Augustus 2012 deel 12!!

28-12-2012 21:23 1419 berichten
Ruim een jaar verder en nu …. tijd voor deel 12. (deel 3 alweer op de kinderpijler).

De eerste mini’s zijn al 5 maanden, hun eerste kerst (en alle kerststress) hebben ze gehad. Sommige mama’s zijn weer aan hun werk. Het dagelijkse leven begint te wennen. Maar uitgepraat raken we niet.

Wij praten over….. niet/wel slapende, krijsende, lachende, huilende, vrolijke, zieke/gezonde mini’s. Flessen melk, wel/nietwillende borsten, oranje wortelprut, rondvliegende boontjes. Gezondheidsperikelen, Wel/niet begrijpende mannen (waar we stiekem hartstikke dol op zijn), schoonloeders, ouders en wat verder ter tafel komt.

De dagelijkse soap van de augustus-2012 mama’s continues. Onze stille en soms niet-stille meelezers blijven onze volgen. Voor de “augustus-2013 mama’s-To-be” zijn we een inspiratiebron, wat een eer!

Mini’s en mama’s hebben elkaar een maand geleden real-life ontmoet, wat een topmiddag! Het divagedrag is overgenomen, maar echt het juiste hebben ze elkaar nog niet ingefluisterd, dus in februari gaan we voor de herhaling.

credits voor de inleiding gaan dit keer naar Myself!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

Augustus 2012 deel 11!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! nicole12332 jaar03-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz24 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie samen kunnen zijn Chryssa! Ik hoop dat de medicatie zijn werk doet en de kleine meid opknapt en jijzelf ook!

Lekker die vakantieplannen! Veel plezier!

Je hebt nog genoeg te doen Martje! :-)
Dat is een flinke lijst Martje, daar ben je de vakantie wel zoet mee. Hoef je je in ieder geval niet te vervelen als het regent.

Chryssa, zijn jullie inmiddels weer thuis?
Hihi, ja ik heb nog genoeg te doe dodo...

En ik mag weer wat afstrepen. Het matrasje is klaar: eerst open knippen, hoeken afzagen met een broodmes en weer dichtnaaien met de hand. Ik vind het matje wat origineel bij de deryan zit zo dun.

Passen jullie mini's nog in de wieg? Minimart dus niet meer, vandaar de deryan. Die reis ledikantjes zijn echt loeizwaar, ik zie mezelf daar niet mee sjouwen. Wat gaan jullie doen.

Nu tijd voor de laatste fles. Slaap lekker allemaal! :-)
@ mart. ik moest even googlen wat een deryan is. Maar is die niet een stuk kleiner als een camping bedje?

Je bent behoorlijk crea bea hoor!!

Waar slaapt minimart nu in dan, nu dat hij niet meer in de wieg past?

Ik heb vandaag melk uit de vriezer gehaald en voor mezelf een lekker wijntje in geschonken. Vannacht mag Maximaat er lekker uit. Ik ben toe aan doorslapen!
Die Deryan is tof inderdaad Mart, vrienden van mij hebben die ook. Superhandig!

Wij hebben van vrienden een campingbedje gekregen. Loodzwaar inderdaad. Als we naar mijn vader in Frankrijk gaan dan staat daar een bedje en bij mijn moeder staat er ook een, dus wij hoeven voorlopig niet te sjouwen. Van dat bedje vind ik het matras ook al zo dun trouwens.
Wij hebben een campingbedje gekocht. Inderdaad loodzwaar, viel me vies tegen. Man mag het sjouwen, dan heb ik er geen last van. :-) Zo'n Deryan tentje werkt of heel goed of helemaal niet heb ik gelezen, ligt aan wat je kind ervan vindt.
Chrysant Hoe gaat het nu bij jullie?

Wij hebben ook een campingbedje en vind hem makkelijk. Hoeveel moet je er nu mee sjouwen? Gewoon in de auto en klaar. Ik vind zon tentje niks, zeker niet als je kindje al wat ouder is, jaar of 2. Is zon tentje echt niet praktisch. Eigenlijk al vanaf t moment dat ze kunnen kruipen/staan/lopen.
Wij hebben een deryan! Toppertje! Alleen slaapt ze er uiteraard niet in haha! Ik heb twee vriendinnen die hem tot 2 jaar gebruikt hebben en dat ging super goed!
Chrys hoe is het met jullie!?
Hola!!!

Lekker actief ik ook.....

Chrys heel veel beterschap, wat een gedoe meid, hoop dat het nu gauw betert en jij ook weer snel fit bent!!

Anne, hoop alles wel!!!

Mart, cu on facebook!! Lekker vakantie!!!

Vakantie, mmmmm'

weekend wadden was fijn! Vanmiddag nog bij nwe huis van alles gedaan, morgen gaat aannemer eindelijk los. Hoop dat t beetje knap weer wordt, beneden 5 graden geen beton.. :(. Moet ook nog ff 10 m3 zand in huis geschept, kruipruimte bleek te diep en alle electra moet vervangen. Koekoek, budget slinkt zienderogen... Desondanks erg erg blij, zulke leuke buren allemaal en echt een gaaf huis als t straks klaar is!!

Meid fles en slapen nu!
Ohhh meeennnnn zivaa,.en ik zie al enorm op tegen de verbouwing voor de keuken!
Chrys where are you? Hoe is het nu? Hoop dat alles goed is

Ziv ik zeg augustus 2012 housewarming straks!!

Ik heb campingbedje + matras van Bambino, kruidvat.

Alweer vergeten hoe zwaar die is, nog niet gebruikt.

Net wat Ann zegt, in de auto uit de auto en meer sjouw heb je niet!

Daryen ken ik niet, ga ik nu ff googlen uit nieuwsgierigheid!
Hihi, grappig dat de meningen zo verdeeld zijn over de deryan. En rammel's diva slaapt er niet in. Wij gaan het komende vrijdag wel zien, in de Ardennen. Minimart vindt m in ieder geval reuze interessant, om er in te spelen...

Anne: ik ben een lichtgewicht freak. Ik heb een reuze hekel aan zwaar sjouwen als er lichtere alternatieven bestaan... :-)

Maat: thuis slaapt minimart al tijden in zijn eigen ledikantje. Ik bedoel de reiswieg van de kinderwagen, waar hij niet meer goed in past. Daarom voor komende vakantie de Deryan gekocht. Direct de peuter variant, die is maar 20 cm groter dan de baby variant. Hopelijk kunnen we dan wat jaartjes vooruit. Ik zie mini al gezellig op de camping in zn eigen tentje naast de tent van papa en mama. (over een paar jaar dan, he)

Heb je vannacht idd kunnen doorslapen?

Zivaa: hola van deze kant! Bezige bij in het nieuwe huis. Het was net nog -5 maar hopelijk later vandaag toch beton storten. Heb je nog last van je enkel?

Ik zit nu in de trein, vandaag met ov naar het werk. Vriendlief moet vandaag de auto wegbrengen, want ik heb m gisteren een klein beetje de vernieling in geholpen.... Ik hoor vanmiddag wel wat de schade is.

Gisteren wezen wandelen met minimart op de rug. Werd helaas geen succes, want hij snapte niet hoe hij moest slapen. Als gevolg dus een oververmoeide mini. Toen maar buikdragen gedaan en ploink binnen 2 tellen sliep ie.

Chryssa: hoe gaat het daar? Knap jij al wat op? En je meisje?
Jaaaaa Bubb, feestje, in ben voor hoor!! :p

Mart, succes met je klussen, daar moet ik nou weer niet aan denken haha, crea hoor!! Enkel gaat nog altijd niet top, maar kan wel redelijk op staan hoor, red me wel. (op eiland bv wel fiets gehuurd ipv 10 min lopen naar dorp, Kortom zadelpijn nu ;))

Vrijdag komt beton, moet nog eea voorbereid worden (nu graven fundering uitbouw, plaatsen heipaal, weet ik t allemaal....). Heb gelukkig al voor woensdag wat mannen ingehuurd om t zand te scheppen dus wij zijn er iig klaar voor vrijdag. Vrees alleen voor de temperatuur... Nouja.

Chrys hoop dat t beter gaat met jou en je meisje!!!!
Chryssa hoe is het inmiddels met jullie?
Zijn er nog meer mensen uitgekickt op FB of ben ik de enige?
Uitgekickt? Ik weet niet Nico?

Hier op cb geweest vanochtend, mini 7900kg en 65cm

Is haast geen mini meer te noemen

Volgens mij doet viva inmiddels weer normaal en hebben ze de storingen eruit gegooid.

Chrys hoe is het meid?? Maak me toch wel zorgen nu...
Ooohhh bubb, das inderdaad geen mini meer! Met dr lekkere spek billies!

Klopt hoor nico, lag er inderdaad uit gisteren.

Ja, chryssa???? Gaat het allemaal een beetje??

Hier inmiddels drie weken grieperig. Vanmiddag even bij de ha geweest, morgen even bloed prikken ook.

Verder ben ik de gebroken nachten behoorlijk zat!!
Dag lieve meisjes,

Zojuist stond er een bezorger voor de deur met een grote doos cadeautjes van jullie. Wat ontzettend lief, de tranen schoten in mijn ogen. Zoon is verguld met zijn dokterskoffer, hij loopt as we speak met z'n stethoscoop om en zijn doktershamer door de kamer, al roepend: "Ik ben een dokter!". Jullie zijn superlief, echt waar.

Verder gaat het hier niet zo goed. Meisje is erg ziek, vannacht de hele nacht gekrijst en vanmorgen 40.5 graden koorts. Dus naar de huisarts geweest. Ze heeft een of andere infectie (kan er ook nog wel bij) en is daarom nu aan de antibiotica. Haar buik/ontlasting is ook nog niet goed, veel krampen en keiharde drollen. Ga dus morgen het ziekenhuis maar weer bellen, om te vragen wat we moeten.

Zelf heb ik nog steeds een voorhoofdholteontsteking en een dubbele oorontsteking. Ik weet niet eens meer wat slapen is, want dat doen we gewoon niet meer.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Owwwww chrys! Meis wat krijgen jullie veel te verduren! Ik ben blij dat we jullie een beetje blij hebben kunnen maken met de presentjes...
Klinkt niet goed chryssa zowel jij als mini!

Fijn dat jullie de kados leuk vinden, is toch het minste wat we konden doen!

Misschien kun je voor mini pro bioticum halen bij de natiurwinkel. Dit is goed voor de darm flora en wordt door mijn ha ook aangeraden bij het gebruik van anti biotica. Ik hoop dat het ziekenhuis jullie kan helpen! Werken de zalfjes alwel tegen het eczeem?

Heel veel beterschap voor jullie!
Ohh lieve Chryssa... Wat moet dit toch zwaar zijn voor jullie!!!

Fijn dat het pakje goed ontvangen is!

Heel veel sterkte!
De eczeemzalfjes lijken wel te helpen, ja. Dat is in ieder geval positief. Maar goed, ik zit wel met dat darmgedoe in mijn maag, want ze krijgt dus nu al Forlax en nog steeds loopt de boel gewoon niet goed door. Ik kan dat kind toch moeilijk vijf zakjes van dat spul op een dag gaan geven. Die probiotica is een goed idee, dat zal ik eens proberen. Zijn dat pillen of kun je dat ook vloeibaar krijgen?

Verder krijg ik op deze manier natuurlijk niet de kans om uit te zieken, dus ik blijf kwakkelen. Iedere keer als ik denk dat het weer iets beter gaat, komt de oorontsteking terug, of speelt die voorhoofdsholteontsteking weer op. We slapen per nacht misschien drie uur en dan is het nog veel. Dus we lopen echt op ons tandvlees.
Chrys wat een naar nieuws weer

Voor mini zou ik idd het ziekenhuis weer bellen, medicatie had nu toch wel aan moeten slaan! Sneu dat ze nu ook nog een infectie heeft, dat is nadeel aan het ziekenhuis...

Voor jou: kun jij geen antibiiotica krijgen voor je voorh.onntsteking? Dat werkte bij mij altijd goed!

Mooi dat jullie de kado's hebben ontvangen, is wel het minste wat we kunnen doen!
Ik heb inmiddels een antibiotica kuur, maar het lijkt niet echt te werken. Heb ook pijnstillers gekregen, maar daar word ik helemaal raar van. Steeds het gevoel dat ik centimeters boven mezelf uitzweef en ik krijg er hele rare koortsdromen van. Bijzonder onprettig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven