Geld & Recht alle pijlers

Fout adres??

05-02-2013 23:27 29 berichten
Enkele jaren geleden hebben wij een woning gekocht. De eigenaar was failliet (eigen bedrijf) en de woning moest verkocht worden. Nu wonen wij er alweer een poosje met veel plezier.

Nu staat hij op tal van websites met zijn oude, dus ons huidige adres. Dat vinden we al vervelend maar okee. Maar... Nu worden er facturen naar ons gestuurd voor gedane werkzaamheden voor zijn bedrijf. Wat zouden jullie doen?? Als we retour afzender doen dan mist degene die werkzaamheden heeft verricht inkomsten. Want, de vorige eigenaar is "kwijt".

Daarbij heb ik weinig zin in eventuele deurwaarders omdat ons adres aan zijn bedrijf gekoppeld staat op internet.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor anders zou je willen doen dan retour afzender sturen?

Die bedrijven persoonlijk opbellen, ofzo?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Toch retour afzender doen met een briefje erbij met uitleg.
quote:ndh86 schreef op 31 mei 2010 @ 10:24:

Gewoon even uit naam van de vorige bewoners een verhuisbericht aan al die bedrijven tegelijk doorgeven..... gratis via internet

https://verhuisservice.tntpost.nl/

Als je het nieuwe adres niet weet, stuur je de post gewoon door naar de woningeigenaar of het gemeentehuis.....

Op de voordeur hang je gewoon een bordje: letop de familie xxxx is verhuisd. Voor info neem comtact op met xxxxx (telefoonnummer gemeentehuis). Komt u echt uitsluitend voor "ons" de familie Mamalijntje: weest welkom. Druk met uw neus op de bel, omdat u, als het goed is, uw handen vol heeft met leuke kadootjes.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Die inkomsten mist diegene nu ook. Ik neem tenminste aan dat jij de facturen niet gaat betalen. Dus retour afzender.
Als ik retour afzender doe dan wordt dat een enorme berg werk waar ik niet om heb gevraagd. Dit hebben we al meegemaakt toen we er net woonden, nu begint het op deze manier.
Lunax, neuh betalen ga ik ze zeker niet.
Veel werk? Je zet 'persoon verhuisd retour afzender' op de enveloppe en gooit hem op de post.
Sophiaaaa, als de "ondernemer" zijn adres niet wijzigt dan kunnen er tot in lengte van dagen facturen komen. Net nadat wij er kwamen wonen hebben we wekenlang elke dag post gekregen die voor de vorige bewoners was. Ging om tientallen enveloppen...
Even contact opnemen met de kvk, waar het bedrijf dus op jullie adres staat geregistreerd.
Isabella, mjah, dat hebben we al gedaan en daar is het wel aangepast...
Dan maak je een stikker met die boodschap en ga je maar om de week naar de brievenbus.
Retour afzender. Bedrijven die facturen sturen moeten contact hebben met dat bedrijf dus dan vinden ze wel een mogelijjkheid om ofwel de rekening nog te innen, en hem dan op de zwarte lijst te plaatsen van nooit meer mee in zee gaan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wilde ik net zeggen. Retour afzender schrijven is niet heel veel werk. Verzamelen en 1x per week op de post gooien.

Tuurlijk wordt je er flauw van maar het is beter dan de deurwaarder aan je deur lijkt me.
Er is dus geen manier om bijvoorbeeld ons adres weg te halen of ergens te kunnen regelen dat hij ons adres niet gebruikt??
Je zou kunnen proberen de websites waar zijn bedrijfsgegevens met jullie adres vermeld op staan te mailen met het verzoek die te verwijderen. De KvK zal dat niet zo maar doen maar al die websites die bedrijfsgegevens verzamelen en niet meer zijn dan een soort zakelijk "telefoonboek" willen nog weleens meewerken.

Zo zijn wij ook best een tijdje bezig geweest na de verhuizing van mijn bedrijf echt overal het adres te laten wijzigen. Je bedrijfsgegevens worden namelijk klakkeloos van de ene website op de andere website overgenomen zodat je vaak niet eens weet dat je nog ergens met de verkeerde gegevens geregistreerd staat (of zelfs maar weet dat die websites bestaan...). Het kan dus goed zijn dat die vorige bewoner van jullie huis zelf niet eens weet dat er nog ergens bedrijfsgegevens met zijn oude adres op internet staan.
Het lijkt mij dat je wel een aantal papieren moet invullen wil jij gefactureerd worden. Dus misschien doet meneer het wel expres?

Wij hadden ook zo'n soort probleem. Wij hebben 1 algemene brief (eerder klein kaartje) met korte doch duidelijke uitleg op stickerpapier uitgeprint en dat in veelvoud en iedere keer op de enveloppen geplakt. Het werkte bij bijna alle instanties. Alleen eentje wou moeilijk doen en na brief nr. 60 heb ik hen opgebeld en gezegd iedere brief die hen verder naar ons adres zouden sturen in de fik te steken. Ik was het echt spuugzat. Achteraf bezien was ik knettergek om telkens de boel terug te sturen. Ik heb daarna geen last meer van hen gehad *doet vreugdedansje*.
No love without lost
@Leentje: Jouw verhaal klinkt logisch als het om mailingen of reclamemateriaal zou gaan. Maar als je als bedrijf een onderaannemer oid. inhuurt zorg je toch dat die een correct factuuradres heeft? Dat dat een keer misgaat snap ik ook nog, maar jaren later nog (blijkbaar) structureel? Dan ga ik toch twijfelen aan de goede bedoelingen van die man.
quote:Lariba schreef op 06 februari 2013 @ 07:14:

@Leentje: Jouw verhaal klinkt logisch als het om mailingen of reclamemateriaal zou gaan. Maar als je als bedrijf een onderaannemer oid. inhuurt zorg je toch dat die een correct factuuradres heeft? Dat dat een keer misgaat snap ik ook nog, maar jaren later nog (blijkbaar) structureel? Dan ga ik toch twijfelen aan de goede bedoelingen van die man.

TO schrijft dat het bedrijf failliet is. Dat betekent als het goed is dat de man allang niet meer onder die bedrijfsnaam kan handelen. Het is dus vermoedelijk allemaal oud zeer wat nog steeds niet afgehandeld is.

TO, heeft het failliete bedrijf geen curator? In dat geval zou ik alle post niet "retour afzender" sturen, maar doorsturen naar de curator. Die heeft namelijk de plicht om de failliete boedel correct af te handelen met de schuldeisers, en dan zoekt hij het verder maar met hen uit.
NummerZoveel, curator weet ik niet. De factuur die binnenkwam is van werkzaamheden die kort geleden zijn uitgevoerd. Dus geen oud zeer (dan had ik het ook niet erg gevonden, kan gebeuren)
Als het bedrijf al nieuwe facturen krijgt, is er dan geen telefoonnummer etc. op internet te vinden? En een curator is zeker te vinden bij een faillissement.

Zoals ik begreep is er bij de KVK een nieuw adres bekend? Dan zou ik voor deurwaarders etc niet zo bang zijn, het is wel vervelend, maar het is duidelijk dat het bedrijf daar niet meer is gevestigd. Als je wat hulp nodig hebt met het uitzoeken, moet je het even laten weten. Ik wil wel even kijken vandaag.
Tsja, werk heb je er toch van.

Tenzij je alles zonder pardon in de prullebak gooit, maar of dat aardig is naar de leveranciers toe: niet echt. Retour afzender met "Verhuisd met onbekende bestemming" erop kost niet heel veel moeite.

Als je nog contactgegevens hebt dan kan je zelf contact opnemen met de man, en vertellen wat er aan de hand is. Het lijkt mij eerlijk gezegd opzet - er komt niet zomaar een factuur ergens binnen. Dan moet er eerst een opdracht zijn geweest, en is er dus (?) ook contact tussen hem en leverancier geweest. Factuur adres = jouw adres is dan raar - geen foutje. Bedrijven plukken echt niet zomaar een adres van internet af om een factuur te sturen. Tenzij het oplichters zijn, maar dan heb je niets te vrezen.

Als hij zijn gedrag niet wijzigt cq het probleem oplost, inderdaad sticker maken (of met de hand blijven schrijven): onderneming zusenzo op dit adres onbekend, retour.

Veel meer smaken kan ik niet verzinnen.. O ja, op internet staat van alles, dus vervelend is het wel, maar het lijkt me voor jou geen probleem met deurwaarders opleveren. Die zullen wel meer bronnen hebben dan internet alleen
Gewoon retour afzender met de mededeling vertrokken, bestemming onbekend. Dat is heel netjes. Kost je niet heel veel moeite ook.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Heb je trouwens de facturen wel eens bekeken/de bedrijven opgezocht? Want wat Hedja zegt zou ook heel goed kunnen. Dat het gewoon om spookfacturen gaat.

En dat retour afzender, ik snap dat je dat beu wordt. Ik ben er (wat vorige bewoners betreft) ook mee gestopt. Er komt post binnen voor mensen die ik niet eens ken. Het meeste gaat direct de prullenbak in. Als iets er 'gewichtig' uit ziet, maak ik het open. Ik heb geen zin om een deurwaarde aan de deur te krijgen, voor een rekening van iemand die ik niet eens ken. Ik weet dat het niet netjes is, maar ik ken ook verhalen van mensen die post kregen van bijv. de politie of rechtbank met de mededeling dat als de vorige bewoner niet snel zou komen de politie aan de deur kwam of binnen zou vallen. Daar zit je ook niet op te wachten.
Bij mijn weten gebruiken deurwaarders de gegevens van de GBA. Dus zo lang deze man niet nog ingeschreven staat op jullie adres, kan een deurwaarder jullie niets maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven