'1988'

19-05-2008 11:25 41 berichten
Deze column van Martin Bril stond vorige week in de Volkskrant. Ik plaats hem zonder commentaar of vraag, gewoon om iedereen die hem heeft gemist de kans te geven hem alsnog te lezen.

http://www.martinbril.nl/...8/05/het_rampjaar_19.html
Alle reacties Link kopieren
Nee, vooral geen discussie...... geef jij de volgende keer dan svp effe aan wat van ons verwacht wordt? Stell je toch eens voor dat mensen hierdoor ineens door gaan nadenken wat 1988 of de jaren ernaar voor nederland betekenden. Ben echt wel Bril-fan, maar dit is echt niet zijn beste collum, dus als het je om een goede column ging, had jij beter iets anders kunnen kiezen.
quote:FritsvanEgters schreef op 19 mei 2008 @ 16:18:

Haal jij jouw reactie weg, haal ik de mijne weg. Dat gediscussieer altijd. Laten we er een vrolijk topic van maken, met veel leuke filmpjes.Nou, ik haal helemaal niks weg hoor, maakt toch niet uit? Ik vond gewoon dat meneer Bril als een ouwe opa klonk. Dat geeft toch niks? Noem het dan het 'FritsvanEgsters' leuke linkjes topic' ofzw. Dan snap ik beter wat er van me wordt verwacht. Ik dacht dat we het hier over 1988 and de verandering van de maatschappij zouden hebben, naar aanleiding van het Bril stukje. Kennelijk wil jij hier liever laten zien hoeveel leuke youtube filmpjes van Jiskefet je kent. Ook goed hoor.
Beste heejhallo en libby. Discussiëren is natuurlijk prima, daar is dit forum ook voor. Het wordt alleen zo vaak zwaar op de hand en ook persoonlijk. Van de week schreef ik voor de grap wat fictieve recensies over prostitutiebezoek. Daar denk je de anderen een aardigheid mee te doen. En wat krijg je? Zure persoonlijke aanvallen van iemand die niet goed kan lezen. En ook niet erg goed kan denken, trouwens.

Heejhallo, ik denk niet dat Brils column (geen enkele column trouwens) bedoeld is als definitieve bewering over zoiets ingewikkelds als sociale veranderingen. Het is een inval, een andere dan de gebruikelijke manier om naar de dingen te kijken. In dit geval dus naar het jaar 1988, waar iedereen altijd zo mee wegloopt. (tweede 'Summer of love', EK)

Ik hoopte trouwens mensen een plezier te doen met de filmpjes. Zelf ken ik ze al hoor, het is dus niet voor mij. En aangezien we hier allemaal anoniem zijn, ligt het ook niet erg voor de hand dat ik op bewondering uit ben ofzo. Denk toch eens wat langer na, voordat je maar wat roept.
Hey joh, niet zo zwaar op de hand zeg.....het is maar een forum hoor. Ik bedoelde er niks persoonlijks of lelijks mee en ik neem altijd aan dat een ander dat ook niet doet. Ik heb de overpeinzing van Bril gelezen en vind em ruk en zijn uitgangspunt ook niet bijster interessant dit keer. Nou, dat kan toch? En toen ben ik een beetje gaan uitwijden. Tja, het risico van het forum. Net zoals het een risico is dat mensen je postings niet begrijpen of niet grappig vinden (enneh, andere mensen zuur noemen en zeggen dat ze niet kunnen nadenken is natuurlijk ook een beetje zuur. Vind ik dan weer ;)).

Persoonlijk vind ik het leuk om de discussies op het forum te lezen en soms aan bij te dragen. Wat de ander van mijn mening vind, tja, ik kom hier niet om iemand te overtuigen of mijn mening op te dringen en ik neem aan anderen ook niet. Ik weet van mezelf waar ik voor sta en als een ander dan mijn mening anders opvat, kan ik het ook niet helpen (behalve dat ik dan snap dat ik het een andere keer wat beter moet formuleren of zo). En het oneens zijn met me mag natuurlijk ook.

Soms steek ik er wat van op, van een topic, soms niet. Soms ben ik het eens met anderen, soms oneens. Zo gaat dat toch? Het is toch allemaal een beetje spielerij, helemaal op deze pijler. We zitten hier toch niet om elkaar te overtuigen van onze visies? Ik in ieder geval niet.

Ik zal je advies over dat nadenken ter harte nemen hoor, net wat ik nodig had zo'n top tip! Maar je weet maar nooit, misschien ben ik er wel te zuur of dom voor ;) Mijn eigen advies is: lachen is gezond, helemaal om jezelf :D
Sorry heejhallo. Je meent het vast goed, maar je hebt weer niet goed gelezen. Dat zuur en niet kunnen nadenken sloeg niet op jou, maar op dat meisje in het prostitutie-topic. Neem voortaan even iets meer tijd om te lezen.

En verder:
quote:FritsvanEgters schreef op 19 mei 2008 @ 17:28:

Sorry heejhallo. Je meent het vast goed, maar je hebt weer niet goed gelezen. Dat zuur sloeg niet op jou, maar op dat meisje in het prostitutie-topic. Neem even iets beter de tijd om te lezen voortaan.

En verder: Ik heb heel goed gelezen, maar zeker verkeerd getypt. Ik weet dat het zuur niet op mij sloeg, het was een kwinkslag toen ik naar mijzelf refereerde. Als in een poging tot een grapje. Maar goed dat ik nooit professioneel grappenmaker ben geworden. Dat was een dunne boterham geworden.......nou vooruit dan, een terug
quote:heejhallo schreef op 19 mei 2008 @ 14:41:

(Vooral eingelijk dus tegen de mannen die denken dus dat, als ze maar een hele voorstelling van een cabaretier uit hun hoofd kunnen opzeggen, ze de dames voor zich kunnen winnen).Haha, doet me denken aan een stelletje losers ooit die alle dialogen uit The Big Lebowksi konden opzeggen en dat ook te pas en te onpas deden. "Dat kunnen vrouwen niet, he? Dialogen van films naspelen" "Nee, wij vrouwen hebben genoeg eigen tekst"
Nou een beetje depressieve colum van Martin Bril, en ja hoor, wij hollanders zijn er goed in om zichzelf weg te zetten.

Ik ben helemaal niet voor al dat dronken gelal en Andre Hazes gedoe, maar ga eens door Sydney of Surfers Paradise lopen nadat de Aussies een rugby game hebben gewonnen. Dan piep je wel anders......

Daar kunnen de hollanders nog een puntje aan zuigen.
Wat sinds die tijd wel is veranderd zijn de supporters van het Nederlands elftal.

Voor 1988 zag je bij wedstrijden van het Nederlands elftal voetbalsupporters zoals je die ook in de Nederlandse voetbalcompetitie tegenkwam.

Na 1988 is het nog erger dan een carnavalsoptocht, je valt volledig uit de toon wanneer je naar een wedstrijd van het Nederlands elftal gaat zonder klompen aan een opblaas kaas op je hoofd.......
Wat begon met de beroemde man met de indianentooi, is nu een uitgegroeid tot een eindeloze optocht van middelbare mannen uit de provincie (type FNV-lid) die een wedstrijd doen in wie er het domst bijloopt. Wanneer zouden de oranje hoeden in de vorm van penissen gratis bij een kratje bier worden gedaan?
Of nou allemaal alleen maar FNV-leden zijn wil ik nou ook weer niet beweren maar ik wil er in iedergeval niet bijhoren.
Maar ik wil dat wel beweren. Sterker nog, het is zo! (of CNV daar wil ik vanaf zijn) Het is het 'goeiesmorregens!'-roepende deel van Nederland. Middelbaar, middelmatig en zeker vijftien kilo te zwaar: dat is de oranje-supporter van nu.
Dat de gemiddelde Oranjesupporter in het stadion van middelbare leeftijd is komt omdat 90% van de kaartjes naar de sponsoren gaan.
quote:Dhelia schreef op 19 mei 2008 @ 19:02:

[...]

Haha, doet me denken aan een stelletje losers ooit die alle dialogen uit The Big Lebowksi konden opzeggen en dat ook te pas en te onpas deden. "Dat kunnen vrouwen niet, he? Dialogen van films naspelen" "Nee, wij vrouwen hebben genoeg eigen tekst" Dat lijkt me een understatement ...
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Ach... 1988...

Was leuk! Ik moest veel dingen doen voor school, maar dat is er niet van gekomen, tijdens de EK-finale.

Ben blijven zitten dat jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven