Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - deel 5

30-11-2011 11:20 1922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.

Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.

Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!

Vorige delen:

Start 2 run deel 1

Start 2 run deel 2

Start 2 Run, deel 4

Download voor je mp3:

Gratis:

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx

Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km

Schema's op papier:

schema's Evy

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Tabel: rennen met Evy

NaamSerieWeekLeslian5 km11

Tabel: rennen zonder Evy

NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari

Extra tabel voor de kilometermeisjes

NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km

Doelen 2015

Max: 2015: LDR 120 km (mei)

Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Ik ga wel eens bij de bieb kijken binnenkort!

Vanmiddag duurloop gedaan, ging erg goed, niet zo koud als van de week!

Feb 24 km - Totaal 2013 30 km
@Max ja, ik vind trainen door de duinen en op het strand zo leuk.

Ja, kan mij goed voorstellen dat je met zo'n lange loop wel iets moet meenemen.

@Bibianne, kippenren, hmm. nooit van gehoord even bij google.nl kijken.

Zo, ondanks de ijzige koude wind vanmiddag lekker gelopen in het Zuiderpark. 10.272 m, 01:03:00, 9,78 km/u.

Om 16:00 uur lopend met mijn dochter naar zwemles.

Febr. 70.6 km. Totaal: 135,6 km
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
@ sokkie: heb een hele disk vol luisterboeken. Vind het altijd veel gedoe om ze op de ipod te krijgen lekker gelopen dus, lees ik. ik vond het erg koud!

@ mother: ik vond het ook koud met wind tegen. wind mee was wel lekker :-)

Vanmiddag mijn loop gedaan, iets meer dan 32 km dus dat kwam prima uit en we zijn niet verkeerd gelopen. natuurlijk allemaal niet zo mooi/leuk als in de UK maar ja, ik moet het er mee doen he :-) Laatste lage 30-er vanaf nu gaat het langzaam omhoog met nog enkele lange duurlopen voor de boeg. Vanavond lekker slapen denk ik
Rondje van gistermiddag is verplaatst naar vanochtend. Ik had er geen zin in: het was te koud gister. Geen idee of het vandaag beter was, maar ik vond het wel oké. Er ligt hier niet zoveel sneeuw, dus prima begaanbaar allemaal. Het werd inderdaad een rondje tegen de 11 km aan: 10,8 km.

februari 73 km, totaal 119 km
Haha Max, luxeprobleempje? ;) Wauw wat een afstanden, moet toch helemaal goed komen met jouw doelen dit jaar!

@Fabienne: ik vond het vanmorgen eigenlijk kouder dan gister, maar ik woon in het noorden van het land, misschien maakt dat verschil.

Fijne zondag!
Vanmorgen een heerlijk rondje door de verse sneeuw gelopen. Had band om mijn oren en sjaaltje om mijn nek, toen was het goed te doen met de kou.

In het begin bleef de sneeuw onder mijn schoenen hangen maar toen ze goed afgekoeld waren had ik er geen last meer van.

Het is altijd erg leuk om alle sporen in het bos te zien van de beesten die er hebben gelopen. Er waren hele stukken waar nog geen mensen hadden gelopen, alleen de bosbewoners.
He Bibianne, dat klinkt heel mooi inderdaad!! Zie het zo voor me!

Vanavond een 10km rondje gelopen, ging prima. Dit weekend wil ik mijn ronde gaan uitbreiden.

Feb 34 km - Totaal 2013 40 km
Gisteren naar de loopgroep geweest, ik had zo geen zin. Maar ik weet dat als ik niet ga ik er een rot gevoel aan over hou, dus wel gegaan en toen ik weer thuis was en gedoucht had voelde ik mij goed Nog een maand en dan gaan we weer heerlijk naar het bos toe met de groep.
@Max, ja het was koud he? Ben er nu wel een beetje klaar mee ik wil zon!

Gaaf hoor 32 km. hoe lang heb je erover gedaan?

@Bibianne, lekker he om op vers gevallen sneeuw te lopen?

Ik vind het geluid tijdens het lopen geweldig.

Vanmiddag lekker in het park gelopen het was perfect hardloopweer, de zon scheen ook nog even, 10.273 m, 01:04:27, 9,56 km/u, ik heb nog nooit zo snel gelopen!.

Febr. 80.8 km. Totaal: 145,8 km.
@Mother wauw, goed zeg!!! En nergens last van?

Vanmiddag heb ik een intervalles gedaan, 2 lantaarnpalen sprinten, 1 lantaarnpaal dribbelen. Totaal 4 km.

Feb 38 km - Totaal 2013 44 km
Ik had het deze week erg druk. Zo druk dat ik geen tijd heb gehad om te rennen en ook niet om hard te lopen. Ik baal daar zo van, maar het liep deze week allemaal in de soep met mijn werk en mijn vriends werk. We hebben zelfs 1 dag een oppas in huis moeten halen om met onze dochter te eten (avond) en daarna naar bed te brengen. Zoals het er nu uitziet, hebben we deze week wat meer tijd voor elkaar en voor het hardlopen.

Mijn vriend loopt ook hard (bij een club) en is deze week ook nog geen een keer geweest.

Vandaag ga ik wel een rondje lopen, maar dat wordt een kort rondje van maximaal 6km. Hebben jullie nog loopplannen voor dit weekend?
@Fabienne13: Balen, maar ja, af en toe loopt het zo.. Loop jij ook bij een club of voor jezelf?

Ik ben van plan om vanmiddag te lopen, weet nog niet hoe ver, ligt er even aan hoe het voelt, gister iets last van mijn linkerscheenbeen, vandaag niet meer maar wellicht met lopen wel.
@ fabienne: he vervelend als alles ineens zo anders loopt.

@ sokkie: pas op met het been. Als je iets voelt zou ik terug gaan. Hoop dat je gewoon al lekker gelopen hebt zonder pijntjes :-)

Ik heb vandaag mijn 12x800-tjes gedaan. Dat is toch best zwaar aan het einde. Ik vond het weer leuk om te doen nu nog een keer 14x800 dus ik ben erg benieuwd -) Steeds weer een stukje verder :-)
@max: ben vandaag niet geweest. Nog een hoop ditjes en datjes en toen was het ineens al laat. Morgen nieuwe poging! Kan me voorstellen dat 12x800 aan het einde zwaar wordt! Wel top van je!
Net terug van een rondje, heb 6 km gelopen. Mijn bedoeling was 2 rondjes van 6 km, maar voelde toch nog een beetje pijn in mijn linkerscheenbeen, dus ben niet verder gegaan. Het wordt al weer warm zeg!!
Mrt 6 km - Totaal 2013 50 km
@ sokkie: goed gedaan en verstandig als je iets voelt. Is het weg nu?
@Max: ja, het is weg, maar als ik er op druk voel ik het nog wel.
Week 5

Net terug van les 12

Had even een pauze week ,het ging goed

Op naar les 13
@ sokkie: hoe is het vandaag? Pijn weg?

@ dita: wow geweldig, weer een nieuwe week. Vind je het nog leuk? Knap hoor, lekker gevoel he als de lessen fijn lopen allemaal!

Heb net cadans training gedaan. Was weer erg fijn en leerzaam. Wat een mooi weer was het! Zag nog een mooie zilverreiger over vliegen. Geniet momentje :-)

PS ik heb de tabellen wat opgeschoond. Elly, Lian, Wenn, lopen jullie nog? Ook Judith mis ik al een hele tijd na de marathon? Joehoe dames?
He wat fijn, een actief topic over hardlopen/start2run!

Ik ben nog relatief nieuw hier op het forum. Ik ben vorige week begonnen met Evy en het gaat wel oke. Vandaag lesje 3 dus ik ben nog echt een groentje. Ik heb me ingeschreven voor een 5km run in juni dus dat is mijn doel! Heb goede schoenen aangeschaft en heb de motivatie helemaal te pakken!
Ben ik weer!

@Max, cadans training? Straks even op google kijken. Was het pittig of alleen leerzaam en fijn?

Vorige week hadden wij vakantie, wij hebben het erg druk gehad veel op visite geweest, veel gegeten,

Donderdag 27 februari jl. voor het laatst getraind. De dag daarna had ik erg veel last van spierpijn. Morgen wil ik weer gaan hardlopen. Zondag a.s. staat de CPC gepland ik hoop dat ik de 10 km. onder 1 uur ga lopen.

Inmiddels heb ik mijn iphone4S ontvangen + internet. Ik hoop dat de app van Endomondo het morgen doet. Of is de app van runkeeper/ looptijden beter?

Maart: 0 km, Totaal: 145,8 km
@max: ja, pijn is weg!! Morgen maar weer even proberen! Heb een schema gemaakt via runinfo voor een halve marathon uitlopen. Lijkt me toch wel eens leuk om zoiets te doen! Schema duurt 12 weken.

@Mother2009: ik heb de app van looptijden een tijdje gehad, maar bij mij lukte het niet om er muziek bij in te zetten. Ik gebruikte de app van Cardiotrainer. Endomondo ken ik niet.
@mochilera: welkom!! Goede schoenen zijn inderdaad een must!!
@ mocillera: ha welkom wat leuk dat je met evy bezig bent! Gaat het goed? Ik vond het zo spannend, de lessen ik herinner het me allemaal nog. Dat ik een les afrondde en het gevoel. Ik kon er niets van en het heeft me lang gekost, ik heb weken over les 1 gedaan en jij bent daar al voorbij lees ik! Hou vol, en je hebt ook al een doel zie ik!

@ mother: cadans training is het trainen van de pasfrequentie. Bij mij heel erg nodig want ik ben een trage slak die van ver komt qua frequentie :-) Is best pittig maar de tijd vliegt als je een beetje rommelt :-) Zondag al... gaat hard he? Ik heb net mijn startnummer op de bus gegooid voor iemand anders. Ik ga dus zelf niet lopen. Ik heb op mijn site links wat reviews van apps, weliswaar voor android maar misschien heb je er iets aan. Hoe ga je de foon meenemen? Ik kreeg een belt om te testen, moet dat nog doen

@ sokkie: ha goed nieuws, fijn! Leuk schema. Ik heb een schema voor Edinburgh gedaan, dat duurde ook 12 weken maar ik vond dat enorm zwaar en het bracht me eigenlijk niks. Nu doe ik een heel ander soort schema, meer 'anders trainen' wel met doelen (HM en M) en dat bevalt prima. Hoop dat jij een beetje leuk schema hebt gevonden. Mijn schema bevatte toen 5 trainingen per week en dat slaat nergens op voor een HM natuurlijk. Maar... wel gedaan en nu kan ik er tenminste wat van vinden :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven