Op tijd opstaan

01-03-2013 16:56 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd heb ik erg veel moeite om op tijd op te staan. Ik kom regelmatig te laat op mijn werk en als ik vrij ben, kan ik er helemaal een potje van maken. Ik baal er ontzettend van, maar ik weet niet goed wat ik er nog aan moet doen. Ik heb de wekker op het hoogst mogelijke volume; het ding staat echt keihard en nog presteer ik het om er rustig doorheen te slapen. Misschien word ik ook wel even wakker, ik weet 't niet goed, maar dan slaap ik zo weer verder, terwijl dat ding dan een uur kabaal aan het produceren is. Het gebeurt dan vaak dat ik ineens wakker word als het alarm na een uur stopt. Het is net alsof ik gewoon gewend ben aan het geluid.

Ik heb 't ook al veranderd dat ik niet met muziek wakker word, maar met het irritante zoemgeluid. Dat hielp even, maar nu ben ik er alweer aan gewend. Ik heb 'm daarnaast zo ingesteld dat er twee alarmen achter elkaar afgaan.

Het is trouwens ook niet dat ik heel laat ga slapen ofzo. Ik krijg vaak gewoon genoeg slaap (7-8 uren), maar dan nog heb ik moeite om wakker te worden. Eigenlijk sowieso wel raar, want ik was altijd een ochtendmens en had nooit moeite met vroeg opstaan.

Wie heeft er nog tips voor me? Zijn er meer mensen die hier moeite mee (gehad) hebben?
wat je water geeft, groeit
Hier ook een fan van de wake up light. Heb hem goedkoop via marktplaats op de kop getikt.

Had hetzelfde als jij: dromen van wekker, wakker worden als wekker stopt, in slaap snoozen of gewoonweg niet wakker worden. Ook bij belangrijke afspraken, vluchten, etc. Heel vervelend.

Sinds de wake up light word ik zo fijn wakker, vaak nog voor het geluid begint. Alsof ik elke dag opeens uit mezelf wakker wordt. En dan ben ik echt wakker. Chagrijnig half slapend ontbijten zit er hier niet meer in!
Nu is 't idd zo dat m'n werk me niet zo boeit, maar ik word ook niet wakker voor echt belangrijke afspraken waar ik echt wel op tijd wil verschijnen.

Maar ik moet toch echt maar zo'n wake-up light aanschaffen.

Bedankt voor de tip!
Eeehm misschien meer je meer verantwoordelijk gaan voelen voor je afspraken/werk? Dat stukje mis je nu even volgens mij?
quote:chocokat schreef op 01 maart 2013 @ 23:34:

Nu is 't idd zo dat m'n werk me niet zo boeit, maar ik word ook niet wakker voor echt belangrijke afspraken waar ik echt wel op tijd wil verschijnen.

Maar ik moet toch echt maar zo'n wake-up light aanschaffen.

Bedankt voor de tip!

Wordt een beetje irri van dit soort uitspraken, sorry. Kan ik alle vier mijn kids net zo goed alle dagen te laat op school laten komen, tja kan ik niks aan doen.....wil het wel..maar ja lukt niet..helaas..

NEE, ik wil dat niet voor MEZELF! Jij moet ook denken aan jezelf!! Jij hebt een baan, jij bent daarvoor verantwoordelijk! Niet je baas, die heeft zo een ander voor jou hoor!
Ik herken het wel. Ik werk al meer dan 25 jaar onregelmatig en mijn lijf/hoofd herkent volgens mij geen ritme meer.

Als je kinderen hebt die naar school moeten, heb je geen keus, maar het is wel gedoe soms.
Duss....
Ohw ja, ik ben ook echt niet onbekend met onregelmatig werken,maar vindt TO nu een beetje aanstellerig klinken. Sorry TO,Beetje stevig zijn en gaan met die banaan!!!!
quote:jussan1974 schreef op 02 maart 2013 @ 00:32:

Ohw ja, ik ben ook echt niet onbekend met onregelmatig werken,maar vindt TO nu een beetje aanstellerig klinken. Sorry TO,Beetje stevig zijn en gaan met die banaan!!!!Wat is volgens jou dan een beetje stevig gaan?
Duss....
quote:belaaitafelt schreef op 02 maart 2013 @ 00:34:

[...]

Wat is volgens jou dan een beetje stevig gaan?Dat je staat voor jezelf,je eigen keuzes maakt en daar voor je argumenten hebt.
Ik heb er ook moeite mee, ik zet maar liefst 4 alarmen. Verander regelmatig het melodietje. Echt verslapen gebeurt me daardoor eigenlijk nooit. Wat wel helpt is m'n Sleepcycle App, die wekt je op het moment dat je je omdraait (als dat mogelijk is, binnen de 30 minuten die je hebt ingesteld , anders gewoon aan het eind van die 30 minuten ) . Ik word echt een stuk relaxter wakker daarmee
may the bridges I burn light the way
quote:jussan1974 schreef op 02 maart 2013 @ 00:38:

[...]

Dat je staat voor jezelf,je eigen keuzes maakt en daar voor je argumenten hebt.Ja, daar heb je wel een punt hoor. Je hebt wel gelijk dat 't niet alleen maar om het verslapen gaat. Er zit idd een gebrek aan motivatie en zin in 't leven achter. Dat is nog een veel ingewikkelder probleem dan op tijd zien op te staan. Maar idd, ik moet voor mezelf helder hebben wat ik belangrijk vind, waar ik voor sta en daar dan ook naar handelen.
Ik heb het in de winter ook altijd. Deze winter is het nog erger - en dan hoor ik van meerdere mensen. Zelf denk ik dat het door de beroerde zomer komt. Vitamine D pilletjes kunnen dan helpen.
Liever elitair dan een pauper!
Ik heb er ook veel last mee, en makkelijk zal het nooit worden....

Maar, sinds ik verhuisd ben en nog geen tijd heb gehad om gordijnen te kopen word ik toch net iets makkelijker wakker. Ik denk dat het hetzelfde effect heeft als zo'n wake-uplight, maar dan gratis Je zou het eens kunnen proberen!

(moet ik er wel bij zeggen dat ik pas om 07.15 eruit hoef en het dan dus al licht is)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven