Gezondheid alle pijlers

mijn man is een narcist

15-03-2013 21:02 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 22 jaar geleden mijn man leren kennen. Na 2 jaar zijn we gaan samenwonen. Ik wilde dit eigenlijk niet maar mijn dreigde dat ik onze relatie op het spel zette als ik niet met hem ging samenwonen. Eigenlijk had ik er op dat moment al een punt achter moeten zetten maar dat heb ik dus niet gedaan. Ik heb al een aantal banen voor hem op kunnen zeggen, bv. omdat hem de werktijden niet aanstonden. Ik vind het moeilijk om voor mezelf op te komen. Na de geboorte van ons kind heb ik een postpartum depressie gehad, ben opgenomen geweest en heb toen geleerd meer voor mezelf op te komen. En dat is volgens mijn man het probleem:ik meen voor mezelf op te moeten komen. Daarvoor hadden we nooit problemen(in zijn ogen). Maar mijn man wordt ook steeds erger. Vanaf dat ons kind 5 jaar was heeft hij 3 jaar niets met ons kind gedaan, echt niets! Hij vind dat hij zijn gang moet kunnen gaan, met werk en in vrije tijd. Hij doet ons kind beloftes en komt die niet na. Hij scheld ons kind uit voor o.a. sukkel(doet hij bij mij ook), zegt andere gemene dingen, dreigt hem pijn te doen en dat dat dan de schuld is van ons kind en soms blijft het niet bij dreigen. Ons kind voelt zich al een tijdje geestelijk niet goed.Nu zul je waarschijnlijk denken: waarom ga je niet met je kind weg? Mijn man heeft ons kind nog niet zo vaak lichamelijk pijn gedaan. Ben op internet aan het lezen geweest. Als er niet zo vaak sprake is van geweld/misbruik, het toch beter kan zijn voor het kind om bij elkaar te blijven.Ik heb mijn man verteld dat ik vermoed dat hij een narcistisch persoonlijkheidsstoornis heeft. Hij heeft er over gelezen en herkent zichzelf hierin. Hij wil proberen te veranderen maar gezien eerdere pogingen mislukt zijn heb ik hier niet veel vertrouwen in.Wat betreft hem en mij: daar is het al te laat voor. er is te veel gebeurd. Hij weet dat als ik blijf , ik dat voor ons kind doe. Maar eigenlijk kan ik zo ook niet door. Ben al sinds eind 2011 depressief. Heb sinds de geboorte van ons kind min of meer niet meer gewerkt. Heb al 7 jaar geen hobby(is geen geld voor zegt mijn man, voor zijn hobby's natuurlijk wel) Hij heeft alleen vrede met dingen die hij zelf gedaan heeft. Hoe ik ook mijn best doe in het huishouden, hij had het altijd beter gedaan.

Heb in april een afspraak bij maatschappelijk werkster, wil er via gesprekken achter zien te komen wat ik moet doen: blijven of vertrekken.

Ik zal blij zijn met iedere reactie want ik weet niet hoe ik hier uit moet komen!
Zolang niet weggaat ben je medeplichtig vind ik. Als je je kind dit laat aandoen en het niet stopt, ben je net zo schuldig.
Hallo?!
quote:del_speciaal schreef op 15 maart 2013 @ 21:17:

Een bostroll dan maar?Las een bosche bol
Wegwezen en bescherm je kind.

Niet zo vaak is een voorbode voor vaker en erger, wanneer is het voor jou de grens?

Woorden dreunen ook door in een kind zijn hoofd, voor elke vernedering, moet jij 10.000 complimentjes geven en dan nog helpt het niet.

Wil jij dat je kind over 20 jaar net zo zit als jij, geestelijk in elkaar en geen zelf vertrouwen? Zo nee, doorbreek de cirkel voordat deze niet meer te door breken is.
Ohw...hij heeft je kind nog niet zo vaak pijn gedaan..? Nou dan zou ik gewoon nog even blijven hoor. Ik denk dat je na 50 bloedneuzen, 33 blauwe ogen, 19 ongelukjes van de trap, 5 gebrke of ontwrichte lichaamsdelen en voorgoed verneukte kinderziel wel eens kan gaan kijken wat je eventueel zou kunnen doen. Misschien hoor. Als het uitkomt voor je...

<<denk niet dat het nodig is, maar hierbij toch maar : sarcasme modus uit>>

Jij beseft hopelijk wel dat je door te blijven medeschuldig bent aan mishandeling van je kind? Want het gebeurt nog niet zo vaak? Mijn god. Vroegah zou ik hier energie ingestoken hebben maar echt, zo zie je ze niet vaak.
quote:del_speciaal schreef op 15 maart 2013 @ 21:17:

Een bostroll dan maar?

Houd toch eens op met steeds dat trollengeroep.

Als je het niet gelooft, ga je toch lekker een topicje verder?
quote:meryan schreef op 15 maart 2013 @ 21:23:

[...]

Als je het niet gelooft, ga je toch lekker een topicje verder?Doe eens aardig tegen del-speciaal, kom maar hoor del
Ik lees in dit hele verhaal trouwens niks over een narcistische man, leuk stempel, zelf gedrukt zeker?

Wel lees ik een *&%^) van een moeder die met allerlei smoesjes probeert te verdoezelen dat ze haar eigen kind laat mishandelen.

In april een afspraak met maatschappelijk werk? En wat als voor die tijd papa een keer te hard de deur tegen kind aangooit? Oepsie, maar ik had al wel een afspraak staan?

Ohw wat hoop ik dat dit niet echt is.
Dames, een relatie met iemand met Narcistische trekken is meestal een hele langdurige relatie. Maar die kan alleen maar abrupt verbroken worden. Dus purkie, niet morgen maar nu!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:sabbaticalmeds schreef op 15 maart 2013 @ 21:15:

Je kan je man wel vertellen dat hij een narcistische persoonlijkheidsstoornis is maar heb je wel eens uitgezocht wat er met jou aan de hand is? Wat mankeert iemand die 22 jaar in een gewelddadige relatie blijft en nota bene met diezelfde man ook nog een kind op de wereld zet.MEds, dat kan, helaas, maar waar. Dor manipulatie, hersenspoelen, beloftes, ontkenning etc, etc, etc. De meeste relaties met partners die narcistische trekken hebben zjn juist heel langdurig.
Je bent murw...

Al die jaren met een man die zo doet gaan je niet in jekoude kleren zitten maar...al zijn het babystapjes je KUNT veranderen en voor je kind en jezelf opkomen.

Maak een stappenlijstje....

Het eerste wat je nu moet gaan doen is werken....

Je MOET geld gaan verdienen.

Schrijf je in bij een uitzendburo en neem alles aan wat op je weg komt.Geef bij je man aan dat je kind een verlengstuk van jou is en dat je niet pikt dat hij het kind op welke manier dan ook te na staat....

Meen het en ga onmiddelijk een nacht met kind naar je moeder/vriendin/hotel/vakantiehuisje als zoiets gebeurt.

`Zo geef je je kind aan dat het niet goed is wat papa doet en dat er iemand voor hem opkomt.

Praat met de huisarts!

Sterkte..je kan het! echt!
quote:purkie4 schreef op 15 maart 2013 @ 21:02:

Ben op internet aan het lezen geweest......

Hij heeft er over gelezen en herkent zichzelf hierin.

Wáár heb je dan op internet gelezen? Want er staat nogal een hoop onzin op internet, geschreven door zelfverklaarde deskundigen.

Al helemaal waar het narcisme betreft lijkt iedereen wel deskundig als ik dit forum moet geloven.
het stempel heeft TO zelf geplakt fame, en TO is geen psycholoog. Bovendien is het stempel helemaal niet relevant. Die man is gewoon bad news, stempel of niet.
TO heeft imho ook veel en veel te lang gewacht, maar ze doet nu tenminste iets. Ze heeft die afspraak gemaakt, ze opent hier een topic. Een mens moet toch ergens beginnen? Haar en masse affikken omdat ze te lang heeft gewacht zal de zaak niet bespoedigen lijkt me zo. Dat affikken doet haar man al 22 jaar en uit de OP krijg ik de indruk dat dat ook bij TO z'n sporen na heeft gelaten (huidige depressie, PPD met opname).
Je hebt een etiketje geplakt en bent nu niet meer verantwoordelijk of zo?
en TO steekt liever haar hoofd in het zand dan in actie te komen noch voor haarzelf noch voor haar kind. Twee falende ouders. Kind is de klos
Je MOET je kind beschermen!! Daar ben jij verantwoordelijk voor! Zijn vader mishandelt hem en jij grijpt dus niet in omdat het nog niet zo vaak gebeurd is? Wat is dit voor een slappe houding? Het welbevinden van jouw zoon en een veilige omgeving voor hem zijn 100 x belangrijker dan jouw angst? Om stappen te ondernemen en op eigen benen te staan!
Ik meen me ook te herinneren dat jij nou medeplichtig bent aan kindermishandeling als jij je kind niet weg haalt uit die onveilige situatie. Psychische mishandeling is ook mishandeling. Dat hoeft niet alleen slaan/schoppen etc te zijn. Sukkel zeggen tegen je kind valt daar ook onder.

Bij het maatschappelijk werk kun je voorrang krijgen als je duidelijk aangeeft dat de situatie ernstig is. Zij kunnen je doorverwijzen naar een blijf-van-mijn-lijf huis of een crisis opvang. Dit kan zo echt niet langer, het feit dat je dit post zegt al dat je twijfelt of de situatie nog wel goed is.

Kies hier voor zowel je kind als voor jezelf en ga bij hem weg!
quote:sabbaticalmeds schreef op 15 maart 2013 @ 21:30:

het stempel heeft TO zelf geplakt fame, en TO is geen psycholoog. Bovendien is het stempel helemaal niet relevant. Die man is gewoon bad news, stempel of niet.Precies. Bedenk wel dat zulke types naar de buitenwereld heel anders zijn dan achter gesloten deuren.
quote:_Doortje_ schreef op 15 maart 2013 @ 21:20:

Zolang niet weggaat ben je medeplichtig vind ik. Als je je kind dit laat aandoen en het niet stopt, ben je net zo schuldig.

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Ik beledig niet graag mensen, maar in dit geval vind ik TO dat je weleens wat meer inzicht mag krijgen ja. Je man doet dit niet 5 jaar, maar al 20 jaar! En nu jullie kind, waarvan je zelf al zegt dat het kind problemen heeft. Jij bent echt mede-verantwoordelijk nu. Jij bent de moeder! De moeder hoort het kind te beschermen, dit doe jij nu niet.

ga , en wel nu!

( ik zou je bijna achter die pc uit willen trekken en mee helpen je koffer in te pakken)
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:meryan schreef op 15 maart 2013 @ 21:23:

[...]

Als je het niet gelooft, ga je toch lekker een topicje verder?

Mens, relax, dit is de 1ste keer dat ik dit 'roep' .

Mag ik ook es?
Blijf van mijn lijf huis hoeft niet via maatschappelijk werk. Daar hoef je alleen maar contact voor op te nemen met Stichting Huiselijk Geweld. Zij kunnen jou en je zoon verder helpen. Vanavond nog, als je wil.
quote:-no-nick- schreef op 15 maart 2013 @ 21:21:

[...]

Las een bosche bol Een lesbische troll kon ook nog
quote:cortado schreef op 15 maart 2013 @ 21:30:

Je hebt een etiketje geplakt en bent nu niet meer verantwoordelijk of zo?

Zo gaat het meestal. "Hij is een narcist" is ook iets waar je eigenlijk gewoon helemaal niets mee kunt.

Ja, het kán wel waar zijn hoor, maar dan? Wij zijn toch geen helpdesk ofzo, waar je de 'specificaties' van je partner kan geven als was het een computer, zo van "wat moet ik er nu mee doen"?

De feiten an sich zijn al erg genoeg. Het label 'narcist' erop plakken maakt de toch al grote dreiging die door de feiten duidelijk wordt nog dreigender, want ineens is het een ongrijpbaar mysterie, een demon.

RFR dus, maar het feit dat TO zich nu gefixeerd heeft op een psychatrische classificatie maakt dat het eerder langer zal duren dan korter. Voor wat ik hier gelezen heb loopt al dit soort topics eigenlijk alleen maar uit op cirkelgesprekken over dat hij écht een narcist is hoor, en dat het écht niet niks is hoor, om met een narcist te leven, waarna een laatste poging tot het wijzen op eigen verantwoordelijkheid meestal verzandt in "ja maar hij is de narcist!" of iets dergelijks.

Gelijk troll-roepen is ook zo sneu, maar ik kan me wel voorstellen dat een aantal mensen hier een beetje narcisme-beu is. Ik wel in elk geval.
Weet wat zo KUT is, dat je weet dat alles wat hier gezegd wordt het ene oor in gaat en het andere uit.

TO ik word zo moedeloos van dit soort verhalen. Als het menens voor je was had je al weggeweest ipv hier je verhaal te posten.

22 jaar van de leven naar de klote, sterkte met de volgende 22..
quote:-no-nick- schreef op 15 maart 2013 @ 21:26:

[...]

Doe eens aardig tegen del-speciaal, kom maar hoor del

Oeh..

Ben je verliefd op mij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven