Naturisten kwebbelen.

06-06-2006 22:36 1067 berichten
Inmiddels is het me duidelijk, er zijn zat naturisten die al helemaal met hun hoofd in de vakantie zitten. Het lijkt mij gezellig om hier ervaringen en tips over de omgeving e.d. uit te wisselen.

Zelf hoop ik dit jaar naar CHM Oltra te gaan, wie gaat er ook heen ?

Verder een kleine greep uit de terreinen die ik heb bezocht: Arnaoutchot, Eglantière, Riva Bella, Chiappa, Villata, Origan, Bélézy, Sablière, Le Ran de Chateau de Ferreyrolles, Le Mas de la Balma, La Clapère.........................
Alle reacties Link kopieren
@ Kevin8, hoe is het verlopen in CDA ? Wij vertrekken volgende week naar Oltra.
Net (09/07) terug van ruim 3 weken Frankrijk, genoten alleen Parijs was weer irritant. Ze zijn aan de oprit bezig van de À 10, s-nachts helemaal afgesloten , sta je dus op een doordeweekse dag in juni om 01.30 in de file.... Afijn, we zijn gestart op:

camping le Fayard, vriendelijk en gastvrij onthaal, door het natte voorjaar veel steekvliegen etc. In tegenstelling tot wat ik uit de website haalde, een relatief klein campinggedeelte, redelijk ruime plaatsen, groot gebied om te lopen, maar nu wat nat en moerassig. En een hoge toegangspoort, die alle zicht op de camping ontneemt. We hebben er drie dagen gestaan, maar voor ons is het net niet, ik voel me wat opgesloten.

Door naar la Vitarelle, het uitzicht vanaf de campingplek is niet meer, de bomen zijn flink doorgegroeid. Heel erg rustig, beekjes lastig te bereiken en overgroeid, mooi zwembad, maar met strakke regels. Eerst warm douchen, met zeep wassen, voeten schoon borstelen. Geen toegang tot zwembad met wat voor olie dan ook op je huid. Bij overtreding, savonds het zwembad schoonmaken en volgende dag vertrekken. Er hing een apart sfeertje, internationaal gezelschap, maar er wordt amper gegroet.

Door naar Millefleurs, dat was bekend, genoten, wel erg druk in vergelijking met voorgaande beZoeken in april/mei. 10 dagen gestaan.

door naar Monts de bussy, als vanouds zeer hartelijke ontvangst, ruime plekken met vrij uitzicht en Jupiler van de tap, internationaal gezelschap rust en ruimte , genoten dus weer.

Afgekickt de laatste 3 dagen op Heliomonde, was erg rustig, weer wisselend , genieten van sauna, hamam en zwembad, lekker gegeten in restaurant, kortom de perfecte afsluiting van de vakantie, nu weer wachten tot de volgende..

En waar zijn jullie geweest?
Snoes is ook weer terug, vier weken vakantie gehad.

Begonnen op Ossendrecht, omdat hier de zon al scheen. Mooi terrein, op de grens van Belgie, Zeeland en Brabant. Zeker een aanrader voor de voorjaarsvakantie. Een vriendelijke ontvangst, en een praktisch strippenkaartsysteem voor de niet-al-te-dure bar. Snoezekind kreeg al snel een Belgisch vriendje. Hier gaan we zeker eens naar terug.

Vervolgens een paar dagen Heliomonde bij Parijs. Best aardig terrein, met veel particuliere huisjes, en een groot veld voor de "doortrekkers", veel mensen staan niet langer dan twee nachten. Gratis sauna en turks bad, dus Snoezekind was dolblij (we kwamen aan in de regen).

Het naastgelegen dorpje heeft een treinstation, twee keer per uur kun je naar Parijs (uurtje treinen) en dat hebben we dus ook gedaan omdat Snoezekind de Mona Lisa wilde zien. Plus nog 30 zalen vol oud-Egypte, toen waren we wel klaar en gaar met het Louvre. Snoezeman wilde naar het Place du Tertre, en toen was de dag ook wel vol.

De volgende etappe was Domaine du Lambeyran. Vreemd terrein. De receptie is pas ná 10:30 uur bemenst, en het al eerder aanwezige personeel is niet geautoriseerd om af te rekenen en inf-kaarten terug te geven.

Volgens de aanplakbiljetten kon je tot 21:30 uur terecht in het restaurant en tot 22:30 uur voor een eenvoudige hap. Wij werden om 21:00 uur echter geweigerd in het restaurant, door een ZwareVanNelle-rokende kokkin, die verklaarde dat ze geen sla meer had, en de keuken dus gesloten was. Leuk om in de schemering te proberen je potje-pakje op te warmen....... Wij komen hier niet terug.

Daarna Cap d'Agde gewaagd. Bij de toegangspoort was de accueill erg gemakkelijk, we kregen gratis doorgangspapiertjes om naar de camping te mogen lopen. Daar konden we vervolgens twee keer twee nachten krijgen. En over twee weken konden we voor een langere periode een plek krijgen. Dat hebben we dus gedaan, maar echt relaxt is het niet, al dat op- en afbouwen. Gelukkig had Snoezekind direct een vriendje om te spelen, dat jochie kenden we al van eerdere bezoeken.

Toen we 's avonds naar de stad Agde gingen waren we verbaasd te zien dat de terrassen maar voor een kwart bezet waren en de restaurants hadden hun prijzen massaal verlaagd, ongeveer met 25 %. Zou dat écht door de BTW-verlaging op voedsel komen ? Maar al die lege terrassen ? Nog nooit meegemaakt, en dat in het hoogseizoen.

De volgende dag gingen we weer naar Agde, en was het ineens steendruk. Niet op de terrassen, maar wel op straat. Dinsdag, dus gratis zomeravondconcert. Mopperdemopper eindelijk een parkeerplaatsje gevonden, ach, laten we eens kijken wie er optreedt. COCK ROBIN !!!!! Snoezeman wilde direct een terrasje op het water bezetten. Jammer dat de geluidsvoorziening niet echt meewerkte en het concert werd uitgesteld, wij hebben dus niet het volledige concert kunnen zien, helaas, we moesten vóór middernacht thuis zijn als we de auto bij de tent wilden hebben. http://www.youtube.com/watch?v=lASaXHv-S_Q

De volgende etappe werd La Clapère, dit is gewoon lekker een weekje zon en rust. Heerlijk terrein, met gaargestoofde abrikoosjes in de bomen. Meegedaan aan de collectieve barbecue en verder lekker relaxen.

Het terrein is de dans ontsprongen met de grote brand op de Frans-Spaanse grens, de wind stond de "goede" kant op, maar de eigenaren hebben wel veel inkomsten gemist, de kampeerders van veertig plekken besloten om te vluchten. Begrijpelijk, maar wel een financiële aderlating in het hoogseizoen.

Nu weer thuis, het mooie weer hebben we meegenomen, ik hoop dat iedereen er nog even van kan genieten.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Cap d'Agde is sterk aan het veranderen, althans camping CHM Oltra.

Intiempiercings zijn nu verboden, mensen die al twintig jaar komen (vaste plek) hebben hun versiersels uit moeten doen. Een aantal hurktoiletten zijn vervangen door kinderwc'tjes.

De Sécurité schiet soms wat door, wie gaat er nu om 19:00 uur douches controleren op oneerbiedig gedrag, als het spitsuur is en er een lange rij mensen staat te wachten op een vrije douchecabine.

Daarentegen zijn ze in geen velden of wegen na 22:00 uur te bekennen, bij de derde poort, waar een onguur ventje de pubers (disco op het puberveld) loopt te beloeren en met zijn zizi staat te zwabberen. Snoezeman vertrouwde het niet, en ging er naartoe, de man verdween schielijk. Twee jochies kwamen toen vertellen dat die vent er al tien minuten was. We beloofden ze om de Sécurité in te lichten.

De griezel probeerde inmiddels bij de eerste poort binnen te komen, maar had de wacht over het hoofd gezien. Die liet hem dus niet binnen. Hij liep weer weg. Wij kwamen toen net aanlopen en vertelden de wacht over hetgeen was voorgevallen. Die drukte direct op een knop en ging achter de man aan, en 30 seconden later werden we bijna door een wagentje met nog meer Sécurité van de sokken gereden. Ze zijn er dus wél, alleen niet op de juiste plek.

Domaine du Lambeyran is qua organisatie en regeltjes inderdaad een vreemd terrein, maar heb er, samen met vriendin, toch twee fijne weken beleefd. Het terrein zelf, waar je uren kunt wandelen is uniek.

Van het restaurant, of wat daar voor door moet gaan, hebben wij geen gebruik gemaakt; de kaart en de kokkin (Annie) konden ons niet echt bekoren. Er wel iedere avond een lekker biertje (Leffe) van het vat en een wijntje gedronken.

Zowel mijn vriendin als ik hebben intiempiercings en tattoo's en hebben daar op de Lambeyran geen op- of aanmerkingen gehad.
@ Snoesje 666. Wij gaan straks naar Cap d'Agde. we hadden het al vernomen dat ze op de camping wat preuts beginnen te doen tegenover intieme piercings. Dus velen lopen er nu rond met een omslagdoek ? wij huren een maisonette op de camping, wil dit zeggen dat deze daar ook verboden zijn ? Mijn man is daar meestal drager van een cockring, zoals vele mannen daar in Cap d'Agde. Dat kan dus ook niet meer voor hem ?

Zoals je aangaf, ze zouden zich beter toeleggen op belangrijker dingen dan wat geblink.
Ik ken mensen die al -tig jaar een vaste plek hebben, en nu hun versiersels uit hebben moeten doen, of wieberen.

Een van die snotjochies van de sécurité vertelde aan een vrouw dat ze haar piercing uit moest doen. Haar man verklaarde vervolgens dat als hij zelf dat ding amper kon vinden, hoe het dan mogelijk was dat dat snotjochie hem kon zien, en dat hij dit aan Jean-Michel en Olivier ging melden. Zij heeft hem niet verwijderd, maar ik weet niet om welk formaat dit ging.

Als je nu een vaste plek wilt hebben, dan mag je daar geen (nieuwe of oude) caravan meer plaatsen, je MOET een huisje kopen van Oltra. Als je je accommodatie wilt verkopen, dan MOET je die verkopen aan Oltra, die hem of afvoert (caravans als huisvesting voor medewerkers) of duur doorverkoopt.

Wij zien het steeds meer veranderen in een bungalowpark, vandaar dat ze de prijzen zo kunnen opvoeren voor kampeerders, er zijn steeds minder kampeerplekken vrij.

Geweldige week op Flevonatuur gehad (budget en weer speelde een rol) maar ik hou van die camping. Ik geloof dat dat in dit topic redelijk verboden is???
Sorry, naar aanleiding van onderstaand bericht ga ik hiervan uit?quote:kevin8 schreef op 07 mei 2012 @ 21:07:

Als ik op vakantie ga naar Frankrijk wil ik ook het nodige Frans om me heen horen en een echt vakantie gevoel krijgen. Wanneer ik dan het risico loop om in Le Couderc terecht te komen in een 'Nederlandse' enclave, ooit opgericht door de familie Postel, dan kan ik net zo goed kiezen voor bijv. Flevonatuur of Natukreek. Scheelt dan weer een hele reis.

Nee,hoor, Nederlandse terreinen mag je ook van houden, niets mis mee. Ik heb onlangs Athena Ossendrecht nog enthousiast beschreven. Wat Kevin8 bedoelde is dat hij op vakantie in Frankrijk ook het gevoel wil hebben dat hij in Frankrijk zit. La Clapère ervoer ik ook als te Nederlands, maar zonder Nederlanders en Duitsers had naturisme in Frankrijk misschien amper bestaansrecht.
Ja zo, snap ik. Wij zaten op Flevonatuur terwijl het 36 37 graden was, haha! Maar inderdaad als je naar het buitenland gaat wil je geen Nederlandse kolonie aantreffen. Duidelijk!
Ik hoop dat het mooie weer nog terugkomt, even een dagje naar de Groenlanden in Annen.

De Hoornse Plas bij Groningen doen we niet meer met Snoezekind, er zijn daar helemaal geen faciliteiten voor kinderen, terwijl aan de overkant op het klere-strand een fantastisch klimgeval is gebouwd, ter vervanging van de palenberg (nostalgie....).

Kamperen voor een nachtje moet je dus niet in Nederland begin september doen, we zijn alleen maar bezig geweest om de boel de volgende dag droog te krijgen.

Is er nog iemand die leuke vakantieverhalen heeft ?
Uppie.
En, zijn er alweer vakantieplannen ?

Oltra heeft voor ons afgedaan. Pas na drie weken kregen we een afwijzende reactie op onze reserveringsmail. Vervolgens nog geprobeerd om via de site een plekje in een andere allee te bemachtigen, werden we er twee keer afgeflikkerd (server error) en de derde keer alles wél kunnen invullen, klikkerdeklik, bleek op de laatste pagina dat je alleen met creditcard kon reserveren, terwijl de site aangeeft dat je per bankoverschrijving kunt betalen.

Val maar omhoog, vorig jaar hadden we al zo'n lijst met moppers over dit terrein, dat we nu helemaal geen zin meer hebben. We bellen wel met vrienden die daar (vast) staan als we in de buurt zijn, dan spreken we gezellig op het strand af.

De planning is nu om in eerste instantie naar de kust te gaan, op de bonnefooi, al dan niet gekleed, naakstranden zijn overal te vinden, gewoon een stukje naar links of rechts lopen.

Als het bij de kust lastiger wordt, vanwege het hoogseizoen, dan gaan we de binnenlanden in, vermoedelijk eerst La Clapère en dan verder de Pyreneeën in. L'Eglantiere en Andorra. En dan misschien als één van de laatste campings weer Heliomonde bij Parijs, onze lievelingsstad.
Wij hebben gereserveerd voor Kroatie. Mixcamping textiel/naturist.

De pubers willen niets met naturist te maken hebben, maar wij vinden zonnen in het blootje wel erg fijn. Vandaar het compromis. Ervaring uit het verleden leert ons dat duidelijkheid naar de meiden van essentieel belang is. Vorig jaar hebben we volledig aan hun wensen voldaan, nu mogen wij weer mee beslissen. Het naturistische gedeelte is afgeschermd, je loopt er niet zo ongemerkt op. We hebben wel een rentatent op het aangeklede gedeelte.

Kijken hoe dat uitpakt!
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
Klinkt als een verstandig compromis. Hoe oud zijn de pubers ?

Snoezekind is tien, en heeft gelukkig nog nergens last van, zelfs niet van zijn juf die in haar blote billen rondhuppelt.

Ze zijn nu 14. Ik heb geen idee waar die aversie vandaan komt. Wel hebben we een jaar overgeslagen omdat mijn moeder toen overleden is misschien was dat toch te lang niet bloot? Ik denk zelf het hele puberen.

Ik heb me voorgenomen om gewoon lekker op vakantie te gaan.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
Gaan jullie tussen de vakanties door dan niet bloot met de kids ? Bijvoorbeeld strand, sauna, naturistenterrein, zwemavond ?
Oh ja, wij wel, maar als ze niet mee willen dan houd het op. En ze weigeren pertinent. Je kan ze dan ook niet dwingen, hooguit een tussenoplossing zoeken. Zoals een sauna met een subtropisch zwemparadijs. Wij gaan dan in de sauna, de sleutelkinderen aangekleed zwemmen. We spreken een tijdstip af in het saunarestaurant om te eten. Ze komen dan binnen, de badjas gaat aan op het toilet trekken ze zich het bovenstukje uit en ze schuiven aan tafel. Zodra het eten op is zijn ze weer weg.

Zwemavonden hebben ze hier niet in de buurt en in de zomer gaan we naar de dichtsbijzijnde plas met een naturistenstrandje. Maar uiteindelijk zitten we daar met zijn tweetjes. Er is altijd wel iets wat dan ineens afgesproken is, zwemmen met vriendinnetjes bij het lokale zwembad, bij iemand op bezoek ze worden heel creatief hoor.

Ik hoop/denk dat het een fase is. Op een of andere manier zijn ze zich al bijna een jaar of twee pijnlijk bewust van hun lichaam. Het is al een hele tijd geleden dat ik er zelf een bloot ben tegengekomen op de gang of onder de douche .

Heel erg jammer, maar het is niet anders.

En waar ik erg behoedzaam voor ben is om er te veel aandacht aan te spenderen. ik ga er geen halszaak van maken, volgens mij pakt dat dan juist heel verkeerd uit.
Jammer voor jullie. Wij gaan af en toe naar de zwemavond, dat is ook leuk voor pubers en die zie je er ook.
Nog een kleine 3 1/2 week en dan ben ik weer op vakantie. En hoewel ik eigenlijk een trouwe Frankrijkganger ben en ook al jaren trouw ben aan Zuid Frankrijk/Cap d'Agde ga ik nu toch eens ter afwisseling een kleine 2 weken (12 dagen plus 2 extra reisdagen) naar Kroatië.

De bestemming is Koversada in de streek Istrië. Daar wacht een meer dan fatsoenlijk ingerichte caravan/mobil home van Gebetsroither. Heerlijk eens een keertje geen gesleep met tent, kookplaatje, koeltas etc. En wat ook heel fijn is, geen risico op een kilootje teveel bij vliegen met Ryanair want ik reis per trein. Een treinreis waar ik mij, als enigzins treinliefhebber, ook best op kan verheugen. Ik vertrek vanaf Kleve met een lokale/regionale trein naar Düsseldorf alwaar ik overstap op de ICE hogesnelheidstrein naar München. Aldaar heb ik 's avonds later een overstap op de EuroNight (EN) nachttrein naar Slovenië en Kroatië. 's Morgens heel vroeg heb ik een overstap te Ljublana op een trein naar Hrpelje Korzina/Pula. Met 3 of 4 overstaps maximaal vind ik dat een hele goede verbinding, zeker als ik in de nachttrein een fatsoenlijk bed heb, gereserveerde plaatsen aan de raamzijde (indien mogelijk) en zelfs ietsje minder kwijt ben aan totale reiskosten dan dat ik vorig jaar kwijt was.

Ik ben benieuwd hoe het daar is. Het is voor mij de eerste keer Kroatië, dus best wel spannend.

Iemand hier al ervaring met Koversada en misschien nog wat tips?

Ook ben ik benieuwd naar het openbaar vervoer/busvervoer ter plaatse en of de taxi's daar een beetje betaalbaar zijn. Wat het weer betreft verwacht ik wel een betere vakantie, vooral wat wind en zeewater temperatuur betreft, dan vorig jaar.

Voordat ik de keuze voor Koversada maakte had ik nog 2 andere opties die beide toch afgevallen zijn, maar in de toekomst wellicht toch een keertje van toepassing zijn. Dat waren Corsica met Riva Bella/Bagheera en de Atlantische kust/Montalivet. Corsica viel af in 1e instantie vanwege de slechte bereikbaarheid voor mij vanuit Nijmegen per trein/vliegtuig en dan ook nog op de goede dagen en in 2e instantie ook wel het mindere busvervoer op Corsica zelf.

Maar ja, na 3 dagen Tour de France op Corsica kreeg ik toch ook wel weer zin in Corsica. Dus dat gaat zeker nog eens komen!!!

Ik las dat jij, Snoes, tijdens de Mei vakantie alweer in Oltra bent geweest. Was er al iets te zien of bekend over het nieuwe zwembad waarvan sprake zou zijn? En waren er nog vernieuwingen/renovaties geweest op met name de oudere sanitair gebouwtjes? Toen ik er vorig jaar was heb ik me vooral ook prima vermaakt 's avonds en soms ook later in de middag in de Johnny Wokkers pub (ook vanwege Olympische spelen, de dames hockeywedstrijd Engeland-Nederland was geweldig en een groot feest) en verschillende keren ook lekker gegeten er tegenover bij Le Mississippi. Alleen of je nou 5 minuten of 25 minuten moet wachten, het is altijd 'deux minutes' volgens de wel heel vriendelijke eigenaar.

En zijn er hier nog anderen met vakantieplannen?
Hoi, Kevin8 !

Je update had ik gemist, sorry voor de late reactie.

In de meivakantie waren ze bij Oltra nog met 20 man bezig het gat te graven voor het zwembadje, dat te midden van de nieuwe bungalows van EUR 450,00 per NACHT komt te liggen. Wij vermoeden dat het klootjesvolk er geen gebruik van mag gaan maken.

Met zulke bedragen ben je toch niet geloofwaardig als 'familiecamping' ? Alleen criminelen kunnen zoveel geld betalen, niet de eerzame Nederlandse anderhalfverdieners.

Was Kroatië leuk ?

Door omstandigheden zijn we in Nederland gebleven.

Groenlanden in Annen was leuk, maar slaat de plank mis met duur en slecht internet, een wifi-verbinding om te janken, zo jaag je gezinnen met pubers snel weg.

Athena Ossendrecht was weer prima en gezellig. Complimenten voor de woensdagavondkoks !

Elsendorp was nieuw voor ons. Leuk terrein in het hoogseizoen, als er animatie is voor de kinderen. Snoezekind van 10 vermaakte zich ook prima in het jeugdhonk, hij heeft geleerd te biljarten.

Het restaurant viel tegen, grote borden, kleine porties en te duur.

De bediening was zeer vriendelijk, maar chaotisch. En het is ook wel leuk als je fles wijn wordt geopend.

Ik vroeg me al af of ik naar de tent zou lopen om de kurkentrekker te halen, gelukkig zag ik net op tijd dat er een schroefdop op zat.

We zijn van hieruit nog een dagje naar Kleve gegaan. In Duitsland zijn de restaurantprijzen een stuk schappelijker. Bij Hotel Zur Post gegeten, driegangen Mittagstisch (soep, vleesgerecht, vanilleijsje). Inclusief drinken waren we voor drie personen nog geen 30 euro kwijt.
Kevin8, heb je geen rijbewijs ?

Op Corsica moet je echt een auto huren, anders kom je nergens.
De eerste weken van juli zijn mijn vriendin en ik op Domaine Laborde geweest. Camping was goed en sfeer ontspannen. De temperatuur had wel een paar graadjes minder gekund, maar we klagen niet.

Hebben jullie het ook een beetje naar de zin gehad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven