Cairn terrier Puppie.

20-02-2013 21:09 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve Viva- lezers!

Wij hebben gisteravond een Cairn Terrier Pup gekocht, ze doet het harstikke goed! Ze eet goed, drinkt goed en speelt al lekker met haar speeltjes. Voelt zich goed thuis, nu heeft ze wel een flinke buik (de zogenaamde puppybuik) ik heb haar ontlasting al meerdere malen nagekeken maar er zijn geen wormen te bekennen omdat ze dat ook vaak zeggen dat is het dus niet. Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik kom allemaal enge dingen tegen op het internet (afwijkingen ed)

Ze ademt trouwens ook erg snel, als ze slaapt. Wel zeker 40 keer per minuut.. * Maak me véelste druk * maar goed,

Nu moeten we morgen toch naar de dierenarts voor de check-up, maar ik maak me toch beetje zorgen!

Iemand ervaring of tips?

Bedankt alvast voor de reacties!

Liefs Wished,
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Heeft ze alle inentingen gehad voor je haar ophaalde?

Of ten minste de inentingen die ze had moeten hebben?

De rest haal je in de loop van de tijd (hoop ik)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Volgens mij zie je wormen pas als de wormenkuur is ingenomen en de wormen dood worden uitgepoept.

Maar je gaat morgen toch al naar de DA, daar kun je het natuurlijk het allerbeste vragen
Heeft ze opeens een dikke buik dan? Of heeft ze een mollige puppybuik?
@ Summer

Ja ze heeft haar eerste entingen, wormkuren gehad, ze is ook gechipt en door een DA nagekeken. Dus dat moet eigenlijk goed

zijn.

Morgen bij DA krijgt ze 9 weken enting, en ontworm ik haar voor zekerheid nog eens. En de rest van de entingen die nog volgen, die doen we natuurlijk ook.

@ Vilma

Oké, ik dacht dat je wormen wel levend in de ontlasting zag kruipen dan? Alleen dat ze van de tabletten echt dood gaan? ( kan het fout hebben hoor)

@ Yvonne, nee niet opeens, het is inderdaad gewoon mollig. Ze zeiden dat het een puppybuik was, maar goed ik ben beetje over-bezorgd hihi!

Bedankt voor jullie reacties!
.
Oh, gezellig zo'n bolle puppybuik. Veel plezier met je pup. Heb je een verzekring afgesloten? Heel handig het eerste jaar want ze gaan om de haverklap over hun nek omdat ze alles naar binnen proppen wat ze tegenkomen.
@ Atjuuh

Jazeker, zijn echt heel leuk hé!

Ja, ben blij als die gecheckt is, dan weet je alles zeker en ben ik gerust haha!

Bedankt hoor!

@ Waterplant

Née, hebben we eigenlijk niet gedaan. Ik moet er nog even over na denken of we dat doen.
quote:wished- schreef op 20 februari 2013 @ 21:16:

@ Yvonne, nee niet opeens, het is inderdaad gewoon mollig. Ze zeiden dat het een puppybuik was, maar goed ik ben beetje over-bezorgd hihi!

Ik snap je bezorgheid goed hoor, had ik bij mijn puppy's ook. Maar puppy's zijn meestal mollige, pluizige wezens met een net iets te dikke buik. Kijk maar:

Veel plezier met je hondje en inderdaad morgen goed na laten kijken.
@ Yvonne

Het laatste hondje, die buik lijkt er wel wat op, gewoon hangerig en mollig. Maar goed, inderdaad laten we het goed checken en dan weten we het zeker:)

Dankjullie wel!

Anders tips of ervaringen zijn nog welkom hoor!:)
Wat geef je de pup te eten? Krijgt hij hetzelfde als bij de fokker? Pups krijgen vaak darmklachten als ze opeens ander voer krijgen, dus dat zou ook een wat opgeblazen buik kunnen veroorzaken?
@ Nummer

Nee, ze krijgt het voer van de fokker nog 1 week inderdaad. en dan gaan we met kleine beetjes over op het nieuwe/andere voer.

Dus daar kan het niet aan liggen.
OK! Gelukkig
Mijn vorige hond had als pup ook een rond buikje en de DA merkte het op als een typisch wormenbuikje dus werd er een kuur voorgeschreven.

En gelukkig maar dat ze zo alert was want tijdens de kuur kwamen de wormen er met de ontlasting uit.
Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt hoor Wished, maar zoals ik het lees heb je alles volgens het boekje gedaan...

Misschien is ze gewoon helemaal van de wap door alle veranderingen

Het is ook niet niks allemaal..

Succes morgen bij de DA
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Het kan niets zijn en het kunnen bijv. wormen zijn of wat obstipatie, maar je DA zal je daar morgen vast meer over vertellen, dus ik wens je veel plezier toe met je pup

O ja, levende wormen zie je soms in de ontlasting terug als witte draadjes, maar soms ook niet en hetzelfde geldt voor dode wormen.
Is haar ontlasting goed? ( geen diarree bloed slijm etc)
@ Dankjewel Summer en iris.

@ Twinkie

Nee helemaal niet, goed opgelet. Ziet er heeel goed uit.
Geen tips, maar wel héél veel plezier en geluk gewenst met je pup.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Dankjewel Eindeloos!
Dan zou ik me weinig zorgen maken !! Geniet van je pup!
Dank Twinkie!

Ben inmiddels naar DA geweest, heb haar een wormenkuurtje gegeven en er kwamen inderdaad wat wormen mee met de ontlasting. Over 2 weken herhalen en dan moet het goed zijn.

Bedankt iedereen!
Hoi Wished, ik zie dit topic nou pas. Superleuk een cairn terrier, ik heb er ook één. Bij welke fokker heb je de pup gekocht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven