TTTOT-kluphuis (19)

15-01-2013 17:34 3008 berichten

De winter is nog niet voorbij, dus wij blijven nog even lekker hangen op het strand.

Waar ego-posten verplicht is,

slap geouwehoer welkom is,

lief en leed gedeeld wordt,

recepten, knutsels en andere uitspattingen meer dan eens gepost worden..

En natuurlijk mag het ons Klublied niet ontbreken:

Zo vertrouwd, toch zo vreemd

Iedereen anders en toch van alles gemeen

Herkenning en erkenning ineen

Onbekend en toch bekend

Samen zijn wij één

(By Peacy)

Na 15 delen het eerste couplet te hebben van ons kluplied is er nu ook een gedicht

Hier is het nooit koud,

hier voelt het vertrouwd

het leven te delen

dat gaat nooit vervelen

we praten en dromen

om verder te komen

we lachen en huilen

en komen soms schuilen

ik voel me hier goed

alle mag en niets moet

jezelf hier mogen zijn

dat is pas fijn!

By MissMickey
Alle reacties Link kopieren
quote:Yvonne77 schreef op 07 februari 2013 @ 16:09:

[...]

Weet je eigenlijk al hoeveel eitjes ze terug gaan planten? (planten? inbrengen? hoe noem je dat eigenlijk??? )Als alles goed gaat (want er kan nog van alles fout gaan), wordt er maandag 1 bevruchte eicel teruggeplaatst. Ik mag (vanwege mijn leeftijd) ook kiezen voor 2. Maar dat doe ik toch maar niet. De kans is echt wel klein dat ze ook allebei blijven zitten. Maar een tweeling in mijn eentje lijkt me nogal wat. En het geeft ook een grotere kans op complicaties waardoor het kan zijn dat ik ze ook nog allebei verlies.
En van stagevergoedingen weet ik niets, Eve. Maar als je van die 80 euro ook nog onkosten moet betalen.. Aan de andere kant heb ik net als Yv ook nooit een stagevergoeding gehad. Is er uberhaubt ruimte voor onderhandeling?
quote:neweve schreef op 07 februari 2013 @ 16:10:

[...]

Dat is ook mijn instelling, maar ik was benieuwd en vond de bedragen op FNV redelijk hoog klinken. Ik moet voor deze stage waarschijnlijk veel reizen door Nederland (en misschien daarbuiten) en bellen de vergoeding is om dat op te vangen.Reiskostenvergoeding lijkt me wel netjes als je veel moet reizen.
Heb je op de site gekeken, apa?
quote:Yezka schreef op 07 februari 2013 @ 16:10:

[...]

Ah, dit is een logisch antwoord op de vraag.
quote:Yezka schreef op 07 februari 2013 @ 16:14:

[...]

Als alles goed gaat (want er kan nog van alles fout gaan), wordt er maandag 1 bevruchte eicel teruggeplaatst. Ik mag (vanwege mijn leeftijd) ook kiezen voor 2. Maar dat doe ik toch maar niet. De kans is echt wel klein dat ze ook allebei blijven zitten. Maar een tweeling in mijn eentje lijkt me nogal wat. En het geeft ook een grotere kans op complicaties waardoor het kan zijn dat ik ze ook nog allebei verlies.Ohja, die afweging snap ik helemaal. Alhoewel me de kans voor 2 ook aantrekkelijk lijkt. Alhoewel, in je eentje word je denk ik GEK met 2 baby's Maar zeker wbt complicaties lijkt 1 me meer dan genoeg. Nou ik dit zo lees word ik helemaal blij van binnen en voel ik een beetje spanning met je mee Yez
Standaard vragen weet je wel?

-waarom wil je hier werken?

-waar zie jij jezelf over ... Jaar?

-wat ben jij van toegevoegde waarde voor ons bedrijf?
Ik moet ook weer even lachen om de 3 gesprekken die we door elkaar aan het voeren zijn Ben best wel trots op mezelf dat ik het nog kan volgen
De 30 meest gestelde sollicitatievragen

Welke vragen kun je verwachten bij je sollicitatiegesprek? Wij hebben er 30 voor je verzameld. Lees ze eens door, en kijk of je er al een antwoord op weet. Kijk ook naar tips over lichaamstaal tijdens het solliciteren.

1

Waarom heb je indertijd voor deze studie gekozen?

2

Waarom heb je voor deze specifieke stage gekozen?

3

Waarom koos je juist dit scriptieonderwerp?

4

Was je actief in het studentenleven? Vertel daar eens wat over.

5

Had je, als je er nu op terugkijkt, een en ander in je studententijd anders gedaan?

6

Van wie heb je vooral geleerd?

7

Vind je dat de door jouw gevolgde studie essentieel is voor het goed vervullen van deze functie?

8

Met welke software weet je raad?

9

Waarom ben je geïnteresseerd in deze vacature? En waarom juist bij deze organisatie?

10

Schets je ideale baan eens.

11

Wat denkt je in de functie waar je voor solliciteert te bereiken?

12

Wat verwacht je van ons?

13

Heb je al veel sollicitaties achter de rug?

14

Als je van jezelf een korte profielschets moest maken, welke zou deze dan zijn?

15

Welke zijn je sterke kanten en welke je zwakke?

16

Waarom denk je dat de door jouw aangegeven kwaliteiten belangrijk zijn voor deze functie?

17

Als ik je levensgezel(lin) zou spreken, hoe zou hij/zij jou beschrijven?

18

Ben je secuur / flexibel / analytisch / hulpvaardig / artistiek / snel van begrip / ordelijk / zelfbewust / extravert of introvert / et cetera. Waaruit blijkt dat? Vind hier vaardigheden en competenties.

19

Kun je tegen kritiek?

20

Kun je werken onder tijdsdruk?

21

Werk je graag alleen of met anderen?

22

Wat verwacht je van collega’s?

23

Kun je goed delegeren?

24

Waarom vertrek je bij je huidige baas?

25

Neem je graag initiatieven of laat je die liever aan anderen over?

26

Stel dat ik voor jou zou werken, hoe motiveer je mij dan?

27

Wat hoort een team te doen met iemand die minder presteert?

28

Welk salaris had je in gedachten? (Wil je inspiratie opdoen? Kijk dan op het salarisoverzicht voor HBO en WO).

29

Er is een tijd van werken, maar ook een tijd dat men zich rust moet gunnen. Waar ligt voor jou de grens? En wanneer wordt die – naar jouw gevoel-- op onaanvaardbare wijze overschreden?

30

Over welke dingen praat je graag met vrienden?

http://www.nobiles.nl/index.php?id=29&article=308
Oe dat is wel gaaf, missy. Ben je op de meet (over een klein maandje) dan kan je ze dan meenemen.

Ik heb geen idee of er onderhandelruimte is, vermoed van niet en iets is beter dan niets.

Yez, 2 lijkt me ook veel. Hoe vaak gebeurt het eigenlijk dat 2 ook een tweeling wordt?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Kan iemand me nog eens mailen wanneer de meet is. Ik ben het vergeten en heb het niet opgeschreven blijkbaar

En is de locatie al duidelijk of zijn we nog in onderhandeling?
quote:missy_Acy schreef op 07 februari 2013 @ 16:21:

Heb je op de site gekeken, apa?Ja Sorry, Still onder construction
Been there, done that, got the T-shirt.
OMG!!! Van dit soort topics draait mijn maag zich om

http://forum.viva.nl/forum/Gezondheid/I ... ges/184384
De locatie was het zelfde als vorige keer (toch?)
9, 10, 12, 15, 18, 19, 20 en 28 zouden gesteld kunnen worden. De rest lijkt me niet voor deze functie bij dit bedrijf of heb i al gedaan in mn brief.

Puntje bij bijvoorbeeld 20. Dat weet ik niet. In mijn vorige jobin een heeeel erg andere branche kon ik dat niet hebben. Maar dit is zoo anders en mijn motivatie is ook zo anders dat ik er eigenlijk nog geen antwoord op kan geven.

Ik moet alles nog ervaren in deze sector.

Als iemand me een jaar geleden had gezegd dat ik van mn stoel zou glibberen bij het lezen wat dit bedrijf doet dan had ik diegene echt voor stapelgek uitgemaakt (en daarna was ik er over na gaan denken)
quote:Yvonne77 schreef op 07 februari 2013 @ 16:40:

http://forum.viva.nl/forum/Gezondheid/I ... 84384Zucht waarom stoppen mensen met de AC als ze niet zwanger willen worden...
quote:Yvonne77 schreef op 07 februari 2013 @ 16:40:

http://forum.viva.nl/forum/Gezondheid/I ... ges/184384

Moet ik zeggen dat ik ook wel een help ik ben zwanger topic zou kunnen openen als ik nu zwanger zou raken maar ik ben zo snugger om niet met de pil te stoppen. Dus. (waarom schrijf ik dit? Ow ja omdat ik ook wel zwanger zou willen zijn enzo en wil stoppen met die klotehormonen alleen is dat niet zo handig)
quote:neweve schreef op 07 februari 2013 @ 16:42:

[...]

Zucht waarom stoppen mensen met de AC als ze niet zwanger willen worden...Snap ik ook niet. Ik hoop dat het een trol is.
quote:Apatura schreef op 07 februari 2013 @ 16:43:

[...]

Moet ik zeggen dat ik ook wel een help ik ben zwanger topic zou kunnen openen als ik nu zwanger zou raken maar ik ben zo snugger om niet met de pil te stoppen. Dus. (waarom schrijf ik dit? Ow ja omdat ik ook wel zwanger zou willen zijn enzo en wil stoppen met die klotehormonen alleen is dat niet zo handig)
voor apa.
Lief moet zichzelf momenteel opnieuw uitvinden en ik zit nog op school en geen baanzekerheid voor de toekomst. Eerst dat afronden dan met de pil stoppen. Opzich zie ik in het 3e en 4e jaar van de opleiding wel mogelijkheden om zwanger te zijn en zwangerschapsverlof enzo zonder dat mn studie er onder lijdt. Over een half jaar eens kijken hoe het met ons en onze metale gesteldheid is en dan pas er verder over na denken
Klinkt slim apa. Hier doen we hetzelfde eerst voor onszelf zorgen en dan pas kindjes. Ik verwacht over een jaar of 3/4 (ik moet nog 2.5 jaar studeren).
Ik zoek even wat boeken uit die jij misschien wel leuk vindt, new. Zijn er zoveel!
*kijkt voorzichtig om t hoekje en springt binnen*

Joeppiee!! Ik ben er weer!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven