Lijf & Lijn alle pijlers

Les Mills

07-10-2010 15:28 3029 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een topic voor iedereen die de lessen volgt van Les Mills!

Het is een mysterie, maar sinds gisterochtend is ons oude topic verdwenen, snik snik. De angel weet niet waarom, maar waarschijnlijk heeft de TO gevraagd het te verwijderen. Een niet nader te noemen forummer heeft het ooit geopend, maar dat was als vervolg op een ander topic en zij schreef al zeker anderhalf jaar niet meer mee. Daarnaast heeft zij al een paar maanden geleden afscheid genomen van het viva forum, dus een beetje gek dat het nu pas verwijderd is. Bovendien was het een gezamenlijk topic, dus berezonde dat het er niet meer is! Maar ja, wat doe je er tegen, we moeten weer helemaal opnieuw beginnen.

Ik trap af: ik doe 2x rpm per week, 2x body pump, 1x body balance en 1x fitness. Vanwege rugklachten alles op een niet al te hoog niveau, helaas.

En gisteren had ik gepost dat ik de nieuwe rpm (nr 49) al heb mogen doen en die was zwaaaaaaaar. Lang geleden dat ik zo uitgeput ben geweest....
Vanochtend naar de pump geweest en heb nu iets verzwaard:

WU: 3,5

squat: 6

borst: 4,5

rug: 4,5

triceps: 2.5

biceps: 4,5

lunges: 5

schouders: dumbell van 2 kg, 3.5 per kant op de stang.

De triceps had ik niet verhoogd omdat ik daar nog vrij veel moeite mee heb.

Denk dat ik voor de squat de volgende keer naar 7 ga want dit ging prima, en voor de rug naar 5.

Ik hoop trouwens dat het mixen nog eventjes achterwege blijft want het lijkt me behoorlijk verwarrend! Begin nu net een beetje op een rijtje te krijgen wat goed gaat en wat minder en wat de volgorde is .

Attack doe ik ook nog elke week. Blijft gewoon lekker. Vorige week ging het op de een of andere manier echt heel goed. Ben benieuwd naar deze week.
Goed bezig Wionn!!
Ik moet zeggen dat ik mijn armen ook nog wel voel..

Heb afgelopen weekend trouwens ook balance gedaan maar ik vind de muziek deze release niet zo heel leuk. Het eerste liedje wel, bij het thai chi gebeuren maar de rest niet zo. Maar de oefeningen vind ik wel fijn en het is ook een heerlijke manier om de dag te beginnen in het weekend. Nouja, ik ga om 12 uur dan, dus de dag was al wel begonnen met uitslapen en ontbijten maar dat tel ik even niet mee

Luni, ik ga even dat liedje dat jij noemt youtuben want het zegt me zo niks..
quote:luni schreef op 11 februari 2013 @ 11:24:

Ik heb ge-balanced zaterdag, was lekker!

Dit nummer : In my arms, van Plump, is wel favoriet, prachtig!!

Inderdaad prachtig Luni! Sowieso was het een hele mooie release. Ik ben eigenlijk nog niet toe aan mixen, heb balance onlangs pas weer herontdekt. Maar ongetwijfeld zullen de mixes ook wel weer mooie nummers bevatten.

Grappig Wionn, dat het voor jou weer heel anders is. Enne; lekker bezig met de pump!
Ohja, nu weet ik het weer! Dat liedje vind ik wel mooi. Waar ik me vooral aan erger is The other side van Bruno Mars :D
Ik hou sowieso niet van Bruno Mars, eigenlijk helemaal niet van langzame nummers en al helemaal niet van lovesongs maar soms springt er eentje uit

Ik vind deze BB een van de betere ook, erg fijn als het w-u deel weer terugkomt aan het einde, dan is de cirkel weer rond
@luni, lijkt balance op yoga? In mijn sportschool zijn zowel yoga als balance lessen. Ik ben er nog niet achter wat het verschil is en ben nog steeds van plan die lessen een keer te gaan volgen. Net als combat en steps en en en ...

Vorige week ben ik niet naar de sportschool geweest, behalve naar de sportschool waar ik mijn kickbokslessen volg. Naast mijn kickboksles heb ik 1 dag level 1 van 30 day shred gedaan. Ik heb m'n Pump les wel gemist maar had echt even geen fut om mezelf naar de sportschool te slepen.

Deze week ga ik weer m'n best doen, vanavond te beginnen met krachttraining.
.
Balance is een mix Yoga, Tai-Chi en Pilates!
Wat een rust hier!

Juicy, ben je alweer gaan sporten? Wat nieuwe lessen uitgeprobeerd?

Ik doe het even wat rustiger aan, heb wat minder energie weer. Morgen balancen, ik verheug me er op! Hoop wel gauw weer hard te kunnen attacken.
quote:Emma95 schreef op 02 februari 2013 @ 23:13:

Ik heb een vraagje: mijn sportschool gaat beginnen met Grit Strength. Een workout van een half uur. Heeft iemand van jullie dat al eens geprobeerd en is het vol te houden voor een beginner?

Hoi Emma, Heb je het al geprobeerd?

Ik doe nu wekelijks Grit Strength. Als ik om mij heen kijk in de les lijkt mij dat de meeste deelnemers (m/v) vaak "gevorderde" fitnesssportbeoefenaars zijn, maar ik heb ook vrouwelijke beginners gezien.

Of je het een half uur volhoudt is heel erg afhankelijk van je conditie. Het half uur is heel intensief. Er trainen aardig wat dames mee en zij kunnen over het algemeen heel goed meekomen. De dames gebruiken bij Grit Strength wat lichtere gewichten dan de heren. Verder worden er ook oefeningen gedaan zonder gewichten zoals opdrukken, burpees en squatten.

Vijf weken terug ben ik begonnen met Grit Strength en ben nog steeds heel enthousiast. Ik begon met 2 keer in de week Grit Strength, maar na 3 keer achter elkaar in twee weken (dinsdag, donderdag en dinsdag) heb ik het nu teruggebracht tot 1 keer per week omdat het best wel zwaar is. Ik merkte gewoon dat ik bij 2 keer in de week nog niet genoeg hersteld was na de eerste keer om na 1 dag het weer te doen en de derde keer nog niet hersteld was na de eerste en tweede keer.

Nog steeds kom ik conditie tekort om het de hele half uur op volle kracht vol te houden, maar merk wel dat het elke keer weer een stukje beter gaat.
:-)
quote:Gobsmack schreef op 19 februari 2013 @ 22:44:

Wat een rust hier!

Juicy, ben je alweer gaan sporten? Wat nieuwe lessen uitgeprobeerd?

Ik doe het even wat rustiger aan, heb wat minder energie weer. Morgen balancen, ik verheug me er op! Hoop wel gauw weer hard te kunnen attacken.Hier ook een megalaag pitje, what else is new Zaterdag is Balance maar vrijdag gaan we borrelen ter ere van mn verjaardag dus eeeeeh.
Ha, leuk topic. Hier ook een pumpverslaafde. Ik doe de volgende gewichten (per kant):

WU: 3,5

squat: 10

borst: 3,5

rug: 7,5

triceps: dumbell van 3 kg

biceps: 2,5

lunges: 7,5

schouders: dumbell van 2 kg

buik: geen gewicht

Ik doe het puur om strakker te worden en om conditie te krijgen. En ik vind het ook leuk om te doen! Mijn vraag is echter: bij de grote spiergroepen als benen en rug kan ik er steeds een beetje meer bij 'hangen', maar bij de borst en schouders blijf ik maar steeds hangen op hetzelfde gewicht. Het lukt me echt niet om meer te pakken. Vind ik jammer, want wil m'n spieren gelijkmatig ontwikkelen zeg maar. Weet iemand hoe ik dat aan moet pakken? Ik doe het nu een jaar.

Ik ben nog steeds niet verder gekomen met de lessen. Vorige week en vandaag heb ik meer cardio gedaan en wat krachttraining.

Deze week ga ik eindelijk weer bodypumpen.

Zondag stond ik weer te kijken naar de Combat les. Het lijkt me echt heel leuk al twijfel ik of mijn conditie al goed genoeg is. Ik moet het gewoon een keer gaan doen.

Yucca ,ik heb hetzelfde bij triceps, hopelijk krijg je hier een goede tip.
quote:Yucca schreef op 20 februari 2013 @ 11:46:

Mijn vraag is echter: bij de grote spiergroepen als benen en rug kan ik er steeds een beetje meer bij 'hangen', maar bij de borst en schouders blijf ik maar steeds hangen op hetzelfde gewicht. Het lukt me echt niet om meer te pakken. Vind ik jammer, want wil m'n spieren gelijkmatig ontwikkelen zeg maar. Weet iemand hoe ik dat aan moet pakken? Ik doe het nu een jaar.Dit heb ik dus ook! Ik houd dit topic ook even in de gaten voor tips
quote:luni schreef op 20 februari 2013 @ 11:05:

[...]

Het is Grit Strength (http://w3.lesmills.com/we ... ut-les-mills-grit-cardio/) Met mijn dank voor je opmerkzaamheid zou je je quote willen verwijderen. Ik heb de post aangepast.
Ik had over de grit strength heen gelezen. Het klinkt super (en zwaar ). Hopelijk wordt het ook in mijn sportschool in het rooster opgenomen.
Ik ben wel benieuwd naar dat Grit Strength. Zou het veel zwaarder zijn dan attack?

@ Ruby: Bij je eerste combatles zal je vooral met het enigzins fatsoenlijk uitvoeren van de bewegingen bezig zijn, dus hard gaan zal niet direct lukken. Die conditie komt vanzelf!

@ Yucca; je kan op een gegeven moment echt wel verhogen. Een mooi moment is als je merkt bij een nieuwe release dat die net wat lichter is, probeer dan een (half) kilootje erbij. Maar op een gegeven moment moet je het gewoon eens doen! Je kan meer dan je denkt.

Ik dacht in de eerste tijd, toen ik al wel rug en benen verhoogde dat ik schouders en biceps nooooooit zou kunnen verhogen. En uiteindelijk is dat dus wel degelijk gelukt! Maar het heeft zeker meer tijd nodig gehad dan de grote spiergroepen.

Deze release heb ik bij triceps verlaagd van 6 naar 5. Nu gaan we weer mixen en moet ik niet vergeten dat ik dus 'eigenlijk' 6 doe. Die tricep navelpresses vind ik echt keizwaar en als ik ze niet af kan wisselen met stang-naar-voorhoofd dan red ik het dus niet met 6.
quote:Sophiepapa schreef op 20 februari 2013 @ 21:08:

[...]

Ik heb de post aangepast.

Zo sportief ben ik dan ook weer

Ik zou het ook weleens willen doen, vooral omdat het een half uur is
Ik vind de navelpresses ook superzwaar. Ik ben ook teruggegaan in gewicht bij sommige spiergroepen. Balen vind ik dat.

Om in te gaan op t verhogen van kleine spiergroepen: soms moet je t gewoon doen en je spieren uitdagen. Dan houd je t ws niet t hele nummer vol, maar je vraagt je spieren wel zich te versterken. Dan maar een extra rustpauze.

Ik ga vanavond weer schema doen. Soort van cross fit. kijk maar eens op youtube...
Cross fit ziet er pittig uit en gaaf!

Vanmiddag ga ik mijn eerste Combat les volgen. Ik ben erg benieuwd!
Heb vanmorgen de allernieuwste Attack gevolgd! Pittig, uitdaging en na afloop errug voldaan! Ik heb het idee dat ze de moeilijkheidsgraad een beetje gaan opvoeren en er elementen van crossfit en gritt strength inzitten. hoge pieken met zo weinig rust dat je niet kunt herstellen. Lekker zwaar dus!

Ben benieuwd wat jullie er van vinden...
hier de teaser van de nieuwe attack 80
Wow, body-attack ziet er waanzinnig pittig uit. Jammer dat ik zo snel last van mijn knieën krijg, anders zou ik het eens proberen.

Ik heb me voor het eerst ingeschreven voor Bodybalance. Ik ben zo lenig als een deur en het is tijd om daar eens verandering in te brengen. Ben erg benieuwd!
Zoooooo veel spierpijn...da's lang geleden. Vooral in mijn billen en kuiten. Dat eerste is niet zo erg, want die mogen wel wat strakker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven