Stakingsrecht
zaterdag 16 maart 2013 om 16:29
Deze week werden we op de hoogte gebracht van het voorgenomen besluit van (een deel van) de AH medewerkers om te staken (dit geiniteerd door hoe kan het ook anders, de militante FNV).
http://www.telegraaf.nl/b ... _klanten_geen_last__.html
(uiteraard hebben klanten hier last van, als de schappen half leeg zijn!)
Wat vinden we nu eigenlijk van dit fenomeen, staken genoemd?
Ok, zoals het hoort doet de TS de aftrap:
Ik ben principieel tegen staken. Een arbeidsconflict is iets tussen werkgever en werknemer, dat uitvechten over de rug van je klanten is per definitie not done.
http://www.telegraaf.nl/b ... _klanten_geen_last__.html
(uiteraard hebben klanten hier last van, als de schappen half leeg zijn!)
Wat vinden we nu eigenlijk van dit fenomeen, staken genoemd?
Ok, zoals het hoort doet de TS de aftrap:
Ik ben principieel tegen staken. Een arbeidsconflict is iets tussen werkgever en werknemer, dat uitvechten over de rug van je klanten is per definitie not done.
zaterdag 16 maart 2013 om 17:25
quote:Naara schreef op 16 maart 2013 @ 17:22:
[...]
Die gelukkig allemaal vinden dat staken meer kapot maakt dan je lief is...
Ik had het aan je motto kunnen zien.
Nee, ik vind het niet `gelukkig´ te noemen dat die OR waar jij deel van uitmaakt, zo eensgezind is.
Eng juist, dat er niemand is die meer begrip heeft voor de positie van de werknemer.
[...]
Die gelukkig allemaal vinden dat staken meer kapot maakt dan je lief is...
Ik had het aan je motto kunnen zien.
Nee, ik vind het niet `gelukkig´ te noemen dat die OR waar jij deel van uitmaakt, zo eensgezind is.
Eng juist, dat er niemand is die meer begrip heeft voor de positie van de werknemer.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
zaterdag 16 maart 2013 om 17:26
quote:Naara schreef op 16 maart 2013 @ 17:22:
[...]
Die gelukkig allemaal vinden dat staken meer kapot maakt dan je lief is...Op een forum vind je altijd meerdere meningen, open geen topic en blijf lekker bij je kliekje als je de discussie niet aan kunt.
[...]
Die gelukkig allemaal vinden dat staken meer kapot maakt dan je lief is...Op een forum vind je altijd meerdere meningen, open geen topic en blijf lekker bij je kliekje als je de discussie niet aan kunt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 16 maart 2013 om 17:33
quote:piratorarT schreef op 16 maart 2013 @ 17:26:
[...]
Het eigen gelijk halen.
Ik wil helemaal niets bereiken. Mijn mening is en blijft: staken is slecht voor het bedrijf en dus slecht voor jezelf. Je betrekt je klant in JOUW conflict met je werkgever, en dat is per definitie een ongezonde houding. Want wat kan die klant er aan doen he?
Het is dit soort mentaliteit die een negatieve spiraal in onze economie bewerkstelligt, erger nog dan alles rondom banken-ellende enzo.
[...]
Het eigen gelijk halen.
Ik wil helemaal niets bereiken. Mijn mening is en blijft: staken is slecht voor het bedrijf en dus slecht voor jezelf. Je betrekt je klant in JOUW conflict met je werkgever, en dat is per definitie een ongezonde houding. Want wat kan die klant er aan doen he?
Het is dit soort mentaliteit die een negatieve spiraal in onze economie bewerkstelligt, erger nog dan alles rondom banken-ellende enzo.
zaterdag 16 maart 2013 om 17:33
zaterdag 16 maart 2013 om 17:36
quote:piratorarT schreef op 16 maart 2013 @ 17:33:
Ik ga, wat heet, mijn deelname zinnige bijdrage aan dit topic staken.
Ik snap namelijk ook niet echt wat nu de bedoeling is van dit topic, waarom de OR die Naara beschrijft bestaat en een orgaan voor de werknemers zich klaarblijkelijk tegen de werknemers keert.Een OR is er niet per definitie voor werknemers maar voor de onderneming. als je iets wil wat zich alleen maar richt op werknemers dan moet je bij de vakbond zijn..., En oh my wat hebben de werknemers veel aan een vakbond .., not.
Ik ga, wat heet, mijn deelname zinnige bijdrage aan dit topic staken.
Ik snap namelijk ook niet echt wat nu de bedoeling is van dit topic, waarom de OR die Naara beschrijft bestaat en een orgaan voor de werknemers zich klaarblijkelijk tegen de werknemers keert.Een OR is er niet per definitie voor werknemers maar voor de onderneming. als je iets wil wat zich alleen maar richt op werknemers dan moet je bij de vakbond zijn..., En oh my wat hebben de werknemers veel aan een vakbond .., not.
zaterdag 16 maart 2013 om 17:36
quote:Naara schreef op 16 maart 2013 @ 17:33:
[...]
Het is dit soort mentaliteit die een negatieve spiraal in onze economie bewerkstelligt, erger nog dan alles rondom banken-ellende enzo.Ik ben het niet met je eens. De kranten staan vol over de banken-ellende, maar stakingen kom ik niet tegen. Zeker in Nederland waar alles uitgepolderd wordt, zijn de verstandhoudingen in het algemeen prima. Als er echt een conflict is dat uit de hand loopt, is een staking een middel waar ik niet tegen ben. Ik trek mijn klandizie eerder terug van een bedrijf waar de werknemers slecht behandeld worden, dan als er eens gestaakt wordt.
[...]
Het is dit soort mentaliteit die een negatieve spiraal in onze economie bewerkstelligt, erger nog dan alles rondom banken-ellende enzo.Ik ben het niet met je eens. De kranten staan vol over de banken-ellende, maar stakingen kom ik niet tegen. Zeker in Nederland waar alles uitgepolderd wordt, zijn de verstandhoudingen in het algemeen prima. Als er echt een conflict is dat uit de hand loopt, is een staking een middel waar ik niet tegen ben. Ik trek mijn klandizie eerder terug van een bedrijf waar de werknemers slecht behandeld worden, dan als er eens gestaakt wordt.
zaterdag 16 maart 2013 om 17:36
quote:Naara schreef op 16 maart 2013 @ 17:33:
[...]
Het is dit soort mentaliteit die een negatieve spiraal in onze economie bewerkstelligt, erger nog dan alles rondom banken-ellende enzo.
Poeh, dat is me wel een scheve vergelijking van jewelste!
Die `bankenellende´ is het resultaat van topmanagers/ witteboordencriminelen die zich van alles toegeëigend hebben en op grote schaal slechte beslissingen hebben genomen die de economie en de klanten op onvergelijkbare wijze hebben geschaad.
Dit jaar even geen tafelkleedje met paashazen kunnen kopen, is natuurlijk veel heftiger.
Je begrijpt wat ik bedoel: eenmalig miljoenen missen is wel wat anders dan een miljardencrisis.
Die mentaliteit houdt stand zolang de belangen van de werknemer worden geschaad.
[...]
Het is dit soort mentaliteit die een negatieve spiraal in onze economie bewerkstelligt, erger nog dan alles rondom banken-ellende enzo.
Poeh, dat is me wel een scheve vergelijking van jewelste!
Die `bankenellende´ is het resultaat van topmanagers/ witteboordencriminelen die zich van alles toegeëigend hebben en op grote schaal slechte beslissingen hebben genomen die de economie en de klanten op onvergelijkbare wijze hebben geschaad.
Dit jaar even geen tafelkleedje met paashazen kunnen kopen, is natuurlijk veel heftiger.
Je begrijpt wat ik bedoel: eenmalig miljoenen missen is wel wat anders dan een miljardencrisis.
Die mentaliteit houdt stand zolang de belangen van de werknemer worden geschaad.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
zaterdag 16 maart 2013 om 17:38
quote:piratorarT schreef op 16 maart 2013 @ 17:36:
[...]
Poeh, dat is me wel een scheve vergelijking van jewelste!
Die `bankenellende´ is het resultaat van topmanagers/ witteboordencriminelen die zich van alles toegeëigend hebben en op grote schaal slechte beslissingen hebben genomen die de economie en de klanten op onvergelijkbare wijze hebben geschaad.
Dit jaar even geen tafelkleedje met paashazen kunnen kopen, is natuurlijk veel heftiger. Wat ben ik het wederom ontzettend met je eens!
[...]
Poeh, dat is me wel een scheve vergelijking van jewelste!
Die `bankenellende´ is het resultaat van topmanagers/ witteboordencriminelen die zich van alles toegeëigend hebben en op grote schaal slechte beslissingen hebben genomen die de economie en de klanten op onvergelijkbare wijze hebben geschaad.
Dit jaar even geen tafelkleedje met paashazen kunnen kopen, is natuurlijk veel heftiger. Wat ben ik het wederom ontzettend met je eens!
zaterdag 16 maart 2013 om 17:41
quote:piratorarT schreef op 16 maart 2013 @ 17:36:
[...]
Poeh, dat is me wel een scheve vergelijking van jewelste!
Die `bankenellende´ is het resultaat van topmanagers/ witteboordencriminelen die zich van alles toegeëigend hebben en op grote schaal slechte beslissingen hebben genomen die de economie en de klanten op onvergelijkbare wijze hebben geschaad.
Dit jaar even geen tafelkleedje met paashazen kunnen kopen, is natuurlijk veel heftiger. Ik geef 1 voorbeeld, en jij trekt dat uit zijn verband. Bravo piratorart , bravo!. En nu terug naar de echte discussie: wat is het effect van staken op de bedrijfsvoering in het algemeen? Kan je ook macro-economisch denken, of is je beeld echt zo beperkt?
[...]
Poeh, dat is me wel een scheve vergelijking van jewelste!
Die `bankenellende´ is het resultaat van topmanagers/ witteboordencriminelen die zich van alles toegeëigend hebben en op grote schaal slechte beslissingen hebben genomen die de economie en de klanten op onvergelijkbare wijze hebben geschaad.
Dit jaar even geen tafelkleedje met paashazen kunnen kopen, is natuurlijk veel heftiger. Ik geef 1 voorbeeld, en jij trekt dat uit zijn verband. Bravo piratorart , bravo!. En nu terug naar de echte discussie: wat is het effect van staken op de bedrijfsvoering in het algemeen? Kan je ook macro-economisch denken, of is je beeld echt zo beperkt?
zaterdag 16 maart 2013 om 17:41
zaterdag 16 maart 2013 om 17:42
Het bedrijf en de klant zijn voor jou synoniem aan elkaar?
Wat nou als de klanten gaan staken en niet meer bij de AH kopen, zijn de klanten dan nog steeds je beste vrienden?
Goede PR leidt ook tot meer verkoop. Kortom hoe slechter de werkgever, het bedrijf zich gedraagt, tegenover werknemers, de maatschappij en zijn omgeving hoe minder klanten.
Wat nou als de klanten gaan staken en niet meer bij de AH kopen, zijn de klanten dan nog steeds je beste vrienden?
Goede PR leidt ook tot meer verkoop. Kortom hoe slechter de werkgever, het bedrijf zich gedraagt, tegenover werknemers, de maatschappij en zijn omgeving hoe minder klanten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 16 maart 2013 om 17:42
quote:Naara schreef op 16 maart 2013 @ 17:41:
[...]
Ik geef 1 voorbeeld, en jij trekt dat uit zijn verband. Bravo piratorart , bravo!. En nu terug naar de echte discussie: wat is het effect van staken op de bedrijfsvoering in het algemeen? Kan je ook macro-economisch denken, of is je beeld echt zo beperkt?
Ik heb een paaswaas voor ogen.
Nee, ik trek het niet uit z´n verband. Jij vergelijkt de mentaliteit die heerst in het bankwezen, met de mentaliteit van de lagere werknemers in een organisatie.
1. de werknemers binnen de organisatie die jij noemt, zien staken als uiterste middel om voor de belangen van de werknemersgroep uit de sector op te komen. Eventueel ten koste van de werkgever;
2. de topambtenaren en topmannen uit de financiële wereld streven het eigen belang na, ten koste van de gehele samenleving.
[...]
Ik geef 1 voorbeeld, en jij trekt dat uit zijn verband. Bravo piratorart , bravo!. En nu terug naar de echte discussie: wat is het effect van staken op de bedrijfsvoering in het algemeen? Kan je ook macro-economisch denken, of is je beeld echt zo beperkt?
Ik heb een paaswaas voor ogen.
Nee, ik trek het niet uit z´n verband. Jij vergelijkt de mentaliteit die heerst in het bankwezen, met de mentaliteit van de lagere werknemers in een organisatie.
1. de werknemers binnen de organisatie die jij noemt, zien staken als uiterste middel om voor de belangen van de werknemersgroep uit de sector op te komen. Eventueel ten koste van de werkgever;
2. de topambtenaren en topmannen uit de financiële wereld streven het eigen belang na, ten koste van de gehele samenleving.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
zaterdag 16 maart 2013 om 17:44
quote:viva-amber schreef op 16 maart 2013 @ 17:42:
Het bedrijf en de klant zijn voor jou synoniem aan elkaar?
Wat nou als de klanten gaan staken en niet meer bij de AH kopen, zijn de klanten dan nog steeds je beste vrienden?
Goede PR leidt ook tot meer verkoop. Kortom hoe slechter de werkgever, het bedrijf zich gedraagt, tegenover werknemers, de maatschappij en zijn omgeving hoe minder klanten.Gewoon eens de macro economie beschouwen, en het voorbeeld AH laten voor wat het is? Gaat je dat lukken denk je?
Het bedrijf en de klant zijn voor jou synoniem aan elkaar?
Wat nou als de klanten gaan staken en niet meer bij de AH kopen, zijn de klanten dan nog steeds je beste vrienden?
Goede PR leidt ook tot meer verkoop. Kortom hoe slechter de werkgever, het bedrijf zich gedraagt, tegenover werknemers, de maatschappij en zijn omgeving hoe minder klanten.Gewoon eens de macro economie beschouwen, en het voorbeeld AH laten voor wat het is? Gaat je dat lukken denk je?
zaterdag 16 maart 2013 om 17:45
quote:piratorarT schreef op 16 maart 2013 @ 17:41:
Is eigenlijk ook best cool, als je als logistiek medewerker hetzelfde bewerkstelligt als de topman van ABN.
Zou hij dat besef zelf ook hebben, van: `ik vul de eieren niet aan, dat zal tot een miljardencrisis leiden waar we in 2019 nog over praten´?Zie mijn eerder reactie over macro economie, enzo.
Is eigenlijk ook best cool, als je als logistiek medewerker hetzelfde bewerkstelligt als de topman van ABN.
Zou hij dat besef zelf ook hebben, van: `ik vul de eieren niet aan, dat zal tot een miljardencrisis leiden waar we in 2019 nog over praten´?Zie mijn eerder reactie over macro economie, enzo.
zaterdag 16 maart 2013 om 17:46
quote:piratorarT schreef op 16 maart 2013 @ 17:41:
Is eigenlijk ook best cool, als je als logistiek medewerker hetzelfde bewerkstelligt als de topman van ABN.
Zou hij dat besef zelf ook hebben, van: `ik vul de eieren niet aan, dat zal tot een miljardencrisis leiden waar we in 2019 nog over praten´?Ja, ik snap dat het jou niet lukt om macro te denken. Jammer voor deze discussie, maar toch bedankt voor je input.
Is eigenlijk ook best cool, als je als logistiek medewerker hetzelfde bewerkstelligt als de topman van ABN.
Zou hij dat besef zelf ook hebben, van: `ik vul de eieren niet aan, dat zal tot een miljardencrisis leiden waar we in 2019 nog over praten´?Ja, ik snap dat het jou niet lukt om macro te denken. Jammer voor deze discussie, maar toch bedankt voor je input.
zaterdag 16 maart 2013 om 17:46
quote:Naara schreef op 16 maart 2013 @ 17:44:
[...]
Gewoon eens de macro economie beschouwen, en het voorbeeld AH laten voor wat het is? Gaat je dat lukken denk je?
Nee, zet de stelling eens scherp neer, wat bedoel je nou eigenlijk?
Ben je tegen elke vorm van staking?
Ik heb de AH er niet bij gehaald.
[...]
Gewoon eens de macro economie beschouwen, en het voorbeeld AH laten voor wat het is? Gaat je dat lukken denk je?
Nee, zet de stelling eens scherp neer, wat bedoel je nou eigenlijk?
Ben je tegen elke vorm van staking?
Ik heb de AH er niet bij gehaald.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 16 maart 2013 om 17:47
zaterdag 16 maart 2013 om 17:49
quote:viva-amber schreef op 16 maart 2013 @ 17:46:
[...]
Nee, zet de stelling eens scherp neer, wat bedoel je nou eigenlijk?
Ben je tegen elke vorm van staking?
Ik heb de AH er niet bij gehaald.Wat ik bedoel is dat staken een inbreuk is op de rechten van klanten. Dat je als werknemer JOUW probleem neerlegt bij je klant, die is overgeleverd aan JOUW willekeur. Dat het waanzin is, om een ander (willekeurig wie) op te zadelen met JOUW probleem. Jouw probleem met je werkgever that is.
[...]
Nee, zet de stelling eens scherp neer, wat bedoel je nou eigenlijk?
Ben je tegen elke vorm van staking?
Ik heb de AH er niet bij gehaald.Wat ik bedoel is dat staken een inbreuk is op de rechten van klanten. Dat je als werknemer JOUW probleem neerlegt bij je klant, die is overgeleverd aan JOUW willekeur. Dat het waanzin is, om een ander (willekeurig wie) op te zadelen met JOUW probleem. Jouw probleem met je werkgever that is.
zaterdag 16 maart 2013 om 17:49
quote:Naara schreef op 16 maart 2013 @ 17:46:
[...]
Ja, ik snap dat het jou niet lukt om macro te denken. Jammer voor deze discussie, maar toch bedankt voor je input.We zijn het niet met je eens. Dat is alles. Dat betekent niet dat we de vraag niet hebben begrepen, maar dat we een andere mening toegedaan zijn.
[...]
Ja, ik snap dat het jou niet lukt om macro te denken. Jammer voor deze discussie, maar toch bedankt voor je input.We zijn het niet met je eens. Dat is alles. Dat betekent niet dat we de vraag niet hebben begrepen, maar dat we een andere mening toegedaan zijn.