Werk & Studie alle pijlers

Stakingsrecht

16-03-2013 16:29 132 berichten
Deze week werden we op de hoogte gebracht van het voorgenomen besluit van (een deel van) de AH medewerkers om te staken (dit geiniteerd door hoe kan het ook anders, de militante FNV).

http://www.telegraaf.nl/b ... _klanten_geen_last__.html

(uiteraard hebben klanten hier last van, als de schappen half leeg zijn!)

Wat vinden we nu eigenlijk van dit fenomeen, staken genoemd?

Ok, zoals het hoort doet de TS de aftrap:

Ik ben principieel tegen staken. Een arbeidsconflict is iets tussen werkgever en werknemer, dat uitvechten over de rug van je klanten is per definitie not done.
Een werkgever wilt anno 2013 alleen maar wegwerppersoneel, en als dat de stakingsrecht ook nog eens wordt ingetrokken.

Asociaal al die werkgevers .
Alle reacties Link kopieren
quote:Naara schreef op 16 maart 2013 @ 18:05:

[...]

Sinds wanneer hebben zpp'ers een OR, of een vakbond die voor hun rechten opkomt? Is nog niet zolang geleden dat ik zzp'er was maar geen vakbond die zich daar zorgen om maakte hoor. (afgezien van het feit dat geen vakbond zich met mijn belangen mocht bezig houden...heb helaas dat soort moeten tolereren toen ik ooit boventallig werd .. echt zoooo incompetemt!)je bent erg slecht op de hoogte hoor. Er is wel degelijk een vakbond voor ZZPers
quote:Naara schreef op 16 maart 2013 @ 18:24:

[...]nee is duidelijk dat jij het beter weet .. fijn voor jou hoor, als zowel je gas als je water als je elektra is afgesloten.... omdat de medewerkers staken voor een betere cao.... en dat voor de komende 4 tot 8 weken...

terwijl het 20 graden vriest... enzo....Ik vind dit nogal een onrealistisch voorbeeld. Zeker weten dat de overheid ingrijpt i.v.m. de impact die dat op de samenleving/volksgezondheid heeft. Bij een busstaking zijn er genoeg alternatieven, trein, fiets, taxi, auto, etc.. Hetzelfde bij de AH staking, dan ga je toch gewoon naar een andere supermarkt?
Zelfs een wanbetaler mag niet met 10 graden vorst worden afgesloten.
quote:Naara schreef op 16 maart 2013 @ 18:24:

[...]

nee is duidelijk dat jij het beter weet .. fijn voor jou hoor, als zowel je gas als je water als je elektra is afgesloten.... omdat de medewerkers staken voor een betere cao.... en dat voor de komende 4 tot 8 weken...

terwijl het 20 graden vriest... enzo....Je komt nu met voorbeelden die kant noch wal raken. Jammer dat je als je geen gehoor vind met onwaarheden gaat strooien. Typerend.
quote:feeks schreef op 16 maart 2013 @ 18:34:

[...]

Je komt nu met voorbeelden die kant noch wal raken. Jammer dat je als je geen gehoor vind met onwaarheden gaat strooien. Typerend.Hoezo onwaarheden, kan je dat staven met voorbeelden?
quote:Naara schreef op 16 maart 2013 @ 18:37:

[...]

Hoezo onwaarheden, kan je dat staven met voorbeelden?Ja hoor, je voorbeeld over het afsluiten van gwl is een pertinente onwaarheid.
quote:redband schreef op 16 maart 2013 @ 18:32:

Zelfs een wanbetaler mag niet met 10 graden vorst worden afgesloten.

maar zodra het 5 garden onder nul is wel...

(waarbij je voorbij gaat aan mijn voorbeelden, maar ok dan... ik snap dat je dat te confronterend vindt...)
quote:feeks schreef op 16 maart 2013 @ 18:34:

[...]

Je komt nu met voorbeelden die kant noch wal raken. Jammer dat je als je geen gehoor vind met onwaarheden gaat strooien. Typerend.Het zijn praktijk voorbeelden, maar ik snap dat je dat te confronterend vindt. Jammer dat je de inhoudelijke discussie uit de weg gaat.
quote:Naara schreef op 16 maart 2013 @ 18:39:

[...]

(waarbij je voorbij gaat aan mijn voorbeelden, maar ok dan... ik snap dat je dat te confronterend vindt...)

Ik ga wat nuttigs doen, lekker eten, dit is nutteloos en zinloos.
quote:Naara schreef op 16 maart 2013 @ 18:39:

[...]

(waarbij je voorbij gaat aan mijn voorbeelden, maar ok dan... ik snap dat je dat te confronterend vindt...)tussen 1 oktober en 1 april niet.
quote:ninon schreef op 16 maart 2013 @ 18:30:

[...]

Ik vind dit nogal een onrealistisch voorbeeld. Zeker weten dat de overheid ingrijpt i.v.m. de impact die dat op de samenleving/volksgezondheid heeft. Bij een busstaking zijn er genoeg alternatieven, trein, fiets, taxi, auto, etc.. Hetzelfde bij de AH staking, dan ga je toch gewoon naar een andere supermarkt?Ook voor jou jammer dat je de kern van het issue mist. Volgende keer beter he.
quote:feeks schreef op 16 maart 2013 @ 18:42:

[...]

tussen 1 oktober en 1 april niet.Waar haal je dat vandaan? Gebeurt echt wel hoor, maar waarschijnlijk ben jij daarvan niet op de hoogte.
quote:feeks schreef op 16 maart 2013 @ 18:42:

[...]

tussen 1 oktober en 1 april niet.broedseizoen?
quote:feeks schreef op 16 maart 2013 @ 18:39:

[...]

Ja hoor, je voorbeeld over het afsluiten van gwl is een pertinente onwaarheid.Nope....
quote:Naara schreef op 16 maart 2013 @ 18:41:

[...]

Het zijn praktijk voorbeelden, maar ik snap dat je dat te confronterend vindt. Jammer dat je de inhoudelijke discussie uit de weg gaat.

Ik kan nog maar 1 ding wat volledig op jou slaat zeggen: Zalig zijn de armen van geest.

Fijne avond nog
quote:redband schreef op 16 maart 2013 @ 18:44:

[...]

broedseizoen? hihihi, dat wordt t wel als je geen verwarming hebt :-D
http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=42

n de Regeling afsluitbeleid voor kleinverbruikers van elektriciteit en gas is een afsluitverbod voor de winterperiode opgenomen. Het afsluitverbod geldt van 1 oktober tot 1 april,
Zo, mijn elektra doet het nog, en mijn vette hap is klaar.
Er is idd een zzp vakbond. Maar een zichzelf respecterende zzper kent de stinkende dubbele agenda van deze club charlatans en blijft er heel erg ver vandaan.
.
Naara, je gedraagt je nu als een kind die niet tegen haar verlies kan. Ik denk dat jij hier de essentie van het concept discussieforum mist.
quote:Naara schreef op 16 maart 2013 @ 16:46:

[...]

Dus: omdat jij/je vakbond/OR er onvoldoende uit weet te slepen (wat vaak toch gebaseerd is op common sense...) mag je de boel plat leggen? En je klanten duperen?????Wel als je volledig aan de willekeur van de werkgever bent overgeleverd. Ik zou ook niet blij worden van een werkgever die het verdomt ook maar enige vorm van zekerheid te bieden.
quote:redband schreef op 16 maart 2013 @ 17:26:

't zou verboden moeten worden..Wat? Staken? Dat zou pas een eng idee zijn......
Naars waarom leg je het mislukken van onderhandelingen eenzijdig neer bij de OR? Het is toch ook een falen van de directie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven