Dylon textielverf

05-02-2013 08:46 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Waarschijnlijk een hele stomme vraag. Ik heb een knalroze sprei die ik graag paars zou willen hebben.

Nu kom ik er niet uit welke verf ik dan moet nemen. Ik heb gekeken op het kleurenschema van Dylon en daar staat dat als je een roze shirt hebt, je blauwe verf moet nemen en dat hij dan lila wordt. Nu heb je ook paarse verf van Dylon. Als ik die neem, mengt hij dan met het roze en wordt het een andere kleur.. of wordt mijn sprei dan gewoon mooi paars?

Heeft iemand ervaring met de textielverf? Ik wil namelijk een beetje donkerpaars.. en niet lila zoals aangegeven in dat schema.

Alvast bedankt!
Wat voor stof is ej sprei?

Dylon is tegenwoordig niet meer wat het geweest is en helemaal de pakjes niet!

Als je wilt verven zou ik de kleine blikjes pakken maar alleen als je sprei van katoen is anders pakt het niet.
Hoi,

Mijn sprei is van katoen. Dankjewel voor je tip, ik wilde gewoon een pakje halen. Ik zal eens kijken of er nog andere opties zijn Dylon, ik dacht eigenlijk dat Dylon wel goed was.

Weet je misschien of ik dan qua kleur het beste paars of blauw kan nemen?
Als je de paarse van Dylon neemt, wordt je sprei paars. Ik heb ook een knalroze stof op die manier paars geverfd. Zorg er wel voor dat je sprei heel erg goed gewassen is met antivlekkenmiddel, want nadat je het geverfd hebt, kunnen er ineens onzichtbare vlekken bovenkomen (waardoor het niet effen is).
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
de blikjes zijn er niet meer :( ik heb laatst een spijkerbroek zwart geprobeerd te verfen en hij werd donkerblauw :( waar hij met de blikjes wel zwart werd.
Ik zou eerst ontkleuren met Dylon, en dan je sprei wassen met 2 kartonnetjes Dylon.

Ze hebben intens violet en burlesque red in de paars-tinten.

Hou je er wel rekening mee dat de naden (dus het garen) niet meegeverfd wordt?
Die tinnetjes zouden voor TO sowieso te klein zijn, voor een hele sprei heeft ze een grotere verpakking nodig.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Bedankt voor de tips!

Mijn sprei is 1,4 kg dus ik heb wel veel verf nodig om de juiste kleur te krijgen. Ik zag dat ik die tinnetjes nog op internet kan bestellen maar dat is maar voor 250 g. Ik ga even verder verzinnen.

Ik dacht dat dit goedkoper zou zijn dan een nieuwe sprei kopen, maar als ik meerdere tinnetjes verf moet kopen dan ben ik wellicht goedkoper uit als ik een nieuwe sprei haal.
Ja, die afweging heb ik ook gemaakt! Die pakjes zijn duur, 10 euro per pakje, en je hebt er 1 nodig per 500 gram (of een kilo?).

Maar je hoeft niet perse tinnetjes te bestellen, je kan ook gewoon pakjes kopen bij de Etos / Kruidvat TO.
Let er op dat je naden van katoen zijn (vaak niet). Die kleuren anders niet mee.
Van welk materiaal is die sprei gemaakt? Katoen? Als er kunststof mee inzit, pakken de kleuren sowieso al anders uit.

De stiksel zullen, als ze van 100% katoen garen zijn, gewoon meeverven. Als ze uit kunststof garen zijn, dan blijven ze waarschijnlijk de oorspronkelijke kleur (wit? roze?)
quote:_BAM_ schreef op 05 februari 2013 @ 08:50:

Wat voor stof is ej sprei?

Dylon is tegenwoordig niet meer wat het geweest is en helemaal de pakjes niet!

Als je wilt verven zou ik de kleine blikjes pakken maar alleen als je sprei van katoen is anders pakt het niet.Ik zoek die blikjes al zooooo lang!!!! Weet jij waar ze nog te krijgen zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven