Borst verkleining
woensdag 27 februari 2013 om 21:10
Beste dames,..
Ik zit met een probleem die me al jarenlang bezig houdt namelijk mijn borsten! Ik ben ze he-le-maal beu. Ik ben een 28 jarige dame met een kledingmaat 38 en cup maat D85. Zelf ben ik 1.65 lang de verhouding klopt gewoonweg niet. Beha's kosten me handenvol geld. Ik koop enkel minimizers ( beha's van bepaalde stof waardoor je borsten een cup maat kleiner laten lijken ) dus leuke sexy beha's zitten er voor mij niet in helaas
ook werd ik gepest ik was altijd t meisje met de dikke "boobies" of "Pamela Anderson". Ik durfde tijdens gym nooit te springen of nooit douchen erna..
Nu ben ik het echt zat gewoon ze doen me zo verschrikkelijk veel pijn. Ik kam ze amper aanraken. Ik sport veel en doe oefeningen om de boel nog strak en mooi te houden. Zodra ik me beha uitdoe doen ze pijn. Laatst lag ik als een klein kind in bed te janken zo'n last had ik ervan. De rugpijn (ik loop soms zowat gebogen) de striemen op mijn schouders.. Nu overweeg ik om een borst verkleining. Maar hoe moet dat met borst voeding geven? We hebben nog geen kids maar we willen ze wel. En dan de vergoeding.. Ik neem contact op met me huisarts hopelijk ben ik snel van dit probleem af!
Ik zit met een probleem die me al jarenlang bezig houdt namelijk mijn borsten! Ik ben ze he-le-maal beu. Ik ben een 28 jarige dame met een kledingmaat 38 en cup maat D85. Zelf ben ik 1.65 lang de verhouding klopt gewoonweg niet. Beha's kosten me handenvol geld. Ik koop enkel minimizers ( beha's van bepaalde stof waardoor je borsten een cup maat kleiner laten lijken ) dus leuke sexy beha's zitten er voor mij niet in helaas
Nu ben ik het echt zat gewoon ze doen me zo verschrikkelijk veel pijn. Ik kam ze amper aanraken. Ik sport veel en doe oefeningen om de boel nog strak en mooi te houden. Zodra ik me beha uitdoe doen ze pijn. Laatst lag ik als een klein kind in bed te janken zo'n last had ik ervan. De rugpijn (ik loop soms zowat gebogen) de striemen op mijn schouders.. Nu overweeg ik om een borst verkleining. Maar hoe moet dat met borst voeding geven? We hebben nog geen kids maar we willen ze wel. En dan de vergoeding.. Ik neem contact op met me huisarts hopelijk ben ik snel van dit probleem af!
woensdag 27 februari 2013 om 22:38
Heb op mn 16e een BVK gehad. Beste keuze éver. Destijds hebben ze bij mij de tepel niet verwijderd maar op een steeltje van bloedvaten zenuwen en melkkanalen verplaatst. Ik heb nooit het gevoel in mn tepels verloren en de kans is groot dat ik borstvoeding kan geven.
Het is de beste keuze die ik ooit gemaakt heb
.
Het is de beste keuze die ik ooit gemaakt heb
woensdag 27 februari 2013 om 23:23
Zelf ben ik 1.77 en heb broek maat 40 en bh maat 90 g. De g van giga. ( Maar ze vallen niet echt op hoor door mijn rare model ribbenkast) Ik ben ook flink uit model dus. Maar opzicht is het prima vol te houden. Als je er echt heel veel last van hebt dan zou je er mee naar de huisarts kunnen gaan. Een vriendin van mij heeft ook een borstverkleining gehad. Het was wel even behoorlijk in grijpend en zwaar maar ze is heel blij met het resultaat. ( ze had H en heeft nu D) Er zijn inderdaad melk klieren verwijderd. Maar ze heeft ze laten verkleinen na dat ze haar kinderen kreeg. Maar zei ze, het maakte voor mij niet uit want borstvoeding geven lukte toch niet ,ook niet toen ze alle melk klieren nog had.
woensdag 27 februari 2013 om 23:30
Hoe kan je nou 90 hebben met maat 40?
Dan is dus je omtrek onder je borsten 90CM?
No offence maar welke maat draag dan inhemelsnaam van boven?
Ik heb 85F of G ligt aan het merk, maar de omvang blijft 85, alhoewel ik 90 inmiddels ook wel pas.
Maar ik weeg rond de 100 met mijn 1.77
En mijn omvang is 87 en ik draag 85
Dan is dus je omtrek onder je borsten 90CM?
No offence maar welke maat draag dan inhemelsnaam van boven?
Ik heb 85F of G ligt aan het merk, maar de omvang blijft 85, alhoewel ik 90 inmiddels ook wel pas.
Maar ik weeg rond de 100 met mijn 1.77
En mijn omvang is 87 en ik draag 85
woensdag 27 februari 2013 om 23:40
Ik sluit me ook aan! Zelf ben ik 20 jaar, 1.68 m en inmiddels heb ik 75 F. De laatste jaren krijg ik steeds meer last van mijn rug en schouders. Zelf ben ik enorm aan het twijfelen over een borstverkleining. Mijn moeder heeft het ook laten doen, ik denk inmiddels een jaar of 10 geleden. Bij haar werd toen gezegd dat je dan geen borstvoeding kan geven. Ik snap dat ze inmiddels verder ontwikkeld zijn, maar hoe kan ik nu op mijn 20e weten of ik later borstvoeding wil geven? En kunnen ze mij dat garanderen?
donderdag 28 februari 2013 om 07:11
Ik heb wel eens bij de hunkemoller gevraagd of ze mijn maat wilden opmeten. Als antwoord kreeg ik: zoiets is een kwestie van passen, dat kan je niet opmeten. :-S
Ik heb ook 85D, maar bij mij zeggen ze dat ik brede borsten heb, maar niet veel qua volume. Waarschijnlijk heeft TO dat wel!
Ik ben ook maar 1,62m en met 40 meestal.
Ik heb ook 85D, maar bij mij zeggen ze dat ik brede borsten heb, maar niet veel qua volume. Waarschijnlijk heeft TO dat wel!
Ik ben ook maar 1,62m en met 40 meestal.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
donderdag 28 februari 2013 om 08:03
Ik heb ook zo'n 10 jaar geleden een borstverkleining laten doen en tot op de dag van vandaag super blij.
Sinds 11 weken moeder en meteen de keuze gemaakt om flesvoeding te geven. Voor de operatie wist ik dat de kans groot zou zijn dat ik geen bv meer kon geven. Voor mij destijds geen reden om het niet te laten doen.
Je kunt er voor kiezen om toch bv te proberen en lukt het niet, stap je over op fv. Zonder de operatie is er ook geen garantie dat bv lukt.
Ik sluit me aan bij de rest, ga naar een goede zaak om de juiste maat op te laten meten en daarna naar de ha voor een goed gesprek, eventueel een doorverwijzing en stel al je vragen!
Sinds 11 weken moeder en meteen de keuze gemaakt om flesvoeding te geven. Voor de operatie wist ik dat de kans groot zou zijn dat ik geen bv meer kon geven. Voor mij destijds geen reden om het niet te laten doen.
Je kunt er voor kiezen om toch bv te proberen en lukt het niet, stap je over op fv. Zonder de operatie is er ook geen garantie dat bv lukt.
Ik sluit me aan bij de rest, ga naar een goede zaak om de juiste maat op te laten meten en daarna naar de ha voor een goed gesprek, eventueel een doorverwijzing en stel al je vragen!
donderdag 28 februari 2013 om 08:11
@claut; die keuze kun je voor jezelf al maken, wel of geen bv. Ik was destijds niet bezig met kinderen, maar wel voor mijzelf besloten dat ik het geen probleem vond om fv te geven ipv bv.
Als jij bv heel belangrijk vind en de kans zo groot mogelijk wilt hebben dat dat gaat lukken, dan operatie uitstellen tot nadat je kinderen hebt gekregen. Ik wilde daar niet op wachten.
En garanties dat bv gaat lukken zijn er nooit, ook niet zonder die operatie.
Als jij bv heel belangrijk vind en de kans zo groot mogelijk wilt hebben dat dat gaat lukken, dan operatie uitstellen tot nadat je kinderen hebt gekregen. Ik wilde daar niet op wachten.
En garanties dat bv gaat lukken zijn er nooit, ook niet zonder die operatie.
donderdag 28 februari 2013 om 08:19
Ook ik heb mijn borsten laten verkleinen zo'n 12 jaar geleden, ik had 95H..... Ik ben nog elke dag blij dat ik het heb laten doen. Ik heb er weinig pijn van gehad, je moet rustig aan doen natuurlijk, maar dat was goed te doen. Qua borstvoeding heb ik het een maand kunnen geven aan mijn oudste dochter, toen werd het te weinig. Mijn jongste dochter is helaas doodgeboren (dat is weer een ander verhaal) en ik kreeg pilletjes tegen melkproductie. Toch na 2,5 week wat lekkage, dat duurde gelukkig maar 2 dagen, ik had het al moeilijk genoeg. Maar wat ik ermee wil zeggen is dat een verkleining niet wil zeggen dat er geen borstvoeding gegeven kan worden. Net zoals je eigenlijk ook geen garantie op borstvoeding hebt zonder borstverkleining
En idd, laat je borsten opmeten in een goede lingeriewinkel, die dames hebben er echt wel verstand van. Ben trouwens wel heel benieuwd wat je dokter er van zegt. Succes met het maken van je keuze!
En idd, laat je borsten opmeten in een goede lingeriewinkel, die dames hebben er echt wel verstand van. Ben trouwens wel heel benieuwd wat je dokter er van zegt. Succes met het maken van je keuze!
donderdag 28 februari 2013 om 09:12
Ik ben 1.68m heb kledingmaat 38/40 en cup 75F.
Vroeger had ik 85E maar ben toen 17 kilo afgevallen. Heb daarna opnieuw mijn borsten op laten meten (bij een goede zaak) en heb sindsdien 75F. Laat ze nog steeds wel eens voor de zekerheid opmeten, omdat de je borsten nog wel eens wat van vorm veranderen of groeien en krimpen.
Met ondersteuning van goede bh's vind ik mijn lichaam zo wel goed in verhouding. Mijn borsten steunen op de onderband van de bh op mijn ribben en hangen niet aan mijn schouders. Succes!
Vroeger had ik 85E maar ben toen 17 kilo afgevallen. Heb daarna opnieuw mijn borsten op laten meten (bij een goede zaak) en heb sindsdien 75F. Laat ze nog steeds wel eens voor de zekerheid opmeten, omdat de je borsten nog wel eens wat van vorm veranderen of groeien en krimpen.
Met ondersteuning van goede bh's vind ik mijn lichaam zo wel goed in verhouding. Mijn borsten steunen op de onderband van de bh op mijn ribben en hangen niet aan mijn schouders. Succes!
donderdag 28 februari 2013 om 09:20
ik heb ze laten verkleinen. 750gram aan beide kanten kleiner.
van E naar een kleine B
Hou er rekening mee dat ze weer wat groter kunnen worden in de loop der tijd, zeker als je aankomt.
Bij mij zitten er geen enkele melkklieren meer in. Het is een keus die je maakt. Ik wil geen kinderen dus dat telt voor mij niet mee.
Maar ik kan me voorstellen dat je ook van de pijn af wilt??
Bij mij werd het vergoed en heb het gedaan in een normaal ziekenhuis. Het resultaat is nog steeds erg mooi hoewel ik nu op een C zit helaas.
van E naar een kleine B
Hou er rekening mee dat ze weer wat groter kunnen worden in de loop der tijd, zeker als je aankomt.
Bij mij zitten er geen enkele melkklieren meer in. Het is een keus die je maakt. Ik wil geen kinderen dus dat telt voor mij niet mee.
Maar ik kan me voorstellen dat je ook van de pijn af wilt??
Bij mij werd het vergoed en heb het gedaan in een normaal ziekenhuis. Het resultaat is nog steeds erg mooi hoewel ik nu op een C zit helaas.
donderdag 28 februari 2013 om 09:26
Ik ben 1.67 en heb 75F/G. Als mijn dochter een jaartje ouder is en ik dus haar minder hoef te tillen, ga ik ze laten verkleinen. Ik weeg nog geen 60 kilo maar lijk veel zwaarder dan dat door die borsten. Kan geen bloesjes dragen, jurkjes zijn moeilijk, sporten is drama want rennen doet pijn. Snel hoofdpijn nekpijn rugpijn. Maar ik durfde niet eerder, was bang dat ze in de zwangerschap flink zouden gaan groeien en het voor niks geweest was. Borstvoeding vond ik dan weer niet zo'n probleem, daar zou ik niet jarenlang nog met pijn voor gelopen hebben.
donderdag 28 februari 2013 om 22:38
Zelfde idee over die omvang. Kan gewoon niet dat je met maat 38 een omvang 85 hebt. Stiekem denk ik ook dat de firma H meet naar wat ze in assortiment hebben...
Als je een te brede maat draagt 'hangt' het gewicht van je borsten aan je nek/schouders en kan je romp het niet opvangen. Ja, dan krijg je last.... Elke 5 cm omvang minder is een cupmaat meer, dus de cup van een 85D is even groot als een 75F (en dat laatste zou best eens jouw echte maat kunnen zijn).
Als je een te brede maat draagt 'hangt' het gewicht van je borsten aan je nek/schouders en kan je romp het niet opvangen. Ja, dan krijg je last.... Elke 5 cm omvang minder is een cupmaat meer, dus de cup van een 85D is even groot als een 75F (en dat laatste zou best eens jouw echte maat kunnen zijn).
vrijdag 1 maart 2013 om 14:54
@ jusdorange je hebt gelijk als je zegt dat je die garantie nooit hebt. Mijn vriend en ik willen over een jaar of 2 dol graag proberen om kinderen te krijgen. Dan denk ik, ach die paar jaar dat ik moet wachten kan nog wel. Maar aan de andere kant denk ik tsja, hoe lang wil ik nog met de nek en rugpijn rond lopen. Het blijft lastig..
vrijdag 1 maart 2013 om 16:53
quote:ericito schreef op 28 februari 2013 @ 22:38:
Zelfde idee over die omvang. Kan gewoon niet dat je met maat 38 een omvang 85 hebt. Stiekem denk ik ook dat de firma H meet naar wat ze in assortiment hebben...
Mee eens. Niet lullig bedoeld, maar ik snap niet dat TO zoveel rugklachten kan hebben van 'slechts' een cup D. Denk echt dat je verkeerde Bh's draagt TO (dus verkeerde maat). Als je onderwijdte (die 85 dus) te wijd is heb je geen steun en hangt al het gewicht van je borsten aan je schouders: dan krijg je inderdaad rugklachten. Alsnog: bij een D zal dat niet zo snel gebeuren, denk echt dat je grotere borsten hebt.
Zoals Ericito hierboven schrijft denk ik eerder ook aan een F, gezien je klachten en je omvang van 85cm bij maat 38. Dat klopt gewoon niet.
Ik herken je klachten trouwens wel: ik heb dezelfde problemen als ik geen goede bh draag (vooral in combi met veel staan/lopen die dag). Mij kan je dan aan het einde van de dag ook opvegen. (Cup 80G/H hiero)
Mee eens. Niet lullig bedoeld, maar ik snap niet dat TO zoveel rugklachten kan hebben van 'slechts' een cup D. Denk echt dat je verkeerde Bh's draagt TO (dus verkeerde maat). Als je onderwijdte (die 85 dus) te wijd is heb je geen steun en hangt al het gewicht van je borsten aan je schouders: dan krijg je inderdaad rugklachten. Alsnog: bij een D zal dat niet zo snel gebeuren, denk echt dat je grotere borsten hebt.
Zoals Ericito hierboven schrijft denk ik eerder ook aan een F, gezien je klachten en je omvang van 85cm bij maat 38. Dat klopt gewoon niet.
Ik herken je klachten trouwens wel: ik heb dezelfde problemen als ik geen goede bh draag (vooral in combi met veel staan/lopen die dag). Mij kan je dan aan het einde van de dag ook opvegen. (Cup 80G/H hiero)