Minnaar deel 19.

maandag 26 november 2012 om 12:53
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

maandag 11 maart 2013 om 13:21
Paeonia, volgens mij is er eerder in dit topic al gewaarschuwd dat jouw situatie geen rozegeur en maneschijn zal worden. De afhandeling van zijn zaken met zijn ex zullen veel aandacht en tijd vergen, zeker als er een kind is (en een ex met veel woede).
Het beste wat je kunt doen is er voor hem zijn. Zijn verhalen aanhoren, hem een hart onder de riem steken. Maar tegelijkertijd zorgen dat je er niet teveel in mee wordt gezogen. Het is zijn ex, zijn kind, zijn keuzes, zijn afhandeling. Hoe lastig dat ook is.
Zorg voor een 'thuis'basis met begrip, vertrouwen en liefde. Heb je vriendinnen waar je je verhaal kwijt kunt?
Het beste wat je kunt doen is er voor hem zijn. Zijn verhalen aanhoren, hem een hart onder de riem steken. Maar tegelijkertijd zorgen dat je er niet teveel in mee wordt gezogen. Het is zijn ex, zijn kind, zijn keuzes, zijn afhandeling. Hoe lastig dat ook is.
Zorg voor een 'thuis'basis met begrip, vertrouwen en liefde. Heb je vriendinnen waar je je verhaal kwijt kunt?

maandag 11 maart 2013 om 14:04
Vivaflamenco, Ik weet het en ik ben ook aan alle kanten gewaarschuwd. Ik was ook echt in de volle overtuiging dat onze liefde voor elkaar (hoe overgeromantiseerd dat ook klinkt) resistent hier tegen zou zijn. En voor een deel is dat ook zo, maar het is precies wat je zegt. Ik moet een balans zien te vinden in zijn keuzes en zijn afhandeling en mijn 'aandeel' daarin. Hij bespreekt alles met me, wat prettig is maar het vreet ook veel energie.
Ik heb gelukkig lieve vrienden en een ontzettend lieve vriendin waar ik mijn hele verhaal aan kwijt kan, niets is haar teveel. En dat is heel prettig relativeren.
@Rooss: Moeilijk te zeggen. Ik vond het toen wij minnaars waren soms zo frustrerend dat we elkaar niet vaak genoeg of spontaan konden zien. Altijd aan tijd gebonden, afijn, je herkent het wel. Alleen ik vond het frustrerend, en hij ook.
Het spannende tussen ons is er nog steeds niet af, we zijn ontzettend verliefd en ik krijg nog steeds een rush van hem en we weten nog steeds waarom we voor elkaar hebben gekozen, er komt nu alleen ontzettend veel om de hoek kijken...
(beterschap trouwens voor jullie!)
Ik heb gelukkig lieve vrienden en een ontzettend lieve vriendin waar ik mijn hele verhaal aan kwijt kan, niets is haar teveel. En dat is heel prettig relativeren.
@Rooss: Moeilijk te zeggen. Ik vond het toen wij minnaars waren soms zo frustrerend dat we elkaar niet vaak genoeg of spontaan konden zien. Altijd aan tijd gebonden, afijn, je herkent het wel. Alleen ik vond het frustrerend, en hij ook.
Het spannende tussen ons is er nog steeds niet af, we zijn ontzettend verliefd en ik krijg nog steeds een rush van hem en we weten nog steeds waarom we voor elkaar hebben gekozen, er komt nu alleen ontzettend veel om de hoek kijken...
(beterschap trouwens voor jullie!)

maandag 11 maart 2013 om 14:16
Misschien is het een plan om niét alles met elkaar te bespreken. Het is mijn ervaring dat sommige minnaars alle ins en outs met me bespraken over hun ex en al dat gezeik eromheen. Stond ik smorgens onder de douche hun probleem op te lossen! En tegen de tijd dat ik dat met hem kon bespreken waren de zaken alweer 180 graden gekeerd.
Ik heb toen ook wel aan de bel getrokken, globale zaken bespreken jawel maar iet alles en alles. Doodmoe werd ik ervan en zoveel kon ik er niet mee. Nu zijn jullie geen minnaars meer maar dan nog. Je mag hier best je grenzen in aangeven. Troubles met zijn ex kan hij beter met haar bespreken toch?
Ik heb toen ook wel aan de bel getrokken, globale zaken bespreken jawel maar iet alles en alles. Doodmoe werd ik ervan en zoveel kon ik er niet mee. Nu zijn jullie geen minnaars meer maar dan nog. Je mag hier best je grenzen in aangeven. Troubles met zijn ex kan hij beter met haar bespreken toch?
maandag 11 maart 2013 om 16:11
Ja, gelukkig op tijd hersteld voor een heerlijke date... opnieuw nieuwe dingen geprobeerd en grenzen verkend / verlegd. Wat een heerlijke geile vrouw is mijn nr.2 toch
Silver, heel veel plezier vanavond!!! ik duik morgen weer het hotel is, helaas voor werk en niet voor een date deze keer
Roos, gelukkig ook op tijd opgeknapt en lekker genoten? Heerlijk he, stoute plannen smeden...
Silver, heel veel plezier vanavond!!! ik duik morgen weer het hotel is, helaas voor werk en niet voor een date deze keer

Roos, gelukkig ook op tijd opgeknapt en lekker genoten? Heerlijk he, stoute plannen smeden...

maandag 11 maart 2013 om 17:00
quote:Rooss4 schreef op 11 maart 2013 @ 13:51:
Flamenco, jij ook ziek? Waardeloos hè. Hier ook al is mijn date van zaterdag gelukkig wél doorgegaan. We zijn alweer stoute plannen aan het smeden voor een volgende keer.
Al een paar weken! Ik heb er echt genoeg van!
Maar wel stoute plannen (met overnachting) aan het smeden
Flamenco, jij ook ziek? Waardeloos hè. Hier ook al is mijn date van zaterdag gelukkig wél doorgegaan. We zijn alweer stoute plannen aan het smeden voor een volgende keer.
Al een paar weken! Ik heb er echt genoeg van!
Maar wel stoute plannen (met overnachting) aan het smeden

maandag 11 maart 2013 om 17:04
quote:paeonia01 schreef op 11 maart 2013 @ 14:04:
Vivaflamenco, Ik weet het en ik ben ook aan alle kanten gewaarschuwd. Ik was ook echt in de volle overtuiging dat onze liefde voor elkaar (hoe overgeromantiseerd dat ook klinkt) resistent hier tegen zou zijn. En voor een deel is dat ook zo, maar het is precies wat je zegt. Ik moet een balans zien te vinden in zijn keuzes en zijn afhandeling en mijn 'aandeel' daarin. Hij bespreekt alles met me, wat prettig is maar het vreet ook veel energie. Jullie liefde is ongetwijfeld groot en oprecht. Maar in de echte wereld heb je nu te maken met een pijnlijke scheiding, omgangsregelingen voor een kind, en een boze ex. Stel je verwachtingen bij. Hou er rekening mee dat jouw vriend niet altijd zit te wachten op een romantische avond terwijl hij net een moeizaam gesprek over de omgangregeling heeft gehad. En denk er over na wat jouw grenzen hierin zijn.
Vivaflamenco, Ik weet het en ik ben ook aan alle kanten gewaarschuwd. Ik was ook echt in de volle overtuiging dat onze liefde voor elkaar (hoe overgeromantiseerd dat ook klinkt) resistent hier tegen zou zijn. En voor een deel is dat ook zo, maar het is precies wat je zegt. Ik moet een balans zien te vinden in zijn keuzes en zijn afhandeling en mijn 'aandeel' daarin. Hij bespreekt alles met me, wat prettig is maar het vreet ook veel energie. Jullie liefde is ongetwijfeld groot en oprecht. Maar in de echte wereld heb je nu te maken met een pijnlijke scheiding, omgangsregelingen voor een kind, en een boze ex. Stel je verwachtingen bij. Hou er rekening mee dat jouw vriend niet altijd zit te wachten op een romantische avond terwijl hij net een moeizaam gesprek over de omgangregeling heeft gehad. En denk er over na wat jouw grenzen hierin zijn.

maandag 11 maart 2013 om 20:31
quote:vivaflamenco schreef op 11 maart 2013 @ 17:04:
[...]
Jullie liefde is ongetwijfeld groot en oprecht. Maar in de echte wereld heb je nu te maken met een pijnlijke scheiding, omgangsregelingen voor een kind, en een boze ex. Stel je verwachtingen bij. Hou er rekening mee dat jouw vriend niet altijd zit te wachten op een romantische avond terwijl hij net een moeizaam gesprek over de omgangregeling heeft gehad. En denk er over na wat jouw grenzen hierin zijn.
Je slaat de spijker op zijn kop, ik moet inderdaad mijn verwachtingen bijstellen en hierbij mijn grenzen stellen, hoewel ik dat ook lastig vind. Zodra er voor mij een grens is overschreden, weet ik pas dat daar de lijn was.
Roos, het is herkenbaar wat je zegt. Ik hou me er in gedachte veel mee bezig, hoe hij het beter kan aanpakken. Ik heb ook besloten na afgelopen weekend (wat voor mij emotioneel ontzettend slopend was) om daar wat meer afstand van te doen. Wel met hem praten, want ik wil wel dat hij het gevoel houdt dat hij zijn verhaal bij mij kwijt kan, maar minder als therapeut op te treden zeg maar.
Hebben jullie wel eens nagedacht over een relatie met jullie nr 2? of een vroegere nummer 2? of zijn er nog nooit verliefde gevoelens over en weer geweest?
[...]
Jullie liefde is ongetwijfeld groot en oprecht. Maar in de echte wereld heb je nu te maken met een pijnlijke scheiding, omgangsregelingen voor een kind, en een boze ex. Stel je verwachtingen bij. Hou er rekening mee dat jouw vriend niet altijd zit te wachten op een romantische avond terwijl hij net een moeizaam gesprek over de omgangregeling heeft gehad. En denk er over na wat jouw grenzen hierin zijn.
Je slaat de spijker op zijn kop, ik moet inderdaad mijn verwachtingen bijstellen en hierbij mijn grenzen stellen, hoewel ik dat ook lastig vind. Zodra er voor mij een grens is overschreden, weet ik pas dat daar de lijn was.
Roos, het is herkenbaar wat je zegt. Ik hou me er in gedachte veel mee bezig, hoe hij het beter kan aanpakken. Ik heb ook besloten na afgelopen weekend (wat voor mij emotioneel ontzettend slopend was) om daar wat meer afstand van te doen. Wel met hem praten, want ik wil wel dat hij het gevoel houdt dat hij zijn verhaal bij mij kwijt kan, maar minder als therapeut op te treden zeg maar.
Hebben jullie wel eens nagedacht over een relatie met jullie nr 2? of een vroegere nummer 2? of zijn er nog nooit verliefde gevoelens over en weer geweest?
maandag 11 maart 2013 om 20:58
Clearwater:
Amen
Na wat ik overleeft heb ben ik nergens meer bang voor.... Ik leef nu en haal er alles uit! Mijn vent komt niets tekort, ik wel.
Enne.. Ik zal jou niet naaien hoor... Ik neem alleen de lekkere brokjes. De zure laat ik voor de wanhopige huisvrouwen.
Ik hoef me niet te verdedigen tegen bekrompen zielenpoten....
Amen

Na wat ik overleeft heb ben ik nergens meer bang voor.... Ik leef nu en haal er alles uit! Mijn vent komt niets tekort, ik wel.
Enne.. Ik zal jou niet naaien hoor... Ik neem alleen de lekkere brokjes. De zure laat ik voor de wanhopige huisvrouwen.
Ik hoef me niet te verdedigen tegen bekrompen zielenpoten....

maandag 11 maart 2013 om 22:48
Pae, er zijn wel verliefde gevoelens over en weer geweest, maar ik heb helemaal nooit nagedacht over een relatie. Ook al zouden sommige mannen best heel goed bij mij passen. Nou ja, hypothetisch dan. Stel dat we allebei vrijgezel zouden zijn geweest en elkaar 10 jaar eerder tegen gekomen, dat idee. Maar verder dan dat gaat het nooit. Omdat ik rotsvast geloof in mijn relatie, is er ook nooit ruimte voor twijfels of wensen. En ook niet naar mijn minnaar. Ik hoop dat hij net zo'n fijne relatie heeft als ik. En dat dat voor altijd zo blijft. Ik verlang absoluut niet naar een relatie met hem. En heb dat bij andere minnaars ook nooit gehad.
maandag 11 maart 2013 om 22:52
dinsdag 12 maart 2013 om 00:36
@ pae: nee, ook ik zou geen relatie met mijn nr2 willen. We passen ook echt helemaal niet bij elkaar, vind ik. Heb geen verliefde gevoelens voor hem en alleen daardoor al is hij dus geen relatiemateriaal. Moet bekennen dat hij er wel anders over denkt. Heb hem het laatst gevraagd (omdat ik dat voor de complexiteit van de hele situatie wilde weten) en toen heeft 'ie inderdaad toegegeven dat hij dat wel zou zien zitten. Hij weet echter dat ik mijn nr1 niet in de steek zal laten. Op zich wel weer sneu voor mijn nr2, ik ben bang dat hij omdat hij zich zo vastbijt in mij, niet open staat voor een andere vrouw en die gun ik hem eigenlijk wel. Alhoewel dat voor onze 'relatie' ongetwijfeld het einde zou betekenen, lijkt me. Maar ook dat wilde en kon hij niet 100% bevestigen, zei hij. (En dat is op een weirdo manier dan wel weer egostrelend)
dinsdag 12 maart 2013 om 09:04
Het is over, pff...ik wist dat het eindig was en we ooit op dit punt zouden komen, nu het zo ver is, doet het toch wel veel pijn. Zijn vrouw is achter 'ons' gekomen. Dank god op mijn blote knietjes dat ze wel met hem verder wil. Voel me klote, omdat hij door mij in deze situatie zit. Maar ook omdat ik hem mis. Hij heeft mij zo gesteund toen ik het moeilijk had, nu kan ik niks voor hem doen, behalve hem rust geven. Hopen voor hem dat alles goedkomt op het thuisfront. Gek genoeg mis ik vooral mijn maatje, hadden we het maar bij vriendschap gehouden, dan waren we nooit hierin beland. Het geeft aan de andere kant ook rust, dit was het, het losaten is begonnen, ik wist dat het ooit kwam, ik weet ook dat het weer goedkomt met me....maar auwww, het is pijnlijk. .iedereen hier veel plezier met jullie dates en minnaars. Ik geloof niet dat ik er nog aan begin!
dinsdag 12 maart 2013 om 09:18
@clearwater dit kun je toch niet menen.
ik ben ook bedrogen door mijn vrouw naar 17 jaar, maar als je al zolang van iemand houd wil en kun je haar toch niks aandoen.
natuurlijk voel je verschrikkelijk dat de persoon waar je het meest om geeft je zo bedrogen heeft, maar geweld is nooit de oplossing.
wij zijn nu uit elkaar als goede vrienden, al zou zij graag meer willen, maar dat is iets wat ik op moment niet kan.
maar ben erg blij dat ze nog steeds deel uitmaakt van mijn leven
ik ben ook bedrogen door mijn vrouw naar 17 jaar, maar als je al zolang van iemand houd wil en kun je haar toch niks aandoen.
natuurlijk voel je verschrikkelijk dat de persoon waar je het meest om geeft je zo bedrogen heeft, maar geweld is nooit de oplossing.
wij zijn nu uit elkaar als goede vrienden, al zou zij graag meer willen, maar dat is iets wat ik op moment niet kan.
maar ben erg blij dat ze nog steeds deel uitmaakt van mijn leven

dinsdag 12 maart 2013 om 10:15
quote:paeonia01 schreef op 11 maart 2013 @ 20:31:
[...]
Hier zijn er zeker gevoelens in het spel. We hebben ook wel nagedacht over een relatie, maar meer in de zin van "wat als we elkaar 15 jaar geleden waren tegengekomen ... ". We zijn wel elkaars type, qua relatiemateriaal. Maar we hebben allebei een gezin met kinderen, dat willen we niet opgeven. Verder is het ontsnappen aan de werkelijkheid van werk, huishouden, kinderen etc. deel van de aantrekkelijkheid van deze minnaarsrelatie.
N.a.v. de post van Makeamemory; we vragen ons ook wel eens af of het niet beter was geweest om gewoon vrienden te blijven. Ik heb al eerder gezegd dat we meer 'niet-platonische' vrienden zijn dan seksvrienden. De kans om deze vriendschap op termijn kwijt te raken omdat een nr. 1 of collega het ontdekt is groot, en daar willen we nog even niet aan denken.
@makeamemory: Sterkte! Ik hoop dat je het een plekje kunt geven.
[...]
Hier zijn er zeker gevoelens in het spel. We hebben ook wel nagedacht over een relatie, maar meer in de zin van "wat als we elkaar 15 jaar geleden waren tegengekomen ... ". We zijn wel elkaars type, qua relatiemateriaal. Maar we hebben allebei een gezin met kinderen, dat willen we niet opgeven. Verder is het ontsnappen aan de werkelijkheid van werk, huishouden, kinderen etc. deel van de aantrekkelijkheid van deze minnaarsrelatie.
N.a.v. de post van Makeamemory; we vragen ons ook wel eens af of het niet beter was geweest om gewoon vrienden te blijven. Ik heb al eerder gezegd dat we meer 'niet-platonische' vrienden zijn dan seksvrienden. De kans om deze vriendschap op termijn kwijt te raken omdat een nr. 1 of collega het ontdekt is groot, en daar willen we nog even niet aan denken.
@makeamemory: Sterkte! Ik hoop dat je het een plekje kunt geven.

dinsdag 12 maart 2013 om 11:52
O ja, dat is ook zo, flamenco, hij ging zelf ook vreemd. Haha.. nou ja, afijn, de post is weg.
Jeetje memorie, wat een pittige materie. Tja, ik lees het toch wel met enige regelmaat. Vooral als de eerste weken zonder kleerscheuren zijn doorgekomen verliest met vaak een beetje de voorzichtigheid.
Hoe is ze erachter gekomen? En heeft hij nu spijt? Of heb je geen idee, spreken jullie elkaar niet meer?
Jeetje memorie, wat een pittige materie. Tja, ik lees het toch wel met enige regelmaat. Vooral als de eerste weken zonder kleerscheuren zijn doorgekomen verliest met vaak een beetje de voorzichtigheid.
Hoe is ze erachter gekomen? En heeft hij nu spijt? Of heb je geen idee, spreken jullie elkaar niet meer?
dinsdag 12 maart 2013 om 13:44
Ze heeft een deel van onze chats gelezen. Welke precies weet ik niet,maar dat maakt ook niet zo heel veel uit vrees ik. Het duurde al ruim een jaar en is precies waar ik altijd bang voor ben geweest. Er heerst nu radiostilte, zo hebben we het ook afgesproken van te voren al. Ik weet niet of hij spijt heeft, zou goed kunnen en lijkt me ook logisch. Ik denk dat het een goed moment is om hem voorgoed los telaten. Ook gezien mijn eigen situatie (lig zo goed als in scheiding, niet door minnaar overigoverigens), is rust op alle fronten misschien wel het beste. Ik weet dat als er weer contact komt, ik er weer in meega. Ja,hij betekend namelijk veel voor me en ik weet dat,dat wederzijds is. Maar man...het is moeilijk, dat loslaten, zit al uren te snotteren hier...blijf maar in mijn hoofd herhalen: het is beter zo. Misschien helpt het.