Lijf & Lijn alle pijlers

Les Mills

07-10-2010 15:28 3029 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een topic voor iedereen die de lessen volgt van Les Mills!

Het is een mysterie, maar sinds gisterochtend is ons oude topic verdwenen, snik snik. De angel weet niet waarom, maar waarschijnlijk heeft de TO gevraagd het te verwijderen. Een niet nader te noemen forummer heeft het ooit geopend, maar dat was als vervolg op een ander topic en zij schreef al zeker anderhalf jaar niet meer mee. Daarnaast heeft zij al een paar maanden geleden afscheid genomen van het viva forum, dus een beetje gek dat het nu pas verwijderd is. Bovendien was het een gezamenlijk topic, dus berezonde dat het er niet meer is! Maar ja, wat doe je er tegen, we moeten weer helemaal opnieuw beginnen.

Ik trap af: ik doe 2x rpm per week, 2x body pump, 1x body balance en 1x fitness. Vanwege rugklachten alles op een niet al te hoog niveau, helaas.

En gisteren had ik gepost dat ik de nieuwe rpm (nr 49) al heb mogen doen en die was zwaaaaaaaar. Lang geleden dat ik zo uitgeput ben geweest....
Ik begreep van een instructeur dat BA 80 inderdaad nog harder is weer dan de vorige; uitdaging!!! Ik vind de teaser er dan weer een beetje lame uitzien... Maar het klinkt veelbelovend LBE! Bij ons duurt het nog wel een paar weken voor er gereleased wordt helaas.

De afgelopen dagen gecombat en geattackt. En men, wat is attack toch heerlijk! Dat gevoel bereik ik echt bij geen enkele andere les! (ook al ben ik bij de BC ook wel echt kapot gegaan) Komende week een drukke week, ik hoop dat ik het red om nog minimaal 1 attack mee te pakken! En een balance. Pump ben ik even een beetje beu geloof ik.
Oké, dank voor de reacties! Ik ga er morgen dan maar aan geloven, bij schouders en triceps 1/2 kilootje erbij :-)

En door dit topic heb ik besloten om bodybalance te gaan doen. Ik doe al veel yoga dus ben benieuwd wat 't verschil is.
Succes Yucca! Half kilootje, daar merk je amper wat van ;)

En balance heeft natuurlijk veel elementen van yoga, maar ga daar niet met die verwachting heen! Het gaat veel sneller allemaal en het is een heel ander soort workout, de bewegingen volgen echt de muziek. Maar ik vind het wel heel fijn! Vooral omdat je je ademhaling goed kan aanpassen daaraan. In het begin stoorde ik me nogal aan de zonnegroet, bij yoga neem je daar vaak erg de tijd voor en bij BB wordt ie er vaak nogal doorheen geramd.
grappig, bij mij is het net andersom. Ik ben meer gaan pumpen omdat ik de BA za was. Maar nu ik zoveel spierpijn had, ga ik m van de week toch maar weer doen. Blijkbaar doet t iets goeds voor mijn lijf. Ik bereik t gevoel van BA alleen bij een pittige spinningles en bij mijn schema.

De teaser ziet er neit zo pittig uit idd. Misschien willen ze mensen niet afschrikken...
Afgelopen weekend heb ik weer heerlijk gepumpt. Ik kon wel merken dat ik dat 2 weken niet had gedaan, alleen het nummer en oefeningen voor de benen kwamen me nog bekend voor. De rest was nieuw voor me.

Respect voor de Attackers! Gisteren met open mond (hahaha) het laatste half uur van een Attack les gezien en sodeju! Wat veel sprongen!
@ Ruby, ik wil er niet eens aan denken hoe lang ik niet gepumpt heb... Was net squats naar 15 kg. Denk dat ik de komende keer (nog geen concreet plan) maar weer naar 13,5 ga. En eerst even gaan vragen of het een lichter of zwaarder nummer is (we mixen)...

Enne, kom gewoon eens meedoen met attack; de energie van de muziek, de groep en de instructeur slepen je er door heen. Endorfine!!

Ik hoooop dat ik op tijd weg kan van werk en de attack kan halen! De mix is ook weer vernieuwd als het goed is, ben benieuwd.

Yucca, is het meegevallen?
Poe ik moet dan moed verzamelen want ik was gisteren blij dat ik aan de andere kant van de deur stond hahahaha.

Deze week ga ik in een andere sportschool een Combat les volgen (niet van Les Mills) met bokszakken of hoe je het noemt.

Wat een gehaast soms hè om op tijd te zijn voor een les? Ik deed eerst op de vroege vrijdagavond Bodypump, maar ik moest dan heel vroeg beginnen op werk (half 8 wat voor mij erg vroeg is) om op tijd te kunnen zijn en dan bijna vechten om een kaartje. Ik pump nu in het weekend, een stuk relaxter.
Hee allemaal!

Vandaag weer gepumpt en nog een kilootje verhoogd bij de squats en bij de schouders. De triceps blijft bij mij ook een beetje hangen maar ik zie al dat ik niet de enige ben die moeite heeft met die navelpresses :D. Nouja, positief: ik ging dit keer iets minder bijna dood dan voorheen dus wie weet kan ik over een paar weken wel een keer verhogen...

Attack gaat me deze week niet lukken, teveel sociale 'verplichtingen'. Ook heel leuk natuurlijk maar wel jammer. Heel misschien dat ik in het weekend nog tijd heb.

De teaser ziet er niet zo bijzonder uit, het meest indrukwekkend vond ik nog de gele nagellak van de dame met het microfoontje.

Hier is het ook telkens weer een gedoe met op tijd komen en plannen. Bij de meeste lessen moet je echt op tijd zijn om er bij te passen. Ik was vandaag 20 min van te voren en ik kon nog net meedoen... en dan moet je je maar weer 20 min staan vermaken op een loopband ofzo (of met een kopje thee en een boek als ik een les meer dan genoeg vind).

De vroegste les doordeweeks 's avonds die ik kan doen is om 19.30, wat betekent dat ik pas ruim een uur later de keuken in kan dus met koken is het ook een beetje vooruit denken en iets makkelijks regelen/van te voren zoveel mogelijk klaarmaken. Of vriend ervan overtuigen dat hij niet hoeft te sporten zodat hij kan koken. Trapt hij helaas niet vaak in .

Scheelt dat we alleen onszelf hebben om te verzorgen en er dus geen hongerige kindertjes staan te wachten tot we eindelijk thuis zijn ;).
Net terug van de Attack en...o ja...zo voelden mijn kuiten afgelopen zaterdag. Nummer 4 iseen tabata-training. Kennen jullie dat?

Je doet 8 x 20 seconden jumping lunges en dan steeds 10 seconden rust tussendoor. Te kort dus om te herstellen. Daarna 8 x 20 seconden mountainclimbers en steeds10 seconden rust tussendoor. Het zweet gutst van je voorhoofd, want je moet proberen er zoveel mogelijk per 20 sec te doen. Tellen dus..

En de burpees zitten in de cirkeltrack. In het nummer daarna als je tegenover elkaar staat moet je heel veel springen op één been. Verder is t 'gewoon' de Attack als alle andere, maar ik merk wel dat ze de intensiteit opvoeren. Ze gaan meer richting tabata / crossfit = hoge pieken, weinig tijd voor herstel, zoveel mogelijk herhalingen binnen een bepaalde tijd.
Ik ben heel benieuwd LBE! Ik vind die het heel fijn dat die pieken zo heftig zijn, dan merk je echt je vooruitgang. Alhoewel het wel altijd tegen valt in het begin; zwaaaaar!

Goed bezig Wionn! Ik kook trouwens regelmatig vooruit. Porties invriezen zodat ik na het sporten alleen nog maar wat hoef op te warmen. Maar ik heb geen kinderen, dus dat is makkelijk praten.
Helaas is Bodybalance er wegens drukdrukdruk niet van gekomen. Wel vandaag gepumpt! Ik voelde me heerlijk. Vraagje: ik wil eigenlijk morgen weer gaan pumpen, maar weet niet of het goed is, twee dagen achter elkaar. Komende week heb ik weer geen tijd, dus dan maar liever van tevoren.

Wat bodyattack betreft: ik vond er echt niks aan. Ja, je zweet, maar ik vind het zo saai. Ik vind het altijd leuk als er iets van 'dans' of bewegen op muziek in zit. Ik kreeg er een soort gymles-van-vroeger-gevoel bij

Hier ook 1/2 uur van te voren kaartje halen. Op zich fijn, want ik ga dan flink stretchen en/of op de loopband. Wel stom dat als je 20 minuten voor begin van de les komt, de kaartjes dan al meteen op zijn...

@Wionn: als je pas om 19u30 gaat sporten en daarna eet, wordt dat wel laat. Het is voor je verbranding en voor je energie die je tijdens het sporten nodig hebt, eigenlijk veel beter om vóór het sporten te eten. Als jullie toch samen gaan, prima oplossing.
Sinds maandag niks meer gedaan en vanmorgen lag m'n bed te lekker om er uit te gaan voor sport. Morgenochtend nieuwe poging.

Ik weet ook nooit zo goed wat ik met dat half uurtje moet doen, nadat ik een kaartje heb bemachtigd, behalve meekijken met de les die op dat moment gaande is.
Jammer Yucca, dat je de BA niet zo leuk vond. Je hebt dus ook al de nieuwe gehad. Ik vind t wel leuk om mezelf zo uit te dagen... Misschien moet je Sh'bam eens proberen. Hoorde van de instructeur dat de nieuwe ook superzwaar is.
@ruby_: is het nog gelukt vanochtend? Ik ben gegaan! En nog net even wat extra gewicht voordat de nieuwe release weer van start gaat. Wat dat halfuurtje betreft: ik vind het erg belangrijk om te stretchen, daar heb je dan mooi tijd voor. Of anders wat buikspieroefeningen.

@lady-blue-eyes: dat is waar ook, Sh'bam! Heb ik een aantal keer gedaan. Nu dans ik erg veel naast het sporten, dus na 2x heb ik dat ook weer gezien. Ik wil liever elke les een nieuw dansje, haha. Maar ik ga de nieuwe eens proberen, ben benieuwd. Het is inderdaad wel lekker zweten.
@Yucca, goed bezig! Ik ga in het halve uurtje meestal even rustig fietsen of wandelen/joggen. Of de voorgaande les bekijken met een kopje thee erbij.

Wat betreft het eten: ik zou ook liever voor het sporten eten maar daar heb ik echt geen tijd voor. Ik kom om 18.30 uit mijn werk moet dus om 19.00 weer weg. Dus tussendoor meer dan een boterham eten gaat echt niet lukken. En bodyattack met een volle maag lijkt me ook wat minder geslaagd .

Ik heb laatst sh'bam gedaan voor het eerst (en het laatst ;) ). Het was neem ik aan nog niet de nieuwe want bij ons wachten ze daar geloof ik mee en doen ze zo'n release-dag of weekend waarbij alle lessen overgaan op de nieuwe. Maar ik vond het tegenvallen! Het was net geen sport en net geen dansen en vermoeiend was het ook al niet. Kan natuurlijk ook aan de instructrice hebben gelegen ofzo maar ik hou het voorlopig maar bij attack en pump en af en toe balance.

Grappig Yucca, dat jij attack zo saai vond. Ik vind het juist erg leuk. Maar merk wel dat het scheelt welke instructeur er is, bij de een vind ik het een stuk leuker dan bij de ander.

Ben wel benieuwd naar de nieuwe release al!
Halloooo,

Ik breek weer even in met een vraag n.a.v. jullie tips heb ik mijn gewicht bij de borsttrack met 1,25 verhoogd (kleinste wat er is) en het ging best aardig. Ik heb denk ik 80% vol kunnen houden. Wat is nu wijsheid, gewoon met dit gewicht blijven trainen totdat ik het helemaal vol kan houden? Of toch weer even een wat lager gewicht pakken?

Ik zag hier trouwens een voorproefje van release 85. Het lijkt niet heel erg vernieuwend, of ligt dat aan mij?
door blijven gaan met dit gewicht! Dan kun je ook zien of je vooruitgang boekt!
Yucca wat goed dat je extra gewicht heb gepakt!!

Zondag kon ik ook niet opstaan *bloos* ik had nogal wat slaap in te halen van de afgelopen weken.

Ik probeer vanavond voor de eerste keer een Balance les te volgen als ik op een fatsoenlijke tijd weg kan van werk.
Dubbel
Freeasabirdie. 80% is hartstikke goed. Lekker doorgaan!
Aah bedankt allemaal! Ik had al zo'n vermoeden, maar vind soms het hele spierenopbouw-gedeelte wat ingewikkeld haha.
Soms moet je gewoon lekker sporten omdat t gezond is en zo zwaar pakken als je kunt zonder naar anderen te kijken. Lekker genieten en de spieropbouw komt vanzelf... of niet...maar fit word je wel!!!
Afgelopen week eindelijk een body balance les gevolgd! Het beviel goed, alleen nog jammer dat ik steeds op moet kijken om te zien wat de oefening inhoudt :-)
Ik doe:

Ma: cardio (soms.., maar ga morgen weer beginnen met 4x per week fitnessen + 1x hardlopen)

Di: Pump

Do: Attack

Zo: Combat

Ik deed altijd op zaterdag Jam, maar ben al 2 maanden niet meer geweest. Twee redenen: 1. op zaterdag wil ik uitslapen, omdat het op zondag niet kan 2. de releases worden stommer en stommer.
Ziet er goed uit, girlwithastory!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven