Wij beginnen eind 2008

30-03-2008 14:54 4585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

hierbij een gericht topic over meiden (en hun partner natuurlijk) die eind 2008 serieus willen gaan beginnen met zwanger worden. Momenteel ben ik zelf ook nog aan de pil. Ook wij willen dus eind dit jaar 'voor het eggie' gaan...

Hopelijk wordt dit een levendig topic!

NaamLeeftijdStartNODKindProvincieBijzonderhedenRoadster24Eind 20081eFrieslandNieuw huis gekocht!Pocahontas1428waarschijnlijk sept.1eLimburgTrouwen 8-8-8Lisa197730Eind zomer 200827 september1eBrabantgaat ervoorT&G26Sept/Okt 2008 -3eGelderlandZWANGER 7-4-2009Mogalie27 juli 200829 oktober!1eBrabantgaat ervoorRomi8226Nu!17 oktober1eBrabantgaat ervoor!Justline2427 september1eZuid HollandGaat ervoor!Kroket 198027sept. / okt. 20082 oktober1eUtrechtBabymerel29Maart 20092eNoord-Hollandstart na het maken van de foto'sAruba22jan 20081eZeelandWacht op belangrijke uitslagTatje231eUtrecht-Florence2927 oktober1eNoord HollandGaat ervoor!Kruimel27NU! 30 september1eBrabantGaat ervoor!

Groetjes Roadster
Ik hoef niets zelf te betalen van mijn studie, tenzij ik vroegtijdig wegga. Ik heb nu het opleidingscontract laten wijzigen (mijn baas vond het nl ook een goeie) en nu komt er bij in te staan dat ik niets hoef te betalen als mijn contract niet verlegd wordt, of als ik ontslagen word.
...
Hallo ladies!

Hebben jullie nog plek voor een mee-schrijver? Wij willen aankomende zomer beginnen, spannend! Het lijkt me leuk om mee e kletsen over alles wat jullie (en mij natuurlijk ook!) bezighoudt.

Lfs Boon
Roadster, waarom zou die regeling pas gelden als er boven de 30% voor je betaald wordt? Volgens mij is het zo dat het er aan ligt wat je me je werkgever hebt afgesproken, ook al vergoeden ze maar 10%. En het lijkt mij ook onmogelijk dat je als je ontslagen wordt toch het bedrag terug moet betalen (mits je verwijtbaar ontslagen wordt, bijv je niet inzet voor je werk of de opleiding). Wel vervelend zeg!
Goedemiddag!

@koffieboontje, welkom! Vertel eens iets meer over jezelf.

Dan zal ik dat ook even doen: ik 26, moman 30, ik klapperende eierstokken, hij wil eigenlijk nog even niet, daarom compromis gesloten: nog 2 strips en dan stop ik met de pil (is as. donderdag) en dan mag hij naar de etos om condooms te kopen. Ben benieuwd hoe lang het duurt. Verder ben ik een ambtenaar in het zuiden des lands.

@Ten G (te lange naam hoor ;)), goed dat je het hebt laten veranderen, zou idd ook voor ontslag kunnen gelden. Enne, is een ontslag niet altijd verwijtbaar? Anders hadden ze je contract wel verlengd....toch?

@Roadster, geen idee over die 30%... Misschien even uitzoeken of het zo is en of een specifieke afspraak met werkgever die 30%-regel overruled?!

Hier weinig nieuws, woonkamer eindelijk af. Vanavond en vannacht werken (buiten)

Daaaaaaag
...
Hé Lisa,

ja, superspannend! Zit de dagen af te tellen....nog 5 maar en jij nog maar 3! Ben ook heel benieuwd hoe ik ga worden. Moman hoopt dat ik verander in een nymfomane, haha ik laat hem nog maar even in die waan ;)

Volgens mij had ik niet veel last van menstruatie, maar ik ben ook binnen een paar maanden aan de pil gegaan. Heb dus echt geen idee. Had jij veel last?
Spannend meiden! Ontpillen, daar heb ik ook zin in!!!!!!

Houd me (ons) op de hoogte over alles!
...
Ik ben ook wel een zwangerschapsencyclopedie hoor...Dus als je iets wil weten...vraag...is gratis

@Mogalie Tammieengwennie is idd lang maar je mag wel gewoon Tam of Tammie zeggen hoor

Net lekker gebbqt. Morgen naar het land van jan klaasen met kids, schoonouders en zwager en schoonzus +kids
...
Ok mogalie, komt ie:

ik 24, man 39 (niet schrikken) 6 jaar bij elkaar. Werk als consultant in het midden van het land (sinds 3 jaar), en woon daar ook.

11 juni wordt mijn spiraal verwijderd aaaahh! Vanaf half juli is het aan de slag gaan voor een kleine koffieboon. Man wil al heeel lang een kindje, ik vond mezelf eerst te jong en wilde toch een aantal jaren gewerkt hebben en alles op de rit maar dat is nu zover. Vorig jaar een huis (nou ja, bovenwoning) gekocht, man en ik hebben eigen bedrijf (naast mijn werk als consultant) en man kan dus zijn werktijden zelf indelen, wat wel heel handig is als het allemaal lukt en er een koffieboontje bij komt!

Is er nog iemand die half juli ongeveer begint? Ik merk al dat er een aantal koppels zijn waar de anticonceptie binnenkort in handen komt van de man, spannend! Ik ga even alles lezen in dit topic

lfs boon
Hé hallo,

ben ik weer na een nacht bikkelen....pfffff, ben megabrak!

Lisa, tja,minimo is bij ons nog niet in aantocht, moman wil eigenlijk nog niet. En heeft aangegeven ECHT te zorgen voor condooms.....beetje balen, maar we zijn wel een grote stap dichterbij! Femex ken ik eigenlijk niet, gelukkig nooit hoeven gebruiken. Schrijf ook bij het topic 'Zwanger in 2008?' en daar zijn de ontpillingservaringen verschillend.

Tam ( ;)), fijn dat we je mogen gebruiken als wikipedia! En, woon net als Lisa in het zuiden, bij ons was barbecuen echt geen optie gisteren. Vandaag misschien wel, want veel zon, maar ga lekker hele dag brak op de bank hangen, haha!

Koffieboontje, spannend allemaal! Omgekeerde wereld dat koffieman eerder wil dan jij. Lijkt me vreemd! Maar gezien de leeftijd is het bij jullie wel logisch. En tja, schrik niet hoor, vanzijn leeftijd, is alleen anders dan de gemiddelde nl-er.

hoop dat we ook half juli beginnen, maar vooralsnog zit dat er helaas niet in!

Zit te denken of ik gewoon braaf met boterhammen of yoghurt ga ontbijten of dat ik met mijn brakke hoofd de pasta van gisteren ga eten....:) Shame on me!

Jullie nog plannen?

Groetjes!
...
Hoi Lisa, ik heb mijn studieovereenkomst erop nagekeken, maar daarin staat alleen dat het eventueel terugbetalen van studiekosten wordt bepaald door overeenkomsten van de instelling. Die heb ikzelf dus niet, moet ik op het werk naar opzoek...

Lekker duidelijk dus!

Wat is Femex?

Spannend, om te stoppen met de pil
Jeetje, stom dat je die niet hebt gekregen. Is dat ook niet besproken dan? En volgens mij zijn ze wel verplicht je de voorwaarden te overhandigen, of niet?

Lisa, lig idd ook met laptop op de bank met tv aan. Heb toch maar ontbeten met yoghurt, maar nu al wel een flinke bak chips naar binnen gewerkt ;)

Wacht je op vast contract? Enne, andere topic al bekeken?

Leuk trouwens dat het hier weer wat drukker is, gezellig!
...
...
Hé Lisa,

Weet even niet meer wat voor werk je doet?! En hoe zijn je voortgangs- of functioneringsgesprekken tot nu toe? Als ze super tevreden met je zijn,zou ik persoonlijk niet wachten. En het is toch ook vreemd om meteen zwanger te raken (als je dat geluk hebt) als je je vaste aanstelling binnen hebt gehaald?

Misschien heb ik makkelijk praten, want de overheid is er toch meer op ingesteld, maar ik zou niet willen werken voor een bedrijf wat niet mee wil denken bij kinderen.

Bij mij maken collega's weleens toespelingen, maar die wimpel ik af. Eén college is even oud en die beginnen binnenkort en die weet wel meer. De rest hoeft dat niet te weten hoor. En volgens mij ziet mijn baas het als een vanzelfsprekend iets dat vrouwen van onze leeftijd kids krijgen.

Ik moet in december een vaste aanstelling krijgen, maar dat laat ik niet van invloed zijn hoor.

Enne, moman denkt ook dat ie superzaad heeft waarmee ie in 1 keer raak schiet.......mannen ;)
...
Hi! Lisa, ik heb een gemengd gevoel bij mijn spiraaltje. Ik heb hem ong. 2 jaar geleden door mijn huisarts laten plaatsen. Hij zou 5 jr moeten blijven zitten, maar vorig jaar is hij er spontaan uit gevallen (nou ja, gevallen, hij zat opeens helemaal onderin zegmaar en niet bij de baarmoedermond. Toen ben ik naar de gynaecoloog gegaan en moest hij er helemaal uitgehaald worden en een nieuwe erin wat echt MEGA veel pijn deed, ging bijna van mijn stokje. Ben ook nog aan het twijfelen of ik ooit wel weer een spiraaltje neem.

wbt je contract; ik weet niet in hoeverre jullie het kunnen redden in het geval je geen contractverlenging krijgt? Als het dan financieel niet te doen is zou ik nog even wachten tot je zekerheid hebt, stel dat je geen vast contract krijgt en op zoek moet naar een andere baan; dat lijkt me erg lastig als je zwanger bent!
...
Ik denk dat die voorwaarden wel te vinden zijn op het intranet, maar ik zal er wel naar op zoek moeten. staat mij iets van bij dat ik nergens aan vast zit. Dat hoop ik dan maar!!! We hebben het er iig nooit over gehad, dus ja. Ook mijn schuld natuurlijk...

Ja, dat vaste contract kan erg belangrijk zijn. Ben momenteel dus aan het solliciteren, maar een vaste baan krijg ik ws nooit direct. Zal een jaarcontract worden... En als je dan inderdaad na 3 maanden zwanger bent, daar worden ze niet blij van denk ik.

We zien wel.

Ik werk nu drie dagen, zou dat ook willen blijven doen
Zo, een douche doet wonderen! (maar ben wel weer terug op de bank gekropen ;))

Lisa, tja, hhij heeft dus heel kort door de bocht gezegd: ik heb je graag hier, maar dan moet je wel gewoon fulltime blijven werken.... Misschien dan toch nog maar even wachten tot je zekerheid hebt. En 4 ipv 5 dagen: misshcien kun je dan voorstellen om 36 uur te werken? Scheelt hem ook maar 4 uur en jij hoeft niet veel in te leveren. En waarschijnlijk werk je regelmatig wat extra (omdat het bijna niet in 40 uur is te behappen), dus dan dek je jezelf hiermee ook in.

Koffieboon, naar verhaal van je spiraal. Wat waren de fijne kanten?

Roadster, wat voor werk doe jij/wil jij doen? Waarschijnlijk krijg je idd eerst een (of een paar) jaarcontract(en).

Ik werk 4x9 uur en wil dat blijven doen.
@ Mogalie, ik werk in de gehandicaptenzorg, en wil dit ook blijven doen, maar dan bij een andere instelling...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven