Gezondheid alle pijlers

griep op hoge leeftijd

21-02-2013 21:47 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn tante waar ik goed contact mee heb heeft volgens mij griep. Ze heeft geen koorts maar moet erg veel hoesten en soms tegelijkerteid niezen waardoor ze zich bijna verslikt. Dit zijn enge momenten. Ze heeft nu thee met honing gehad en paracetamol en is in bed gaan liggen. ik weet dat de griep heerst en heb er zelf ook last van maar maak mij zorgen omdat ze 68 is en bij mensen die 65+ zijn raak ik altijd snel in paniek. Mijn vraag: heeft zn persoon verhoogde kans op complicaties en misschien zelfs erger?
quote:moccagourmet schreef op 21 februari 2013 @ 21:51:

68 is nog geen hoge leeftijd hoor, dus als ze verder niks mankeert dan kan ze best een pittig griepje aan hoor.

En waarom geef je iemand paracetamol als ze geen koorts heeft?

Als ze veel hoest, dan lijkt een hoestdrankje me verstandiger.Wat zou je denken van keelpijn, hoofdpijn, buikpijn, kiespijn, neuspijn, billenpijn, kleineteenpijn, .... (vul maar in)?
quote:meryan schreef op 21 februari 2013 @ 22:23:

Maar goed, antwoord op je vraag:

Ja, hoe ouder je wordt, hoe groter de kans dat je binnenkort dood gaat.

Dat is helemaal waar, al hoorde ik laatst een arts beweren dat er een groep zo rond hun 50e/60e dood gaat, maar als je daar niet bij hoort, dan is de kans juist weer heel groot dat je echt hoogbejaard wordt (80 of ouder). Schijnt met je genen te maken te hebben.

Dus, Bloem, kun je kiezen: of je nog twintig jaar zorgen maken, of nu iets aan die zorgen doen en de komende twintig jaar gewoon ontspannen genieten.
jee, nou, 65 en ook 68 is helemaal niet oud hoor, mensen van die leeftijd kunnen best nog een verkoudheidje hebben zonder gelijk om te vallen
quote:Maryni83 schreef op 21 februari 2013 @ 22:24:

[...]

Wat zou je denken van keelpijn, hoofdpijn, buikpijn, kiespijn, neuspijn, billenpijn, kleineteenpijn, .... (vul maar in)?

Er staat enkel dat ze hoest en niest en geen koorts heeft.

Over pijn zie ik ook niks, dan is paracetamol toch helemaal niet nodig?
Je tante is gewoon verkouden. Gemiddeld zijn volwassenen per jaar 1-2 keer verkouden, het is doodnormaal dat het haar ook treft.

Niet zo druk om maken!
quote:eldiabonita schreef op 21 februari 2013 @ 21:58:

hoge leeftijd? dan denk ik toch meer aan 85 hoor

Mijn opa zou zeggen dat je onzin uitkraamt. Een hoge leeftijd begint pas bij 95.

En andersom vinden mensen van 95 mijn opa nog zo´n jonge kerel.

Hij wordt 85 dit jaar. En zijn vriendin 80.
Wat betreft je tante zou ik me niet al te veel zorgen maken. Maar wat betreft jezelf en hoe jij dit ervaart, klinkt niet helemaal gezond. Zou het niet verstandig zijn om daarin voor jezelf wat hulp te zoeken?

Wat betreft je tante, ze is nog niet een mevrouw op hoge leeftijd, ze zal effe de tijd moeten nemen im uit te zieken. Een uitje naast bed, wat extra vitamientjes eten, eventueel effe vitamine c slikken, zorgen voor voldoende slaap en eventueel wat paracetemolletjes slikken en voor je het weet is ze weer de oude.
wat eng! Ik hoorde onlangs dat mensen zich het vaakst verslikken in pinda's tijdens de borrel omdat ze daar eten, praten en lachen proberen te combineren.
it's a big club and you ain't in it
Wat niet helpt voor nu maar haal gewoon de griepprik elk jaar, scheelt een hoop gezeik.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
De griepprik helpt alleen niet bij een verkoudheid
Zolang ze nog kan roken zal het allemaal nog wel meevallen.
Waar zie jij dan dat ze rookt Pien?

En TO waar ben je mee bezig? Hoesten en niezen en geen koorts is overduidelijk een verkoudheid en geen griep. Daar hoef je niet voor naar bed en ook geen paracetamol. Met een week is het weer over en als je naar de dokter gaat over 7 dagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven