel open minded is. Ik geloof daar bij een bepaald type mensen niet zo in eigenlijk. Ik zou mijn geld bij een groot deel wat hier schrijft mijn geld er niet op in zetten in ieder geval.
Vreemdgaan gaat in sommige gevallen verder dan alleen het vreemdgaan. Wat ik ermee wil zeggen; sommige mensen gaan vreemd omdat ze bijv. niet goed om kunnen gaan met lastige (thuis)situaties en zoeken dan de oplossing/hun heil in een nieuw avontuur (wat vaak op hun pad komt, en dit dan aangrijpen).

Of de relatie is al dusdanig slecht dat ze zich niet meer veilig genoeg voelen bij hun partner, en dus daarom niet (durven) bespreken dat het 5 voor 12 is. En dus vreemdgaan als zich de kans voordoet.

Het zijn manieren om te vluchten, kop in het zand en hopen op de goede afloop. En die afloop kan dus ook zijn dat de relatie eraan gaat, wat soms ook nog de insteek was. Geen knopen durven doorhakken en daarom de boel bewust op scherp zetten.

Daarom geloof ik best dat het er echt vanaf hangt in wat voor soort relatie je zit. Dat je met je nieuwe partner nooit vreemd zal gaan, omdat die relatie anders in elkaar steekt. Wel denk ik dat je altijd je eigen issues meeneemt, dus ook dat vluchtgedrag. Daar zal dan aan gewerkt moeten worden voordat het weer fout gaat.

Het gaat m.i. erom dat je weet welke mechanismen er zitten achter het vreemdgaan cq. het gedrag wat vreemdgaan veroorzaakt. Als je weet waar het fout gaat, zorg je dat het een volgende keer niet meer gebeurt.

Ik weet bv. van mijn ex dat hij niks heeft geleerd en het weer zal doen. Zolang iemand niet bereid is om te onderzoeken waar dit escapegedrag vandaan komt en er niks mee wil doen...zou ik als minnares uitkijken!!
En dat is dus iid heel wat anders dan zoals bij sommigen van jullie, zoals Sense. Jij hebt een hele duidelijke reden waarom jij een minnaar hebt en weet ook dat je niet weggaat bij je partner.

Dan hoeft er niks onderzocht of verklaard te worden, het is gewoon duidelijk. En het gaat ook om deze minnaar specifiek, voor wie jij kiest. Dus ik zou als jouw man en minnaar zijnde niet bang zijn dat jij dit nog eens gaat doen.

Wezenlijk verschil tussen vreemdgangers dus!
Begrijp het tweede deel van je post niet helemaal goed.

Vertrouw je de openheid van de ander niet? Je spreekt samen af open te zijn over verlangens maar als het erop aankomt dat niet te kunnen/willen/durven delen?
Ik denk dat het per persoon verschilt én dat het uitmaakt wat iemand meemaakt.

Heel veel mensen hier zullen in het begin van hun relatie gedacht hebben dat ze hun hele leven monogaam zouden zijn....

Sterker nog op dat moment wisten ze dat 100% zeker.
A dirty mind is a joy forever
quote:SweetInez schreef op 04 februari 2013 @ 16:29:

En toch denk ik dat er voor een deel van de vreemdgangers dat best opgaat, eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger.

Klopt. en idd zoals je zegt... "Voor een deel"

Echter omschreef Wovi het als een feit, dat het altijd zo is..

En daar ben ik het niet mee eens.. Elk mens is anders, elke situatie is anders, zo zijn er notoire vreemdgangers, en notoire zwanen
quote:DolceStrega schreef op 04 februari 2013 @ 16:43:

Ik denk dat het per persoon verschilt én dat het uitmaakt wat iemand meemaakt.

Heel veel mensen hier zullen in het begin van hun relatie gedacht hebben dat ze hun hele leven monogaam zouden zijn....

Sterker nog op dat moment wisten ze dat 100% zeker.Als mijn seksleven nu nog zou zijn zoals dat in het begin was (en nee toen neukten we echt niet de sterren van de hemel.. ) weet ik wel zeker dat ik niet vreemd gegaan zou zijn. Dan was ik ook nog steeds monogaam
DS, dat sowieso. Zeker als je trouwt, denk je dat je voor altijd bij die ene persoon zult en wil blijven. Maar het leven verloopt vaak niet volgens plan. Het is echter de kunst om onder de gegeven omstandigheden (een niet lekkerlopend huwelijk, etc.) er op een integere manier mee om te gaan. En dat is vaak niet het geval.
Ooww, wat wordt er lekker veel geschreven zeg! Op een later moment wil ik even de tijd nemen om op een aantal van jullie terug te komen. Voor nu even naar aanleiding van de opmerking van Wovi.... die stoorde me niet maar de opmerking van Julus die er aan voorafging (over de vrouw van Wovi), deed me wel een wenkbrauw optrekken:quote:Want ze zal het weer doen, als het even niet lekker loopt met jou. Kun je dat aan?Ik denk dat de situatie van Sense, Lascivo en mij nogal afwijkt van de 'gemiddelde' vreemdganger/vreemdgangster hier. De casus van de vrouw van Wovi lijkt er veel meer op, maar dan nog vind ik het oordeel 'ze zal het weer doen' ontzettend kort door de bocht.

Hoezo ...zal ze het weer doen??

@ Wovi: Mensen kunnen leren, mensen kunnen zich ontwikkelen en vergeet niet ... er was een voedingsbodem bij jouw vrouw (te weinig plek voor zichzelf voelen/zien) én ze werd 'head-over-heels' verliefd op iemand waarbij ze zich op-en-top vrouw voelde. Je leest hier lang genoeg mee om te weten wat verliefdheid met je kan doen en hoe 'ziende blind' je er van wordt; er zijn zelfs wetenschappelijke studies bekend dat mensen volstrekt ontoerekeningsvatbaar kunnen worden (onder invloed van hormonen) en langere tijd zichzelf niet meer zijn.

Als die hele storm dan is gaan liggen en je vrouw zichzelf weer - stukje bij stukje - bij elkaar geraapt heeft, rest alleen de vraag 'waarom is het gebeurd?', 'waarom stond ze er voor open'?. En als jullie antwoorden kunnen vinden die een doorstart van jullie relatie mogelijk maakt, waarom niet??

'Pathologisch vreemdgaan' komt alleen maar voor bij mensen die in hun vroege jeugd dusdanig veel aandacht tekort gekomen zijn, dat ze altijd - in wat voor relatie dan ook - op zoek zijn naar bevestiging en zich niet goed kunnen binden.

Los hiervan staat natuurlijk jouw pijn en het feit dat ze jouw vertrouwen heeft geschonden. Die schade is evident en dat je daardoor niet kunt geloven dat ze betrouwbaar is, dat snap ik. Maar dat zegt misschien meer over jou dan over jouw vrouw op dit moment. Ik weet dat je het bewijs hebt gevonden in het feit dat ze haar collega niet direct heeft kunnen los laten toen jij er achter kwam, maar dat zou ik hooguit labelen als 'onmacht' en 'onvermogen'... het 'cold turkey' stopzetten van een verliefdheid is net zo moeilijk als het stoppen van een nicotine- of alcoholverslaving. Dat betekent afkicken en terugval, ondanks goede voornemens en beloftes.

Uiteindelijk heeft ze dit alles achter zich kunnen laten en ik ben blij dat jullie nog steeds in gesprek zijn... dat is heel goed voor jullie beider verwerking en het siert je hoe je hier altijd over je vrouw praat. Jullie relatie zal nooit meer oppervlakkig zijn en wie weet wat voor toenadering de toekomst gaat brengen !
Sense, zwanen zijn seksueel gezien ook niet monogaam blijkt.. En sorry, maar ik vind jou ook geen zwaan als ik heel eerlijk ben.

Liz, had je het tegen mij? Ik denk idd dat een deel van de mensen die voor de 'kick' gaan, eerder opnieuw vreemd zullen gaan dan dit in een open relatie bespreken. Omdat stiekem ook heel spannend is bijvoorbeeld. Ik ken voldoende voorbeelden inmiddels.
quote:SweetInez schreef op 04 februari 2013 @ 16:53:

Sense, zwanen zijn seksueel gezien ook niet monogaam blijkt.. En sorry, maar ik vind jou ook geen zwaan als ik heel eerlijk ben.

oh.. ik had altijd begrepen dat ze monogaam waren en het bij 1 partner hielden tot 1 van de 2 overleed (en zelfs dan schijnen ze nog wel alleen te blijven)

Ik ben ook geen zwaan.. eerder een gansje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven