ex schoonouders partner

21-05-2008 12:43 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner is 5 jaar gescheiden (2 kids). Hierna heeft hij een tijdje bij zijn schoonouders gewoond, 2 1/2 jaar geleden kregen wij een relatie en ben ik bij hun op bezoek geweest, ik was altijd welkom, later nog een keer meegegaan prima. We gingen een huis kopen en ineens wilden ze niet komen ze konden het niet aan (mijn partner is niet bij hun dochter weggegaan maar andersom) oke prima.. Enige tijd geleden hadden wij problemen en is hij daar gaan slapen (vond dat niet slim heb dat ook gezegd, want hij heeft ook een eigen moeder waar hij welkom is) en heeft daar zijn beklag gedaan over mij (of de relatie), nu moet de exschoonmoeder mij niet meer. (in zijn woorden jullie liggen elkaar niet???) Dat geeft nog niet, hij wordt alleen uitgenodig voor verjaardagen, binnenkort een bruiloftsfeest, etentjes met de kinderen...(telefoontje op onze dagje uit dat ze hem missen omdat ze zo gezellig bij elkaar zaten en hij er niet was heb ik ook al gehad) .... ik laat het altijd maar maar inmiddels komt het me MIJN STROT uit en heb dit gister duidelijk gemaakt dat ik het respectloos vind richting mij en dat ik vind dat hij moet aangeven dat hij mij gewoon mee wil nemen omdat ik bij zijn leven hoor. Hij vind dit raar, en heel normaal dat hij met zijn kinderen naar dit feest gaat en misschien wel met de ex in ieder geval is zij er ook... Mijn vriend is boos nu op mij en wil HUN niet kwetsen, maar waarom moet ik wel gekwetst worden dan, mag er over mij gelult worden en ze kennen me niet eens..

ben ik nou zo gek, wil hier graag objectief een mening over (let wel: ik heb hetzelfde gehad dat mijn vrienden hem niet accepteerden en heb gekozen voor mijn vriend omdat ik vind dat hij mijn toekomst is).

Mijn vraag: zie ik het verkeerd dat hij mij mee moet nemen of anders niet moet gaan uit respect voor mij en als signaal dat dit nu eens moet stoppen of moet ik erin berusten... Graag jullie reactie.
Bloem, de ex schoonouders reageren alleen zo, omdat je partner op een bepaalde manier met ze omgaat.

Focus je niet op de ex schoonouders, maar gewoon op je partner. Daar zit nl. het probleem.
Ik vind dat je niet gek bent. Omdat je vriend kinderen heeft met zijn ex-vriendin blijft hij natuurlijk een band met haar houden. Een goed contact met ex en ex-schoonouders is erg goed voor de kinderen. Maar qua relatie zou jij op nr. 1 moeten staan. Dat is nu duidelijk niet zo.

Kun je er rustig en niet verwijtend met hem over praten, zonder ruzie te maken? Misschien kun je er zo achter komen waarom hij zo doet en hem duidelijk maken wat jouw wensen zijn.
quote:pom508 schreef op 21 mei 2008 @ 13:02:

Bloem, de ex schoonouders reageren alleen zo, omdat je partner op een bepaalde manier met ze omgaat.

Focus je niet op de ex schoonouders, maar gewoon op je partner. Daar zit nl. het probleem.Mee eens. Hij moet duidelijk maken dat jij nu zijn vriendin bent en op nr. 1 staat op relatiegebied. Hij moet jou dat laten voelen en de omgeving, inclusief ex-schoonouders, dat laten merken.
Precies Pom508 zo denk ik er ook over, ik heb hem (inderdaad rustig) gezegd dat hij dit zo heeft gecreerd en hij dit zo op moet lossen. Hij mag van mij natuurlijk ook contact houden geen probleem hij gaat regelmatig langs en tuurlijk hoef ik niet altijd mee (liever niet zelfs).

Ik blijf hier ook rustig over (hoe moeilijk dat ook is), maar ik wil nu een keer op mijn strepen blijven staan, hij kan alles doen prima gaat ook met exschoonvader eten 2 x per jaar met verjaardagen, baby bezoek bij ex zwager vind het allemaal prima.. Maar dit gaat me te ver. Hij gaat ook regelmatig naar het huis van de ex als hij de kinderen tussendoor wil zien terwijl we op 5 minuten afstand wonen (ik ben verhuist naar een andere stad omdat hij dichterbij de kids wilde zijn, logisch maar ik dacht wel gewoon hier), ik heb gezegd prima als je daar heen gaat om te praten over dingen aangaande de kinderen, maar je kan toch ook hier je kinderen ontvangen waarom daarheen (waarom heb ik mijn bestaan daarvoor moeten opgeven met andere woorden), als hij alleen met ze wil zijn ook prima ga ik wat anders doen... nee ik ga steeds meer twijfelen aan alles ben ik wel belangrijk genoeg of leeft hij in het verleden...
Het lijkt toch of hij het verleden niet helemaal los kan laten. Natuurlijk is het mooi (hartstikke zelfs) dat hij een goeie band met zijn kinderen heeft, maar al die uitnodigingen van ex schoonouders lijken er een beetje op of zij het er ook nog steeds moeilijk mee hebben. Wat voor rol speelt zijn exvrouw in dit verhaal? Zoekt ze ook nog veel contact??
Mij lijkt het ook alsof hij zijn verleden niet los kan laten.

Niet omdat hij nog op bezoek gaat bij ex-schoonfamilie, maar omdat hij jou niet meeneemt.

Het is zeker niet raar dat jij mee wil gaan, wat een onzin!

Mijn man gaat ook nog met een paar mensen om die ex-schoonfamilie van hem zijn, maar het zou niet in hem opkomen om daar zonder mij heen te gaan. En ik word altijd door hun meegevraagd.

Ik vraag me af of dit voor jou wel een bevredigende relatie is, het lijkt me geen goed teken dat hij opnieuw bij zijn ex-schoonouders is gaan slapen en daar zijn beklag over jou gedaan heeft.

Sterkte!
Jeetje Bloem wat irritant zeg. Ik vind dat jij gelijkwaardig in deze relatie moet zijn en niet de hele tijd op de achtergrond moet blijven. Jij hoort bij hem, net zoals zijn kinderen. Het zou zijn ex en ex schoonouders moeten zijn die op de achtergrond moeten zijn, niet andersom!

Ik vind het respectloos, zeker omdat jullie al2 jaar samenzijn. Als het nou net uit was met zijn ex en jij kwam er meteen na, dan snap ik het nog enigszins, maar dit slaat nergens op. Ik vind dat je je nog coulant op stelt.

Ik zou hem allang de waarheid gezegd hebben of gezegd: bekijk het maar.
Neuh Zamirah dat valt wel mee, heb weleens een telefoontje gehad om half 2 s'nachts terwijl hij sliep dat ze een nummer hoorde uit hun tijd, en heel soms wel wat anders geks maar dat loopt wel los. Moet zeggen ik heb niet het gevoel dat hij gek is ofzo op haar, maar meer dat hij niet los WIL laten en het gevoel op sommige vlakken van andere mensen voor laat gaan.
quote:bloem12345 schreef op 21 mei 2008 @ 14:02:

Neuh Zamirah dat valt wel mee, heb weleens een telefoontje gehad om half 2 s'nachts terwijl hij sliep dat ze een nummer hoorde uit hun tijd, en heel soms wel wat anders geks maar dat loopt wel los. Ik vind dat niet normaal eerlijk gezegd. Ze zijn al 5 jaar uit elkaar.
Nee oke normaal is het niet en ook irritant maar in 2 1/2 jaar tijd loopt dat wel los!
Om half twee 's nachts opbellen voor een nummer ( bedoel je een liedje?) uit hun gezamelijke tijd???

Vind ik ook een teken aan de wand.
ach ze zal wel bezopen zijn geweest mijn vriend heeft haar hier ook op aangesproken dus voor mij geen probleem je hebt niet altijd een ander in de hand lol en na die tijd is het ook niet meer gebeurd.
Bloem, het lijkt wel alsof ze er soms een beetje spijt van heeft dat ze bij hem weggegaan is.
er komen uitnodigingen binnen gericht aan hem, de kinderen en ex? Ik zou ze retour afzender sturen met de opmerking "woont hier niet"
Nee dat doet ze wel apart hoor de uitnodiging is voor hem en ook duidelijk alleen voor hem.. Maar het gaat eigenlijk mij erom moet ik dit van HEM pikken wat hun doen laat me eigenlijk allemaal koud, het gaat er om hoe hij er mee omgaat en hoe ik ermee om moet gaan.
Vreemd dat hij na jullie ruzie bij zijn ex-schoonouders gaat slapen..

Voor deze mensen is het helemaal niet duidelijk dat hij echt een nieuw leven heeft en dat jij daarbij hoort. Dat doet hij helemaal zelf.
Ja dat vind ik dus ook (dit is inmiddels ook alweer een jaar geleden hoor!) het is de laatste plaats waar je heen gaat in mijn beleving.. in zijn beleving was het praktisch omdat ze een extra kamer hebben?!
Misschien was het alleen maar praktisch vanuit zijn standpunt. Ondoordacht en kwetsend vind ik het wel. Vooral omdat hij ook nog over jou heeft geklaagd bij zijn ex schoonouders. Als die liever niet hadden gehad dat dochter en ex-schoonzoon waren gescheiden zijn zij natuurlijk trouwe medestanders bij relatieproblemen met jou. Ik vind dat echt niet kunnen.
ik ook niet maar wat doe ik nu met dat bruiloftsfeest laat ik me aan de kant zetten of zet ik hem voor het blok te melden dat hij graag komt maar met mij (want als ze zoveel van hem houden moet dat toch geen probleem zijn, let wel ik heb een goede band met zijn kids en zijn ex heeft ook geen probleem met mij!
Ik zou het niet perse over de bruiloft hebben, maar heel algemeen houden. Zeggen dat je het gevoel heeft dat hij niet duidelijk is naar zijn ex-familie toe dat jij erbij hoort en dat hij jou er graag bij wilt hebben. Lijkt me voor iedereen duidelijk. Of vind hij het zelf moeilijk om jou erbij te hebben op zo'n feestje?
Hallo Bloem, ik vind ook dat je groot gelijk hebt dat je hier moeite mee hebt. Ik snap je vriend ook niet. Mijn man zou zeker niet op uitnodigingen ingaan waar ik niet welkom ben en andersom ik ook niet.

Ik heb zelf heel sporadisch nog wel eens contact met mijn ex en mijn ex-schoonvader, maar mijn man gaat gewoon mee.

Het is eigenlijk ook niet het belangrijkste dat het zijn ex-schoonouders betreft. Ik zou het al gewoon kwetsend vinden als hij van wie dan ook een uitnodiging zou krijgen voor een feest (uitgezonderd de zakelijke feesten waar hij wel alleen heen gaat) en ik ben niet uitgenodigd. Heb je wel goed aan hem duidelijk gemaakt hoe kwetsend je dit vind?
absoluut duidelijk aangegeven!!!! maar hij zegt dan wat is nou jouw belang het is (in dit geval) hun bruiloft maar het gaat niet om de bruiloft het gaan om het principe en dat hij iets in stand houdt wat volgens mij niet nodig is en ik denk dat hij dit allemaal zelf veroorzaakt....
In dat geval Bloem, zou ik een enorme ruzie krijgen met mijn man als ik zo'n antwoord zou krijgen. Dit zou bij mij erg gevoelig liggen.

Hij heeft een relatie met jou en niet met zijn ex-familie. Waardeloze situatie zeg.

Ik vind dat ie voor jou moet kiezen, doet hij dit niet, dan zou dat voor mij als vrouw een rode vlag betekenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven