Recepten bewaren

06-03-2013 14:14 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Even een praktische vraag. Ik lees regelmatig blogs op gebied van gezond en natuurlijk eten. Er zijn heel veel recepten die ik wil gaan uitproberen, maar die zijn vaak in het Engels met de bijbehorende maten. Vaak zoek ik dat uit alvorens ik begin met koken en doe ik uiteindelijk via de laptop het recept aflezen óf print ik ze uit en klieder ze geheel vol. Niet overzichtelijk dus.

Dus ik was er aan het denken de recepten op te bergen. Ik heb een boekje met recepten die ik vaker kook, maar vind ik wat onhandig aangezien de pagina's niet altijd netjes open blijven staan. Tevens wil ik nu voor de gezonde recepten een geheel nieuw boekje maken, het liefst met onderscheiding in ontbijt, lunch, avondeten, desserts en gebak (en comfort food misschien ook).

Wat gebruiken jullie? Het liefst wil ik recepten blijven toevoegen, dus geen geprint HEMA receptenboek o.i.d. Misschien weten jullie een goed schrift/boek/klapper of tips om zelf iets te maken.

Bedankt alvast voor het meedenken!

Fleetwood
Ik heb een groot plakboek. Uitprinten en inplakken. Blijft ook goed open staan. Ik heb echter geen index, of logica eigenlijk. Alles zit door elkaar. Ook een heleboel losse recepten. Maar dat vind ik eigenlijk wel z'n charme hebben. In ieder geval zit wel alles bij elkaar. :-)
Ik gebruik een multomap met insteekhoezen. Kun je geprinte recepten in opbergen of een recept op een A4 plakken.
Ik zet ze in een word document en zet mijn laptop in de buurt van de keuken als ik ze nodig heb tijdens het koken.
Ik zet alles in Pinterest en houd mijn iPad bij de hand als ik ga koken ;) Lekker modern.
Kaartenbak aanschaffen en elk recept op een gelamineerd a5 je printen. En als de bak volraakt: verschillende bakken met thema's (voorgerechten, hoofdgerechten, desserts, gebak etc.)
daar is een tablet goed voor.
it's a big club and you ain't in it
Ik heb een speciaal repetenboek van moleskin, prachtig is ie! Maar je moet alles overshcrijven. Daar staan dus alles de recepten in die echt heel lekker zijn.
Ik gebruik net als Mariska een map met insteekhoezen. Erg handig! Als je niet een hele map op je aanrecht wilt hebben tijdens het koken dan haal je dat ene recept eruit. En als het vies wordt dan veeg je het zo schoon omdat het in een insteekhoes zit. Ideaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven