Niet trouwen, maar...

21-05-2008 14:19 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik op de juiste pijler zit, voor mijn vraag. Indien niet, dan hoor ik het wel hé?

Volgend jaar zijn mijn vriend en ik 10 jaar samen. Voor mij eigenlijk de ideale moment om te trouwen, was het niet dat Vriend echt niet wil trouwen. Absoluut nooit niet...

Vriend vindt het echter wel leuk om dan een groot feest te geven voor familie en vrienden ( ik hoor jullie denken "dan kan je evengoed trouwen", maar goed, dat wil hij dus pertinent niet).

Maar nu weet ik niet goed hoe dit aan te pakken. Want ik wil dan wel meer dan de standaarddrink in de buurtkroeg.

Iemand die dit ook gedaan heeft en nog goede ideeën voor me heeft?
quote:MamaVince schreef op 21 mei 2008 @ 15:10:

Becky, hoe heb je dit dan gecommuniceerd op je uitnodiging? Want goed, bij een trouwfeest is het duidelijk dat je in je mooie kloffie komt. Maar bij een "gewoon" feest?

Ik wil nl niet dat iedereen gewoon in zijn jeans opdaagt, het mag wel iets deftiger (al kan een jeans ook heel deftig zijn hoor)

ik had in de uitnodiging tenue de ville/ black tie gezet en mijn hoofd op een deftige dame geplakt in een jaren dertig kloffie....

aangezien Nederland die avond ook een wedstrijd in het WK speelde kon ik er niet onderuit dat er toch een aantal mensen in een schreeuwerig oranje shirt kwamen maar dat is ze vergeven.
quote:MamaVince schreef op 21 mei 2008 @ 15:57:

Eigenlijk zie ik dit feest dus als mijn vervangend huwelijk. Ik wil voor de rest van mijn leven bij Vriend blijven en zal dus ook nooit trouwen. Dus wil ik dat dit feest dan een soort "surrogaat trouw" is.

Maar hoe breng ik dat dus over aan onze vrienden en familie? Dat zij niet denken dat het "zomaar" een feestje is (we zijn nl nogal van de feestjes, doen er regelmatig eentje. Maar dit moet dus chiccer)

(snappen jullie het nog? Ik kan zelf nog amper volgen)Ik wil me nergens mee bemoeien, maar doe het toch: veel belangrijker lijkt me dat je dit correct overbrengt aan je vriend.
Vind jij een feest echt leuker als iedereen in black tie komt?

Je verplicht mensen zo om speciaal te gaan winkelen of om heel de avond in kleding te lopen waar ze zich niet prettig in voelen.

Ik vind het belangrijk dat, als ik een feest geef, mensen zich fijn voelen.Dan is het volgens mij het gezelligst. En meestal komt bijna iedereen wel mooi gekleed, ieder op zijn eigen manier.
dat is natuurlijk ook een idee, huur een strandtent af, zorg dat er een leuke bbq buiten wordt geregeld (met alles er op en eraan, champagne, lekkere vis, salades etc etc), laat iedereen in het zomers wit komen (wat over het algemeen al iets netter is heb ik het idee) huur een DJ en geef een knalfuif, sommige strandtenten mogen ook langer openblijven dan de standaard 1 uur. Regel aan het einde een hotdog- of frietkraam ipv koffie met broodjes. volgens mij zijn er superveel ideeen......tenminste bij mij komen ze al op! Geef gewoon een samenzijnfeest!
quote:Mies85 schreef op 21 mei 2008 @ 16:03:

[...]

straks schrikken ze zicht een ongeluk! gaat ze dan wel trouwen... of de grap komt niet over, nou ik zou een hok vol herrie hebben, ik heb natuurlijk geen idee hoe jou fam is maar mijn oma zou op de ic liggen.

Oh, op die manier. Nou, gelukkig heb ik een nogal van de flauwe grappen houdende familie, met erg moderne grootmoeders (toen ik dus ongetrouwd moeder werd, vond mijn grootmoeder dat helemaal super. Moest helemaal kunnen volgens haar!)

Dus dat zou wel goed komen dan...

( toch leuk dat je er over nadacht. Had ik dus duidelijk nog niet gedaan)
trouwens, ik vind het allemaal in het wit idee ook erug leuk!

doet me denken aan p diddy haha, dat schijnt ook een super fuif te zijn geweest heb ik van horen zeggen hahaha.

gelukkig dat je hippe familie hebt, dat is al het halve werk natuurlijk.

ik heb ook al genoeg ideeën, * misschien kan ik zelf wel een feessie geven zeg *
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
quote:rider schreef op 21 mei 2008 @ 16:05:

[...]

Ik wil me nergens mee bemoeien, maar doe het toch: veel belangrijker lijkt me dat je dit correct overbrengt aan je vriend.

Daar heb je helemaal gelijk in. Absoluut.

Als ik vriend vraag waarom hij niet wil trouwen zegt hij steeds dat hij daar de meerwaarde niet van ziet. We wonen al samen, hebben een zoontje.

Ik zie die meerwaarde echter wel en vind het dan ook niet helemaal eerlijk dat ik me maar dien aan te passen aan hem.

Maar goed, we hebben er nu al zo lang woorden over, ik wil het ook niet blijven trekken...
Ik vind het hele wit idee ook wel erg leuk eigenlijk... Ga ik eens verder op broeden...
quote:MamaVince schreef op 21 mei 2008 @ 16:18:

[...]

Daar heb je helemaal gelijk in. Absoluut.

Als ik vriend vraag waarom hij niet wil trouwen zegt hij steeds dat hij daar de meerwaarde niet van ziet. We wonen al samen, hebben een zoontje.

Ik zie die meerwaarde echter wel en vind het dan ook niet helemaal eerlijk dat ik me maar dien aan te passen aan hem.

Maar goed, we hebben er nu al zo lang woorden over, ik wil het ook niet blijven trekken...Trouwen is alleen mogelijk uit vrije wil van beide partners, dus daar zit je aan vast

Wat ik meer bedoelde: pas op met totaal verschillende verwachtingen bij dit feest. Zijn afkeer van trouwen is blijkbaar wat irrationeel, jouw wens om te trouwen feitelijk evenzeer. Jullie zouden de eersten niet zijn die hierop enorm botsen.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee, zonder dat je nu je plezier er door zou moeten laten vergallen!
iedereen een welkomst drankje, champagne ( ofzo ) glas met suikerrandje aardbei erin en dan eerst een laagje koeberg en aanvullen met champagne (wederom ofzo ) hoop niet dat het over de witte kleren van de gasten gaat natuurlijk.

uitgebreide eerste soepje dan BBQ met salades, stokbroodjes, allemaal soorten vlees, allemaal soorten vis, en lekker vers fruit achteraf.

leuke DJ, (ik ken der nog wel een paar voor je) die jullie lievelings muziek draaien.

mooie rood/witte aankleding van het geheel, iedereen moet in het wit komen en jullie komen in het rood... ik noem maar wat natuurlijk.
anoniem_65466 wijzigde dit bericht op 21-05-2008 16:25
Reden: de ergste fouten zijn er wel uit.
% gewijzigd
Als je er zo tegenover staat, vind je het dan zelf wel een leuke tekst voor de kaart: wij trouwen niet..

Wel jammer dat je vriend zijn wens voor de jouwe gaat, maar je kan er idd niet eindeloos over doorgaan.

Eigenlijk heb je het alleen maar over wat je vriend wil: hij wil die tekst op de kaart, hij wil een bbq..

Wat wil jij?
hee mies, zullen we samen een feestbureau beginnen, hier zit er nog 1 onwijze ideeen te verzinnen terwijl ik eigenlijk moet werken!
Barbecue is een geweldig leuk idee en wordt inderdaad erg feestelijk in het wit en met een kok bijvoorbeeld.

Een strandtent is een goede optie maar alleen als je ook aan de goede kant van NL woont. Zo niet, dan is zo'n tent op lokatie (als je het mooi wilt hebben) gruwelijk duur (ze moeten het ding opzetten, stoelen mee, vloer leggen, etc.). Dan is het misschien een idee om een "erf" af te huren. Past goed bij een barbecue (landelijke omgeving) en vaak zit de catering er niet bij in zodat je zelf de bbq kunt organiseren (is bij een zaal/feestlokatie niet altijd zo).

Maar goed, dan moet je dat natuurlijk wel leuk vinden, zo'n boerderij stijl...

Succes in ieder geval!
ik zit ook op me werk... maar ik hou wel van een feessie :P ik hoop op een uitnodiging hahaha, nou ik heb al heel hard gewerkt en geen pauze genomen dus het mag wel even van me zelf... aangezien ik hier toch alles mag bepalen want ik ben dé baas hahaha.
Pomodori, dat is inderdaad ook de eeuwige discussie. Waarom moet ik mijn wens opzij zetten voor de zijne? Maar goed, verder is onze relatie prima, het is heus niet zo dat vriend zijn ideetjes altijd boven de mijne gaan. Dus vind ik het op de lange duur ook de discussie niet meer waard.

En wat ik wil? Ik wil trouwen...
Ja, ik krijg er nu toch echt zin in hoor, in mijn witte bbq...

(enne, ook hier op mijn werk hoor! Ga nu naar huis gaan, kom vanavond weer kijken...)
soms moet je genoegen nemen met de dingen waar de ander zich wel in kan vinden! en die moet je dan ook heeel erug uitbuiten! tenminste... ik zou dit feest mijn project maken en hij mag de dj uitzoeken hihi en voor de rest maar hopen dat hij het ook leuk zal vinden.
quote:MamaVince schreef op 21 mei 2008 @ 15:57:

Eigenlijk zie ik dit feest dus als mijn vervangend huwelijk. Ik wil voor de rest van mijn leven bij Vriend blijven en zal dus ook nooit trouwen. Dus wil ik dat dit feest dan een soort "surrogaat trouw" is.

Maar hoe breng ik dat dus over aan onze vrienden en familie? Dat zij niet denken dat het "zomaar" een feestje is (we zijn nl nogal van de feestjes, doen er regelmatig eentje. Maar dit moet dus chiccer)

(snappen jullie het nog? Ik kan zelf nog amper volgen)

Ik zit hier nu al een tijdje over na te denken en vind het eerlijk gezegd een vreemde manier van denken. Het lijkt wel alsof je trouwen synoniem ziet aan een feest. En dat feest wil je en zal je hebben. En natuurlijk hoort het bij elkaar, maar het één is toch echt het gevolg van het ander. Alleen het feest geven en in je hoofd net doen alsof het echt is kost je alleen een hoop geld en at the end of the day ben je nog steeds niet getrouwd.

Uiteindelijk wordt dit feest dus een statement van iets waar je eigenlijk niet achter staat: wij trouwen NIET. Dus je krijgt niet wat je graag wilt en gaat het nog vieren ook. Ik snap het weer eens niet.

En als ik zo'n kaart als jij beschrijft in de brievenbus zou krijgen zie ik daar de humor niet van in. Tenzij je al 7 keer getrouwd bent. Je snapt toch wel dat je de draak steekt met je wens? Of dat eigenlijk jouw vriend de draak steekt met jouw wens? En dat jij er lachend aan meedoet onder het mom van "dit is een compromis en als ik mijn ogen dicht doe is het alsof ik hem 'ja ik wil' hoor zeggen".

Waarom wil je eigenlijk trouwen? Om het feest of de verbintenis?
Superleuk idee! Als je daar niet om kunt lachen...??

Misschien ook een leuk idee: maak een (t)rouwkaart....dat je zo depri bent omdat je nooit zult trouwen. Maar dáár zullen sommigen al helemaal de lol niet van in zien denk ik..haha.

Heel veel plezier met de voorbereidingen. Ik zou idd iets van een dress-code op je kaart zetten (gala ofzo). Dan weet je tenminste zeker dat ome Theo en tante Tiny niet in hun campingkloffie komen (of is dat alleen in mijn familie?).
rouwkaart gaat mij een tikkie ver, kennisen van mij hebben dat als geboortekaart gedaan! hoe ziek zeg! dat vond ik dus echt geen humor hebben.
quote:MamaVince schreef op 21 mei 2008 @ 16:30:

Ja, ik krijg er nu toch echt zin in hoor, in mijn witte bbq...

(enne, ook hier op mijn werk hoor! Ga nu naar huis gaan, kom vanavond weer kijken...)

Meid, je maakt er steeds meer een trouwfeest van. Maar het blijft een BBQ waar iedereen in het wit komt en champagne nipt. Een wannabe wedding.

Je mist nog steeds het belangrijkste ingredient hoor.
quote:Evidenza schreef op 21 mei 2008 @ 16:35:

[...]

Meid, je maakt er steeds meer een trouwfeest van. Maar het blijft een BBQ waar iedereen in het wit komt en champagne nipt. Een wannabe wedding.

Je mist nog steeds het belangrijkste ingredient hoor.en vandaar mijn opmerking: het gaat wel nuttig zijn als beiden een beetje weten waar ze aan beginnen. Als hij een feesje wil, en zij een wannabe-wedding, koop dan maar vast een paar forse dozen Kleenex
Ook al zou ik de humor wel van de kaart inzien, ik ben het ergens wel met Evidenza eens. Vooral omdat jij toch echt zou willen trouwen.

Misschien kun je de nadruk op het 10-jarige jubileum leggen wanneer je kaart maakt. Want dat is natuurlijk wat je wilt vieren: dat jullie zolang bij elkaar zijn en ook bij elkaar willen blijven. Dus vanaf de positieve kant benaderen ipv het niet-trouwen gegeven. Dat weten jullie vrienden toch wel.
Ja, ik maak er misschien inderdaad wel een beetje een wannabe wedding van. Want ja, ik zou héél graag een echte bruiloft hebben. Maar ik kan vriend toch niet gaan dwingen?

En dat ik er dan maar een beetje mee de draak mee steek, tja, wat moet ik anders? Wat ik ook doe, feit blijft dat ik wil trouwen en vriend niet. Ik zie niet hoe dit op te lossen is hoor.

Dus als zo'n feest dan the next best thing is en het enige waar ik een vooruitzicht op heb, tja, dan moet dat maar hé...toch?

Het liefste van al zou ik met mijn vriend voor de burgemeester staan (jaja, hier in de gemeente trouw je voor de burgemeester) en samen volmondig "Ja, ik wil" zeggen. En dat wil ik, om aan héél de wereld duidelijk te maken dat vriend en ik voor eeuwig en altijd bij elkaar horen.

Maar klaar, dat zit er nu eenmaal niet in. Dus wil ik met een feest laten zien dat wij voor eeuwig en altijd bij elkaar willen blijven. Kunnen jullie die redenering een beetje volgen?
Ja, dat kan ik. Maar ik denk (correct me if I'm wrong ;) ) dat Evidenza en Rider bedoelen dat jullie het erover eens moeten zijn dat dit een trouwfeest zonder trouwen is. Anders word je teleurgesteld omdat jullie verschillende verwachtingen hebben van de invulling van de avond.

Succes!

BTW, ik snap de discussie: ik had soortgelijke situatie met mijn vriend maar dan andersom: hij wilde trouwen, ik zag het nut er niet van in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven