Wachten, wachten, wachten
woensdag 19 december 2012 om 16:15
Ga ik echt een topic openen op zwanger, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch.
Nee ik ben niet zwanger.
Ik heb gezocht of er nog een lopend topic is met mensen is die al wel een kinderwens hebben, maar nog moeten/willen wachten met proberen om zwanger te worden. Ik kon er geen vinden waar de schrijfster niet al lang er breed bevallen zijn, dus ik dacht dat het wel tijd werd voor een nieuw topic.
Ik hoop dat we hier een plek vinden waar we in een fijne open sfeer realistisch over onze kinderwens kunnen praten.
Iedereen is van harte welkom aan te haken.
Dit topic is speciaal bedoeld voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen.
NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenPompedom2828Winter 2014/2015Eerst promoverenWoont in WenenSorcha_22292016 Sealight2429Zomer 2014 Tara823031augustus 2014Baan vriend/trouwenGestopt met de pil Orzoo23292014/15Studie/reizen Chantilly2124252016?Huis bouwen en trouwen Paddle22262014?Woning/Werk Snoeptomaat22282014/2015bedrijf/huis dwergje882427ebegin 2014Bedrijf vriend Wijnkonijn2225voorjaar/ zomer 2014Afstuderen Ukkie2131312014Promoveren/
samen wonen Inspiratieloos2525begin 2016? j222830??sparen, trouwen
Nee ik ben niet zwanger.
Ik heb gezocht of er nog een lopend topic is met mensen is die al wel een kinderwens hebben, maar nog moeten/willen wachten met proberen om zwanger te worden. Ik kon er geen vinden waar de schrijfster niet al lang er breed bevallen zijn, dus ik dacht dat het wel tijd werd voor een nieuw topic.
Ik hoop dat we hier een plek vinden waar we in een fijne open sfeer realistisch over onze kinderwens kunnen praten.
Iedereen is van harte welkom aan te haken.
Dit topic is speciaal bedoeld voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen.
NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenPompedom2828Winter 2014/2015Eerst promoverenWoont in WenenSorcha_22292016 Sealight2429Zomer 2014 Tara823031augustus 2014Baan vriend/trouwenGestopt met de pil Orzoo23292014/15Studie/reizen Chantilly2124252016?Huis bouwen en trouwen Paddle22262014?Woning/Werk Snoeptomaat22282014/2015bedrijf/huis dwergje882427ebegin 2014Bedrijf vriend Wijnkonijn2225voorjaar/ zomer 2014Afstuderen Ukkie2131312014Promoveren/
samen wonen Inspiratieloos2525begin 2016? j222830??sparen, trouwen
vrijdag 8 maart 2013 om 00:01
Haha orzoo zo denken wij er ook over! Alleen verandert dat misschien als er kinderen zijn. Ik wil graag dat mijn kinderen hun grootouders vaak zien en goede band opbouwen met elkaar. Ik heb dat zelf als kind gemist. Ik heb hele grote familie maar ik ken ze amper. Mijn partner heeft kleine familie, maar wel meer betrokkenheid. Dat wil ik later ook voor mijn kinderen. Grootouders die bij afzwemmen komen kijken bijvoorbeeld of een nachtje logeren bij grootouders of dagje dierentuin.

vrijdag 8 maart 2013 om 00:04
Ja, ook mooie jurken (verschilt heel erg per persoon), maar sjees wat een geld voor 1 dag. Maar ik ben dan ook een krent.
Wij hebben overwogen om naar Nederland gaan (ivm met de lage huizenprijzen door de crisis), maar eigenlijk met het oog op kinderen dat weer afgeblazen. Teveel gedoe.
We wonen nu op half uur en 40 minuten van (schoon)ouders. Afhankelijk van waar we een huis kopen (west of oost van huidige plaats) gaan we dichter of verder weg gaan wonen.
Wij hebben overwogen om naar Nederland gaan (ivm met de lage huizenprijzen door de crisis), maar eigenlijk met het oog op kinderen dat weer afgeblazen. Teveel gedoe.
We wonen nu op half uur en 40 minuten van (schoon)ouders. Afhankelijk van waar we een huis kopen (west of oost van huidige plaats) gaan we dichter of verder weg gaan wonen.
vrijdag 8 maart 2013 om 00:12
Wat ik trouwens toch wel erg vind is dat ik mijn schoonfamilie mijn kind veel minder zou toevertrouwen dan mijn eigen familie. Nu is het met schoonmoeder nog maar de vraag of ze genoeg gaat herstellen om op te passen maar al zou ze dat wel doen zou ik mijn kind toch liever naar mijn eigen moeder brengen. En dat vind ik best erg van mezelf. Hoewel het niet helemaaaal zonder reden is maar toch, mijn moeder is ook echt niet altijd de verstandigste geweest met mij vroeger.
Herkenbaar?
Herkenbaar?

vrijdag 8 maart 2013 om 00:12
Ik zie mijn ouders en schoonouders niet op vaste basis. Soms bijna een maand niet en soms meerdere keren per week. Net hoe het uitkomt.
Met kinderen weet ik niet of dat veranderen. Vast wel een beetje.
Niet herkenbaar Orzoo, maar je hoort het heel veel dus zo raar is het niet. Maar de laatste jaren echt een leuke band opgebouwd met mijn schoonouders, ik gun ze het beiden evenveel zeg maar.
Hoewel, als ik mocht kiezen wie er na bevoorbeeld onverwachts overlijden voor onze kinderen zou moeten zorgen, zou ik wel weer liever mijn eigen ouders hebben. Dat dan weer wel.
Met kinderen weet ik niet of dat veranderen. Vast wel een beetje.
Niet herkenbaar Orzoo, maar je hoort het heel veel dus zo raar is het niet. Maar de laatste jaren echt een leuke band opgebouwd met mijn schoonouders, ik gun ze het beiden evenveel zeg maar.
Hoewel, als ik mocht kiezen wie er na bevoorbeeld onverwachts overlijden voor onze kinderen zou moeten zorgen, zou ik wel weer liever mijn eigen ouders hebben. Dat dan weer wel.

vrijdag 8 maart 2013 om 00:29
Dat is idd moeilijk Orzoo. Ik voorzie ook wel wat problemen op dat gebied bij allebei.
Met name mijn moeder is goed in mijn argumenten te minimaliseren als ze er eigenlijk niet mee eens is. En ik heb nog weleens afwijkende meningen dus ik voorzie wel wat discussies.
Ik ben van plan heel strikt te zijn op dat gebied (zoals wij het willen en niet stiekem iets anders doen), ik hoop dat het op die manier goed gaat.
Met name mijn moeder is goed in mijn argumenten te minimaliseren als ze er eigenlijk niet mee eens is. En ik heb nog weleens afwijkende meningen dus ik voorzie wel wat discussies.
Ik ben van plan heel strikt te zijn op dat gebied (zoals wij het willen en niet stiekem iets anders doen), ik hoop dat het op die manier goed gaat.
vrijdag 8 maart 2013 om 00:30
Mijn schoonfamilie en eigen ouders vertrouw ik allebei wel. Ik zie nu al hoe goed de band tussen schoonouders en hun kleinkinderen is. Echt mooi om te zien. Alleen wil ik niet onze kinderen als wij zouden overlijden naar een van onze ouders zullen gaan. Dan is mijn schoonzus eerste keus voor ons. Zij heeft zelf kinderen en wij kunnen ons erg vinden in hun opvoedingstijl en manier waarop zij in het leven staan.

vrijdag 8 maart 2013 om 00:34
Ik vind dat eigenlijk ook wel een voordeel van het feit dat we geen structurele oma/opa oppas gaan gebruiken. Ik zal er gewoon veel zelf bijzijn de eerste jaren en dan is er minder kans dat er iets stiekem gebeurd.
En na die eerste jaren kun je beter uitleggen dat oma oma is en thuis andere regels gelden.
En na die eerste jaren kun je beter uitleggen dat oma oma is en thuis andere regels gelden.
vrijdag 8 maart 2013 om 00:37
Hier ook niet structureel in die zin dat ik niet van plan ben oma's te gebruiken als vervanging van kdv/gastouder. Wel structureel in die zin dat ik het prima vind als mijn kind veel bij oma is en ik graag gebruik maak van oma's om eens op stap te gaan (of juist thuis te blijven ) met vriend.
En ik zou als het goed gaat met het oppassen en alle 3 partijen er tevreden mee zijn mijn kind ook wel bij oma laten voor een weekendje/weekje weg hoor.
En ik zou als het goed gaat met het oppassen en alle 3 partijen er tevreden mee zijn mijn kind ook wel bij oma laten voor een weekendje/weekje weg hoor.

vrijdag 8 maart 2013 om 00:46
Ow, haha, dat vind ik ook (voor mezelf hoor), logeren vind ik op één of andere manier heel anders dan gewoon oppassen, dat zou ik eerder wel doen. Dus voor een avond ofzo, of overdag.
Maar ik (wij) zijn van plan om lang samen te slapen dus ik gok dat die kleine het niet gaat pikken om zomaar bij oma in een apart bedje te slapen 's nachts .
Maar ik (wij) zijn van plan om lang samen te slapen dus ik gok dat die kleine het niet gaat pikken om zomaar bij oma in een apart bedje te slapen 's nachts .
vrijdag 8 maart 2013 om 00:49