Werk & Studie alle pijlers

Receptioniste opleiding niveau 2

11-03-2013 12:42 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil weer graag een MBO opleiding volgen. Twee jaar geleden was ik even tijdelijk gestopt maar nu ik weer terug naar school moet ben ik dus op zoek naar een leuke opleiding. Ik heb zelf eerder op niveau 4 gestudeerd en dat vind ik op zich niet moeilijk maar ik vond de opleiding gewoon niks. Nu wil ik dus de opleiding receptionist volgen maar het is wel op niveau 2 :s. Op zich vind ik dat niet erg omdat je het zelf kunt afronden in 1,5 jaar en dat is wel handig sinds ik nu 20 ben. Maar nu denk ik bij mezelf of dat wel slim is om een niveau 2 opleiding te volgen in plaats niveau 3/4 sinds je op een niveau 2 diploma niks echt mee verdiend. Heeft een van jullie dames ervaring met het beroep op opleiding en is dit wel een goed idee? Ik wil de opleiding alleen echt doen omdat er veel banen beschikbaar zijn als receptionist en het is maar 1,5 tot 2 jaar en dan kan ik gelijk aan de slag want ik hou niet echt van het MBO sinds het niet veel te bieden heeft als het HBO.
Niveau 2 is geen mbo. Ik zou toch wat hoger mikken als ik jou was.
Aan de andere kant: je Nederlands is van een niveau waarvan ik betwijfel of het op 4 goed gaat komen. Wat denk je zelf? Kan je beter dan je OP of is dat het?
Ik zou eens gaan praten met een studieadviseur. Ook gezien je topic van gisteren. Volgens mij maak jij niet met de juiste motieven een keuze.
Is een MBO richting economie niks voor je? Is ook niveau 4 dacht ik.
quote:Suze02 schreef op 11 maart 2013 @ 12:45:

Aan de andere kant: je Nederlands is van een niveau waarvan ik betwijfel of het op 4 goed gaat komen. Wat denk je zelf? Kan je beter dan je OP of is dat het?Ja, ik weet dat mijn nederlands niet zo goed is. Ik ben beter in engels dan nederlands. Het is ook wel een tijdje geleden dat ik op school heb gezeten, dus het kan best dat mijn nederlands grammatica wat slechter is geworden. Maar dat maakt toch niet zoveel uit? Ik ben niet perfect.
Waarom zou je voor niveau 2 gaan, als je ook niveau 4 aan kan? Met een mbo 4 diploma heb je tenminste nog doorstroommogelijkheden naar een eventuele hbo-opleiding. Je geeft zelf al aan dat je niet echt van het mbo 'houdt', omdat het minder mogelijkheden heeft dan het hbo. Dus, wat wil je dan eigenlijk? Uiteindelijk naar het hbo? Of interpreteer ik je laatste zin gewoon helemaal verkeerd?
quote:louise2606 schreef op 11 maart 2013 @ 12:48:

[...]

Ja, ik weet dat mijn nederlands niet zo goed is. Ik ben beter in engels dan nederlands. Het is ook wel een tijdje geleden dat ik op school heb gezeten, dus het kan best dat mijn nederlands grammatica wat slechter is geworden. Maar dat maakt toch niet zoveel uit? Ik ben niet perfect.Uuuhm als receptioniste lijkt het me juist heel belangrijk om netjes ABN te kunnen spreken en schrijven hoor.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 11 maart 2013 @ 12:45:

Ik zou eens gaan praten met een studieadviseur. Ook gezien je topic van gisteren. Volgens mij maak jij niet met de juiste motieven een keuze.Ik heb al gepraat met een studieadviseur, maar die heeft me niet goed geholpen. Het is gewoon heel moeilijk om op het MBO een keuze te maken sinds de beroepen erg direct zijn en dat is niet zo makkelijk als je nog steeds niet weet wat je echt wilt. Dus ik wil niet zo moeilijk doen en gewoon een keuze maken en orienteren. Dat is toch veel beter dat niks doen?
quote:moccagourmet schreef op 11 maart 2013 @ 12:51:

[...]

Uuuhm als receptioniste lijkt het me juist heel belangrijk om netjes ABN te kunnen spreken en schrijven hoor.Ja, dat klopt, maar dat leer je toch ook tijdens de opleiding?. En waarom bent u zo kritisch? Ik heb toch al gezegd dat ik van oorsprong niet nederlands ben?
Suze02 hoe kom je erbij dat niveau 2 geen MBO is?

Er bestaan gewoon MBO opleidingen op niveau 2 en alleen als je een opleiding op niveau 1 doet heb je geen startkwalificatie.

To gaat de opleiding nog volgen dus haar Nederlands hoeft helemaal nog niet perfect te zijn. Je volgt toch niet voor niets een opleiding. .Als je alles al perfect kan hoef je ook geen opleiding meer te volgen.

Als je niveau 4 aan kan zou ik dat gaan doen. Niveau 2 is wel laag. .
Een keuze is idd beter dan geen keuze, maar een goede keuze is ook weer beter dan een slechte keuze.

Als je het toch niet leuk blijkt te vinden is 1,5 jaar ook erg lang.
quote:sugarmiss schreef op 11 maart 2013 @ 12:52:

Suze02 hoe kom je erbij dat niveau 2 geen MBO is?

Er bestaan gewoon MBO opleidingen op niveau 2 en alleen als je een opleiding op niveau 1 doet heb je geen startkwalificatie.

To gaat de opleiding nog volgen dus haar Nederlands hoeft helemaal nog niet perfect te zijn. Je volgt toch niet voor niets een opleiding. .Als je alles al perfect kan hoef je ook geen opleiding meer te volgen.

Als je niveau 4 aan kan zou ik dat gaan doen. Niveau 2 is wel laag. .Dank je wel voor je vriendelijke reactie:)
Oh, het ligt aan alles en iedereen behalve aan jou.

Met die houding is wat mis. Ga daar eerst eens aan werken zou mijn advies zijn.
quote:Suze02 schreef op 11 maart 2013 @ 12:54:

Oh, het ligt aan alles en iedereen behalve aan jou.

Met die houding is wat mis. Ga daar eerst eens aan werken zou mijn advies zijn.Ben je met de verkeerde been uit bed gestapt? Als je niet mijn vraag met respect wilt beantwoorden, klik er dan niet op.
Ik ben echt benieuwd wat ze je daar gaan leren, de opleiding receptioniste?

(niet neerbuigend bedoeld, ik heb het vele jaren met veelplezier gedaan, maar het is toch een kwestie van logisch nadenken en representatief en actief reageren?)
quote:newkitten schreef op 11 maart 2013 @ 12:56:

Ik ben echt benieuwd wat ze je daar gaan leren, de opleiding receptioniste?Hoezo?
Lieve schat,

gisteren opende je een topic voor een BBL met de vraag waar het meeste werk is. Nu open je een topic over een opleiding die 2 niveau's lager ligt dan je opleiding. Ik zou in dit geval zeggen dat je beter niets kunt doen tot je een beter idee hebt wat je zou willen en wat realistisch is. Wil je niet liever naar het HBO in de toekomst? Dan is het handig als je daar je keuze op aanpast.
quote:louise2606 schreef op 11 maart 2013 @ 12:57:

[...]

Hoezo?Oprechte vraag. Ik kan me er niet veel bij voorstellen.
Nou Louise, Suze heeft wel een punt. Je Nederlands zowel spelling als zinsopbouw is niet goed te noemen. Natuurlijk ga je naar school om te leren, maar en wordt wel van je verwacht dat je de basiskennis al hebt.

Misschien dat je beter iets uit kan zoeken wat minder op taalgebruik is gericht.
quote:newkitten schreef op 11 maart 2013 @ 12:56:

Ik ben echt benieuwd wat ze je daar gaan leren, de opleiding receptioniste?

(niet neerbuigend bedoeld, ik heb het vele jaren met veelplezier gedaan, maar het is toch een kwestie van logisch nadenken en representatief en actief reageren?)Ja, dat snap ik. Maar als je een baan wilt hebben dan moet je ook diploma voor hebben tegenwoordig. Ik snap wel wat je bedoelt:)
Excuus, ik zie nu dat 2 inderdaad mbo is (dat middelbaar moet ik in het huidige schoolsysteem niet meer te letterlijk nemen zie ik).
quote:laydeee schreef op 11 maart 2013 @ 12:58:

Nou Louise, Suze heeft wel een punt. Je Nederlands zowel spelling als zinsopbouw is niet goed te noemen. Natuurlijk ga je naar school om te leren, maar en wordt wel van je verwacht dat je de basiskennis al hebt.

Misschien dat je beter iets uit kan zoeken wat minder op taalgebruik is gericht.Ik ben van oorsprong niet nederlands en zoals ik al zei, ik ben niet perfect en ja mijn spelling kan fout liggen maar dat betekent niet dat ik dom ben. Nederlands is gewoon een moeilijke taal.
Doe dan het hoogst mogelijke niveau. Maar ik vind dat je sowieso hoog moet mikken. Op alles.
quote:laydeee schreef op 11 maart 2013 @ 12:58:

Misschien dat je beter iets uit kan zoeken wat minder op taalgebruik is gericht.Echt niet op niveau 2 hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven