Losse elektrische kookplaat
dinsdag 12 februari 2013 om 16:04
Hallo,
ik heb even een praktische vraag over een kookplaat; wellicht hebben jullie er meer verstand van dan ik.
Ik ga binnenkort verhuizen naar mijn eerste koophuis en hier moet nogal wat geklust worden. Omdat (financieel gezien) niet alles in 1 keer gedaan kan worden en de keuken er nog netjes uitziet, hebben we besloten die even te laten voor wat ie is en daarvoor te sparen de komende maanden als we al in het huis zitten.
Nu zit er in de keukenkastjes alleen nog geen kookplaat, en in het blad kan niet gezaagd worden (voor inbouwapparatuur). Ook omdat we waarschijnlijk volgend jaar dus wel een hele nieuwe keuken willen kopen (incl. inbouwapparatuur) wil ik graag een losse kookplaat kopen voor de komende maanden. Wel elektrisch, dus geen gas of inductie.
Nu heb ik op internet van die losse plaatjes met stekker gezien voor een paar tientjes, en dit leek me voorlopig een goede (en goedkope!) oplossing.
Nu zegt mijn moeder echter dat dit een slecht idee is, omdat dat dan echt van die campingplaatjes zijn waar je niet elke dag op kan koken. Volgens haar zijn ze in 2 weken doorgebrand en kan je dit alleen gebruiken voor een klein pannetje water opwarmen oid.
Nu vroeg ik me af of er misschien mensen zijn die ervaring hebben met dergelijke losse platen? Of misschien weten jullie wel een goed merk of een goede winkel waar losse elektrische kookplaten worden verkocht (die wél deugen dus ) Het liefste natuurlijk zo goedkoop mogelijk, want volgend jaar belandtie waarschijnlijk op Marktplaats!
Alvast bedankt en ik hoop dat iemand tips heeft
ik heb even een praktische vraag over een kookplaat; wellicht hebben jullie er meer verstand van dan ik.
Ik ga binnenkort verhuizen naar mijn eerste koophuis en hier moet nogal wat geklust worden. Omdat (financieel gezien) niet alles in 1 keer gedaan kan worden en de keuken er nog netjes uitziet, hebben we besloten die even te laten voor wat ie is en daarvoor te sparen de komende maanden als we al in het huis zitten.
Nu zit er in de keukenkastjes alleen nog geen kookplaat, en in het blad kan niet gezaagd worden (voor inbouwapparatuur). Ook omdat we waarschijnlijk volgend jaar dus wel een hele nieuwe keuken willen kopen (incl. inbouwapparatuur) wil ik graag een losse kookplaat kopen voor de komende maanden. Wel elektrisch, dus geen gas of inductie.
Nu heb ik op internet van die losse plaatjes met stekker gezien voor een paar tientjes, en dit leek me voorlopig een goede (en goedkope!) oplossing.
Nu zegt mijn moeder echter dat dit een slecht idee is, omdat dat dan echt van die campingplaatjes zijn waar je niet elke dag op kan koken. Volgens haar zijn ze in 2 weken doorgebrand en kan je dit alleen gebruiken voor een klein pannetje water opwarmen oid.
Nu vroeg ik me af of er misschien mensen zijn die ervaring hebben met dergelijke losse platen? Of misschien weten jullie wel een goed merk of een goede winkel waar losse elektrische kookplaten worden verkocht (die wél deugen dus ) Het liefste natuurlijk zo goedkoop mogelijk, want volgend jaar belandtie waarschijnlijk op Marktplaats!
Alvast bedankt en ik hoop dat iemand tips heeft
dinsdag 12 februari 2013 om 16:10
Zoiets is er ook, veel duurzamer dan die campingplaatjes!
http://www.whirlpool.nl/p ... %5D-1200491/857133101500/
Zelf googlen op prijs/winkel ajb!
Zelf googlen op prijs/winkel ajb!
dinsdag 12 februari 2013 om 16:13
quote:Carenza schreef op 12 februari 2013 @ 16:10:
Zelf googlen op prijs/winkel ajb!dat is inbouw en dat zoekt TO niet...staat toch bij dat er geen plek is om een plaat in te bouwen.
TO : hoeveel pits moet het zijn?
Zelf googlen op prijs/winkel ajb!dat is inbouw en dat zoekt TO niet...staat toch bij dat er geen plek is om een plaat in te bouwen.
TO : hoeveel pits moet het zijn?
dinsdag 12 februari 2013 om 16:16
Een vriend van me woont in een studentenhuis waar ze ook zo'n elektrische kookplaat hebben. Hij heeft 2 pitjes. Je kunt er wel elke dag op koken, alleen 2 pitjes is wat weinig.
Het is zeker niet zo dat die binnen 2 weken doorgebrand zijn, volgens mij heeft hij er nooit problemen mee gehad.
Zoiets: http://www.google.nl/shop ... ed=0CE8Q8wIwBA#ps-sellers
Het is zeker niet zo dat die binnen 2 weken doorgebrand zijn, volgens mij heeft hij er nooit problemen mee gehad.
Zoiets: http://www.google.nl/shop ... ed=0CE8Q8wIwBA#ps-sellers
dinsdag 12 februari 2013 om 16:17
http://www.bol.com/nl/p/i ... -kp421w/9000000011225239/
Bij deze staan al een aantal goede reviews, maar dat is maar 2 pitten. Klinkt verder wel goed iig!
Bij deze staan al een aantal goede reviews, maar dat is maar 2 pitten. Klinkt verder wel goed iig!
dinsdag 12 februari 2013 om 16:21
Student hier. Kook al 6 jaar op elektrische kookplaatjes. Zit nu op de 3e. Eerste heeft het 4 jaar gedaan. Tweede ging vrij snel kapot, denk zelf door nat worden van onderkant. Derde doet tot nu toe prima.
Heb 2 pits, dus creatief zijn met wat je kookt. Sausjes wordt moeilijk en bij aardappel, vlees, groeten dus 1 vd 3 in de oven of magnetron.
2pits is ong 40,-
Heb 2 pits, dus creatief zijn met wat je kookt. Sausjes wordt moeilijk en bij aardappel, vlees, groeten dus 1 vd 3 in de oven of magnetron.
2pits is ong 40,-
dinsdag 12 februari 2013 om 16:24
quote:brocoli schreef op 12 februari 2013 @ 16:21:
Student hier. Kook al 6 jaar op elektrische kookplaatjes. Zit nu op de 3e. Eerste heeft het 4 jaar gedaan. Tweede ging vrij snel kapot, denk zelf door nat worden van onderkant. Derde doet tot nu toe prima.
2pits is ong 40,-Betaal jij huur met stookkosten in een denk ik want als wij hier met 6 man elektrisch gaan koken mag ik mijn voorschot gaan verdriedubbelen
2pits is ong 40,-Betaal jij huur met stookkosten in een denk ik want als wij hier met 6 man elektrisch gaan koken mag ik mijn voorschot gaan verdriedubbelen
dinsdag 12 februari 2013 om 16:28
Bedankt voor je reactie Carenza! Ik verwacht zelf ook zeker dat een dergelijke plaat veel duurzamer zal zijn dan zo'n los plaatje van 40 euro. Alleen kan ik op internet maar moeilijk vinden welke platen moeten 'verzinken' in het keukenblad en welke los op je aanrecht/keukenkastje kunnen staan zeg maar.
Ik zie door de platen het bos niet meer
Bij de IKEA en de Gamma e.d. verkopen ze ook platen, maar die zijn uiteindelijk ook allemaal om in te bouwen. Als ik echt op losse platen zoek, kom ik toch vooral op de zogenaamde campingplaatjes uit Maar misschien kan het ook niet anders hoor, en komen we toch op iets van een paar honderd euro uit en/of moeten we toch een nieuw keukenblad kopen om een vaste plaat in te maken.
Dan is het ook niet anders Bedankt in ieder geval!
Ik zie door de platen het bos niet meer
Bij de IKEA en de Gamma e.d. verkopen ze ook platen, maar die zijn uiteindelijk ook allemaal om in te bouwen. Als ik echt op losse platen zoek, kom ik toch vooral op de zogenaamde campingplaatjes uit Maar misschien kan het ook niet anders hoor, en komen we toch op iets van een paar honderd euro uit en/of moeten we toch een nieuw keukenblad kopen om een vaste plaat in te maken.
Dan is het ook niet anders Bedankt in ieder geval!
dinsdag 12 februari 2013 om 16:32
Hey, nog veel meer reacties! Haha, dat gaat snel. Bedankt voor al jullie bijdragen zeg, daar kan ik wel wat mee ook.
Die op Bol.com had ik gezien inderdaad, Lidl en Action zijn ook een heel goed idee!
Er zijn dus toch meer mensen die gewoon elke dag maaltijden kunnen bereiden met die losse pitjes.. Maar ik wil inderdaad liever geen kortsluiting of torenhoge energierekeningen! Dat is dan weer de andere kant ja..
We zijn overigens wel maar met z'n tweeën en ik ben geen masterchef, dus het is misschien toch wel het overwegen waard. Van de week in ieder geval maar eens bij bovengenoemde winkels kijken.
Die op Bol.com had ik gezien inderdaad, Lidl en Action zijn ook een heel goed idee!
Er zijn dus toch meer mensen die gewoon elke dag maaltijden kunnen bereiden met die losse pitjes.. Maar ik wil inderdaad liever geen kortsluiting of torenhoge energierekeningen! Dat is dan weer de andere kant ja..
We zijn overigens wel maar met z'n tweeën en ik ben geen masterchef, dus het is misschien toch wel het overwegen waard. Van de week in ieder geval maar eens bij bovengenoemde winkels kijken.
dinsdag 12 februari 2013 om 16:43
Kan zo snel niet vinden hoeveel duurder elektrisch koken is dan gas. Enige wat ik vond was 40,- euro vs 110,- per jaar. Geen idee of het waar is.
Zelf zet ik de plaat op tijd omlaag. Plaat blijft heel lang warm, dus zet hem meestal al uit vlak voor eten klaar is.
Verder is buiten het koken de stekker er altijd uit.
En water kook ik eerst in de waterkoker en dan gaat het pas de pan in.
Iedereen hier van het hele complex krijgt per jaar een paar honderd euro terug van verbruik en service kosten, dus of we betalen heel ruim of het valt enigzins mee.
Zelf zet ik de plaat op tijd omlaag. Plaat blijft heel lang warm, dus zet hem meestal al uit vlak voor eten klaar is.
Verder is buiten het koken de stekker er altijd uit.
En water kook ik eerst in de waterkoker en dan gaat het pas de pan in.
Iedereen hier van het hele complex krijgt per jaar een paar honderd euro terug van verbruik en service kosten, dus of we betalen heel ruim of het valt enigzins mee.
dinsdag 12 februari 2013 om 16:43
Delftblue, die ziet er ook goed uit ja. Ik ben wel blij om te lezen dat het gewoon gebruikt kan worden. Mijn moeder is soms een beetje overdreven negatief in haar reactie (maar dat is een andere pijler ), vandaar dat ik graag wat ervaringsdeskundige wilde horen voordat ik een dure inbouwplaat en alsnog een halve nieuwe keuken aan zou schaffen
Ik gebruik nu eigenlijk ook altijd maar 2 pitten, want de andere 2 doen het niet goed. Aardappels en groenten vaak bij elkaar, vis bijvoorbeeld uit de oven, groente en pastasaus bij het gehakt in dezelfde pan, vaak wokken.. is eigenlijk geen probleem dus als ik nog een paar maanden op 2 pitten kook.
Ik gebruik nu eigenlijk ook altijd maar 2 pitten, want de andere 2 doen het niet goed. Aardappels en groenten vaak bij elkaar, vis bijvoorbeeld uit de oven, groente en pastasaus bij het gehakt in dezelfde pan, vaak wokken.. is eigenlijk geen probleem dus als ik nog een paar maanden op 2 pitten kook.
dinsdag 12 februari 2013 om 16:47
dinsdag 12 februari 2013 om 17:27
quote:jen16 schreef op 12 februari 2013 @ 16:47:
Haha, ik kook water momenteel ook altijd al in de waterkoker en dan snel de pan in!
Van wat ik zo lees, denk ik dat ik toch zo'n ding van Bol.com ga aanschaffen (inderdaad ook goede recensies) met 2 pitten. Ben ik voor een paar tientjes klaar en kan ik gauw gaan sparen voor een volledige keuken Kijkshop, 16,99
Haha, ik kook water momenteel ook altijd al in de waterkoker en dan snel de pan in!
Van wat ik zo lees, denk ik dat ik toch zo'n ding van Bol.com ga aanschaffen (inderdaad ook goede recensies) met 2 pitten. Ben ik voor een paar tientjes klaar en kan ik gauw gaan sparen voor een volledige keuken Kijkshop, 16,99
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 12 februari 2013 om 17:28
wij hebben in ons vorige huurhuis 5 jaar lang zo gekookt. was een plaat van pelgrim maar dan niet wit metaal met van die zwarte plaatjes maar gewoon een grote glasplaat met 4 pitten. wij hebben hem destijds gekocht als show-model en waren maar 80 euro kwijt. hebben hem toevallig pas weer verkocht voor 50 dus t was een goede koop;) iig kan je daar misschien ook nog naar kijken... is net wat makkelijker koken dan op 2 pitjes
dinsdag 12 februari 2013 om 17:34
Goede tip Tickel, de pitjes lijken inderdaad wat krap ook zo 4 bij elkaar. Goed idee om dan losse te nemen. Vraag me af hoe het met 2 pitten naast elkaar zit, maar die optie bij de Kijkshop kan ik mooi even in het echt bekijken in de winkel! Thanks
En lemonlover, dat is inderdaad een goede koop Ik zal ook eens google-en op Pelgrim; een showmodel is in zo'n geval helemaal fijn, prijstechnisch gezien.
Ben erg blij met alle tips!
En lemonlover, dat is inderdaad een goede koop Ik zal ook eens google-en op Pelgrim; een showmodel is in zo'n geval helemaal fijn, prijstechnisch gezien.
Ben erg blij met alle tips!
dinsdag 12 februari 2013 om 17:39
Ik heb jarenlang gekookt op 2 electrische pitjes. Het ding werkt nog steeds prima. Wel handig om er een combi magnetron/oven bij te hebben en een waterkoker. Dan kan je best heel veel gerechten maken. Die dingen gaan echt niet zomaar kapot hoor! Koken is wel wennen: duurt lang voordat platen heet zijn en daarna koelen ze net zo sloom weer af.
Ik had zoiets als in de link:
http://www.bol.com/nl/p/d ... do311kp/9000000011922399/
Ik had zoiets als in de link:
http://www.bol.com/nl/p/d ... do311kp/9000000011922399/
dinsdag 12 februari 2013 om 17:45
dinsdag 12 februari 2013 om 20:03
Ik zat in dezelfde situatie als jij en heb 9 weken geleden zo een plaatje aangeschaft omdat onze keuken in het nieuwe huis niet af was. Ik heb er 4 weken lang goed op kunnen koken. Het is even wennen omdat je de temperatuur niet snel kan veranderen, maar voor tijdelijk is het heel goed te doen. Inmiddels is mijn keuken af en heb ik het plaatje niet meer nodig. Als je wil kun je hem voor een klein prijsje overnemen. Hij is van de Kijkshop. Twee-pits van het merk Bestron.
dinsdag 12 februari 2013 om 22:09
Hey Kerplunk, wat een toeval! Is het soms deze:
http://www.kijkshop.nl/product/132087/b ... ce=beslist
Heb je een idee hoeveel je er ongeveer voor zou willen hebben? (Ik weet niet of er toevallig ge-PB't kan worden o.i.d., anders maak ik wel even snel een mailadres aan) In ieder geval alvast bedankt voor het aanbod!
http://www.kijkshop.nl/product/132087/b ... ce=beslist
Heb je een idee hoeveel je er ongeveer voor zou willen hebben? (Ik weet niet of er toevallig ge-PB't kan worden o.i.d., anders maak ik wel even snel een mailadres aan) In ieder geval alvast bedankt voor het aanbod!