Geld & Recht alle pijlers

Verspild geld

17-03-2013 06:54 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen

Hebben jullie ook weleens ergens geld ergens aan uitgegeven, waarvan achteraf bleek dat dat helemaal niet nodig was?

Al een tijdje was ik op zoek naar een nieuwe matrasvernieuwer.

De mijne was nog goed, alleen de rits was kapot. Als ik hem zou laten stomen, kon ik hem daarna niet meer dichtritsen.

Ik heb er nog aan gedacht hem dan maar dicht te naaien, maar besloot luxe te doen en toch een nieuwe te kopen.

Zo een die om een nieuw matras zit, zou me 70 kosten.

Een van badstof 40.

Lang getwijfeld. Uiteindelijk besloten om voor de badstoffen te gaan aangezien ik over een paar jaar toch een nieuw matras wil kopen.

Ik gister dus heel blij de hoes gepakt om over mijn matras te trekken. Ging voor geen meter. Geloof dat ik wel een half uur ben bezig geweest. Zweetpareltjes drupten van mijn voorhoofd.

Gevolg is dat ik ongeduldig word, en geirriteerd. Uiteindelijk is het me wel gelukt, maar wel met gevolg dat er al 2 kleine gaatjes in de hoes zitten, en (jawel) de rits is kapot.Grrr.

Nu maar besloten de oude toch te laten stomen, en dan maar dicht naaien

En nu baal ik toch wel, 40 euro weggegooid als het ware.
Ik heb geen motto.
Ik heb het regelmatig gehad. Om maar bij het beddengoed te blijven: we hadden een bed van 2 bij 2 meter, maar nog wel een kleiner dekbed. Omdat ik nogal een koukleum ben, kocht ik een lekker dik, donzen dekbed en dacht ik er niet aan om een zomer- en winterdeel te nemen. De eerste nacht vroor het flink, maar ik dacht dat ik doodging van de hitte en lag te baden in het zweet. Daarna nog 1 keer geprobeerd, maar het was echt niks. Uiteindelijk heb ik het maar weggegooid. Ik weet niet meer hoe duur het was, maar het was een grote maat dekbed, dus best prijzig.
Denk het best vaak. Reclamedingen die ik mis of ze vlak daarna koop. Dan denk ik "ik hAD zoveel minder kunnen betalen"

Twee keer haddden wij een feest en werd ik onderweg ziek. Beiden keren terug naar huis gegaan. Was keer een keer twee uur rijdrn en een keer 3,5 uur. Voelde mij nog zieker om de gedachten van de reistijd en de benzinekosten die we hadden en geen/weinig feest meegemaakt.

Ook voor de dieren, Eten dat overblijft (ook na een tweede dag, soms dingen wat maanden in de vriezer ligt/lag met het idee dat is over, eten we keer op)

Beddengoed heb ik veel te veel van en gebruik lang niet alles. Ook best zondr

Zonnebrand dat na een jaar overblijft gooi ik weg.

Ik baal altijd als ik iets laat vallen. Deel van het servies of voedsel laten vallen tijdens het bereiden ofzo.

Bloemen die na een paar dagen al slaphangen

Aardig rijtje en er vast nog wel meer..
Ik heb in ieder geval nog nooit geld te veel uitgegeven aan matrasvernieuwers, ik weet niet eens wat een matrasvernieuwer is...

Wat ik wel laatst had: iets waar je tot een bepaalde datum voor kunt intekenen, en daarna wordt het duurder. En dan die datum voorbij laten gaan.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Ik koop standaard elke week teveel eten....vervolgens gaat het over de datum! Zonde!

En toch leer ik er weinig van ... als ik in de supermarkt loop denk ik "laat ik maar wat lekkers meenemen misschien komt er wel visite"
Yep. Een matras bij Beterbed gekocht en een half jaar later weer verkocht. We werden iedere dag met rugpijn wakker... veel te hard voor ons. Ik koop nooit meer iets bij Beterbed... dat heb ik er wel van geleerd. In de winkel was het matras veel zachter dan toen we hem kregen.

Een gisteren een boete gekregen voor fout parkeren... dat vind ik ook doodzonde van m'n geld maar ja. Gelukkig gebeurt zoiets maar één keer per jaar.
Ik ben daar (helaas) te goed in. Recentelijk een thuisstudie met te dure examens en te pittige stof, en daarbij de goedkope tablet die meteen sneuvelde. Daar ging ¤435,- verkopen of retourneren mag niet.

Onlangs ook een setje jarretels met kousen en een slipje online besteld; stond voor geen meter (de kousen) en kan ik niet meer ruilen omdat de verpakking open is. Dat was een snelle ¤30,-.

Zonde ja..
[quote]Dyaa schreef op 17 maart 2013 @ 08:56:

Ik ben daar (helaas) te goed in. Recentelijk een thuisstudie met te dure examens en te pittige stof, en daarbij de goedkope tablet die meteen sneuvelde. Daar ging ¤435,- verkopen of retourneren mag niet./quote]

Dat soort acties maakt een mens hebberig, lijkt het wel. Nog zo'n voorbeeld is de gratis fiets, bij meubelen van Poppeliers. Leuk, denk je dan, je laat de fiets "rijklaar" maken bij de fietsenboer (die al niets met het lijk kan aanvangen) en vervolgens is de fiets maar niet goed te krijgen!

Daarom ga ik nooit in op dat soort acties, door ervaring wijs geworden.

Dat je voor te pittige lesstof hebt gekozen ligt natuurlijk ook een beetje aan jezelf, je had een gesprek met een studieadviseur kunnen aanvragen voordat je besloot wat voor niveau je had.

En dat die examens duur zijn, kan je ook wel op de vingers van één hand natellen, de winst moet ergens vandaan komen . . . . . . .
Schoenen...

Ik heb zeker drie paar die ik nooit draag omdat ze niet lekker zitten. Waren gelukkig geen hele dure schoenen, maar misschien ligt het daar ook wel aan. De duurdere schoenen die ik heb zitten prima.
Dat van die groente heb ik ook. Bijna elke week ligt er wel wat te verrotten. Gaat trouwens ook vlug. Een komkommer bijvoorbeeld.

Schoenen koop ik ook constant verkeerd. Ik val op leuke schoenen maar heb brede dikke voeten.
quote:Carenza schreef op 17 maart 2013 @ 09:16:Dat je voor te pittige lesstof hebt gekozen ligt natuurlijk ook een beetje aan jezelf, je had een gesprek met een studieadviseur kunnen aanvragen voordat je besloot wat voor niveau je had.

En dat die examens duur zijn, kan je ook wel op de vingers van één hand natellen, de winst moet ergens vandaan komen . . . . . . .Laten we dit topic gewoon houden waarvoor het bedoeld is; om even kwijt te kunnen waaraan je geld hebt verspild. Laten we niet gaan zeiken en met vingertjes gaan wijzen, dat het iemand z'n eigen schuld is.
Studieboeken.. sommige boeken gebruikten we helemaal niet, of we gebruikten er maar één hoofdstuk van. Gelukkig heb ik een deel van de boeken wel weer kunnen verkopen.

Vliegtickets.. voor een vakantie naar Noorwegen die toen toch niet door ging.. daag 400 euro!
Oja verkeersboetes zijn ook weggegooid geld. Ik veroorzaak ze niet omdat ik niet autorij, maar mijn man helaas wel. Gelukkig niet wekelijks, maar laatst had hij fout geparkeerd....97 euro. Zo stom, want hij wist dat hij daar niet mocht staan, maar hij gokte erop dat er geen controle zou komen.
Nieuwe designermand voor de hond, denk maar niet dat de hond daar in ging liggen. Hij ligt nu in zijn afgekloven oude mandje
Oja en groene schoenen, wat bezielde me..
De telefoonverzekering voor de smartphone die ik al bijna twee jaar niet meer heb. De verzekering bleef maar doorlopen en elke keer als er weer wat afgeschreven werd nam ik me voor het te gaan regelen... Nu eindelijk afgelopen maand gedaan. Maar oh wat zonde van het geld..
Een keer een kastje gekocht bij de Wehkamp die je zelf in elkaar moest zetten. Ik had al wel vaker een kastje of meubel in elkaar gezet, dus ik dacht dat het wel zou lukken als ik er maar even de tijd voor nam.

Maar het lukte dus echt niet, ik was zo ongeveer een zenuwinzinking nabij. Ik kon het dus ook niet meer ruilen, het was al half in elkaar gezet. 150 euro naar de kl...

En vervolgens zat ik ook nog met die zware planken opgescheept waar ik niks meer mee kon.

ggggrrrrr

p.s. Paloma, mooi gezegd
quote:Ank29 schreef op 17 maart 2013 @ 09:29:

Nieuwe designermand voor de hond, denk maar niet dat de hond daar in ging liggen. Hij ligt nu in zijn afgekloven oude mandje
Ik heb me ooit eens overlaten halen tot het weglaseren van couperose.

Was bij een kapper die ook schoonheidsbehandelingen deed

Ze zei dat het iets nieuws was, en zeker iets voor mij, was duur volgens mij 60 euro per sessie.

Na 4 sessies ben ik gestopt, geen enkele verbetering, en daarnaast was mijn huid heel gevoelig, droog en rood

Nadat ik stopte trok het allemaal langzaam bij, couperose zit er nog steeds, maar gelukkig verdwenen de rode vlekker en de schilfers van de droogte

Zij hield natuurlijk vol dat ik moest doorzetten, maar ben blij dat ik gestopt ben daarmee, deed me gewoon geen goed. Had eigenlijk ook het idee dat zij niet zo bekwaam was met dat spikslinternieuwe apparaat...
Los toetsenbord voor de iPad, zit nog ongebruikt in de doos.
quote:hevig schreef op 17 maart 2013 @ 09:40:p.s. Paloma, mooi gezegdIn dat geval heb ik ook ooit eens een thuisstudie (zoveel honderd euro), lenzen (zoveel honderd euro), een vliegticket (zoveel honderd euro) aangeschaft en niets mee gedaan .
hè, ik voel me een stuk beter door dit topic
quote:lisa2 schreef op 17 maart 2013 @ 09:22:

Dat van die groente heb ik ook. Bijna elke week ligt er wel wat te verrotten. Gaat trouwens ook vlug. Een komkommer bijvoorbeeld.

Echt! Laatst een broccoli gekocht, en die had ik in z'n plastic verpakking in de koelkast gelegd. Na 2 dagen: helemaal geel.

Rode paprika op de groente-schaal, na 3 dagen helemaal verrimpeld.

Hoe komt dat toch?
quote:kettle schreef op 17 maart 2013 @ 09:51:

Los toetsenbord voor de iPad, zit nog ongebruikt in de doos.Ff op Marktplaats zetten, die doen het nog goed hoor.
M'n eigen bruidstaart willen maken omdat ons dat veel geld zou besparen buiten de taart van een bakker. Wel 10 keer moeten oefenen, wat dat kost! Om vervolgens tijdens 'dé dag' vergeten om de taart aan te snijden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven