Werk & Studie alle pijlers

C.V. vraagje

01-03-2013 21:15 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey lieve viva-forummers,

Ik moet helaas weer gaan solliciteren omdat het contract bij mijn (bij)baan niet verlengt zal worden (te oud) en nu had ik een vraag m.b.t. mijn C.V.

Ik heb momenteel naast mijn huidige opleiding (hiermee ben ik nog bezig) ook 2 opleidingen op mijn c.v. genoemd waarmee ik voortijdig gestopt ben (na 1 jaar beiden) en nu vroeg ik mij af of ik deze moet laten staan of weg moet halen?

Naast mijn persoonlijke gegevens en werkervaring heb ik ook mijn talenkennis opgenomen in mijn C.V.

Zijn er hiernaast nog andere dingen die ik toe moet voegen? Of is het prima zo?

Bedankt voor het lezen

Liefs liefbeest
Hoi liefbeest, een optie is om de afgebroken opleidingen te vermelden met aanvangsjaar, en dan onvermeld laten of je je diploma hebt.

Als je de opleidingen weglaat, heb je dan een gat in je cv?
O, en het is niet: C.V. maar CV
Ik heb gedurende de opleidingen wel parttime (en een tijd fulltime) gewerkt dus die baantjes staan wel vermeld in mijn CV dus er zit alleen een gat van 2 jaar op het gebied van opleidingen
quote:paprikaatje schreef op 01 maart 2013 @ 21:26:

O, en het is niet: C.V. maar CV Oeps je hebt helemaal gelijk!
Cv aanpassen per vacature

Peroonlijk profiel kan (google / carrieretijger)

Lidmaatschap van (vak)verenigingen of vakbladen kan relevant zijn (of gewoon een ijsbreker bij het gesprek).
De computerprogramma's waar je mee kunt werken is ook handig.
quote:watervrouw2 schreef op 01 maart 2013 @ 21:38:

Cv aanpassen per vacature

Peroonlijk profiel kan (google / carrieretijger)

Lidmaatschap van (vak)verenigingen of vakbladen kan relevant zijn (of gewoon een ijsbreker bij het gesprek).Bedankt voor de tip!
En e persoonlijke profiel natuurlijk, wat zijn je sterke punten....
quote:camomille schreef op 01 maart 2013 @ 21:39:

De computerprogramma's waar je mee kunt werken is ook handig.Ah ja! Helemaal niet aan gedacht! Goed idee
Ik denk dat het erg afhangt ook van de aard van de baantjes - maar dat woord geeft al aan dat het waarschijnlijk beter is om je opleidingen wel te vermelden.

Zorg iig dat je een heel goed verhaal hebt waarom je die opleidingen hebt afgebroken.
quote:paprikaatje schreef op 01 maart 2013 @ 21:42:

Ik denk dat het erg afhangt ook van de aard van de baantjes - maar dat woord geeft al aan dat het waarschijnlijk beter is om je opleidingen wel te vermelden.

Zorg iig dat je een heel goed verhaal hebt waarom je die opleidingen hebt afgebroken.

Daar heb je een goed punt.

Ik heb overigens wel mijn redenen voor het afbreken hiervan dus ik denk dat dit geen probleem is

Maar als ik over een paar jaar ga solliciteren op een baan in de sector van mijn huidige opleiding is het dan nog altijd nodig om deze voorgaande opleidingen te vermelden?
Hangt van de vacature af.

Stel je hebt een afgebroken opleiding in de techniek en een afgebroken opleiding in de zorg en nu ben je bezig om secretaresse te worden of HRM-medewerker.

Als er een secretaresse/HRM-er gezocht wordt in een technisch bedrijf kan de afgebroken opleiding best relevant zijn om te vermelden. (of in een zorginstelling dus).

Of

gewoon om 'het gat' tussen je middelbare school en huidige opleiding te vullen.
quote:paprikaatje schreef op 01 maart 2013 @ 21:42:

Of niet... Ik weet niet om wat voor opleidingen het gaat, maar aangezien het tegenwoordig gebruikelijk is om binnen, naast of zonder studie ook losse vakken, minors en groepen te volgen op een hogeschool of universiteit, kiezen veel mensen met een afgebroken opleiding ervoor om niet de onafgemaakte opleiding op hun CV te vermelden, maar alleen de wél gehaalde vakken.. ;)

Het hangt nogal van je studie en de gehaalde vakken af, maar de verklaring dat je 5 interessante vakken gevolgd hebt op een universiteit doet het tegenwoordig erg goed, zeker aangezien veel vakken toch bij meerdere studies horen en het vaak de bedoeling is dat je zelf minors, cursussen en studies samenstelt.
Even de advocaat van de duivel...

3 opleidingen, waarvan maar 1 gehaald, schept het volgende beeld: je weet niet wat je wilt, je maakt niet af wat je begint, je bent wispelturig. Een goede uitleg wordt al snel een opsomming van allerlei excuses, en dat wordt uitgelegd als: neemt geen eigen verantwoordelijkheid voor de (foute) keuzes die gemaakt zijn.

Oftewel, het wordt al erg lastig om met zo'n CV uitgenodigd te worden. En als dat wel gebeurt en je mag het gaan uitleggen, gaat het waarschijnlijk alsnog mis!

De tip van Melissa kan werken als je een studie op HBO/Universitair niveau hebt gevolgd. En lukt dat niet, dan zou ik het laten bij de studie waar je wel een diploma bij hebt gehaald.
Stuur gewoon deze mail mochten ze je afwijzen:

quote:NummerZoveel schreef op 01 maart 2013 @ 22:45:

Even de advocaat van de duivel...

3 opleidingen, waarvan maar 1 gehaald, schept het volgende beeld: je weet niet wat je wilt, je maakt niet af wat je begint, je bent wispelturig. Een goede uitleg wordt al snel een opsomming van allerlei excuses, en dat wordt uitgelegd als: neemt geen eigen verantwoordelijkheid voor de (foute) keuzes die gemaakt zijn.

Oftewel, het wordt al erg lastig om met zo'n CV uitgenodigd te worden. En als dat wel gebeurt en je mag het gaan uitleggen, gaat het waarschijnlijk alsnog mis!

De tip van Melissa kan werken als je een studie op HBO/Universitair niveau hebt gevolgd. En lukt dat niet, dan zou ik het laten bij de studie waar je wel een diploma bij hebt gehaald.

Even een uitleg (misschien herkennen mensen mij nu wel maar dat is dan jammer) ik heb hiervoor 2 andere opleidingen binnen het onderwijs gevolgd en doe nu weer een opleiding binnen het onderwijs.

Het grote plaatje was voor mij dus bij de eerste opleiding al duidelijk, het ging meer om het vinden van het juiste vak

Dus ik denk dat dat wispelturige wel mee zal vallen

Maar wel bedankt voor je reactie ik zal het zeker meenemen tijdens het aanpassen van mijn CV
quote:fru1t3lla schreef op 01 maart 2013 @ 23:46:

Stuur gewoon deze mail mochten ze je afwijzen:

[img]https://i.chzbgr.com/maxW500/7101590528/hE19AA58F/[/img]Hahahaha
quote:liefbeest schreef op 01 maart 2013 @ 21:37:

[...]

Oeps je hebt helemaal gelijk! Als je het helemaal goed wilt doen, schrijf je cv met kleine letters. Zo hoort het tenminste volgens het Groene Boekje
.
@liegbeest

Alle opleidingen in dezelfde richting, kan idd schelen. Maar toch blijft het beeld dat je "zoekende" was.

@Flashy

Alleen bepaalde vakken volgen, kan geen kwaad. Als je maar uit kunt leggen dat het een bewuste keuze was en welke gedachtengang er achter zit.
Bedankt nummerzoveel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven