Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
quote:Neferisis schreef op 07 februari 2013 @ 17:52:

@Indie > ik denk dat mijn kaart uit Friesland toch echt van een andere postcrosser komt, want deze afbeelding, een Chinese terra-cotta krijger, had ze nog niet eerder verstuurd.

Dat bedoelde ik juist. Ze heeft haar best voor jou gedaan. I.p.v. de kaart die ze al tientallen keren eerder heeft gestuurd, heb jij iets heel passends gekregen. Je begreep me denk ik verkeerd. Ik weet trouwens wel 100% zeker dat zij het is, je kunt me terug vinden in haar verzondenlijst.

@Droomz: Ik had recent ook al twee super snelle kaartjes naar Duitsland. Is op zich ook wel eens fijn. Je krijgt er alleen net zo snel weer een nieuw Duits adres voor terug. Nou ja, als de profielen maar leuk zijn.

Vandaag geen kaarten in de bus. Ik moet zelf een kaartje uitzoeken voor Hong Kong. Hopelijk komt deze wel aan. De vorige is expired. Het was een leuk profiel. Een nieuweling die het vooral om de tekst te doen is en niet zozeer om de kaarten of postzegels. Ik kan dat wel waarderen.
@Neferisis: Het zal wel niet veel zin meer hebben hè, om je nu nog veel plezier in Berlijn te wensen?
Wow, ik heb vanavond een hurray gehad van een kaart die 117 dagen onderweg is geweest. Wat een verrassing. Ik wist dat Rusland langzaam gaat, maar dit had ik niet meer verwacht. Erg leuk. En als pleister voor het wachten krijg ik ook nog een kaartje opgestuurd.
@ Indie > Leuk dat je kaartje na 117 dagen nog aan komt. Ik heb ook nog drie expired kaartjes waarvan ik hoop dat ze ooit nog aankomen, maar veel kans geef ik het niet.

Ik heb net een kaartje verstuurd naar Ukraine. Het profiel was van een jongen die alleen een lijst gaf van films en series die hij leuk vindt. Ik heb hem maar een paar kijk-tips gegeven. Maar ik wist niet wat voor kaart ik moest sturen. Ik heb geen film-kaarten in mijn assortiment zitten.
@DolorousEdd: Was er niet een beetje uit die films en series op te maken wat zijn smaak is? Bijvoorbeeld: humoristisch, alternatief, sf, natuurliefhebber, etc. Wat is het uiteindelijk geworden?

Gisteren heb ik vier kaarten op de bus gedaan. Een kudde buffels gaat naar Finland, een I-drukker naar Hong Kong, een earth from the air naar Duitsland en een Italiëkaart blijft in NL. Zelf heb ik dit weekend een geweldige Loesjekaart gehad. En een hele enthousiaste hurray uit Frankrijk op een kaart waarvan ik wel dacht dat hij 'm leuk zou vinden, maar wat ook wel een beetje een gok was. Leuk dus dat het zo heeft uitgepakt.
Hallo mede-postcrossers,

Ik heb sinds een paar weken postcrossing ontdekt, en wil graag meeschrijven op het forum

Heb al gemerkt dat het verslavend is: steeds in de brievenbus kijken of er al een kaar binnen is. Zelfs m'n vriend is enthousiast! Helaas heb ik er pas 2 binnen, het duurt wel even voor het echt goed loopt volgens mij. 1 kaart naar Rusland is al weken onderweg, ik hoop dat deze nog aankomt. Kennen jullie Papierdier al voor leuke kaarten? Ik heb net een levering binnen, ben er heel blij mee! Ga binnenkort dit forum goed doorspitten voor nog meer leuke adresjes.
Na een paar koude, maar fantastische dagen in Berlijn trof ik bij thuiskomst 12 officials en 2 bedankjes aan tussen de normale post. Ik ben uren bezig geweest met de registratie en het schrijven van persoonlijke hurrays. Geweldige afbeeldingen en een enkele zozo ontvangen voorzien van prachtige zegels, stickers en boeiende verhalen. Ik heb nog geen nieuwe adressen aangevraagd, eerst maar eens zelf enkele bedankjes de deur uit doen.

@Indie > Berlijn was top, een fijne en opvallend schone stad om rond te dwalen. Ik heb vooral genoten van de vele cultuur. De koepel van de Reichstag bezichtigen terwijl buiten de sneeuw dwarrelt over de verlichte stad vond ik bijzonder. De collectie van Pergamon Museum was overweldigend, de speciale tentoonstelling rond Nefertiti in het Neues Museum vond ik het absolute hoogtepunt van de reis. De exposities onder het Holocaust monument, in het Topographie des Terrors centrum en in het Mauer Haus waren indrukwekkend en beklemmend. Onvoorstelbaar dat deze gruwelijke verschrikkingen hebben kunnen plaatsvinden, en het is nog maar zo kort geleden.

Vanwege het dreigende overgewicht van de handbagage geen boeken in de musea gekocht, wel een stapel kaarten. Voornamelijk voor de 'heb', ik weet nog niet of ik deze voor het postcrossen ga gebruiken.

@DolorousEdd > het was volop filmfestival in Berlijn, maar ik kon nergens kaarten over het thema ontdekken. Er zijn gelukkig genoeg online winkels met een ruime sortering filmkaarten. Wat heb je tenslotte verstuurd?

@IIvvy7 > welkom!

Het blijft iedere keer leuk om een pakketje met nieuwe ansichten binnen te krijgen. Er zijn heel veel online shops en ik heb er al diverse uitgeprobeerd. Ik bestel uitsluitend kaarten die minder dan een euro kosten en tracht vooral her en der via kortingsacties de voorraad op peil te houden. Heb je het maximale aantal adressen aangevraagd? Heb je de optie van kaarten van en naar landgenoten aan staan?
quote:Neferisis schreef op 13 februari 2013 @ 11:21:

De exposities onder het Holocaust monument, in het Topographie des Terrors centrum en in het Mauer Haus waren indrukwekkend en beklemmend. Onvoorstelbaar dat deze gruwelijke verschrikkingen hebben kunnen plaatsvinden, en het is nog maar zo kort geleden.

Herkenbaar wat je schrijft. De Killing fields en vooral de Tuol Sleng gevangenis in Cambodja en het oorlogsmuseum in Ho Chi Minh, waren ook zo overweldigend. Ik zie nog steeds af en toe die beelden voor me. Niet te bevatten dat mensen zo met elkaar om kunnen gaan.

@Livvy7: Had je de tweede post van dit topic al gezien?

Gisteren een heel enthousiaste hurray gekregen vanuit Duitsland (erg leuk dat iemand zo blij is met mijn kaart) en enkel een "thank you for the postcard" uit Belarus. Vandaag twee nieuwe adressen aangevraagd. Uiteraard weer Duitsland en Belarus. De eerste krijgt een vuurtoren, de tweede een badeend. Helaas was het tweede profiel (een zes jarig meisje) helemaal leeg. Ik heb daar zo'n hekel aan.
Zo, inmiddels zit ik op 56 sent, 10 onderweg, nog 2 expired waarvan ik hoop dat ze aankomen en 2 expired waar ik de hoop van heb opgegeven.

Tegenwoordig is mijn tactiek om zodra er een aangekomen is, gelijk opnieuw aan te vragen. Ga eens kijkenkf ik zo meerdere landen heb.
Wat moet ik nou met een lege kaart in een envelop?
quote:Peacy schreef op 14 februari 2013 @ 12:41:

Wat moet ik nou met een lege kaart in een envelop?

Valentijn misschien?

Meestal vraag ik ook gelijk een nieuw adres aan. De meeste kaarten zijn zolang onderweg dat ik niet op onbetaalbare hoeveelheden kom. En inderdaad ook met het idee dat ik dan de meeste aparte landen krijg.
Ik had vandaag respect voor de postbezorger, die, sneeuw en ijzel trotserend, toch drie kaarten bij mij in de bus liet glijden. Niet de mooiste exemplaren voor mijn verzameling, maar de afzenders hadden in ieder geval wel hun best gedaan op de geschreven boodschap.

@Indie > lege profielen of hurrays vind ik zo'n afknapper.

Ik vraag tegenwoordig niet meer meteen een nieuw adres aan zodra ik een hurray ontvangen heb. Ik mag 46 stuks tegelijk onderweg hebben, dan gaat het toch echt in de papieren lopen.

@Peacy > heb je een lege kaart in een envelop ontvangen of is het een wens van een toegewezen profiel?

Nu toch maar mijn bed in, want om 7.30 uur moet er al gesport worden...
@ Indie, Neferisis > Uiteindelijk heb ik een kaart verstuurd met een afbeelding die bij mij het beeld van een film opriep. Een kaart in zwart-wit-rood met een donkere man op de voorgrond en een oude Amerikaanse auto in het rood op de achtergrond.

Ik weet dat online wel film kaarten te koop zijn, maar ik vind ze zelf vaak niet zo leuk en heb ze tot nu toe daarom nog niet gekocht.

Deze week weer drie kaartjes gekregen. Uit Oostenrijk (had ik nog niet), Polen en Duitsland. Die laatste is een officieel postcrossing kaartje met het logo van postcrossing op de voorkant en heel veel brievenbussen. Het kaartje zal ongetwijfeld vaak verstuurd worden, maar ik vond hem wel leuk!
Neferisis, ben je naar Berlijn geweest? Hoe was het? Ik hoop dat je er een fantastische tijd hebt gehad, ik zag al dat er bij jullie wat griep (ziek zijn) voorbij was gekomen in een paar posts terug.

Indie, hoe is het met jou? Lege profielen zijn zeker niet zo leuk, jammer als mensen zo weinig moeite doen om er iets neer te zetten. Heb je al wel weer mooie kaartjes ontvangen de laatste tijd?

Peacy, jouw spreek ik nog wel eens buiten dit topic om:). Hoe gaat het met PC? Al veel kaartjes ontvangen en verzonden meid?

Nieuwe PC'ers: Welkom hier, leuk dat jullie mee komen schrijven!

Momenteel ben ik gestopt met PC. Mijn profiel gaat tijdelijk op niet-actief. Ik kan/wil er niet over uitwijden hier op het forum maar afgelopen weekend wat vreselijks meegemaakt. Niet direct aan PC gelinkt hoor, geen zorgen allemaal:). Alles is nu anders en binnenkort weer verder met postcrossing. Adreswijziging kan je toch doorgeven op je PC-profiel zonder dat je een nieuw profiel aan hoeft te maken?

En op dit moment lig ik grieperig op de bank. Dacht echt dat de griep mij deze keer over had geslagen maar niet dus. Gelukkig knap ik alweer snel op:).
Ik heb gewoon een kaartje uit Indonesië! Bijzonder, vind ik.

Iemand die Daniel Sahuleka kent en een film over z'n leven bekeken heeft. Ook bijzonder.

Sorry, ik val een beetje met m'n kaartje in het topic, niet meegelezen. Heel weinig actief met postcrossing ook, maar kreeg vandaag 4 kaarten binnen. Dat is dan wel weer heel erg leuk

Sterkte Nicolientje. Lees net alleen jouw reactie.
Later is nu
Dreamer, hoe is het met jou? Sorry dat ik je naam niet had onthouden in mijn vorige post! Heb je inmiddels al veel kaartjes ontvangen? Een kaart uit Indonesië is zeker bijzonder, wat leuk. Was het ook een mooie kaart? Dankjewel.

Peacy, op het forum van PC (penpal topic) vragen ze zich af of de mensen die niet meer schrijven nog actief zijn. Misschien kan je iets laten weten? Denk aan jou meid!
Ik heb trouwens een profiel getrokken met veel do's en vooral veel don'ts.. pff.. En dan ook nog graag de kaart in een enveloppe, onbeschreven. Hij heeft dezelfde kaarten niet verzonden, zo te zien. Dat scheelt weer
Later is nu
Haha, Nicolientje, je hoeft je toch niet te verontschuldigen dat je me niet noemde? Ik vergeet zo vaak iemand te noemen. Bovendien was ik hier al weken niet geweest!

Ik heb nu 69 kaartjes ontvangen, 69 verstuurd, waarvan 1 experid.

Stuur nu een kaartje naar Belarus en Slovenië, die laatste is ook een nieuw land.

Heb er nog 5 onderweg
Later is nu
Oh joy ik vraag nog een adres aan: Duitsland. Dus.. nog maar een adres aangevraagd: Zwitserland! Een nieuwe.. leuk!

Later is nu
Haha, ik kreeg zojuist een hurray uit Taiwan.

"bedankt voor de grappige koeien, maar ik vraag me af hoe hij over is gekomen, zonder postzegel"

En dat terwijl ik altijd check, check en dubbelcheck. Toch niet goed genoeg dus. Raar. Dit was ook net een kaart, die ik vergeten was te plaatsen (was gelukkig al eens gescand) dat deed ik een week later.

Ik kreeg een kaart uit Italie en Finland. Italië is nieuw
Later is nu
dubbel..
Later is nu
De afgelopen dagen zowel fantastische en als verschrikkelijke plaatjes en praatjes ontvangen.

Uit Hong Kong ontving ik een uitnodiging voor een open dag van de faculteit Tandheelkunde waarop alleen mijn adres en het ID nummer was geplakt. Ik heb in mijn hurray laten weten dat ik die dag echt wel iets anders te doen heb...

Een stapel kaarten gepost: naar Japan een Lali, naar Australië een Waterhouse, naar Turkije uiltjes, een filmposter naar België, klederdracht naar Oekraïne en mysterieuze ogen naar Finland. Ook mocht ik een nieuw land aan mijn verzonden adressen toevoegen, Jamaica. Helaas was het profiel niet echt een uitdaging en is er een typisch toeristenkaartje naar onderweg.

@DolorousEdd > het bewuste brievenbuskaartje heb ik nog nergens gespot, maar ik blijft alert.

@Dreamer > Daniel Sahuleka associeer ik met middelbare schoolfeesten, zijn optredens waren altijd een succes.

Een kaart zonder postzegel zal mij niet zo snel overkomen, want dat is de eerste handeling die ik pleeg als ik de uitverkoren ansicht in handen heb. Eerst de zegel(s) erop, dan pas kan ik zien hoeveel ruimte er nog resteert voor het adres. Ik check vlak voor het posten nog of de zegels goed vastzitten, want op sommige ondergronden hechten ze niet altijd even stevig.

Een ID-code vergeten gebeurt mij nog maar zelden sinds ik deze in een afwijkende kleur vermeld.

@Nicolientje > beterschap met alles.

@alle nieuwelingen: al/nog iets in de bus aangetroffen?
Hallo allemaal,

Ik heb hier een paar weken niet meer geschreven.

Inmiddels heb ik 27 kaarten verstuurd en 24 ontvangen. Ik heb al uit diverse leuke landen kaartjes ontvangen, ook bijzondere plaatsen zoals Aruba!

Ik heb nu ook al diverse leuke websites ontdekt waar je leuke kaarten kun bestellen. En in de stad ontdek ik leuke winkeltjes met kaarten waar ik vroeger gewoon voorbij liep!

Toen ik net begon met postcrossing, in december, had ik die gratis stroopwafelkaartjes besteld bij I-Drukker. De site van gratisansichtkaarten is al een tijdje niet online wegens onderhoud. Zouden ze gestopt zijn met de gratis ansichtkaarten?

Sommige kaarten gaan supersnel, sommige echt heel langzaam. De kaart die nu van mij het langst onderweg is, is naar Rusland, 30 dagen. Dat meisje komt trouwens wel iedere dag online.

Zodra ik zie dat er een kaartje van mij is geregistreerd, vraag ik meteen een nieuw adres aan.
Over de website van postzegels met korting ben ik erg tevreden. Tot nu toe krijg ik diverse verschillende postzegels. En ik krijg heel veel leuke reacties over de postzegels op de kaartjes die ik heb verstuurd.

Laatst had ik een bestelling van 25 pakketjes postzegels voor Europa en 25 pakketjes postzegels voor de wereld besteld. Omdat mijn bestelling meer dan 40 euro kostte, kreeg ik een gratis postzegelbevochtiger meegestuurd, zo'n kussentje.

Bestellen jullie de postzegels met korting speciaal voor postcrossing of gebruiken jullie ze ook voor privépost?
Kreeg de lege kaart toegestuurd als in naar mij. Niet als wens. Vond t raar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven