Lijf & Lijn alle pijlers

Keep Running

17-06-2012 14:15 1186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Genoeg hardlooptopics, maar net niet eentje waar ik me goed bij kan aansluiten. Ik ben namelijk geen beginner meer, maar ben ook niet superervaren. Ik heb ook geen grote doelen.

Ik ben op zoek naar mensen, die net als ik wel wat ervaring hebben en die het leuk vinden om gewoon lekker te blijven lopen. Of dat nu met Renate of Evy is, of met je eigen playlist, dat maakt niet uit.

Wie kletst er mee?
Ik vind na het avond eten lopen ook niet prettig, als ik 's avonds ga, probeer ik dat net voor het avond eten te doen, maar het komt niet altijd zo uit.

Bee-tje Ik denk dat een Fysio je beter kan vertellen wat je ermee kunt dan een huisarts. hopelijk gaat het vanzelf over.

Ik had vandaag appeltje-eitje, 2x10 min, maar het was wel heerlijk weer

93,7/600
Duurloopje gedaan van 35 minuten. Toch sneller gelopen dan ik wilde. Gek is dat: Ik voel dat ik te hard loop (ademhaling), maar het lukt me niet om het tempo naar beneden te krijgen (bewust). Ik begon met twee km die elk tegen de 7 min per km zaten. En vervolgens liep ik steeds langzamer (7min15, 7min25, 7min40). En bij de laatste kilometer dacht ik dat ik weer een stapje sneller ging. Het is wel elke keer een verrassing wat mijn app-mevrouw me vertelt hoe snel ik over een kilometer heb gedaan

Kunnen jullie goed aanvoelen hoe hard je loopt, of je vertraagt of versnelt?

Ik had wel een zwaar rondje uitgezocht met een paar keer een heuvel/verhoging.

70/600
Helga, ik kan ook moeilijk inschatten of ik snel loop of langzaam. Behalve als ik echt te hard ga, dan merk ik het ook aan mijn ademhaling. Als ik na de training mijn grafiek bekijk met tempo erin is het net een gebergte, zoveel omhoog en omlaag schommel ik. Je loopt trouwens mooi op schema voor je 600km!

Morgen ga ik eindelijk weer lopen, ben wel (alweer) snotverkouden, dus ik hoop dat het goed gaat. Ga denk ik ook 35 minuten. Zal hard werken worden om mijn conditie op peil te krijgen voor de 10 in mei.
Dit weer is wel goed voor je verkoudheid: lekker vochtig Ik heb altijd last van een loopneus, of ik nu wel of niet verkouden ben. Ben wel blij te lezen dat ik niet de enige ben die niet zo stabiel loopt.

Ik vond het wel weer een verademing om niet meer in die kou te hoeven lopen. Dus voor wie nog twijfelt: het is lekker weer buiten!
Ik mag morgen weer

Ik merk alleen aan m'n ademhaling als ik te hard ga, maar ik kijk wel regelmatig op m'n garmin.

Ik kan alleen stabiel lopen als ik een langer stuk loop en niet te snel start.(wat erg lastig is soms )

Mijn laatste km's zijn altijd iets sneller dan de eerste, ik ga ook pas na 2-3 km lekker lopen, raar is dat.

Ik krijg trouwens ook altijd een neus die meeloopt ongeacht het weer . Heb dan ook altijd zakdoeken mee .
Mijn grafiek geeft altijd een stijgende lijn, oplopend in tijd. Ik heb nog nooit de laatste km's harder gelopen dan de eerste.

Het gekke is dat als ik rustig start, ik ook de stijgende lijn heb. Dan eindig ik dus in een slakkentempo. Maar dat heb ik zelf niet in de gaten, want ik voel dat niet aan
Week 4 van m''n schema zit er op . Wat een heerlijk weer om te lopen!!

98,7/600
Jaaahhhh.. voor het eerst 10km gelopen

80/600
quote:HelgaV schreef op 18 februari 2013 @ 10:27:

Jaaahhhh.. voor het eerst 10km gelopen

80/600

Gefeliciteerd met je mijlpaal!! goed joh!

Ik heb vandaag ook 10 km gelopen , aan het eind van m''n training zat ik op 7 km maar het was zulk lekker weer en ik had echt nog energie over dus ben doorgelopen om de 10 km vol te maken. Nu lekker 3 rustdagen.

108,9/600
Man, ik ben helemaal trots op mezelf
Ik ben ook trots op je heerlijk gevoel hè ?
Haha, dank je! Ja, het is zo grensverleggend voor mij en 10km... tsjonge... gewoon echt nooit gedacht dat ik dat met plezier zou lopen!
Het was voor mij ook pas de 2e x maar ik heb echt genoten ven het uitzicht en het heerlijke weer .
Oh echt? Ik dacht dat je die 10 wel eens vaker had gelopen. De komende weekenden wil ik elke week 10-11km lopen, zodat hij lekker in mijn benen zit voor een run in maart. Ik kreeg wel wat pijn in mijn knieën rond het uur (en nee, toen was ik nog niet op de 10 ). Iemand daar ervaring mee?
Misschien toch de belasting?

Ik kreeg rond de 9 ook wel een beetje zware benen maar niet heel erg, nu gelukkig nergens last van.

Ik maak m'n schema af en dan wil ik ook 1x per week 10 km lopen 1x 5/6 en 1x een korte interval.

Ik zat na een uur trouwens ook pas op 8,22 km
Hai

Baukje dank voor je advies (en de rest ook natuurlijk!). Ik neem het mee. Het is een beetje een ingewikkeld verhaald, maar ik heb last van mijn heup/bekken gekregen toen ik op vakantie op een te dun matras (die bovenop een plank lag --> boot) heb geslapen. Ik slaap altijd op mijn buik, zij en rug (ik wissel dus af). Maar toen kon ik door omstandigheden niet op mijn buik en rug slapen en was het dus ook moeilijk om af te wisselen. Na de vakantie was het weer over. Eind oktober weer naar de boot een week en weer dezelfde pijn. Dus ik weet waar het vandaan komt.

Afgelopen zondag een rondje van 6 km gerend. (overigens dus nergens last van, en ook niet meer sindsdien). Het weer was echt heerlijk! Ik had helemaal het voorjaar in mijn hoofd.

Ik heb altijd alleen in het begin "last" van mijn ademhaling. Ik heb altijd het idee dat dat komt omdat ik nog "koud" ben. Als ik heb opgewarmd en even heb gerekt en gestrekt dan heb ik geen last meer van mijn ademhaling. Ik ren in het begin ook altijd wat langzamer. Op een gegeven moment kom ik dan in zo een flow en dan gaat het lekker. Ik kan overigens eigenlijk alleen maar 's ochtends lekker rennen. 's Middags voelt mijn buik ook nooit lekker, zelfs al is het een tijdje geleden dat ik heb gegeten...En oja ook altijd (!!!) een loopneus, wat is dat toch?

Jullie zijn goed bezig zeg! 10 kilometer. Mijn "grote rondje"is 8,5 km en die heb ik gepland staan voor zondag. Morgen eerst nog even een rondje van 6 km.

Streven was dus 500 km dit jaar. Dat wordt nog aanpoten na mijn winterstop. Ik heb er nu 23 km op zitten....yikes. Ik wil graag sowieso tenminste 2x pw, zo mogelijk 2 x pw gaan(1 x 8-9 km en 1x6 en een interval doen). Maar dat wordt wel even puzzelen met mijn werk en de kinderen... Die 2 x gaat lukken hoor, maar ik wil niet twee dagen achter elkaar rennen en dan blijft de vrijdag als rendag over en dan werk ik gewoon.

laterrrrsss
Bee-tje, die 500 ga je wel redden hoor.

Zo jammer dat het nu weer koud wordt buiten! Het was echt heerlijk lopen in het zonnetje.
Als je 500km wil gaan lopen, moet je nu elke week 11km lopen. Als jij straks weer lekker op 3x per week zit, dan haal je die 500 wel.

Ik heb een kort rondje gelopen van 4,5km, interval. Morgen of overmorgen lekker een korte duurloop van 35 minuten. Dat vind ik nu zo lekker om te lopen!

85/600
Ik heb ook heerlijk gelopen vandaag. Kind naar voetbal training gebracht, hij trainen, ik lopen en weer naar huis.

Heb wel een training omgedraaid . Vandaag 45 min. Joggen en dan zondag 8 km.

115,4/600
Ja ik heb ook wel vertrouwen in die 500. Vandaag weer 6 km gerend. De jongens fietsen ik rennen. Het weer was fris maar super: zonnetje erbij. Mijn gemiddelde tempo gaat ook weer omhoog dus ik ben blij.

Heel bescheiden nog: 28/500
Oja! Géén last van heup/bekken/whatever :-)
Fijn Bee-tje!
Z-z-z-z-oooo, ik ben weer thuis. Wat is het verschrikkelijk koud zeg! Kan ook niet zeggen dat het lekker ontspannen was. Ik voelde mijn billen niet meer

Bee-tje, fijn!

91/600
Ik mag morgen 8km lopen van m'n schema. Denk dat ik maar een capri aantrek onder of over m'n lange tight haha
Brrrrrr behoorlijk fris toch wel maar als je er eenmaal een km of 3 op hebt zitten is het best wel weer lekker , en dan vooral de warme douche na afloop

123,5/600

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven