Geld & Recht alle pijlers

Is dit haalbaar?

12-02-2013 17:45 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon nog thuis maar de sfeer is om te snijden. Constant ruzie en ik ben het beu. Ik zou graag op mezelf gaan wonen maar er is een probleem. Ik ben werkloos en krijg op dit moment een wwb uitkering. Ik solliciteer me helemaal gek maar op dit moment helaas nog geen zicht op iets nieuws.

Ik sta al 5 jaar ingeschreven voor een woning en ik zit er over te denken om me ook in te schrijven voor op kamers.

Denken jullie dat het haalbaar is om met een wwb uitkering een woning te zoeken? Liever doe ik het als ik een baan heb maar ik denk dat het beter is als ik zo snel mogelijk uit huis ga.

Bedankt voor meedenken
Het moet te doen zijn, met 1 persoon, je hebt zo'n 50 euro in de week ( schat ik zo) voor de boodschappen,je moet super goed opletten met boodschappen doen.

Niet te hoge huur nemen, niet te oude woning,kwa stookkosten.
Ik heb niet heel veel spaargeld maar ik doe heel zuinig aan en kan zo een beetje sparen. Zorgtoeslag krijg ik idd al .
quote:redband schreef op 12 februari 2013 @ 18:43:

Het moet te doen zijn, met 1 persoon, je hebt zo'n 50 euro in de week ( schat ik zo) voor de boodschappen,je moet super goed opletten met boodschappen doen.

Niet te hoge huur nemen, niet te oude woning,kwa stookkosten.Telefoonabbo opzeggen en een simonly van een tientje nemen en geen sociale dingen meer willen doen. Ik zou er niet voor kiezen... of je moet een hoop geld achter de hand hebben zodat je af en toe toch nog iets leuks kan doen.
Of word je uitkering nog hoger als je 't huis uitgaat?
Dat zou ik eens moeten navragen of de uitkering dan hoger wordt. Ik denk dat ik om te beginnen maar eens informatie bij de gemeente ga inwinnen .
Doe dat Dan kun je daarna eens een lijstje voor jezelf gaan maken met je te verwachten kosten.
Oh, stap 1 begin alvast een IB60 formulier aan te vragen bij de belasting, als je gaat reageren en kijken heb je die alvast! Dat is tegenwoordig verplicht bij de woningbouw. Een belletje en je hebt hem zo.
Ik ben 23 en ik voel gewoon dat ik er klaar voor ben om op mezelf te wonen. Helaas zal het op dit moment dan met een wwb uitkering moeten
quote:meeske schreef op 12 februari 2013 @ 18:57:

Ik ben 23 en ik voel gewoon dat ik er klaar voor ben om op mezelf te wonen. Helaas zal het op dit moment dan met een wwb uitkering moeten http://ib60.nl/wanneer-nodig

doe van de week ook even belletje naar de belasting.
http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/

kan je bv proefberekening doen bij huren.
Allemaal bedankt voor het meedenken !
Waarschijnlijk kun je kwijtschelding gemeentelijke heffingen/belasting krijgen. Ook kan het goed zijn dat je in aanmerking komt voor voedselpakketten. Ook krijg je zorg en huurtoeslag. Zorgtoeslag kun je volgens mij nu al aanvragen. Mogelijk kan de gemeente je ook nog met een aantal zaken helpen. Een kennis van mij heeft veel hulp gehad aan bureau welzijn, misschien eens uitzoeken.
Van 660 euro per maand, ga je het niet redden meid.

- Denk aan huur, gas water, licht

- Boodschappen

- Zorgverzekering

- Andere verzekering

- Telefoonkosten

- Geld ( om te sparen)

Zit je al zo aan 600 euro, alles bij elkaar. En dan, bereken ik het niet ruim.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
wwb-uitkering vanaf 21 jaar, alleenstaand, alleenwonend,

vanaf 1-1-2013:

per maand

¤ 879,10

vakantie-uitkering

¤ 46,27

totaal

¤ 925,37
Je krijgt een toeslag als je zelfstandig woont. Dus je uitkering gaat omhoog. Vergeet niet dat je ook in aanmerking komt voo rhuurtoeslag als je in een zelfstandige woning gaat wonen. Dus niet als je op kamers gaat, waarbij je een gedeelde voordeur, keuken en badkamer hebt!
WWB voor alleenstaande die zelfstandig woont dus niet op kamers of thuis krijgt E 879,10 aan wwb uitkering (dat is die 660 plus woonkostentoeslag) Je kan nog zorg en huurtoeslag aan vragen bij de belastingdienst. Volgens mij kan je nu je thuiswoont ook al zorgtoeslag aanvragen.

Het vakantiegeld waar doradora over heeft krijg je niet per maand maar in de maand mei of waneer je gaat werken en de wwb stopt.

Ik weet hoe het zit met de hoogte van wwb als je op kamers gaat wonen. (lastig te krijgen, kamers gaan vaak naar studenten)
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Ik denk ook inderdaad dat ik eerder op zoek moet naar een woning dan een kamer. Ben er al wel achter dat ik alleen huurtoeslag kan krijgen als ik een huis huur en geen kamer.

Zorgtoeslag krijg ik al

Ik heb me vandaag wel op allerlei sites ingeschreven die kamers verhuren. Kan het altijd proberen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven