Minnaar deel 19.

26-11-2012 12:53 3006 berichten
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Alle reacties Link kopieren
@almost: ik herken het inderdaad ook, de tijd vliegt voorbij samen met hem. In onze situatie ben ik diegene die single is. Ik heb dus vaak meer tijd voor dates. Moet me aanpassen aan hem. En als er dan een keer een date is lijkt de tijd ineens 2x zo snel te gaan. De uren vliegen voorbij. Eerst baalde ik al voordat de date uberhaupt was begonnen, van het feit dat het straks alweer zo snel voorbij is.

De laatste keren heb ik besloten gewoon te genieten van iedere seconde en niet nadenken over het afscheid. Denk pas aan het afscheid als het echt zo ver is. Dat scheelt wel wat, want het is zo zonde om alleen met tijd bezig te zijn. Je kan veel beter al je aandacht aan hem geven;)
Dank je Uiltje. Ik probeer ook echt van elke seconde te genieten. Grappig, mijn nr.2 zegt dat ook iedere keer. Maarja, het blijft toch in het achterhoofd meespelen. Het lijkt me heerlijk om een keer een nachtje over te kunnen blijven. Niet continue op de wekker te hoeven kijken of ik niet al weg moet. Want dat haalt me nog steeds toch een beetje het fijne eraf.
@Almost, hij probeert geen medelijden te kweken, aangezien hij ook de positieve zaken vertelt en wat leuk is. Neem aan dat hij dat dan niet zou vertellen?

Ik weet niet precies zijn beweegredenen zijn. Ik weet alleen dat hij het vertrouwt vind voelen en vind dat ik goede dingen zeg. Al is het lang niet altijd positief. Ik zeg altijd wat ik vind/voel.. Dus het is wel me eerlijke mening.

Ik weet wel dat we steeds dichter naar elkaar groeien door de klik, de gesprekken, de seks en de interesses die we delen. Dit maakt het allemaal niet gemakkelijker, aangezien hij wel met een gezin zit en ik niet van hem ga verlangen dat hij hun aan de kant zet. Dat zou echt te brut zijn en helemaal niet mijn beweegreden waarom ik hierin ben gestapt. Dat was puur voor de seks en de spanning.

Pfff.. lekker ingewikkeld allemaal! Het is dat ik er niet direct mee kan stoppen, anders had ik dat gedaan. Me gevoel zegt ook dat dat beter is, maar me hart.. Die zegt totaal wat anders. Lastig als je niet met jezelf op één lijn ligt.
quote:passiebloem88 schreef op 24 februari 2013 @ 17:47:

Misschien een rare vraag, maar weten jullie hoe de thuissituatie is bij jullie Nr 2/kerel met al relatie?

Ik ben zelf vrijgezel en me crush niet. Ik weet hoe het bij hem thuis gaat en wat voor invloed dat heeft op onze dates, maar toch voel ik me daar niet altijd comfortabel bij. Ik heb geen last van schuldgevoel, maar het knaagt wel soms.

Hoe gaan jullie daarmee om?

(Me vorige minnaar die heb ik aan de kant gezet wegens tijdgebrek en geen interesse meer in mij. Daar heeft hij moeite mee. Ik niet, want er was geen gevoel. Bij de minnaar die ik nu heb spelen echter heel veel gevoelens mee. Dat maakt 't wel lastig.)

Ik weet in grote lijnen hoe zijn thuissituatie is. Hij vertelt ook wel eens iets over zijn kinderen of vrouw (in algemene zin: we zijn met de kinderen naar xxx geweest, misschien ook leuk voor jouw kinderen). Hij heeft wel eens gezegd dat er problemen zijn in zijn relatie, maar niet in detail. Het is duidelijk dat hij zijn vrouw niet wil verlaten voor mij (of ik mijn man voor hem) en dat is het belangrijkste om van elkaar te weten.

Wat bedoel je met dat zijn thuissituatie invloed heeft op jullie dates?
quote:passiebloem88 schreef op 24 februari 2013 @ 18:39:

Dat mag wel iets minder verwijtend Xs, aangezien ik vraag hoe jullie omgaan met de verhalen die je van hem hoort over zijn thuis situatie.Verder vraag ik eigenlijk niets.

Ik krijg van me huidige minnaar juist veel berichtjes of we bellen lang. Dat knaagt bij me. Hij vertelt me werkelijk alles en vraagt om adviezen. En ja, dat is maar één kant van het verhaal en daar kan ik wat op zeggen. Maar ik weet dus niet wat verstandig is. Oppervlakkig antwoorden of er wel diep op ingaan.

Ik weet nog niet goed wat verstandig is. Hij stelt zelf zo vragen zodat ik er dieper op in ga, maar ik weet niet of dit verstandig is of niet.

Hij geeft aan er blij mee te zijn, maar ikzelf weet niet zo goed wat verstandig is. Ik wil me niet in hun situatie mengen.Je bent zijn minaar, niet zijn therapeut. Het lijkt me erg ongezond om je te gaan bemoeien met zijn nr. 1 relatie. Ik begrijp ook niet waarom hij jouw daarover om advies vraagt. Ik zou hem vriendelijk verzoeken zijn relatie met nr. 1 buiten onze nr. 2 relatie te houden.
@ Passiebloem:

Lijkt me zeker ingewikkeld. Eerlijk gezegd denk ik dat mijn nr.2 ook meer voor mij voelt dan ik voor hem. Ik zal mijn nr.1 echter nooit voor hem verlaten. We passen helemaal niet bij elkaar. Hij weet dit ook, gunt mij mijn toekomst met mijn nr.1 en geniet gewoon (net als ik) van dit moment. Hoe sta jij in deze situatie? Denk jij dat er voor jullie samen wat inzit? Anders zijn gevoelens wel heul erg lastig. Fijn, maar lastig.
anoniem_174373 wijzigde dit bericht op 24-02-2013 20:09
Reden: naam toegevoegd
% gewijzigd
quote:passiebloem88 schreef op 24 februari 2013 @ 18:39:

Dat mag wel iets minder verwijtend Xs,

Waar lees jij een verwijt? En wat is een "me crush"?

Je kiest voor een seksrelatie met een gebonden man, dan krijg je de thuis situatie erbij. Kan je miepen en fiepen over schuldgevoel e.d. maar dat is in mijn optiek wel een tikje hypocriet.

Je kan natuurlijk ook kiezen voor een ongebonden man hè.
Almost ik snap je helemaal, een hele nacht lijkt me ook super. Bij ons ook nog nooit de kans voor geweest helaas. Maar genieten genieten genieten dat is inderdaad het enige wat je kan bedenken. Af en toe de tijd gewoon stil kunnen zetten zou natuurlijk nog beter zijn geweest, maar zolang we dat niet kunnen zit er niks anders op.

Kunnen jullie wel vaak een date afspreken? Of is dat toch ook echt maar om de zoveel weken?

Dat scheelt bij mij wel. Als ik weet dat de kans er weer snel is dan heb ik er minder moeite mee dat de tijd zo snel gaat. En als ik weet dat het weer heel lang gaat duren voor de volgende keer vind ik iedere minuut die voorbij gaat zo zonde :( helaas.
Ik geniet ook van het moment en vergeet even alles als we samen zijn. Dan is het heel ontspannen en relaxt. Echt heerlijk.

Soms komen z'n problemen thuis wel ter sprake, maar niet zo veel als via telefoon.

Ik vind het niet erg dat hij z'n verhaal kwijt wil en advies vraagt, maar weet soms niet wat ik ermee moet. Andere kant wil ik hem er wel mee helpen. En dat is mijn punt.

Vandaar dat ik me afvraag hoe dit bij jullie gaat. Het lijkt me dat ze niet aan een tweede vrouw/man beginnen als d'r niks aan de hand is, dus in hoeverre wordt dit besproken en zeg je dat dan zelf/je minnaar, zo open en bloot tegen de ander?

Ik zou persoonlijk niet veel loslaten over me relatie.

Het gaat me dus niet over het feit dat hij gebonden is en een schuldgevoel heb ik niet, Roos.
Passiebloem, welk verwijt maak ik?
@ uiltje:

de frequentie van afspreken is heel wisselend. Soms 1 keer per week (of vaker), soms 1x per 3 weken ofzo. Maar we proberen altijd wat af te spreken zogauw we de kans hebben. Daarbij zitten we nog niet zo lang in deze seksrelatie, deze is pas 2 maanden aan de gang. In het 'voortraject' zagen we elkaar met dezelfde regelmaat.

De komende paar weken zal het waarschijnlijk niet lukken om af te spreken. Het geeft me een onrustig gevoel, whatsapp contact is mij niet genoeg. En dat is dan ook waar ik stiekum bang voor ben; dat hij het zat wordt om op me te moeten wachten. Hij is tenslotte single, dus wat heeft het voor hem zin om op me te wachten totdat ik weer tijd voor hem heb omdat mijn nr.1 aandacht nodig heeft? Zeker omdat hij alleen met mij een seksrelatie heeft. Voelen jullie die onzekerheid ook wel eens?
@ almost, ik kan me daar niet zo goed in verplaatsen aangezien nr 2 en ik beide getrouwd zijn.

Maar ik snap je gevoel wel dat is het risico wat je dan hebt als een van de 2 single is.De kans dat hij mischien wel een andere single treft is er gewoon maar op dit moment heeft hij blijkbaar genoeg aan jou dus enjoy !
Almost, hou je je gevoel voor nr1 goed in de gaten? Als je onzeker wordt, kan het wel eens zo zijn dat je je gevoelens voor nr 2 niet helemaal meer in de hand hebt. Is het nog wel een seksrelatie zonder gevoel of is het inmiddels meer?

Hier gaat alles heel goed! Het blijkt verrassend goed te werken dat mijn man en de vrouw van mijn minnaar ook elkaar hebben gevonden. We hebben zelfs al eens een seksloze avond met zijn vieren gehad, er ontwikkelt zich een bijzondere vriendschap. Het voelt goed, hoe apart dan ook.
@ anna:

De reden waarom ik uiteindelijk voor een nr2 zwichtte was juist vanwege een gebrek aan seks in mijn relatie. Mijn nr1 heeft me al meer dan 5 jaar seksloos gehouden, en dat begon bij me te knagen. En omdat ik veel van mijn nr1 houd, is dit het enige wat ik bij nr2 zoek omdat nr1 me dat niet geeft. Dat bedoelde ik ook met 'aan whatsapp heb ik niet genoeg'. Ik wil gewoon die lust, die intimiteit. Voor een goed gesprek enzo kan ik ook bij mijn nr1 terecht. In de ideale wereld zou ik alles hebben bij mijn nr1, helaas blijkt de praktijk anders. :(
quote:passiebloem88 schreef op 24 februari 2013 @ 20:59:

Vandaar dat ik me afvraag hoe dit bij jullie gaat. Het lijkt me dat ze niet aan een tweede vrouw/man beginnen als d'r niks aan de hand is, dus in hoeverre wordt dit besproken en zeg je dat dan zelf/je minnaar, zo open en bloot tegen de ander?

Ik zou persoonlijk niet veel loslaten over me relatie.

Het fijne van een minnares vind ik juist de intimiteit en het NIET hoeven te bespreken van de thuisrelatie. Verder vind ik het uitgebreid bespreken van de thuisrelatie met je minnares (of minnaar) ook behoorlijk ongepast. Dit even los van de activiteiten op zich...
Waarom is dat ongepast?

Ik deel naast intimiteiten ook vriendschap met mijn minnaar. Wij weten ook van de 'thuisrelatie' van elkaar en van wat ons bezig houdt. Ik voel me daar heel prettig bij. Het is nooit klagen, maar ik hoor wel de goede en minder goede dingen. Vind het juist fijn dat dat ook kan. Helemaal niet ongepast en heel erg done.
Eens met Inez. Minnaar en ik hebben ook een diepe vriendschap en bespreken veel met elkaar. Werk, politiek etc, maar ook zijn thuissituatie. Geen enkel probleem.
Nr. 2 en ik delen wel vriendschap, maar die is eigenlijk vrij oppervlakkig. We kennen elkaar ook nog niet zo heel erg lang (korter dan een jaar). Daarnaast passen we eigenlijk helemaal niet bij elkaar (niet qua levensstijl en levensvisie), we hebben geen diepgaande gesprekken dus. Soms dus wel kort over de thuissituatie, maar da's meer als ik frustratie voel. Verder niets afgezien van het standaard slap geouweh**r voor en na seks.
Dat zou ik niet kunnen, alleen slap geouwehoer. Ik ben juist blij met wat diepgang. Minnaar en ik kennen elkaar ook nog maar kort, maar delen veel interesses. Als er iets is waarmee ik kan helpen, meestal is dat alleen een luisterend oor, dan bied ik dat aan. En dat is wederzijds. Je moet er natuurlijk wel voor waken dat het niet alleen maar over "de problemen" gaat! De bedoeling van een minnaar is natuurlijk wel de spanning en de seks!
Bij ons voelt het ook niet verkeerd om te praten over van alles. We hebben veel dezelfde interesses en zitten ook met veel dingen op één lijn. Geloof ook niet dat ik 't vol zou houden als we alleen ff seks zouden hebben en niks om over te praten.

Ik vroeg me dus af of dat normaal was.

@Xs, je kwam nogal meteen de hoek om stuiven met allemaal zaken waarvan je dacht dat ik dat niet wist en dat ik daar op moest letten. Geen idee waar je dat vandaan haalt uit me post. Ik heb eerlijk een minnaar gehad, dus weet best hoe 't werkt. Daarbij ging je totaal niet in op me werkelijke vraag.

Maar goed, ik weet nu dat 't dus niet vreemd is om ook de thuissituatie bespreekbaar te maken en het voelt goed. Dus ik ga d'r geen punt van maken.
Passiebloem, je schrijft in die post dat je weet hoe zijn thuis situatie is en dat dit invloed heeft op jullie dates. Sam schrijft dat je het verhaal maar van één kant hoort en dat eea wellicht een ietsje gekleurd zou kunnen zijn, dat is toch geen verwijt?

Nog even dit, ik weet dat ik een taalzeikert ben en ik wil niet op alle slakken zout leggen maar dat "ge-me" is geen lezen. Het is verdikke net of ik met een 14 jarige aan het schrijven ben.

Mijn minnaar

Mijn crush

Mijn relatie.

Het oneigenlijk gebruik van het woord "me" is niet om aan te lezen.
Het heeft geen invloed op onze dates. We hebben het er dan ook wel eens over en ik vroeg me af of dat bij anderen ook gebeurd.

Ik heb eerder een minnaar gehad en daar kwam dit onderwerp ook wel eens naar voren. Ik vind dat eigenlijk wel apart, omdat ik er toch niks mee kan eigenlijk.. Behalve luisteren en een mening geven als dat gewaardeerd wordt.

Zonet hebben we 2,5u zitten bellen. Dat was fijn. Heerlijk om echt over van alles te praten en lekker te lachen!

Als alles beetje goed loopt, zie ik hem donderdag weer eventjes.
quote:Rooss4 schreef op 26 februari 2013 @ 13:38:

Nog even dit, ik weet dat ik een taalzeikert ben en ik wil niet op alle slakken zout leggen maar dat "ge-me" is geen lezen. Het is verdikke net of ik met een 14 jarige aan het schrijven ben.

Mijn minnaar

Mijn crush

Mijn relatie.

Het oneigenlijk gebruik van het woord "me" is niet om aan te lezen.Dank u!!! Jij schrijft het, ik denk het.
Als je het met je minnaar niet kunt hebben over serieuze dingen dan is je minnaar een SV.

(mijn bescheiden mening)
Mijn minnaar zit op dit moment niet zo lekker en daar hebben we het over. Dat vind ik ook fijn, het raakt me en ik wil er ook nu hij het moeilijk heeft, er voor hem zijn. Hij is ook blij dat dat ook kan.

Waar ik niks mee kan, is irritatie over zijn vrouw of hun relatie. Ik ben geen klankbord voor zijn frustraties over zijn nr 1 relatie. Ik zit echt niet te wachten op negatieve verhalen over thuis. Niet omdat me zijn leven me niet boeit, maar omdat ik daar niks mee kan en niks mee wil. Dat vind ik ook heel iets anders dan over serieuze dingen kunnen praten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven