Minnaar deel 19.

26-11-2012 12:53 3006 berichten
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
quote:Aleksis schreef op 13 maart 2013 @ 21:18:

[...]

Ik begrijp niet zo goed wat het verschil voor jou nu is, tov voordat zijn vrouw het ontdekt heeft. Voelde je je hiervoor ook schuldig en angstig, dat zijn vrouw er achter komt? Je wilt haar en de kindjes geen verdriet aan doen, voelde je dat ook zo voordat zij er achter kwam? Want als dat zo is, wat is het verschil dan voor jou nu?

Hij wil blijkbaar door, het is toch zijn verantwoording, hoe hij dat thuis regelt? Of niet?

Het risico dat de partner er achterkomt bij vreemdgaan is er toch altijd?!Ik begrijp het verschil wel. Mijn nr.2 is een collega. Zolang ik hem alleen in de werksetting en als nr. 2 zie, is het gemakkelijk om te 'vergeten' dat hij een vrouw en kinderen heeft. Toen ik toevallig op een gelegenheid was, waar hij ook was met zijn vrouw en kinderen kwam de realisatie dat zijn gezin 'echt' is. Ik heb na de gelegenheid ook echt getwijfeld of ik er mee verder wilde gaan.
Ik denk dat elke minnaar/minnares de edele kunst van het struisvogelen uitstekend beheerst.
Alle reacties Link kopieren
Makeamemorie; ik ben een paar maandjes verder dan jij. Het blijft lastig, maar geloof me het wordt ook echt beter. Ik wil je een ding meegeven: bereid je erop voor dat je nog wel 20x op je besluit terug zal willen komen. En dat misschien ook wel doet. Hoe stom iedereen dat ook vindt, het is zo begrijpelijk. Dus wees niet te hard voor jezelf.

Uiteindelijk zal je merken dat je steeds meer los komt van hem. Geef het tijd. Sterkte!
Dank jullie! Voor mij geen tweede keer een minnaar (denk ik nu natuurlijk!), als ik dit heb overleefd wordt het tijd om andere puinhopen op te ruimen, dus vervelen hoef ik me niet. Ik hoop dat het me in één keer lukt, maar vrees ook de verleiding die ongetwijfeld een keer om een hoekje komt kijken, gewoon omdat ik wil weten hoe het met hem gaat. Hopelijk blijf ik sterk en doe ik dat dus niet! Blijf hier wel lekker meelezen, geeft wat afleiding. En ja, tijd heelt alle wonden hè, ook deze. Al zal het best weleens puur een lange periode kan gaan worden. Struisvogelen beheer ook ik als de beste trouwens, tot ik ooit een keer bij hem thuis was en ineens geconfronteerd werd met trouwfoto's en andere persoonlijke dingen en toen dacht: oh ja...

Jullie, allemaal veel plezier en wijsheid met alles, ik ga vanaf nu minnaarloos het leven door,maar eerst even rouwen...mag wel toch?
quote:makeamemorie schreef op 14 maart 2013 @ 13:24:

Dank jullie! Voor mij geen tweede keer een minnaar (denk ik nu natuurlijk!), als ik dit heb overleefd wordt het tijd om andere puinhopen op te ruimen, dus vervelen hoef ik me niet. Ik hoop dat het me in één keer lukt, maar vrees ook de verleiding die ongetwijfeld een keer om een hoekje komt kijken, gewoon omdat ik wil weten hoe het met hem gaat. Hopelijk blijf ik sterk en doe ik dat dus niet! Blijf hier wel lekker meelezen, geeft wat afleiding. En ja, tijd heelt alle wonden hè, ook deze. Al zal het best weleens puur een lange periode kan gaan worden. Struisvogelen beheer ook ik als de beste trouwens, tot ik ooit een keer bij hem thuis was en ineens geconfronteerd werd met trouwfoto's en andere persoonlijke dingen en toen dacht: oh ja...

Jullie, allemaal veel plezier en wijsheid met alles, ik ga vanaf nu minnaarloos het leven door,maar eerst even rouwen...mag wel toch?Iemand die nooit van jou is geweest, kun je ook niet verliezen. Probeer je eens in te beelden hoeveel verdriet zijn vrouw wel niet heeft.
Heeee, ik heb een deja vu! Heeft er iemand minnaarverdriet, dan laat Mien zich zien. En ook altijd in bijna dezelfde bewoordingen. Zucht.....

Omdat je bijna altijd genegeerd wordt doe ik het nu eens anders: als je je verhaal wilt delen; wees welkom. Wij zijn lang zo naar niet als je denkt... Zo niet, ook goed. Maar van deze quotes wordt niemand veel wijzer.
quote:sweetcheeks schreef op 14 maart 2013 @ 21:23:

Heeee, ik heb een deja vu! Heeft er iemand minnaarverdriet, dan laat Mien zich zien. En ook altijd in bijna dezelfde bewoordingen. Zucht.....

Omdat je bijna altijd genegeerd wordt doe ik het nu eens anders: als je je verhaal wilt delen; wees welkom. Wij zijn lang zo naar niet als je denkt... Zo niet, ook goed. Maar van deze quotes wordt niemand veel wijzer.Welk verhaal?
Dat er een verhaal is, lijkt me duidelijk. Anders negeer je dit soort verhalen gewoon, toch?

Iedereen kan je loepen. En zie daar...
quote:sweetcheeks schreef op 14 maart 2013 @ 21:42:

Dat er een verhaal is, lijkt me duidelijk. Anders negeer je dit soort verhalen gewoon, toch?

Iedereen kan je loepen. En zie daar...Wat wil je horen? Dat ik dat soort vrouwen wel iets aan kan doen? Ik was net drie maanden getrouwd en mijn zogenaamde vriendin moest ook ineens. Nou slettebak veel plezier ermee want ik hoef m niet meer. Maar dan was dat niet de bedoeling. Onbegrijpelijk, je vernagelt een huwelijk voor een keer neuken? En hij, an sad excuse for a man, hing jankend aan mijn been. Hij had zo'n spijt boehoe... Yeah right... Kijk ik heb er nooit een traan om gelaten, maar ik weet dat andere vrouwen niet zo goed voor zichzelf kunnen zorgen en gaan gewoon nog verder men zo'n weekdier zonder ruggengraat en ballen.
@makeamemorie: Heel sterk van je!

@roos: mooi gezegd. Hier ook en rasechte struisvogel. Tot je dan ineens wordt geconfronteerd met dingen die je liever niet zag en waarvoor je je kop in het zand stak. Auch.
Maar wat zoek je hier dan? Waarom lees je op dit topic? Achteraf vrouwen affakkelen die in jouw ogen de mannen afpikken is een beetje zielig hoor. Laat het dan ook echt achter je en neem niet de moeite om hier te reageren. Of ga op een normale manier het gesprek aan.

Nu brand je "dit soort vrouwen" helemaal af in je post. Beetje makkelijk. Te makkelijk. Ik kan ook hele gemakkelijke dingen gaan zeggen zoals: Vreemdgaan gebeurt niet zomaar, hoe heb jij dit niet kunnen zien aankomen? Zeker al na 3 mdn huwelijk?! Maar dat is ook te makkelijk, toch?!
quote:sweetcheeks schreef op 14 maart 2013 @ 22:09:

Maar wat zoek je hier dan? Waarom lees je op dit topic? Achteraf vrouwen affakkelen die in jouw ogen de mannen afpikken is een beetje zielig hoor. Laat het dan ook echt achter je en neem niet de moeite om hier te reageren. Of ga op een normale manier het gesprek aan.

Nu brand je "dit soort vrouwen" helemaal af in je post. Beetje makkelijk. Te makkelijk. Ik kan ook hele gemakkelijke dingen gaan zeggen zoals: Vreemdgaan gebeurt niet zomaar, hoe heb jij dit niet kunnen zien aankomen? Zeker al na 3 mdn huwelijk?! Maar dat is ook te makkelijk, toch?!Dat maakt mij niet uit hoor, ik heb de treurwilg mijn huis uit getrapt en ik ben verder gegaan met mijn leven. Ik lees mee, omdat ik het kan en mag. Misschien kan ik iemand bewust maken van het leed wat er veroorzaakt wordt. En alleen maar om te neuken! Gun je partner dan de vrijheid om een respectvolle partner te vinden. Je moet iemand wel heel erg haten om je partner dat niet te gunnen, toch?
Oja, een zieltjesredder. Love that!

Lijkt mij duidelijk dat die treurwilg nog lekker staat te groeien in je huis.

Zucht, ik ga naar bed...
Misschien ergens anders een topic openen waar je jouw verhaal kwijt kan. Hier ben je echt verkeerd!
Oe, MIentje, dit doet nog heel erg veel pijn hè? Je post zit nog boordevol emotie. Knuffel voor jou.. zoveel haat met je meedragen moet zwaar zijn!
Tuurlijk doet dat pijn! Ze was mijn vriendin en ze kende mijn verlies van mijn grote liefde en mijn enorme verdriet daarna. Zij ging al jaren vreemd met de man van haar beste vriendin en ik probeerde daar niet te veel over te oordelen, ondanks mijn waarden en normen. Waarom dan ook nog mijn ex? Ik wilde eigenlijk niet trouwen, maar hij wel. Een relatie is op vrijwillige basis, je hoeft niet bij mij te zijn. Daar ben ik heel realistisch in, niks duurt voor eeuwig. En als je er geen zin meer in hebt, zeg dat dan en dan scheiden onze wegen. Dat heb ik ook tegen hem gezegd, dus hij had gewoon kunnen gaan. Geen probleem. Dit verraad was dus helemaal niet nodig geweest.
Mientje, ik begrijp dat,dat heel veel pijn doet, dat heeft me ook doen besluiten, tot hier en niet verder. Ik geef alleen ook aan dat het mij ook pijn doet, hij was boven alles één van mijn beste maatjes, die ik nu door de andere acties moet missen. En juist omdat ik hem verder ongeluk wil besparen stopt het hier. Het gaat niet om het al dan niet bij je nr 1 willen blijven het is iets wat je overkomt en war je natuurlijk in dit geval bewust mee doorgaat, waarom? Blijft een goede vraag en het antwoord zal voor een ieder verschillend zijn denk ik.
Zo.... was een werk om weer alles te lezen...

ik wens jullie allemaal een fijn weekend toe!

en voor mensen met een date veel plezier!!
Hoi dames,

Mag ik hier ook meeschrijven als ik nog niets met mijn minnaar heb gedaan? Ik schreef hier van de week dat mijn relatie/seksleven met mijn vriend belabberd is.. Sinds een week leuk contact met een man via CR. Sta heel erg in tweestrijd. Hij weet dat ik een vriend heb (heb ik eerlijk verteld) en hij is vrijgezel. We weten bewust geen naam/woonplaats van elkaar. Desondanks al een week gezellig aan het smsen. Hij verdwijnt niet uit mijn hoofd! Moet me echt inhouden om hem niet op te zoeken en nouja, de rest kunnen jullie wel raden. Eindelijk iemand weer die me mooi, spannend en geil vind. Weet niet of ik werkelijk zou vreemdgaan, maar ik fantaseer wel over hem. Weet niet of ik me moet storten in de smoesjes en leugens door het vreemdgaan, en mijn relatie op het spel moet zetten.. Ik zou mijn vriend er echt enorm pijn mee doen. Pffffff.. Als ik hier niet goed zit, hoor ik het graag. Ik kan het in mijn eigen omgeving niet kwijt. Groetjes Tanja
Nou tantetanjaa: de vraag stellen is de vraag ook beantwoorden. Jij weet ook wel waarom je deze vragen hier stelt en niet op het reguliere gedeelte!
Hoi tantetanjaa:

dan kom ik weer aan met de beste tip die ik hier ooit gehoord heb (en me niet aan heb gehouden ;)):

Bezint eer ge begint.
quote:mientjelater schreef op 15 maart 2013 @ 12:18:

...

Jij weet ook wel waarom je deze vragen hier stelt en niet op het reguliere gedeelte!Wat is hier irregulier dan??
quote:makeamemorie schreef op 14 maart 2013 @ 13:24:

Dank jullie! Voor mij geen tweede keer een minnaar (denk ik nu natuurlijk!), [..] Ik hoop dat het me in één keer lukt, maar vrees ook de verleiding die ongetwijfeld een keer om een hoekje komt kijken, gewoon omdat ik wil weten hoe het met hem gaat. Hopelijk blijf ik sterk en doe ik dat dus niet! Blijf hier wel lekker meelezen, geeft wat afleiding. En ja, tijd heelt alle wonden hè, ook deze. Al zal het best weleens puur een lange periode kan gaan worden. Struisvogelen beheer ook ik als de beste trouwens, tot ik ooit een keer bij hem thuis was en ineens geconfronteerd werd met trouwfoto's en andere persoonlijke dingen en toen dacht: oh ja...

[..] ik ga vanaf nu minnaarloos het leven door,maar eerst even rouwen...mag wel toch?

De verleiding zit in een klein momentje... Na ons goede gesprek van laatst, heb ik naar aanleiding van een belangrijk werkmoment voor mij een berichtje achtergelaten. Nadat hij had gereageerd hebben we de hele dag berichtjes gestuurd. Luchtig over werk en met lange tussenpozen, maar toch... Nu toch maar besloten om dat niet meer te doen. Het geeft onrust bij mij (en waarschijnlijk ook bij hem) en zal nergens toe leiden, behalve veel verdriet bij alle betrokken partijen.

Nu, na ruim anderhalve maand zonder dagelijkse (intieme) berichtjes, kan ik het beter loslaten. Zo nu en dan pink ik nog een traantje weg, maar vaker breekt een lach door als ik me leuke en spannende momenten herinner. Ik heb er veel van geleerd en enorm genoten.

Struisvogelen was bij mij niet aan de orde, want ik had al meerdere leden van zijn gezin ontmoet voor hij nr2 werd...

Memorie, het is een goed voornemen dat ik mezelf ook voorhoud: geen minnaar meer. En het is een rouwproces (en een rauw proces, haha) waar je doorheen moet. Ik ben mn maatje ook kwijt, want het draaide echt niet enkel om de seks (die we ook nooit gehad hebben, maar dat terzijde )
quote:mientjelater schreef op 15 maart 2013 @ 07:32:

Tuurlijk doet dat pijn! .

Dat snap ik en dat lees ik. Je pijn is enorm doorvoelbaar in je postings. Je bent hier nog helemaal niet klaar mee. In dit topic tegen alles en iedereen aanschoppen zal je niet helpen, het zal je alleen maar kwader maken. Ga met iemand praten en word stervensgelukkig. Dat is jouw ultieme "wraak". Jouw harde woorden komen hier niet aan. Over keiharde oordelen wordt heengelezen, je mag en kan de discussie aangaan om inzicht te krijgen, daar staat een ieder van ons voor open. Maar zodra je gaat schelden en oordelen zul je een roepende in de woestijn zijn.

Dan ga je volledig je doel voorbij en het besmuikt dit topic. Ik denk dat dat voor iedereen, ook voor jou, jammer is.
Tanja, heb je al eens met je vriend besproken waar je gemis ligt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven