Verhuisd; adreswijzigingen?

27-02-2013 09:22 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben onlangs verhuisd en ben druk bezig met het doorgeven van adreswijzigingen. Ben erachter gekomen dat er nogal wat bedrijven/ instanties zijn waarvan ik post ontvang en ik ben bang dat ik zomaar wat bedrijven zou kunnen vergeten. Misschien een stomme vraag maar kunnen jullie een paar bedrijven noemen die sowieso een adreswijziging moeten ontvangen? Ben zelf nogal chaotisch en bedrijven waarvan ik niet maandelijks post ontvang zouden zomaar vergeten kunnen worden
Gewoon gebruik maken van de TNT verhuisservice dienst.

https://www.postnl.nl/voorthuis/ontvang ... isservice/
Wat redband zegt dus.
Die verhuisservice is wel beperkt hoor (en uit ervaring weet ik dat het niet altijd goed doorgegeven wordt....) en hou er rekening mee dat wat bijvoorbeeld door een ander postbedrijf dan TNT bezorgd wordt niet wordt doorgegeven.

Denk aan bijvoorbeeld postorderbedrijven, reisbureaumeuk en dat soort dingen.

Wellicht kun je je met de nieuwe bewoner van je oude huis afspreken dat hij/zij de post voor jou bewaard en dat je het over een paar maanden komt halen. Dan zie je vanzelf wie je vergeten bent.

En veel plezier met je nieuwe huis!
AH bonus

Airmiles

Amnesty international en andere goede doelen

ANWB

Tijdschriftabbonementen

Dierenarts

Energiebedrijf

Waterbedrijf

Freebees

Garage

Verzekeringen (zorg, huis)

Opticien

NDG (voor als je huisdieren hebt)

NS (bij voordeelurenkaart)

OV-chipkaart

Bank

School

Sunday's (als ze je daar kennen)

Telefoonprovider

Tandarts
bank

verzekeringen

gemeente

gwl

huisarts

tandarts

tv

internet

telefoon (ook mobiele abonnementen)
tv gids

krant

Verzekeringen

Spaarplannen
En laat via Post nl je post doorsturen voor bijvoorbeeld een half jaar. Dan weet je meteen welke bedrijven je vergeten bent!
Die zaken moet je regelen vóór je verhuist, niet achteraf.
verba volant, scripta manent.
Kijk ook meteen van welke postorder bedrijven je gebruik maakt, zodat de pakketjes op goede adres binnen komt.
Gewoon je administratie even doorbladeren. Van wie heb je ooit post gehad, zaken mee gedaan, facturen betaald, informatie opgevraagd, iets bij geboekt. Ook even je mailbox door, bij welke bedrijven heb je contact gehad de afgelopen tijd.
quote:MarianneDavids schreef op 27 februari 2013 @ 09:46:

Klopt!

Aangezien het bij mij ook ooit de bedoeling is om te verhuizen houd ik dit nu al een beetje bij, is het straks een stuk makkelijker.
En wat altijd gebeurt is dat je eindafrekeningen naar het oude adres gestuurd worden. Je zult dus sowieso contact moeten opnemen met de nieuwe bewoners.
Goede doelen waarvan je 1x per jaar een bedelbrief krijgt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 27 februari 2013 @ 10:11:

Goede doelen waarvan je 1x per jaar een bedelbrief krijgt?Die krijg ik al 10 jaar lang voor de vorig bewoner die al lang is overleden.Ooit een poging gedaan om stop te zetten, maar kwartje viel niet zo erg.
Heb zelf van de week naar de verhuisservice zitten kijken, maar het niet genomen omdat ik te veel bedrijven/organisaties miste op de lijst die ik wel een adreswijziging moet sturen.

De bedelbrieven en dergelijke die maar één keer per jaar komen, daar valt bijna geen adreswijziging over door te sturen (en dat wil je ook niet...) Wij sturen (na 5 jaar) dergelijke brieven van de vorige bewoner altijd ongeopend retour.
Bovendien verkoopt PostNL volgens mij je adres als je die gratis 'service' gebruikt. Sindsdien krijg ik namelijk allemaal onzin van bedrijven die mij eerder niet wisten te vinden, zoals de postcodeloterij...
quote:MarianneDavids schreef op 27 februari 2013 @ 09:46:

+1

Verbaas me hier ook mateloos over.

Dat doe je toch voor je verhuist?
Het lastige van verhuizen tegenwoordig is, is, zoals al eerder gemeld werd, dat een flink deel van de post via andere bezorgers komt. Die blijft dus komen op je oude adres, tenzij het je lukt alle afzenders zelf in te lichten.

Zelfs banken en de belasting sturen een deel van hun post via SANDD!
quote:zappie schreef op 27 februari 2013 @ 10:48:

Bovendien verkoopt PostNL volgens mij je adres als je die gratis 'service' gebruikt. Sindsdien krijg ik namelijk allemaal onzin van bedrijven die mij eerder niet wisten te vinden, zoals de postcodeloterij...

Inderdaad, dit doe ik dus de volgende keer niet meer.

De tip om je administratie door te nemen vind ik een goede.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven