Minnaar deel 19.

26-11-2012 12:53 3006 berichten
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
quote:jahoe1968 schreef op 26 februari 2013 @ 14:16:

Als je het met je minnaar niet kunt hebben over serieuze dingen dan is je minnaar een SV.

(mijn bescheiden mening)

Mee eens. Maar ik vind dat er wel een grens zit aan de serieuze dingen waarover je praat. In het geval van passiebloem waarin haar gebonden minnaar haar advies vraagt over zijn relatie met zijn vrouw, vraag ik me af of er vanuit zijn kant niet meer achter zit. (Laten zien dat zijn relatie met zijn vrouw niet perfect is om haar hoop te geven?). Vooral omdat passiebloem zelf ook lijkt te twijfelen aan de gepastheid van de gesprekken, krijg ik er een vreemd gevoel bij.

(Aan de andere kant heb ik mijn minnaar ook wel eens gezegd dat hij te weinig aandacht aan zijn vrouw besteed, en dat hij wellicht wat te klagen heeft over zijn relatie, maar dat ik me goed voor kan stellen dat zij ook het nodige op haar wensenlijstje heeft staan, wat hij haar niet geeft. Was geloof ik wel een eye-opener )
Alle reacties Link kopieren
Ja maar stel dat het ff niet goed gaat met minnaar omdat het bij hem thuis even niet lekker loopt?

Dan zou ik hem toch van advies willen dienen en vice versa.

Zodat hij het van een andere kant kan zien (de vrouwelijke??) en daardoor thuis de boel beter begrijpt.

(eigenlijk wat vivaflamenco zegt dus) ;))

Maar okay, dat moet lekker iedereen zelf weten .
Maar voor mijn gevoel zit een een verschil tussen de situatie waarbij de beide weet het thuisfront niet te willen verlaten voor de minnaar (waarbij je elkaar oprecht advies kunt geven) een een situatie waarin de een (vaak single) meer verwacht dan de ander. Dan wordt de intentie van de vraag (en het advies) lastiger.
En verder eens met de opmerking dat iedereen het lekker zelf moet weten, maar dat geldt sowieso voor alle beslissingen in het leven (maar ik kan er dan nog wel een mening over hebben )
"Waar ik niks mee kan, is irritatie over zijn vrouw of hun relatie. Ik ben geen klankbord voor zijn frustraties over zijn nr 1 relatie. Ik zit echt niet te wachten op negatieve verhalen over thuis. Niet omdat me zijn leven me niet boeit, maar omdat ik daar niks mee kan en niks mee wil. Dat vind ik ook heel iets anders dan over serieuze dingen kunnen praten.". (hoe kan je in hemelsnaam mobiel quoten???)

Eens met noppies, maar dan vanuit de andere kant gezien. Ik wil niet dat mijn nr2 daar iets van weet. En of ik mijn minnaar daardoor tot sv degradeer zoals jahoe zegt? Mwah, ik vind van niet. Het is eerder uit respect voor mijn nr1. Hoe belachelijk dit ook klinkt uit de mond van een vreemdganger.
quote:vivaflamenco schreef op 26 februari 2013 @ 15:51:

Maar voor mijn gevoel zit een een verschil tussen de situatie waarbij de beide weet het thuisfront niet te willen verlaten voor de minnaar (waarbij je elkaar oprecht advies kunt geven) een een situatie waarin de een (vaak single) meer verwacht dan de ander. Dan wordt de intentie van de vraag (en het advies) lastiger.

Ja heb je helemaal gelijk in.

In mijn geval: ik wil het thuisfront niet verlaten en hij ook niet.

Als één van de twee dat wel zou willen is het zeer lastig.
Hallo mede lotgenoten,

Na lang mee te hebben gelezen, heb ik eindelijk besloten om ook wat hier te typen.

Vanavond hebben ik en mijn minnaar thuis bij mij afgesproken.

Aangezien dit redelijk nieuw voor mij is ben ik reuzebenieuwd hoe dit gaat. We wonen beiden al samen en zijn mekaar tegen gekomen op een datingsite.
Welkom, een eerste date bij jou thuis, dat is best lef hebben marjoleintje
quote:noa00 schreef op 26 februari 2013 @ 18:10:

Welkom, een eerste date bij jou thuis, dat is best lef hebben marjoleintje

Ja we hebben hiervoor al wat keertjes ergens wat gedronken/gegeten.

Maar vanavond is manlief weg en vond het wel het juiste moment .
quote:passiebloem88 schreef op 24 februari 2013 @ 17:47:

Ik ben zelf vrijgezel en me crush niet. Ik weet hoe het bij hem thuis gaat en wat voor invloed dat heeft op onze dates, maar toch voel ik me daar niet altijd comfortabel bij.

Passiebloem, hier schrijf je toch dat eea invloed heeft op je dates toch? En zelfs dat je je er niet altijd comfortabel bij voelt!

Iksnapputniemeer!
quote:marjoleintje27 schreef op 26 februari 2013 @ 18:21:

[...]

Ja we hebben hiervoor al wat keertjes ergens wat gedronken/gegeten.

Maar vanavond is manlief weg en vond het wel het juiste moment .Ai, je partner weet van niks en je spreekt bij jou thuis af? Daar waar alles doet denken aan hem en al zijn persoonlijke spulletjes staan? Heftig.
quote:Rooss4 schreef op 26 februari 2013 @ 19:47:

[...]

Ai, je partner weet van niks en je spreekt bij jou thuis af? Daar waar alles doet denken aan hem en al zijn persoonlijke spulletjes staan? Heftig.En wat als hij onverwachts eerder thuis komt?
quote:marjoleintje27 schreef op 26 februari 2013 @ 17:47:

Hallo mede lotgenoten,

Na lang mee te hebben gelezen, heb ik eindelijk besloten om ook wat hier te typen.

Vanavond hebben ik en mijn minnaar thuis bij mij afgesproken.

Aangezien dit redelijk nieuw voor mij is ben ik reuzebenieuwd hoe dit gaat. We wonen beiden al samen en zijn mekaar tegen gekomen op een datingsite.@Marjoleintje. Een van de eerste tips die ik kreeg was NIET THUIS AFSPREKEN. Zoals Roos zegt doet alles je daar aan nr. 1 denken (en hem ook), maar daarnaast lijkt mij de kans op ontdekking vrij groot (onverwachte visite, nieuwsgierige buren, man die eerder thuis komt, ....).
(De andere tip was overigens NIET MET COLLEGA'S OF OP HET WERK en daar heb ik me zeer uitdrukkelijk niet aan gehouden, om het maar even in perspectief te plaatsen )
Haha, soms zijn principes er om overboord te gooien, Flamenco. Tja, ik vind dat heus wel een dingetje, thuis afspreken als je vreemdgaat al gebiedt eerlijkheid me te zeggen dat ik niet 100% zeker weet dat ik me er niet schuldig aan zou maken áls ik vreemd zou gaan. Het is wel lekker makkelijk hè?

Ik vind het wel iets om goed over na te denken. Buiten buren en betrapkans door een te vroeg thuis komende partner, vind ik het ook echt een inbreuk in zijn heiligdom. Dat hij zijn partner deelt zonder medeweten is erg genoeg. Dat zijn huis ontheiligd wordt, maakt het op één of andere manier nog een klein tikje erger. Vind ik.

Btw, ik heb nu een paar keer dat programma gezien over vreemdgaan. het valt me op dat het altijd de mannen zijn die vreemdgaan en het is -net wat ik dacht- heel erg anti. Ik had niks anders verwacht natuurlijk.
Ik heb ook een paar keer gekeken en vind het een triest programma dat ver van de werkelijkheid ligt, in mijn beleving dan he?
In de mijne ook. Zonder eerst het gesprek aan te gaan worden er camera's opgehangen, privé detectives ingehuurd en computers gecontroleerd.

En dan tussendoor die Jambersstem met zijn: "en dan nu in de serie "zoete wraak". Lachwekkend.
Maar waarom zou je ook in gesprek gaan als je ook een privedetective kan inhuren of een spykit kan kopen?

Is toch ook vele malen hipper?

Vergeven is er in dit programma ook niet bij, terwijl ik dat toch wel hoor in mijn omgeving: ja hij heeft een misstap begaan, maar...

oja, ze hadden gepraat en dat vergeten ze in dat programma even voor het gemak!

... en we gaan toch proberen hier samen uit te komen.
Beetje late reactie nog maar ik was even off…quote:almost schreef op 26 februari 2013 @ 16:11:

"Waar ik niks mee kan, is irritatie over zijn vrouw of hun relatie. Ik ben geen klankbord voor zijn frustraties over zijn nr 1 relatie. Ik zit echt niet te wachten op negatieve verhalen over thuis. Niet omdat me zijn leven me niet boeit, maar omdat ik daar niks mee kan en niks mee wil. Dat vind ik ook heel iets anders dan over serieuze dingen kunnen praten.". (hoe kan je in hemelsnaam mobiel quoten???)

Eens met noppies, maar dan vanuit de andere kant gezien. Ik wil niet dat mijn nr2 daar iets van weet. En of ik mijn minnaar daardoor tot sv degradeer zoals jahoe zegt? Mwah, ik vind van niet. Het is eerder uit respect voor mijn nr1. Hoe belachelijk dit ook klinkt uit de mond van een vreemdganger.

Precies dit vind ik ook.

@Marjoleintje

Oef, in jullie eigen bed. Dat maakt het verraad wel heel groot als het uitkomt… Ik heb het ook wel eens gedaan maar dan wel het wel in haar eigen bed… Herinner me nu ook dat iemand hier beschreef dat boven het bed van haar minnaar zijn trouwfoto hing, dat was ook wel speciaal… :-0

Wikipedia (of eigenlijk Judith Brandt) zegt dat dit de basisregels zijn (doorgehaald waar ik me nooit aan gehouden heb):

- 50 mile rule. Zorg dat er 50 mijl (80 km) zit tussen de actieradius van de minnaar en de reguliere partner.

- Vertel het niet

- Doe het niet binnen je vriendenkring

- Doe het niet in je gemeente

- Doe het niet op je werk

- Ontken altijd

- Doe aan "veilige" seks

- Verander je levensstijl niet
Marjoleintje, is je partner wel of niet op de hoogte?

Ik vind het anders nog al wat hoor, je minnaar je eigen huis/bed binnenhalen...

Hoop wel voor je dat het een hele leuke date was!
quote:mercadonna schreef op 27 februari 2013 @ 00:17:

Marjoleintje, is je partner wel of niet op de hoogte?

Ik vind het anders nog al wat hoor, je minnaar je eigen huis/bed binnenhalen...

Hoop wel voor je dat het een hele leuke date was!

Dank jullie wel voor de tips.

Het was een heel leuke date. We hebben samen besloten naar een hotel toe te rijden, omdat het risico thuis gewoon te groot was.

Ik heb sinds tijden weer enorm kunnen genieten.

Mijn partner is er inderdaad niet van op de hoogte.
Vraagje voor diegenen die in een hotel afspreken. Huren jullie een hotelkamer voor een paar uur overdag (en kan dat eigenlijk overal?) of gewoon voor een nacht ook al ben je er alleen een paar uur? En zorg je dan dat je voldoende geld hebt om contact te betalen of heb je een aparte bankrekening waar je partner niet bij kan?

's Avonds afspreken gaat hier meestal prima (op het werk, aantal geschikte locaties met weinig ontdekrisico), maar overdag vind ik het lastiger om een geschikte plek te vinden.
quote:vivaflamenco schreef op 27 februari 2013 @ 09:37:

Vraagje voor diegenen die in een hotel afspreken. Huren jullie een hotelkamer voor een paar uur overdag (en kan dat eigenlijk overal?) of gewoon voor een nacht ook al ben je er alleen een paar uur? En zorg je dan dat je voldoende geld hebt om contact te betalen of heb je een aparte bankrekening waar je partner niet bij kan?

's Avonds afspreken gaat hier meestal prima (op het werk, aantal geschikte locaties met weinig ontdekrisico), maar overdag vind ik het lastiger om een geschikte plek te vinden.Wij hadden gisteren gewoon voor een nachtje betaald en we zijn na 4 uurtjes weer vertrokken. Overigens gewoon contant betaald.
Relatie-adviezen geven, als minnares zijnde, vind ik eigenlijk ook nogal not done. Zeker als het een geheime verhouding is. Wie ben ik om mijn minnaar te adviseren in zijn relatie, terwijl ik zijn vrouw eigenlijk helemaal niet echt ken en helemaal geen idee heb van hoe hun relatie daadwerkelijk in elkaar steekt. Ik hoor alleen (of zou alleen horen) zijn kant van het verhaal, niet haar kant. Misschien is mijn minnaar ook wel helemaal niet zo'n leuke nr 1 voor haar. Hij is vaak weg, zij doet de zorg voor de kinderen het grootste deel alleen, door de week. Dat zal voor haar ook niet altijd leuk zijn, maar wat weet ik daar inhoudelijk nu helemaal van?

Dus wie ben ik om relatie-advies te gaan geven? Eigenlijk vind ik het ook nog wel een beetje dubieus. Het stiekem doen met haar man en ook nog een mening hebben over hun relatie.

Wat Almost beschrijft, vind ik ook. Het is ook vanuit de andere kant niet netjes (in hoeverre iets netjes kan zijn bij vreemdgaan dan) om ook nog lekker te gaan lopen mopperen over de nr 1 relatie.

Je minnaar is toch niet ineens een sv alleen omdat hij niets inhoudelijks over zijn nr 1 relatie verteld?
Dus je mag wel het bed induiken met de partner van een ander maar je mag geen advies geven bij eventuele problemen? Dat vind ik dan weer een beetje hypocriet.

Zolang je niet uit eigen belang je advies verkondigt, is daar niks mis mee lijkt mij. Bij het arbeidsconflict van je beste vriendin ken je toch ook alleen maar haar kant?

Ik vind de mannelijke kijk op bepaalde aspecten best fijn om te horen. En aangezien ik mijn open relatie niet in mijn vriendenkring bespreek, vind ik het fijn dat ik dat wel met mijn minnaar(s) kan bespreken. En vind ik het ook prettig dat ik een luisterend oor of mijn visie kan bieden in lastige situaties. Dan maar not done.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven