Gezondheid alle pijlers

Lactoseintolerantie

10-02-2013 20:29 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds oktober vorig jaar lactoseintolerantie, waar op zich goed mee te leven is. Nu krijg ik dezelfde klachten ook als ik aardappels eet. Iemand bekend hiermee en hoe ga je ermee om? Ik hoor t graag
Als je het ook van aardappels krijgt is er dus iets anders aan de hand. Of zijn het aardappels met jus en zit er lactose in de jus?

Google eens op nachtschade allergie.
Heey heey

Vraagje ;

Wat doe jij over je aardappelen heen?

In aardappelen zelf zit eigenlijk alleen maar zetmeel, maar kan wel reactie ivm gluten maken.

Maar zijn er geen andere producten waar je last van hebt?

crackers, roggebrood, ontbijtkoek, nootjes, chips, bepaalde wijnen en dranken,

Aangezien je met lactose intolerantie melkvrij brood eet, is dat vaak ook glutenvrij brood...

Je ziet heel vaak dat een lactose intolerantie samen gaat met een glutenallergie of intolerantie..

Vaak komt dat ook pas naar voren naar een periode van lactose vrij eten dan..

Aangezien voor het lactose vrij eten de darmen zo van slag al zijn van al het lactose van de afgelopen jaren dat lactose vrij eten al snel veel verlichting met zich mee brengt, maar dan als er nog een andere boosdoener onderzit komt die pas weer op het moment dan die stof zo vaak weer de darmwand irriteert....

Ik praat uit ervaring ;)! Dit was namelijk bij ook het geval....

Jaren tobben bleek dus lactose intolerantie , ging lang goed en toen ineens weer terug bij af, bleken de gluten ook niet lekker te vallen! ..

Maar Indd als je er aan gewend bent is het boodschappen doen ook niet zo moelijk meer....
aangezien ik ook op een cholestrol dieet sta ben ik gewend op te letten met wat ik eet en inderdaad mag ik bepaalde crackers niet, ovenchips reageer ik ook op.

ach ja je doet wat langer over boodschappen doen maar je komt er zo wel achter wat voor troep er eigenlijk in sommige dingen zit. je wordt ook heel creatief. een cake maak ik van 1 ei, 30 gr bloem en 30 gr suiker, die hoeveelheden vermenigvuldig je gewoon en dan kan je best lekker cake eten, is niet het meest lekker, maar heel goed te doen.

nu dus maar even een paar dagen geen aardappel en kijken hoe dat gaat
In aardappelen zitten geen gluten. Gluten zijn de eiwitten uit granen (tarwe, haver, rogge, gerst etc.)

Wat voor klachten krijg je precies?
Hihi ja creatief met voedsel ;)!

Tip ; Bij de jumbo verkopen ze heel veel lactose vrije spullen!..

Maakt het winkelen een stuk makkelijker haha...

En bij een Jamin verkopen ze ( en word heel duidelijk aangegeven) ook lactose vrije snoepjes ed...

En gelukkig is er voor veel vervangen indd...

Je zou met het cake bakken ook een melk vervanger kunnen pakken, pure chocolade staafjes/70% caccao

Vanille stokjes en daarnaast zou je bij een Bio winkel ook een verdikkingsmiddel kunne halen lactose vrij.

Mm Ovenchips.. Je zou eens moeten kijken welke producten daar in zitten, maar ik gok zo dat je miss toch ook wel gluten intolerantie zou kunnen hebben, dat als je darmen al wat van slag zijn, of er miss toch sporen van lactose in zitten verwerkt ...

Succes met de zoektocht iig.

Ah gelukkig heb je met een lactose vrij dieet al weinig cholesterol.

Tip van mijn dieetiste was pak vooral de vers producten, dus de groentes en de vlees vervangers , mocht je vlees willen eten dan alleen het ongeparneerde en rundervlees.

In varkensvlees zitten vaak toch ook sporen van lactose..

Zei zei gewoon back to basic. Zoals vroeger.

Groente en vis.

Succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven