Werk & Studie alle pijlers

Studie schooljaar 2012/2013 topic!

16-08-2012 09:09 942 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms heb ik, omdat ik een thuisstudie doe, moeite om mezelf aan mijn planning te houden.

Dit schooljaar wil ik dat anders aanpakken!

Ik open dit topic voor mensen met hetzelfde probleem en ik hoop dat wij elkaar af en toe een schop onder de kont kunnen geven als wij afwijken van onze studieplanning.

De bedoeling is dus dat je mededeelt wat af moet deze week, en ook (naar eerlijkheid) vermeld of het werk daadwerkelijk gedaan is.

Zo creëeren we een soort van "stok achter de deur/ sociale controle" , we zullen zien of het helpt...

Veel succes allemaal!

(natuurlijk zal ik vandaag nog mijn planning van deze week posten)
We live in a free world
quote:niekchic schreef op 17 februari 2013 @ 10:46:

Heb mezelf naar de UB gesleept, en ben toch blij dat ik dat heb gedaan. Paracetamol erin en gaan!! Heb een hoop te doen en wil echt zoveel mogelijk kunnen afvinken vandaag. Gister was echt prut..totaal 3 bladzijdes gelezen..let's do it!! Zijn er nog anderen met productieve plannen vandaag?? Succes!!En is het druk in de UB op zondag? Ben nog nooit in het weekend naar de UB gegaan. En heb je vandaag wel veel af kunnen vinken van je lijstje?
Ik ben naar die in Utrecht gegaan ;) op de Uithof was er echt geen hond vandaag, Kan te maken hebben met de voorjaarsvakantie op de HBO's maar het was echt heel rustig. Dat is het op zondag sowieso wel geloof ik want al die keren dat ik ben gegaan (en dat zijn er nogal wat) is er altijd plek.Dus probeer het eens zou ik zeggen :-)

Door de week is het crisis als je niet op tijd bent om een tafeltje te veroveren.Dat ben ik meestal wel, want ik weet inmiddels dat het niet tof is om een halfuur rond te lopen voor je misschien een plekje vindt.

Ik heb wel veel kunnen doen. De bieb ging om 6 uur dicht en heb bijna alles af wat ik af wil en moet hebben. Moet alleen nog wat randzaken doen. Perforeren, inmappen en dat soort gedoetjes. Dat kan binnen een kwartier klaar zijn en dan heb ik een vrije avond!!
@Niekchic, klopt de UB van Utrecht is doordeweeks SUPER druk. Maar ik vind de UB in Utrecht ook heel vaak koud.. :| en ik vind het jammer dat je geen koffie of thee naar binnen mee kan nemen, tenzij je het naar binnen smokkelt.

De afgezonderde hokjes vind ik wel heel fijn daar, jammer dat die altijd als eerste bezet zijn!
True! Ik neem altijd een extra sjaal en vest mee. Die op de Uithof vind ik kouder maar daar kun je wel een thermosfles mee naar je tafel nemen (stiekem). Op de Drift staan ze al in je nek te hijgen als de dop toevallig uit je tas steekt maar daar kun je dan tegenwoordig weer mee in het 'restaurant' gaan zitten. Op de Drift is het dus minder koud maar heb ik beide bibliotheken 'mijn' eigen plekje.

Gelukkig is het in de bieb op mijn faculteit bij de UvA een stuk minder druk. Daar is altijd plek als ik er moet zijn. Ideaal voor mijn tussenuren dit blok ;) Was even vergeten dat avondjes vrij ook heel fijn zijn!

Gaat het goed met je paper? Ik heb laatst mijn eerste geschreven ;) ik had veel aan een tekstschema nadat mij hier was verteld hoe een paper er überhaupt uit moest zien!

Succes in elk geval!! En de rest ook met de komende week!!
Ooh ik ga altijd naar die van de Uithof, of ja ging :P ..Nu studeer ik op mijn vrije dagen gewoon thuis als ik verder ook geen studie-afspraken heb met medestudenten o.i.d.

Ik woon toch alleen en dan vind ik de reistijd zonde, opzich kan ik mij wel thuis goed concentreren (als ik alleen ben).

Wanneer ik tussenuren heb zit ik wel op de VU.

Volgens mij gaat het nu wel aardig...had al mijn opzet, maar op een gegeven moment lees ik zoveel informatie en dan is het zo van oke zal ik zo beginnen, of toch maar zo? Uiteindelijk gewoon maar gaan typen :P ..En die 600 woorden had ik ook grotendeels weggehaald/herschreven want dat sloeg nergens op. Toen weer opnieuw begonnen en ben vandaag van 477 woorden naar 1150 worden gegaan dus dat is volgens mij wel aardig opgeschoten. (1 hoofdstuk af, 2e voor een kwart)

Ik stuur morgen wel het concept gewoon op, voor de rest heb ik wel in steekwoorden opgeschreven wat daar moet komen en ik zit nu ook vast bij de deelvragen en de hoofdvraag.

Probeer morgen hoofdstuk 2 en 3 af te schrijven en wellicht dat ik woensdag nog een keer een concept opstuur.

Dankjewel, jij en de rest ook succes!
Hier heb ik weer wat gemist. Heb het tot nu toe erg rustig. Heb deze periode maar 2 vakken met een tentamen en de rest allemaal verslagen, en er zijn ongeveer 3 vakken die over de rest van het jaar lopen.

Ik wacht dus nog steeds op 2 resultaten...

En deze periode heb ik iets van 6 vakken...

nu ga ik weer naar de les..
Nou, heb feedback gekregen op mijn concept van mijn paper.

Pff......hij verwacht echt veel..:/ Uiterlijk volgende week woensdag 23.59 uur moet ik het inleveren. Maar heb het deze week ook best druk met andere vakken.

Dus ik hoop dat ik af krijg door er zaterdag en zondag fulltime aan te werken.

Vandaag heb ik de hele dag gestudeerd (wiskunde en statistiek, ga zometeen weer verder met statistiek). Morgenochtend waarschijnlijk nog even statistiek leren en daarna de hele middag een case werken met mijn groepje.

Succes iedereen!!
Meiden! Hoe gaat het hier? Ik wil jullie even bedanken voor de paper-hulp. Jullie hebben me een zetje in de goede richting gegeven en dat heeft zich uitbetaald...7,8! Ben ik erg bij mee en ook met de cijfers voor andere vakken die zijn binnengekomen.

Maar toch gaat het niet zo lekker. Zit niet zo lekker in mijn vel de laatste tijd, maar er is geen duidelijke reden hiervoor ik voel me gewoon zo blugh..ik ga wel zoveel mogelijk naar buiten maar zit met mijn enkel. Niks lukt meer de laatste tijd (snij in mijn vinger, laat dingen vallen, laptop-onderdeel kapot)

Morgen een tentamen en een presentatie voor hetzelfde vak. Pfff
Rustig hier, iedereen druk aan de studie dames, even jullie advies over het volgende.

Over 5 weken heb ik een tentamen over een vak die gaat over 3 boeken (per boek circa 300 blz). Er worden geen colleges gegeven, dus het is echt zelfstudie. Omdat ik normaal altijd terug kon vallen op de colleges, weet ik niet hoe ik dit het beste aan kan pakken. Hoe zouden jullie de zelfstudie van 3 boeken aanpakken als je geen hulp hebt wat betreft lessen/colleges?
zo, dacht laat maar weer eens van mijn kant weten.

Hier heel druk heb tijdelijk(2 weken)een hond in huis, en die eist veel aandacht. Tussendoor ook zat met de studie bezgi, vooral opdrachten en verslagen. Heb deze periode maar 1 tentamen..

Verder niet veel te melden eigenlijk..

@Ulla,

wat voor vak is het? Een doe vak of echt leer vak. Als het een echt leer vak is zonder berekeningen ed. zou ik gewoon zo veel mogelijk samenvatten, en vooral dingen nazoeken die je snapt, door middel van wikepedia en andere bronnen..
Haai!!

Ppp is het gelukt met je paper? Verslagen, werkstukken en papers vind ik echt een pain! Maar sinds mijn schrijfcursus durf ik in elk geval eraan te beginnen.

Ullaa: hoe ik het zou aanpakken ligt helemaal aan het soort tentamen. Maar ik zou het in ieder geval in hapklare brokken verdelen. Theorie kun je samenvatten. Andere dingen misschien oefenen maar je kan bijvoorbeeld proberen om elke dag even ermee bezig te zijn.

Ik probeer hier mezelf uit die dip te halen. Het gaat soms beter maar heb nog veel te vaak van die dagen dat ik me alles aantrek en alles mis gaat. Probeer het belangrijkste vak dat ik nu volg goed bij te houden. Hoop dat het betere weer dat is voorspel ook echt gaat komen en helpt voor mijn humeur! Hoe is het met iedereen hier?
goedenmiddag..

vakatie is inmiddels voorbij. Was veel te kort, vooral met een oppashond in huis gaat de tijd veels te snel voorbij.

Dus vandaag weer de eerste lessen gehad, vrij slaapverwekkend eigenlijk. Maar ik ben er door heen. Nu moet ik eigenlijk nog wat dingen doen, maar heb sinds gisteren kiespijn, waarschijnlijk is het een verstandskies die probeert door te komen..
Hallo dames! Vandaag laatste tentamen gehad en hij ging goedddd :D Ben blij!! Het was een vak wat mij niet zo ligt en waarop ieder jaar weer veel studenten op falen. Ik heb het boek niet eens 1 keer open gehad (oops, ben ik niet trots op hoor), maar enkel en alleen de hoorcolleges heeel goed geleerd. Uiteindelijk heb ik wel veel uren eraan gemaakt. Dus ik vind wel dat ik een goed cijfer verdien.

Vandaag ga ik rustig aandoen (ben moe!) en vanaf morgen weer bezig met studeren. Vanaf nu ga ik het beter aanpakken en ook de studieboeken helemaal lezen.

Strawberry en niekchic bedankt! Het is inderdaad theorie. Elke dag wat eraan doen is wel een slim idee (ook al heb ik ook nog veel andere vakken). Lezen en samenvatten ga ik.
Fijn dat je er een goed gevoel over hebt :-)

Vandaag doe ik weer een dagje bieb. Probeer alles weer bij te werken. Loop dit blok niet eens zo veel achter. Ben een beetje geshockt door mezelf! Ik kan het dus wel haha. Een opdracht die ik volgende week moet inleveren is zelfs al twee dagen af! Hopelijk kan ik dit vasthouden

Succes allemaal!
Oeh

Wat is het rustig hier! Hoe gaat het met alle papers, scripties, tentamenvoorbereidingen en werkstukken? Volgende week is mijn tentamenweek. Joepie (not) !! Maar daarna eens een lekker lang weekend helemaal niks doen!! heb er nu al zin in. Eerst mijn tentamens overleven. Bij 1 vak heb ik een docent die zo ontzettend subjectief oordeelt (genoeg ervaring mee gehad), daarvan ben ik benieuwd of ik het vak haal. Het tentamen is al mondeling dus genoeg ruimte voor haar om negatief te beoordelen bij mensen die net iets kritischer zijn dan gewenst. Ik voel de bui al hangen. Voel me voor dit vak ook niet echt gemotiveerd. Het andere vak is vrij droog. De theorie is wel duidelijk en helder maar de literatuur is vreselijk om doorheen te komen. Zo'n 600 blz. Voor dat vak heb ik al twee deeltoetsen gedaan en sta nu een 8,1 gemiddeld duss dat zal wel goedkomen.

Mochten jullie motiverende woorden hebben dan houd ik mij aanbevolen :-) ik zit tot en met woensdag fulltime in de bieb! succes met studeren/genieten van een vrije dag!
hier inderdaad aardig wat afgewezig geweest. Heel erg niet met school bezig geweest...Niet handig.

Moet nu binnen 3 weken 3 tentamens en ongeveer 4 verslagen maken.

Heb dus genoeg te doen komende tijd. Heb bijna 3 dagen in de week vrij, en wil dus 1 ervan echt aan school besteden.
Wow, het is stil hier.

Hier inmiddels nog niks aan de tentamens gedaan. maar 1 is open boek tentamen dus die bereid ik als laatste voor. En de andere is multiple choice en voor het andere tentamen moet ik alleen sheets leren.

Dus richt me iets meer op de verslagen die komende weken ingeleverd moeten worden.

Van 1 verslag weet ik in ieder geval nu wat ik moet doen, want de docent praatte de lessen vol maar er zat niks tussen waar ik echt wat aan had. Dus heb net met het boek alvast 1 van de 3 opdrachten gemaakt. En voor de rest alvast een soort van template voor de inhoud gemaakt.

En van het andere vak heb ik al het grootste deel gedaan van wat ik moet doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven