Hij is op... ?!

14-11-2011 08:09 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hij is op.

Mijn kat.

Mijn kater.

Mijn altijd zo grote, stoere, zwarte kater, met zijn eeuwig gespin, zijn blinkende vacht, altijd willen spelen, ook al werd je steeds ouder..

Toen er een baby in ons gezin kwam, werd jij rond die tijd doof, ik denk dat je dat goed hebt uitgekiend. Maar ook al was je doof, toch stond je lekker in het leven. Je genoot zo van de zonnestralen buiten en lag uren en uren op het plekje in het zonnetje in de tuin..natuurlijk werd je ouder, dat zag je ook, maar toch..

De afgelopen maanden verouder je enorm. Je altijd zo blinkende vacht is dof. Brokjes eten wil je niet meer. Je wil nat voer. Je krijgt een zakje en eet het schrokkend op. Vijf minuten daarna spring je om me heen omdat je trek hebt en het lijkt alsof je maanden niet hebt gegeten. Ik geef je nog een zakje. Vijf minuten later word je helemaal nerveus want je hebt honger en wil je nog meer eten... en mijn god je wordt alleen maar magerder. Je bent zo'n mager katje geworden, ik ben bang dat ik je pijn doe als ik je op til.. hoe komt het dat je niet meer weet dat je net hebt gegeten? Ben je misschien een beetje dement geworden?

Daar waar je voorheen graag bij me op de bank lag, wil je nu alleen maar in de kattenbak liggen. Je laat je plas en poep nu ook buiten de bak lopen en dat is niet fijn voor jou maar ook niet voor ons.

De dierenarts gaf een tijdje geleden aan dat je niets mankeerde aan je nieren, dementie zou wel kunnen, want 's nachts miauw je als een malle. Maar je bloedonderzoek was goed en je had ook geen suiker.

Maar nu zijn we weer een paar maanden verder. Je echte leeftijd is onbekend, maar bent nu 21 of 22 jaar...

Je staart me net aan en ik mis je knorren, je leeft alleen nog maar om te eten en in je kattenbak te liggen...

Is het op?

Is jouw leven op?

Ben je er klaar mee... ?

Je kunt niet praten, maar net leek het even alsof ik voelde dat je dacht dat je er klaar mee was... Ik denk het al een tijdje, maar wil er niet aan.. hij is immers mijn kat... maar in mensenjaren heeft hij de 100 gepasseerd..

Ik weet het niet... Ik ga hem nog maar wat eten geven..
DTEEZ!
Lieve lieve allemaal, zo fijn te lezen van jullie.

Vandaag vroeg mijn jongste 'waar is de poes' en oudste antwoordde 'die is naar zijn vrienden in de hemel'

Het blijft raar hoor..

Morgen feestje thuis, verjaardagen van mijn zoontjes. hele huis op zijn kop. En die ouwe gek hoeft dat in ieder geval niet meer mee te maken. Al die drukte vond hij niets. Nu hoef ik hem niet een dag op mijn werkkamer 'op te sluiten'...

Nogmaals tnx!
DTEEZ!
Snik.....

Sterkte *hug*
.
anoniem_84155 wijzigde dit bericht op 24-02-2013 00:07
Reden: Verkeerde topic
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven