We kunnen het!!
woensdag 8 augustus 2007 om 10:28
Lieve mede-afvallers
laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!
Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.
Dan maar een dag later op streefgewicht
Later is nu
zaterdag 17 mei 2008 om 11:06
Hier is de ochtend weer vroeg begonnen,
Om 7 uur eruit, man uitgezwaait, gebaddert en kwark met slagroom staande opgegeten omdat zoon anders te laat bij voetballen zou komen. Ben je er op tijd uit en dan nog bijna niet op tijd zijn..
Nu net terug, trekkkkkk! De flan wacht op mij die ga ik zo ff naar binnenschuiven. Hier geen feestjes vandaag voor mij, wel voor zoonlief vanmiddag. Dus weer een makkie voor mij.
De tub hebben we gisteren gevuld met water, vanmiddag even een pomp halen en wie weet doen we hem wel aan en kunnen we voor het eerst genieten van de tub. Brrrrrr tis er wel weer voor in ieder geval.
Ik weet nog steeds niet wat 'ba'is hoor.
Om 7 uur eruit, man uitgezwaait, gebaddert en kwark met slagroom staande opgegeten omdat zoon anders te laat bij voetballen zou komen. Ben je er op tijd uit en dan nog bijna niet op tijd zijn..
Nu net terug, trekkkkkk! De flan wacht op mij die ga ik zo ff naar binnenschuiven. Hier geen feestjes vandaag voor mij, wel voor zoonlief vanmiddag. Dus weer een makkie voor mij.
De tub hebben we gisteren gevuld met water, vanmiddag even een pomp halen en wie weet doen we hem wel aan en kunnen we voor het eerst genieten van de tub. Brrrrrr tis er wel weer voor in ieder geval.
Ik weet nog steeds niet wat 'ba'is hoor.
zaterdag 17 mei 2008 om 12:10
Geen kinderfeestje vanmiddag, wel verjaardag vanavond... ga me ook proberen te gedragen anders heb ik morgen met de marikenloop waarschijnlijk last van...
Vandaag:
O: bak havermoutpap
T: 1 nectarine en half stukje appeltjescake
L: ehhh broodje kaas en ik denk wat aardbeien
T: geen idee nog
A: pasta met asperges en parmaham
Helaas vanmorgen ook niet gelopen, vanwege te vroeg wakker kind en slecht weer. Nouja, dan maar niet.
Vandaag:
O: bak havermoutpap
T: 1 nectarine en half stukje appeltjescake
L: ehhh broodje kaas en ik denk wat aardbeien
T: geen idee nog
A: pasta met asperges en parmaham
Helaas vanmorgen ook niet gelopen, vanwege te vroeg wakker kind en slecht weer. Nouja, dan maar niet.
zaterdag 17 mei 2008 om 14:13
mmm, jouw diner klinkt lekker! Wat goed zeg, dat je aan die loop meedoet!
Gisterenavond heerlijk gegeten, biefstuk (mager dus!), maar wel wat frietjes en een toet. Was erg lekker, ik heb ervan genoten. Vandaag gelijk wer op de goede toer, juist dàt vind ik altijd moeilijk, de draad weer oppakken. Nu lukt het dus wel. Er staat een schaal met dropjes voor mijn neus, ik hoop dat ik die nog kan weerstaan....
O: beetje aardbeien, 2 kiwi`s, bakje yoghurt
T: appel
L: 3 botrerhammen, cupasoup, kerstomaatjes
D: worteltjes, gekookte aardappels en kipburger, yoghurt toe gok ik.
Gisterenavond heerlijk gegeten, biefstuk (mager dus!), maar wel wat frietjes en een toet. Was erg lekker, ik heb ervan genoten. Vandaag gelijk wer op de goede toer, juist dàt vind ik altijd moeilijk, de draad weer oppakken. Nu lukt het dus wel. Er staat een schaal met dropjes voor mijn neus, ik hoop dat ik die nog kan weerstaan....
O: beetje aardbeien, 2 kiwi`s, bakje yoghurt
T: appel
L: 3 botrerhammen, cupasoup, kerstomaatjes
D: worteltjes, gekookte aardappels en kipburger, yoghurt toe gok ik.
zaterdag 17 mei 2008 om 19:14
Klinkt goed Bentetje. Dat vind ik vaak ook het moeilijkst. Als ik mezelf een paar dagen wat meer toesta vid ik het ook altijd moeilijk om daarna de draad weer goed op te pakken. Ik had een week of 2 geleden zo'n dipje. Nu gaat het gelukkig weer prima en kost het me dus ook niet echt moeite. Vanmiddag op de verjaardag het ook met gemak gehouden bij 1 stukje stokbrood en een paar plakjes komkommer. Verder een bak yoghurt met meusli en 4 bh met gebakken ei op tot nu toe. Zo warm eten. Dat wordt zalm in bladerdeeg met witlofsalade en gebakken aardappelpartjes met een beetje halfvolle frietsaus.
Wow Meis, de marikenloop. Ik vind het zo knap als mensen dat kunnen, zo'n end hardlopen. Ik hou het nog geen 300 meter vol ben ik bang.
Wow Meis, de marikenloop. Ik vind het zo knap als mensen dat kunnen, zo'n end hardlopen. Ik hou het nog geen 300 meter vol ben ik bang.
zaterdag 17 mei 2008 om 19:40
de dropjes zijn in de schaal gebleven. Het diner isiets aangepast, het werden gestoofde worteltjes met sinaasappel, ketjap en honing, rijst en kipburger. Nog geen toetje genomen ivm moeie kinderen, maar dat kan ik mooi nog later nemen als ik trek heb. Ik heb nog als tussendoortje vanmiddag een beker opkikker en een rijstewafel genomen. Ben erg tevreden.
Goed zeg mado, dat je niets gesnaaid hebt!
Goed zeg mado, dat je niets gesnaaid hebt!
zaterdag 17 mei 2008 om 19:47
Haai
hmmm, klinkt allemaal lekker hier.
Succes morgen met de Marikenloop, Meis!!
Ik vind het ook knap, maarja, heb dus een jaar terug nog 5 km gelopen. Op m'n werk kan ik me opgeven voor de 4 mijl van Groningen, en dat wil ik GRAAG, maar ik kan nu niet zeggen of mijn knieën dat over een half jaar aankunnen
Ik heb me zó goed gehouden, dat ik me afvraag of ik niet te weinig gehad heb
O: 2 br met .. eh.. komkommer met kruidensmeerkaas, geloof ik
T: niets
L: 2 br met gerookte zalm
T: 1 nectarine, handje nootjes (nu uitslag op onderarmen.. )
A: Salade van sla, augurk, halve paprika, geitenkaas, slasaus.
Er staat een bakje met mini-smarties op het aanrecht, over van 't eierkoek versieren vanmiddag en normaliter zou k daar net zo vaak een handje van pakken tot het op was. Maar nu dus niet. Ik moet het zo wel wegbergen, denk ik.
Net nog een paar nootjes op.
Ik denk dat ik straks nog yoghurt en mogelijk een appel neem.
hmmm, klinkt allemaal lekker hier.
Succes morgen met de Marikenloop, Meis!!
Ik vind het ook knap, maarja, heb dus een jaar terug nog 5 km gelopen. Op m'n werk kan ik me opgeven voor de 4 mijl van Groningen, en dat wil ik GRAAG, maar ik kan nu niet zeggen of mijn knieën dat over een half jaar aankunnen
Ik heb me zó goed gehouden, dat ik me afvraag of ik niet te weinig gehad heb
O: 2 br met .. eh.. komkommer met kruidensmeerkaas, geloof ik
T: niets
L: 2 br met gerookte zalm
T: 1 nectarine, handje nootjes (nu uitslag op onderarmen.. )
A: Salade van sla, augurk, halve paprika, geitenkaas, slasaus.
Er staat een bakje met mini-smarties op het aanrecht, over van 't eierkoek versieren vanmiddag en normaliter zou k daar net zo vaak een handje van pakken tot het op was. Maar nu dus niet. Ik moet het zo wel wegbergen, denk ik.
Net nog een paar nootjes op.
Ik denk dat ik straks nog yoghurt en mogelijk een appel neem.
Later is nu
zaterdag 17 mei 2008 om 20:02
Diner was ook lekker, was recept van de AH, van die kaarten die in de winkel liggen. En nog light ook! Heb als toetje zo'n mini-cornetto op van de lidl. Zo'n eenhapsijsje. Beetje jammerdat het koekje slap was, maar ja...dan blijf ik er de volgende keer wel makkelijker af!
Tussendoor is wel van alles en nog wat geworden, koffieboontjes, dropjes, toffee, kaneelstokje, hapje cake. Straks dus nog verjaardag...
Ik loop inmiddels al een heel poosje, soms wat meer, soms wat minder. 5km is niet echt mijn afstand, ben nogal een dieseltje. Loop niet snel maar kan het wel lang volhouden. Bij 5 km kom ik net een beetje op gang zeg maar. Bij mijn laatste loopje (was 15 km) heb ik de laatste 5 km het snelst gelopen... (om nou vooraf 10 km te gaan warmlopen gaat me net iets te ver haha!)
Maar morgen wordt het wel gezellig, dat is zeker! Zal mijn spullen eens gaan pakken...
Tussendoor is wel van alles en nog wat geworden, koffieboontjes, dropjes, toffee, kaneelstokje, hapje cake. Straks dus nog verjaardag...
Ik loop inmiddels al een heel poosje, soms wat meer, soms wat minder. 5km is niet echt mijn afstand, ben nogal een dieseltje. Loop niet snel maar kan het wel lang volhouden. Bij 5 km kom ik net een beetje op gang zeg maar. Bij mijn laatste loopje (was 15 km) heb ik de laatste 5 km het snelst gelopen... (om nou vooraf 10 km te gaan warmlopen gaat me net iets te ver haha!)
Maar morgen wordt het wel gezellig, dat is zeker! Zal mijn spullen eens gaan pakken...
zondag 18 mei 2008 om 06:28
wauw 15 kilometer, mijn ontzag stijgt!!! Bij mijn werk wordt er ieder jaar een goede-doelen hardloopwedstrijd georganiseerd, waarbij ook mensen uit buitenland terug komen soms. Dit naturlijk bij de grootse afstanden, de kleineren niet. Wie weet kan ik er volgend jaar wel eens aan meedoen? Zo weernaar mijn werk, pfff, ben nog moe!
zondag 18 mei 2008 om 07:38
Succes vandaag Meis. Je hebt het weer in ieder geval mee.
En Toet, veel plezier!
Dat klinkt wel als een leuk doel om naartoe te werken Bentetje.
Zo eens even een ontbijtje in elkaar flansen. Het wordt denk ik een yoghurt, aardbei, bananensmoothie. Dat lijkt me wel wat.
En tja, van het lekkers afblijven. Dat lukt me dus alleen als ik de eerste hap al niet neem. Als ik eenmaal begin ben ik verkocht. Vandaar dat ik er dan dus maar voor kies om niks te nemen. Dat kost me veel minder moeite dan een beetje nemen.
En Toet, veel plezier!
Dat klinkt wel als een leuk doel om naartoe te werken Bentetje.
Zo eens even een ontbijtje in elkaar flansen. Het wordt denk ik een yoghurt, aardbei, bananensmoothie. Dat lijkt me wel wat.
En tja, van het lekkers afblijven. Dat lukt me dus alleen als ik de eerste hap al niet neem. Als ik eenmaal begin ben ik verkocht. Vandaar dat ik er dan dus maar voor kies om niks te nemen. Dat kost me veel minder moeite dan een beetje nemen.
zondag 18 mei 2008 om 09:54
Wauw, de Marikenloop! Veel plezier En Toet, jij ook veel plezier ! (Ga je dan echt met allemaal bakfietsen tegen elkaar rezen?)
Hier gisteren énorm gezondigd. Op de verjaardag geen taart genomen, wel wat toastjes (stuk of vier) met brie. Vervolgens als avondeten:
- vooraf: ravioli met langoustine
- Hoofd: lamsrack met pastinaakpuree (héérlijk!)
- Toe: tiramisu van chocolade
- bij de thee: bonbon met lavendel (zelfgemaakt door het restaurant)
En bij de buren nog friteschippies (kennen jullie die? Die chips die op frietjes lijken, qua uiterlijk?)
Heb dus suiker gegeten: heb mijzelf toegestaan te zondigen gisterenavond. Het was heerlijk en het is goed te merken op de weegschaal!
Verder heb ik een half glas wijn op en heb nu al het idee een kater te hebben. Tsssk. Ben ook niets gewend! Ga er vanaf vandaag weer tegenaan!
O, Dreamer: balen dat je van nootjes uitslag krijgt... Zijn dan bepaalde noten? Dus niet de cranberrymix waar je zo verzot op bent? En hoe was het feestje?
Hier gisteren énorm gezondigd. Op de verjaardag geen taart genomen, wel wat toastjes (stuk of vier) met brie. Vervolgens als avondeten:
- vooraf: ravioli met langoustine
- Hoofd: lamsrack met pastinaakpuree (héérlijk!)
- Toe: tiramisu van chocolade
- bij de thee: bonbon met lavendel (zelfgemaakt door het restaurant)
En bij de buren nog friteschippies (kennen jullie die? Die chips die op frietjes lijken, qua uiterlijk?)
Heb dus suiker gegeten: heb mijzelf toegestaan te zondigen gisterenavond. Het was heerlijk en het is goed te merken op de weegschaal!
Verder heb ik een half glas wijn op en heb nu al het idee een kater te hebben. Tsssk. Ben ook niets gewend! Ga er vanaf vandaag weer tegenaan!
O, Dreamer: balen dat je van nootjes uitslag krijgt... Zijn dan bepaalde noten? Dus niet de cranberrymix waar je zo verzot op bent? En hoe was het feestje?
zondag 18 mei 2008 om 13:17
wauw roque, dat klinkt werkelijk zalig! Zeker dat voorgerecht en de bobon, hoe smaakte dat? Lukt het vandaag met inhouden? Ik vind een dagje zondigen helemaal niet erg, je geniet ervan en als je daarna de boel weer vast kan houden geeft het ook niet zo.
Vandaag minder aan het water dan gisteren, werd een beetje gestoord van het iedere keer moeten plassen (zit "vast" een op een special care zaal, kan alleen weg als er iemand anders is en dat is niet zo handig dus). Nu maar weer even bijtanken wan het is wel goed natuurlijk.....
Ik herken het wel wat jij schrijft mado, als je maar niets neemt is het veel makkelijker dan een beetje nemen. Dat is in het kort mijn probleem waarom ik noit op gewicht blijf. Ik wil namelijk niet voorgoed door het leven zonder de leuke dingen als etentjes en borrels, echter iedere keer gaat het toch weer fout. Niets nemen lukt meestal vrij lang, maar dat is natuurlijk ook niet voor eeuwig de oplossing.
Vandaag minder aan het water dan gisteren, werd een beetje gestoord van het iedere keer moeten plassen (zit "vast" een op een special care zaal, kan alleen weg als er iemand anders is en dat is niet zo handig dus). Nu maar weer even bijtanken wan het is wel goed natuurlijk.....
Ik herken het wel wat jij schrijft mado, als je maar niets neemt is het veel makkelijker dan een beetje nemen. Dat is in het kort mijn probleem waarom ik noit op gewicht blijf. Ik wil namelijk niet voorgoed door het leven zonder de leuke dingen als etentjes en borrels, echter iedere keer gaat het toch weer fout. Niets nemen lukt meestal vrij lang, maar dat is natuurlijk ook niet voor eeuwig de oplossing.
zondag 18 mei 2008 om 15:17
gisteravond ontzettend te buiten gegaan aan 25 gr chips(zo'n minizakje) en boeren metworst..
Als ik het op heb denk ik bij mezelf.... waarom nou.. zo'n honger had je ook niet.
Vanmorgen al begonnen met een half gebakje(tjah.. op koffievisite krijg je dat)
L:stokbroodjes met zalm, pate en weer worstjes..
Wat het avond eten gaat worden weet ik nog niet, maar niet zoveel!
Ik merk aan mezelf dat ik met het weekend altijd veel moeite heb, werkdagen gaat het prima eigenlijk en als routine,maar zodra ik thuis ben twee of drie dagen wordt er gesnaaid...
Als ik het op heb denk ik bij mezelf.... waarom nou.. zo'n honger had je ook niet.
Vanmorgen al begonnen met een half gebakje(tjah.. op koffievisite krijg je dat)
L:stokbroodjes met zalm, pate en weer worstjes..
Wat het avond eten gaat worden weet ik nog niet, maar niet zoveel!
Ik merk aan mezelf dat ik met het weekend altijd veel moeite heb, werkdagen gaat het prima eigenlijk en als routine,maar zodra ik thuis ben twee of drie dagen wordt er gesnaaid...
zondag 18 mei 2008 om 15:50
Ik ga eens even hardop een plan van aanpak bedenken. En dan combineer in de menuutjes van Sonja B met de wijsheden van de dietiste...
Ontbijt:
1 boterham (of equivalent van, bv 2 beschuit of 2 crackers)
1 fruit
1 zuivel (mager)
Tussendoor:
1 boterham of equivalent (1 liga, 1 plak ontbijtkoek, 2 speculaasjes, etc)
Lunch:
2 3 boterhammen (of equivalent)
1 fruit
of:
1 zuivel (mager)
1 2 boterhammen (of equivalent)
Tussendoor:
1 zuivel
of:
1 fruit
Diner:
Aardappel, rijst, etc: 150-250 gr
Groente: 200 gr
Vlees e.d.: 100-120 gr
Zo zou het moeten kloppen volgens de richtlijnen van het voedingscentrum...
Ontbijt:
1 boterham (of equivalent van, bv 2 beschuit of 2 crackers)
1 fruit
1 zuivel (mager)
Tussendoor:
1 boterham of equivalent (1 liga, 1 plak ontbijtkoek, 2 speculaasjes, etc)
Lunch:
2 3 boterhammen (of equivalent)
1 fruit
of:
1 zuivel (mager)
1 2 boterhammen (of equivalent)
Tussendoor:
1 zuivel
of:
1 fruit
Diner:
Aardappel, rijst, etc: 150-250 gr
Groente: 200 gr
Vlees e.d.: 100-120 gr
Zo zou het moeten kloppen volgens de richtlijnen van het voedingscentrum...
zondag 18 mei 2008 om 15:52
Nee, nog niet helemaal. Ik kom één tot maximaal drie boterhammen tekort. Doe er dan tussen de middag eentje bij denk ik. En om elke dag aan de 200 gr groente te komen moet ik vaker komkommer/tomaat of winterpeen eten bij de lunch denk ik. Of tussendoor. Ik vind van lunch naar avondeten met één tussendoortje bijna niet te doen...
zondag 18 mei 2008 om 15:58
Het commentaar op Sonja B is niet van de lucht, maar als je het op een rijtje zet, valt het dus best mee eigenlijk. De basis voor het dagmenu is van haar. Het enige dat anders is in mijn lijstje is iets meer aardappelen. Sonja zegt 125 gr. De dietiste zegt 150 of meer. En de hoeveelheid brood. Maar in principe kom je dus een heel eind. Ik denk dat het probleem in de menuus van Sonja is dat ze álles magerder dan mager neemt en dan kom je aan te weinig kcals. Maar de basis is dus redelijk oké te noemen denk ik zo. Wat vinden jullie van dit lijstje?
Van de dietiste heb ik niet heel veel nieuws gehoord, maar wel een handig lijstje gekregen. Zo wist ik niet dat 1 liga of 1 plak ontbijtkoek gelijk staat aan 1 boterham. Evenzo voor een handje muesli (2 eetl geloof ik). Op een goede dag at ik dus best aardig, alleen kwam ik dan wel aan te veel brood. Twee boterhammen in de ochtend + drie bij de lunch en dan nog liga, soms ook ontbijtkoek en dan 's avonds muesli.
En ik heb een handige lijst met VOORKEUR - MET MATE - UITZONDERING waarop je dus heel snel kunt zien wat je het beste kunt nemen. Door bijvoorbeeld van de 7 dagen 5 keer voor de voorkeur te kiezen en dan twee keer uit die andere twee rijtjes, zit je al goed. Zelfde voor broodbeleg. Van de 5 brood per dag, er één of twee met met mate/bij uitzondering-dingen beleggen en de rest uit de voorkeurlijst.
Van de dietiste heb ik niet heel veel nieuws gehoord, maar wel een handig lijstje gekregen. Zo wist ik niet dat 1 liga of 1 plak ontbijtkoek gelijk staat aan 1 boterham. Evenzo voor een handje muesli (2 eetl geloof ik). Op een goede dag at ik dus best aardig, alleen kwam ik dan wel aan te veel brood. Twee boterhammen in de ochtend + drie bij de lunch en dan nog liga, soms ook ontbijtkoek en dan 's avonds muesli.
En ik heb een handige lijst met VOORKEUR - MET MATE - UITZONDERING waarop je dus heel snel kunt zien wat je het beste kunt nemen. Door bijvoorbeeld van de 7 dagen 5 keer voor de voorkeur te kiezen en dan twee keer uit die andere twee rijtjes, zit je al goed. Zelfde voor broodbeleg. Van de 5 brood per dag, er één of twee met met mate/bij uitzondering-dingen beleggen en de rest uit de voorkeurlijst.
zondag 18 mei 2008 om 16:20
quote:Livre schreef op 18 mei 2008 @ 16:19:
Meave, ik vind het een mooie lijst en het lijkt me heel knap als je je daar min of meer aan kunt houden. Denk je dat de hoeveelheden genoeg zijn om geen honger te krijgen? Ik denk dat alle vitaminen, mineralen en schijf van vijfspullen er prima in vertegenwoordigd zijn.
Ik weet dat ik een heel verkeerd voorbeeld ben, ik heb namelijk altijd honger, ook al beweeg ik nooit. Dus heb ik eigenlijk geen idee meer wat normale hoeveelheden zijn.
Meave, ik vind het een mooie lijst en het lijkt me heel knap als je je daar min of meer aan kunt houden. Denk je dat de hoeveelheden genoeg zijn om geen honger te krijgen? Ik denk dat alle vitaminen, mineralen en schijf van vijfspullen er prima in vertegenwoordigd zijn.
Ik weet dat ik een heel verkeerd voorbeeld ben, ik heb namelijk altijd honger, ook al beweeg ik nooit. Dus heb ik eigenlijk geen idee meer wat normale hoeveelheden zijn.
zondag 18 mei 2008 om 16:26
Livre, zonder snaaibuien is dit wel ongeveer wat ik eet. Maar ik ga dus veel te vaak de mist in met onzin (en dan niet omdat ik trek heb). Een hele reep chocola. Of hageltjes zo uit de bus. Of biscuitjes met een hele dikke klodder chocopasta. Dat soort geneuzel. Ik eet die dingen niet omdat ik trek heb, maar ehm... gewoon. Ofzo. Geen idee eigenlijk. Lekker. Verslaafd. Whatever.
Ik hoop mezelf met zo'n lijst een soort houvast te bieden. Zodat ik me gewoon houdt aan wat de bedoeling is, zonder die onzin te eten...
Ik hoop mezelf met zo'n lijst een soort houvast te bieden. Zodat ik me gewoon houdt aan wat de bedoeling is, zonder die onzin te eten...