Werk & Studie alle pijlers

Receptioniste opleiding niveau 2

11-03-2013 12:42 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil weer graag een MBO opleiding volgen. Twee jaar geleden was ik even tijdelijk gestopt maar nu ik weer terug naar school moet ben ik dus op zoek naar een leuke opleiding. Ik heb zelf eerder op niveau 4 gestudeerd en dat vind ik op zich niet moeilijk maar ik vond de opleiding gewoon niks. Nu wil ik dus de opleiding receptionist volgen maar het is wel op niveau 2 :s. Op zich vind ik dat niet erg omdat je het zelf kunt afronden in 1,5 jaar en dat is wel handig sinds ik nu 20 ben. Maar nu denk ik bij mezelf of dat wel slim is om een niveau 2 opleiding te volgen in plaats niveau 3/4 sinds je op een niveau 2 diploma niks echt mee verdiend. Heeft een van jullie dames ervaring met het beroep op opleiding en is dit wel een goed idee? Ik wil de opleiding alleen echt doen omdat er veel banen beschikbaar zijn als receptionist en het is maar 1,5 tot 2 jaar en dan kan ik gelijk aan de slag want ik hou niet echt van het MBO sinds het niet veel te bieden heeft als het HBO.
Leentje en Olivia, ik heb jullie allebei zien veranderen van leuke humorvolle medeforummers naar zure vrouwen met een neerbuigende houding richting iemand (wie dan ook) die "iets" van zichzelf probeert te maken, qua werk of studie, in dit leven. Dat jullie allebei geslaagde zakenvrouwen zijn, met een goedlopend eigen bedrijf, wil niet zeggen dat de mensen om jullie heen (op dit forum) voetvolk is. Waarom gebruiken jullie je kennis niet om iemand daadwerkelijk inhoudelijk een duwtje in de rug te geven en niet iemand neer te maaien? En als je niets aardigs te melden hebt, zeg dan niets. Wanneer je je irriteert, ga dan een topic voorbij maar tentoonspreid niet je eigen welvaart en welzijn om iemand anders pijn te doen.
Louise, mag ik je een welgemeende tip geven?

Het Engelse since is niet geheel vergelijkbaar met het Nederlandse sinds. Sinds betekent in het Nederlands vanaf, of vanaf het tijdstip dat (en dus geen because).

Daar waar jij in dit topic sinds gebruikt, hoort omdat of aangezien te staan.
quote:paloma schreef op 13 maart 2013 @ 18:48:

Leentje en Olivia, ik heb jullie allebei zien veranderen van leuke humorvolle medeforummers naar zure vrouwen met een neerbuigende houding richting iemand (wie dan ook) die "iets" van zichzelf probeert te maken, qua werk of studie, in dit leven. Dat jullie allebei geslaagde zakenvrouwen zijn, met een goedlopend eigen bedrijf, wil niet zeggen dat de mensen om jullie heen (op dit forum) voetvolk is. Waarom gebruiken jullie je kennis niet om iemand daadwerkelijk inhoudelijk een duwtje in de rug te geven en niet iemand neer te maaien? En als je niets aardigs te melden hebt, zeg dan niets. Wanneer je je irriteert, ga dan een topic voorbij maar tentoonspreid niet je eigen welvaart en welzijn om iemand anders pijn te doen.

Leentje geeft juist tips, en heeft stagaires in haar bedrijf. Er worden tips gegeven, en TO heeft zelfs hulp van een coach gehad, alleen is ze blijkbaar te eigenwijs om iets met de tips te doen.

Een half jaar denken over een opleiding MBO-2, in een jaar afgehaakt op een MBO opleiding, geeft aan dat ze weinig doorzettingsvermogen heeft. En het is heel makkelijk schoppen naar oudere forumsters zoals Leentje en Olivia (of mijzelf), maar als je zelf straks midden 40 bent, je jaren een eigen bedrijf hebt, of jaren werkervaring in leidinggevende functie's kijk je iets anders aan naar mensen die nog niet veel gepresteerd hebben en wel schreeuwen maar nog geen knoop kunnen doorhakken, en die de illusie hebben dat ze alles kunnen eisen, bedrijven op hun zitten te wachten (in crisistijd) en je met een MBO-2 diploma receptioniste gelijk aan de slag kunt tegen een topsalaris waarbij het niet belangrijk is dat je de Nederlandse taal beheerst.
Jeetje wat reageren vele hier nagatief zeg!

Ik snap jou heel erg goed, ik zit met hetzelfde. Je wilt gewoon graag advies! Ik kan je geen advies geven maar ik wilde alleen even laten weten dat ik je snap en dat het vrij logisch is om advies in te winnen. En je nederlands vond ik ook helemaal niet slecht, ik kon het iedergeval goed begrijpen Je durft al bijna geen topic hier te openen door sommige reacties. Heb misschien toch nog 1 tip, wat ik doe , ik ga mijn facebookcontacten af en als daar iemand tussen staat met het beroep wat je graag wilt of iemand die een opleiding volgt die je ook graag zou willen volgen, stuur diegene dan een priveberichtje. Dat is iemand die je kent (of vaag kent) die willen je vast wat meer uitleg geven

Succes iedergeval!!
Sinds de crisis solliciteren mensen met HBO op zak bij bedrijven. En die smeken bijna of ze een half jaar gratis voor een bedrijf mogen werken. Die maakt dan niet uit op welk niveau dat werk is, die doen dat om werkervaring op te doen. Een groot voordeel van een afgestudeerde HBO-er is dat die vaak veel meer kunnen, ander niveau en al stage(s) gedaan. BBL-er komt vaak blanco een bedrijf binnen en vraagt veel meer begeleiding. Dan is de keuze voor een werkgever tussen een gratis, afgestudeerde HBO-er er voor 6 maanden of een MBO-er niveau 2 die minimaal voor 1 jaar aangenomen moet worden tegen minimumloon snel gemaakt.

Wil je als BBL leerling kans hebben op een leerwerkplek dan zul je op een positieve manier boven je klasgenoten moeten uitspringen. En dan helpt het als je iets doet waar je lol in hebt want dan ben je meestal ook enthousiast. Wat Leentje zegt is dat je niet alles al hoeft te kunnen omdat je dat nog kunt leren. Maar dat je het dan wel moet willen........... Anders is het trekken aan een dood paard.
Sommige mensen/TO's willen advies op dit forum en krijgen ze die dan gaan ze reageren of ze een flinke PMS hebben en denken ze dat ze god himself zijn. Die jongeren van tegenwoordig.....
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven